AS Pasažieru vilciens (PV) iepirkuma par 32 jaunu piepilsētas pasažieru elektrovilcienu un to uzturēšanai nepieciešamā aprīkojuma piegādi pirmajā kārtā ir pieteikušies pieci pretendenti, informēja PV pārstāvis Egons Ālers.
Šodien plkst.10 noslēdzās PV izsludinātā elektrovilcienu iepirkuma pirmās kārtas pieteikumu iesniegšanas termiņš. Pieteikumus iesniedza Patentes Talgo S.L, Stadler Polska Sp. z o.o., Uraļskije lokomotivi, Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles S.A. un Škoda vagonka a.s..
«Iepirkuma procedūra tika organizēta ar mērķi uzrunāt iespējami plašu pretendentu loku, paredzot, ka tas mums ļaus iegūt atbilstošu piedāvājumu par vislabāko cenu. Industrijas interese par iepirkumu bijusi augstākā, kāda līdz šim novērota šāda līmeņa iepirkumos Latvijā un tas apliecina, ka esam izvēlējušies pareizu iepirkuma formu, kas veicina konkurenci un nākotnē nodrošinās iespējami izdevīgākus nosacījumus jauno elektrovilcienu iegādei,» norādīja PV valdes priekšsēdētājs Andris Lubāns.
Iepirkuma procedūra paredz, ka PV tuvākā mēneša laikā izvērtēs pirmajā kārtā iesniegtos piedāvājumus un nosauks tos pretendentus, kas kvalificējušies otrajai kārtai. Otrajā kārtā pretendenti saņems pilnu tehnisko specifikāciju un 75 dienu laikā tiem būs jāiesniedz atbilstoši piedāvājumi. 2016.gada pavasarī uzņēmums plāno izvēlēties saimnieciski izdevīgāko piedāvājumu un paziņot iepirkuma uzvarētāju.
Pirmās kārtas nozīmīgākie vērtēšanas kritēriji ir piegādātāju agrākā pieredze, strādājot Eiropas Savienības tirgū, kā arī ar 1520 milimetru platuma sliežu vilcieniem, tāpat pretendentu finansiālā stabilitāte. Konceptuāli vērtēts tiks arī piedāvātais vilciena modelis, tā atbilstība nolikumā definētajām tehniskajām prasībām.
«Iepirkuma mērķis ir būtiski uzlabot pasažieru komfortu, vienlaikus nodrošinot biežāku vilcienu sastāvu kursēšanu noslogotākajās rīta un vakara stundās. Jaunie vilcieni būs ērtāki, pieejamāki un drošāki, tie ātrāk spēs veikt maršrutu, un brauciens būs kluss un patīkams,» sagaidāmos jaunos elektrovilcienus raksturoja PV valdes loceklis Māris Bremze.
Talgo ir Spānijas vilcienu ražotājs ar pārstāvniecībām ASV, Vācijā, Krievijā, Kazahstānā, Brazīlijā, Apvienotajos Arābu Emirātos, Indijā un Bosnijā un Hercegovinā. Talgo vilcieni tiek ekspluatēti arī Francijā, Itālijā, Šveicē, Portugālē, Argentīnā un Uzbekistānā.
Čehijas uzņēmuma Škoda Vagonka iepriekšējais nosaukums bija ČKD Vagonka, bet kopš 2005.gada uzņēmums ietilpst Škoda Holding koncernā un nosaukumu mainīja 2008.gadā. Pērn Škoda Vagonka noslēdza līgumu ar Lietuvos Geležinkeliai par trīs divstāvīgu elektrovilcienu sastāvu piegādi. Kopumā Lietuvā ekspluatē jau 10 šādus sastāvus. Škoda vagonka elektrovilcieni tiek ekspluatēti Čehijā, Slovākijā, Lietuvā, Ukrainā, bet no 2016.gada tie sāks kursēt Bavārijas federālajā zemē Vācijā.
Krievijas uzņēmums Uraļskije lokomotivi tika izveidots 2010.gadā uz Uraļskij zavod žeļeznodorožnogo mašinostrojeņija bāzes sadarbībā ar Vācijas koncernu Siemens. Uzņēmums arī izstrādāja un ražoja speciāli Soču olimpiādei paredzētos vilcienus Lastočka.
Stadler Rail Group piegādā klientu vajadzībām pielāgotus sliežu transportlīdzekļu risinājumus. Grupas uzņēmumi atrodas Šveicē (Altenreina, Busnanga, Vintertūra un Bīle), Vācijā (Berlīne-Pankova, Berlīne-Hohenšenhauzene, Berlīne-Reinikendorfa un Feltena), Polijā, Ungārijā, Čehijā, Itālijā, Austrijā, Baltkrievijā, Alžīrijā un ASV. Grupa nodarbina ap 6000 strādājošo, tajā skaitā 3000 Šveicē. Stadler piegādāja vilcienus arī Igaunijai un Baltkrievijai.
