Transports un loģistika

Stadler piegādā pirmos vilcienus mūsu kaimiņiem

Līva Melbārzde,04.04.2011

Jaunākais izdevums

Kompānija Stadler ir piegādājusi pirmos divus no desmit FLIRT vilcieniem uzņēmumam Baltkrievijas dzelzceļi (BČ).

Pirmie vilcieni BČ īpašumā ir nodoti jau vienu gadu pēc līguma parakstīšanas, pateicoties tam, ka vienlaicīgi gandrīz identiski vilcieni tika ražoti arī Helsinkiem. Stadler Rail Group īpašnieks un izpilddirektors Peters Špūlers (Peter Spuhler) un BČ vadītājs Anatolijs Sivaks parakstījuši arī nodomu deklarāciju par tālāku sadarbību vilcienu iegādes un servisa jomā.

«Mēs esam lepni, ka FLIRT vilcieni tagad būs arī Baltkrievijā. Šī ir pirmā reize, kad Stadler piegādā vilcienus kādai no bijušajām Padomju Savienības republikām. Mēs šajās valstīs redzam lielu potenciālu, kur piedāvāt Helsinku tipa FLIRT vilcienus. Šis modernais platsliežu vilciens ir piemērots ļoti aukstām ziemām, jo tas bez problēmām darbojas vairāk nekā – 40 grādu salā,» saka Stadler Rail Group izpilddirektors Peters Špūlers.

Šobrīd Stadler cītīgi strādā arī pie 38 FLIRT vilcienu piegādes Igaunijai. Pavisam ir pārdoti jau 656 FLIRT vilcieni 13 dažādās valstīs.

Tehniski vilcieni, kas paredzēti Baltkrievijas dzelzceļam, ir ražoti uz Helsinku FLIRT vilcienu bāzes. Baltkrievijai tiek ražoti divu veidu FLIRT vilcieni: seši vilcieni ir ražoti valsts galvaspilsētas Minskas vajadzībām, jo tie galvenokārt pārvadās pasažierus Minskā un tās tuvumā. Tie ir piepilsētas tipa vilcieni ar 232 sēdvietām. Savukārt četri vilcieni paredzēti starppilsētu pasažieru pārvadājumiem. Ņemot vērā lielos attālumus, tie būs ar paaugstinātu komforta līmeni un 188 sēdvietām.

Stadler Rail Group ar savām produktu sērijām dzelzceļa transportam un objektiem ir pārstāvēta 11 pasaules valstīs. Stadler Rail Group ir struktūrvienības Šveicē (Altenreinā, Busnangā un Vintertūrē), Vācijā (Berlīnē-Pankovā un Veltenē), Polijā (Siedļcē), Ungārijā (Budapeštā, Pustasabolcā un Solnokā), Čehijā (Prāgā), Itālijā (Merano) un Alžīrijā (Alžīrā).

Stadler ir arī viens no trim pretendentiem VAS Pasašieru vilciens rīkotajā konkursā par 41 jauna vilciena iepirkumu. DB jau rakstīja, ka šis konkurss ir ievilcies, tā dalībnieki ir iesnieguši par konkursa norisi vairākas sūdzības, bet VAS Pasažieru vilciens jau vairākas reizes ir pagarinājis konkursa nākamās kārtas ieviešanas termiņu. Bez Stadler Latvijā konkursā piedalās arī Bombardier kopā ar Rīgas Vagonbūves rūpnīcu un Spānijas uzņēmums Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles, S.A. (CAF).

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Intervija: Rīgas vagonbūves rūpnīca iekaro NVS valstu tirgus

Egons Mudulis,22.07.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Modernizē elektrovilcienus Azerbaidžānai; ražos tramvajus Ufai

Līdztekus dīzeļvilcienu modernizācijai VAS Pasažieru vilciens (PV) vajadzībām AS Rīgas vagonbūves rūpnīca (RVR) iesaistījusies arī citos projektos, par kuriem intervijā Dienas Biznesam stāsta uzņēmuma valdes priekšsēdētājs Gatis Kamarūts.

Cik tālu pavirzījies RVR iecerētais – jauns vilciena modelis, zemās grīdas tramvajs – gada laikā kopš DB intervijas ar RVR 100% akciju īpašnieka SIA East-West Industrial Group valdes locekli Eduardu Bozi?

