Kompānija Stadler ir piegādājusi pirmos divus no desmit FLIRT vilcieniem uzņēmumam Baltkrievijas dzelzceļi (BČ).
Pirmie vilcieni BČ īpašumā ir nodoti jau vienu gadu pēc līguma parakstīšanas, pateicoties tam, ka vienlaicīgi gandrīz identiski vilcieni tika ražoti arī Helsinkiem. Stadler Rail Group īpašnieks un izpilddirektors Peters Špūlers (Peter Spuhler) un BČ vadītājs Anatolijs Sivaks parakstījuši arī nodomu deklarāciju par tālāku sadarbību vilcienu iegādes un servisa jomā.
«Mēs esam lepni, ka FLIRT vilcieni tagad būs arī Baltkrievijā. Šī ir pirmā reize, kad Stadler piegādā vilcienus kādai no bijušajām Padomju Savienības republikām. Mēs šajās valstīs redzam lielu potenciālu, kur piedāvāt Helsinku tipa FLIRT vilcienus. Šis modernais platsliežu vilciens ir piemērots ļoti aukstām ziemām, jo tas bez problēmām darbojas vairāk nekā – 40 grādu salā,» saka Stadler Rail Group izpilddirektors Peters Špūlers.
Šobrīd Stadler cītīgi strādā arī pie 38 FLIRT vilcienu piegādes Igaunijai. Pavisam ir pārdoti jau 656 FLIRT vilcieni 13 dažādās valstīs.
Tehniski vilcieni, kas paredzēti Baltkrievijas dzelzceļam, ir ražoti uz Helsinku FLIRT vilcienu bāzes. Baltkrievijai tiek ražoti divu veidu FLIRT vilcieni: seši vilcieni ir ražoti valsts galvaspilsētas Minskas vajadzībām, jo tie galvenokārt pārvadās pasažierus Minskā un tās tuvumā. Tie ir piepilsētas tipa vilcieni ar 232 sēdvietām. Savukārt četri vilcieni paredzēti starppilsētu pasažieru pārvadājumiem. Ņemot vērā lielos attālumus, tie būs ar paaugstinātu komforta līmeni un 188 sēdvietām.
Stadler Rail Group ar savām produktu sērijām dzelzceļa transportam un objektiem ir pārstāvēta 11 pasaules valstīs. Stadler Rail Group ir struktūrvienības Šveicē (Altenreinā, Busnangā un Vintertūrē), Vācijā (Berlīnē-Pankovā un Veltenē), Polijā (Siedļcē), Ungārijā (Budapeštā, Pustasabolcā un Solnokā), Čehijā (Prāgā), Itālijā (Merano) un Alžīrijā (Alžīrā).
Stadler ir arī viens no trim pretendentiem VAS Pasašieru vilciens rīkotajā konkursā par 41 jauna vilciena iepirkumu. DB jau rakstīja, ka šis konkurss ir ievilcies, tā dalībnieki ir iesnieguši par konkursa norisi vairākas sūdzības, bet VAS Pasažieru vilciens jau vairākas reizes ir pagarinājis konkursa nākamās kārtas ieviešanas termiņu. Bez Stadler Latvijā konkursā piedalās arī Bombardier kopā ar Rīgas Vagonbūves rūpnīcu un Spānijas uzņēmums Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles, S.A. (CAF).