Aģentūra LETA jau rakstīja, ka iepirkums organizēts divās kārtās sarunu procedūras veidā. Kā skaidro uzņēmuma vadība, līdz šodienai noritēja iepirkuma pirmā jeb kvalifikācijas kārta, un pretendentu konkrētos konceptuālos risinājumus varēšot vērtēt no šodienas, kad iesniegtie piedāvājumi tiks atvērti.
2016.gada pavasarī uzņēmums plāno izvēlēties saimnieciski izdevīgāko piedāvājumu un paziņot konkursa uzvarētāju.
Satiksmes ministrijā iepriekš norādīja, ka PV spēs finansēt jauno vilcienu iepirkumu, jo uzņēmuma finansiālā situācija ir stabilizēta un darbības rezultāti uzlabojušies, kā arī izstrādāts plāns pasažieru piesaistei.
Iepriekšējos piecos gados PV jau organizēja divus neveiksmīgus jauno vilcienu iepirkumus.
Šajā iepirkumā PV būtiski mainījis nosacījumus, salīdzinot ar iepriekšējiem, un šajā iepirkumā vēlas iegādāties elektrovilcienus ar 400-450 pasažieru sēdvietām. Iepriekšējos iepirkumos PV vēlējās iegādāties vilcienus ar 250-270 sēdvietām.
LETA jau ziņoja, ka PV izsludinājis iepirkumu par 32 jaunu piepilsētas pasažieru elektrovilcienu un to uzturēšanai nepieciešamā aprīkojuma piegādi, liecina paziņojums Iepirkumu uzraudzības biroja mājaslapā. Iepirkums paredz 32 vilcienu un to uzturēšanai nepieciešamā aprīkojuma piegādi, sabiedrisko pakalpojumu sniedzēja personāla apmācību par vilcienu ekspluatāciju un uzturēšanu.
Uzvarētājam būs jāpiegādā arī vilcienu uzturēšanai nepieciešamā dokumentācija un rezerves daļu fonds. Līguma darbības laiks paredzēts 36 mēneši.
Kā ziņots, iesniegtas divas sūdzības par uzņēmuma Pasažieru vilciens izsludināto jauno vilcienu iepirkumu, liecina informācija Iepirkumu uzraudzības biroja (IUB) mājaslapā. Sūdzības iesnieguši Dienvidkorejas ražotājs Hyundai Rotem Company un AS Daugavpils lokomotīvju remonta rūpnīca. Sūdzības plānots izskatīt līdz 20.novembrim. Pasažieru vilciena (PV) vadība skaidro, ka sūdzību iesniegšana jauno vilcienu iepirkuma procedūras plānoto gaitu un termiņus neietekmēs. Sūdzības neesot negaidītas, un pārsteigumu to saturā nav. Uzņēmums gatavojot argumentētas atbildes IUB.
Kā ziņots, 2012.gada aprīlī PV un Spānijas kompānija CAF parakstīja līgumu par jaunu vilcienu piegādi Latvijai. Vēlāk tika konstatēts, ka Nila Freivalda vadītās PV valdes parakstītais līgums neatbilst sākotnējam iepirkuma nolikumam, kādēļ var tikt apdraudēta Eiropas Savienības fondu finansējuma saņemšana šim darījumam. Vēlāk tika izsludināts jauns iepirkums toreizējā PV valdes priekšsēdētāja Arta Birkmaņa vadībā, taču arī tas netika realizēts, jo vilcieni izrādījās pārāk dārgi.
2014.gada jūlija sākumā PV izsludinātajā atklātajā konkursā par jaunu elektrovilcienu nomu uz 15 gadiem par uzvarētāju tika atzīts Šveices uzņēmums Stadler Bussnang AG (Stadler). Dienvidkorejas uzņēmuma Hyundai Rotem Company iesniegto piedāvājumu iepirkumu komisija noraidīja, jo tas neatbilda iepirkumu nosacījumos definētajām kvalifikācijas prasībām.
Tomēr 2014.gada 23.jūlijā PV jaunā valde pieņēma lēmumu pārtraukt vilcienu iepirkuma procedūru, jo tās turpināšana neatbilda uzņēmuma interesēm un finansiālajām iespējām.
papildināta visa ziņa
pievienota 4.-6.rinkopa