Ja skatāmies laika periodu nedaudz vairāk par gadu, ir realizēti jaunbūves projekti, piemēram, šaursliežu vilciens (Novij Afon alu tramvajs) vienā eksemplārā, un garantijas laikā nav bijušas nevienas reklamācijas. Protams, pamatlieta, pie kā strādājam, ir dažādi modernizācijas projekti. Viens no pēdējiem ir Azerbaidžānas dzelzceļam domātie pieci četrvagonu elektrovilcieni. Trīs vilcieni jau atrodas Baku, tuvākajā laikā tiks nosūtīti arī pārējie. Izaicinājums bija piegādāt pirmo vilcienu līdz Eiropas spēļu sākumam. Šī gada sākumā vienojāmies ar klientu, un pirmie divi sastāvi tika piegādāti jūnija pirmajās dienās.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Pasažieru vilciens megalīgumu ar CAF parakstīs mēneša laikā; pirmo vilcienu redzēsim 2013. gadā

Māris Ķirsons,25.10.2011

AS "Pasažieru vilciens" valdes priekšsēdis Nils Freivalds piedalās AS "Pasažieru vilciens" rīkotajā preses konferencē Rīgas Centrālajā dzelzceļa stacijā uz perona, kurā informē par jauno vilcienu iegādes tālāko gaitu.

Foto: LETA

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Iepirkumu uzraudzības birojs atļāvis a/s Pasažieru vilciens slēgt līgumu ar konkursā uzvarējušo Spānijas Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles S.A. (CAF), un, kā šorīt preses konferencē informēja Pasažieru vilciens valdes priekšsēdētājs Nils Freivalds, līgums tiks parakstīts aptuveni mēneša laikā.

Tādējādi noslēdzas teju divus gadus ilgušais jaunu pasažieru vilcienu iepirkuma konkurss, kurā bez sūdzībām IUB ir notikusi arī Pasažieru vilciena (PV) valdes nomaiņa, veiktas vairākārtējas konkursa nolikuma izmaiņas.

Šobrīd sākts darbs pie dokumentācijas, lai vilcienus iepirktu.

Pirmais testa vilciens Latvijā varētu nonākt 2013. gadā, bet regulārus pārvadājumus ar jaunajiem vilcieniem var gaidīt 2014. gadā.

Konkursa pirmajā kārtā pieteicās trīs pretendenti -CAF (Spānija), a/s RVR sadarbībā ar Bombardier un Stadler Bussnang AG (Šveice). Visi pretendenti ieguva tiesības startēt otrajā kārtā. Tiesa, vienam pretendentam RVR sadarbībā ar Bombardier tiek izvirzīts nosacījums, proti, RVR sadarbības partnerim Bombardier būs jāuzņemas atbildība par iepirkuma līguma izpildi. Otrajā kārtā savu piedāvājumu iesniedza tikai CAF.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Iepirkumu uzraudzības birojs (IUB) nesaskata pārkāpumus VAS «Pasažieru vilciens» (PV) vilcienu iepirkuma konkursā un atstāj bez izskatīšanas uzņēmuma «Stadler Polska Sp.z.o.o» («Stadler») sūdzību par Spānijas uzņēmuma «Patentes Talgo S.L.U.» («Talgo») atbilstību iepirkuma nolikumam, liecina IUB iesniegumu izskatīšanas komisijas lēmums.

«Stadler» iesniegumā norādīja, ka no publiski pieejamās informācijas «Talgo» tīmekļvietnē, šī ražotāja komercdarbības virziens attiecībā uz piepilsētas elektrovilcienu ražošanu, kura konstruktīvais ātrums ir no 120 kilometriem stundā līdz 160 kilometriem stundā, ir izveides stadijā. Tādējādi «Stadler» norādīja, ka «Talgo» neatbilst PV iepirkuma nolikumam.

Savukārt PV norādīja, ka tam nerādās šaubas par «Talgo» atbilstību visām iepirkumā izvirzītajām kvalifikācijas prasībām, tostarp pieredzei piepilsētas pasažieru elektrovilcienu piegādē atbilstoši sarunu procedūras kandidātu atlases nolikumam.

IUB iesniegumu izskatīšanas komisija norādīja, ka «Stadler» iesniegums nesatur faktus, kas norāda uz iespējamo PV pārkāpumu, jo «Stadler» iebildumi tiek pamatoti ar to, ka «Talgo», iespējams, nav pieredzes piepilsētas elektrovilcienu, kuru konstruktīvais ātrums ir no 120 kilometriem stundā līdz 160 kilometriem stundā, ražošanā, taču pieredze šādu elektrovilcienu ražošanā šīs sarunu procedūras ietvaros nav nepieciešama.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Administratīvā rajona tiesa vispār nav vērtējusi Construcciones y Auxiliares de Ferrocariles (CAF) piedāvājumu, lai gan par to tika iesniegta sūdzība, uzskata Šveices uzņēmums Stadler Bussnang AG, nolemjot tiesas lēmumu pārsūdzēt. Tāpat Stadler paudusi viedokli, ka CAF piedāvājums ir neizdevīgs ne Pasažieru Vilcienam, ne Latvijas nodokļu maksātājiem.

