«Gribētu uzsvērt, ka tautai būs jauni vilcieni. Ir stingra norāde, ka jāmeklē alternatīvas un vilcieni ir jānodrošina - vai nu ar piesaistītiem resursiem, vai uz nomas pamata. Pakāpeniski ir jānomaina ritošais sastāvs,» norāda satiksmes ministrs Anrijs Matīss.
Viņš skaidro, ka projekts jāīsteno, skatoties no naudas plūsmas, aizņemšanās iespējām.
«Viena gada laikā vilcienu iegāde nenotiks, bet pakāpeniski šie vilcieni būs jānomaina. PV strādā pie risinājumiem, un priekšlikumi tiks iesniegti, lai SM kā akcionārs varētu lemt par vienu vai otru modeli. Īpaši runa ir par elektrovilcieniem,» skaidro ministrs.
Tajā pat laikā, atbildot uz jautājumu, vai pirmie jaunie vilcieni Latvijā varētu būt 2015. gadā, A. Matīss intervijā Nozare.lv norāda: «Es domāju, ka ātrāk, atkarībā no finansēšanas modeļa.»
Runājot par to, cik vilcienus Latvija varētu iegādāties, ministrs skaidroja, ka jauni vilcieni būs tik, cik nepieciešams lai nomainītu visus esošos.
«Ja pasažieru skaits pieaugtu, varētu atgriezties pie regulārā grafika, ka vilcieni, piemēram, kursē ik pa pusstundai. Tas palielinātu nepieciešamību pēc vilcienu skaita. Vilcienu iegāde nekādā gadījumā neizsauks biļešu cenu izmaiņas. Man bija iespēja parunāt ar Igaunijas kolēģi, kas strādā pie vilcienu nomaiņas projekta. Viņi jau ir saņēmuši daļu vilcienu, kurus testē. Igaunijas pārstāvis skaidroja, ka uzturēšanās izdevumi būtiski samazinās, līdz ar to arī izmaksas samazinās, nevis palielinās. Igauņi elektrovilcienus pirka par ES finansējumu, bet dīzeļvilcienus - par savu naudu. Igaunis skaidroja, ka pēc iegādes tiek prasītas mazākas summas dotācijai,» skaidroja ministrs.