Stadler uzskata, ka tiesa nav ņēmusi vērā vairākus apstākļus, kas liedza Pasažieru Vilciens izsludinātajā iepirkumu konkursā vairākiem pretendentiem uz vienlīdzīgiem pamatiem.

«Stadler ir vīlies, ka tiesa nav vispār vērtējusi CAF piedāvājuma atbilstību iepirrkuma tehniskajai specifikācijai. Līdz ar to šaubas par CAF piedāvājumu un tā atbilstību nav zudušas. Stadler vēl joprojām uzskata, ka CAF piedāvājums pilnībā neatbilst dažādiem tehniskajiem kritērijeim un a/s Pasažieru vilciens šāds piedāvājums būtu jānoraida,» teikts Stadler paziņojumā. Uzņēmuma pārstāvji norāda, ka šaubas par CAF piedāvājuma izdevīgumu rada «pārsteidzoši augstās uzturēšanas izmaksas, ja tās salīdzina ar citiem starptautiskajiem aprēķiniem un standartiem».

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Uzvarētāju noteiks tehniskie rādītāji; CAF vilcieni būtu lētāki, lēš industrijas pārstāvji

No 790 maksimāli iespējamiem punktiem Korejas ražotājam Hyundai Rotem Company (Hyundai) ir apmēram 750, bet Šveices uzņēmumam Stadler Bussnang AG (Stadler) – 568, liecina Dienas Biznesa aplēses pēc valsts a/s Pasažieru vilciens (PV) nosauktajiem pretendentu piedāvājumos minētajiem skaitļiem jaunu elektrovilcienu 15 gadu nomas konkursā. Publiski tika minēti astoņi dažādi rādītāji, tostarp vienas elektrovilciena vienības vidējā nomas maksa mēnesī un pirmās vienības piegādes termiņš. Maksimālais iepirkumā iegūstamais punktu skaits ir 1000, kas nozīmē, ka PV iepirkuma komisijai šobrīd jāizvērtē, cik no atlikušajiem dažādu tehnisko rādītāju 210 punktiem vērts katra pretendenta piedāvājums. Visvairāk – 110 punktus – var iegūt par labāko elektrovilcienu vienības elektroenerģijas vidējo patēriņu vienā stundā, savukārt pasažieru sēdvietu skaits var dot līdz 35 punktiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Papildināta - Hyundai Rotem pauž bažas, ka vilcienu iepirkumā Latvijā tiek lobēts Stadler

Gunta Kursiša,22.05.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pasažieru vilciens (PV) pārstāvji pirms dažām dienām devās uz Ukrainu, lai vētītu šajā valstī piegādātos viena no Latvijas vilcienu konkursa dalībnieku Hyundai Rotem vilcienus. Hyundai pauda bažas, ka PV meklē ieganstus uzņēmuma diskvalifikācijai un Stadler lobēšanai.

PV pārstāvji 19. maijā viesojās Ukrainā, lai klātienē aplūkotu Hyundai Rotem ražotos vilcienus. Db.lv jau informēja, ka šogad pavasarī saistībā ar Dienvidkorejas ražotāja defektīvajiem vilcieniem Ukrainā uzsākts kriminālprocess. Hyundai Rotem vilcienu tehniskās nepilnības radījušas draudus pasažieru drošībai. Vilcienu ekspluatēšanas laikā tos regulāri piemeklējušas tehniskas ķibeles, un situācija pasliktinājās ziemā, laikapstākļiem kļūstot bargākiem. Daži no pasažieriem, kas nebija apmierināti ar pasažieru pārvadātāja nodrošinātajiem pakalpojumiem, vērsās tiesā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Stadler: ar Hyundai nekad neesam iesnieguši piedāvājumus vienā konkursā

,09.05.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Hyundai Rotem šīs nedēļas sākumā izplatītīja informāciju, kurā tika pausts pārsteigums par lielo cenu atšķirību Hyundai un Stadler piedāvājumos jaunu vilcienu iepirkumam Latvijā, jo iepriekš citos konkursos novērota daudz mazāka cenu atšķirība. Stadler gan uzsver, ka nekad iepriekš abas kompānijas nav iesniegušas piedāvājumus vienā konkursā.

«Esam ievērojuši, ka mūsu konkurents Hyundai ir uzsācis kampaņu medijos, mēģinot ietekmēt lēmumu pieņemšanas procesu AS Pasažieru vilciens izsludinātajā konkursā. Savā paziņojumā medijiem (07.05.2014) viņi apgalvo, ka iepriekšējos konkursos cenu starpība Stadler un Hyundai piedāvājumos bija tikai daži procenti. Vēlamies uzsvērt, ka ne Eiropā, ne kādā citā pasaules daļā nav bijis tāds konkurss, kurā Stadler un Hyundai būtu vienlaicīgi iesnieguši savus piedāvājumus,» savā paziņojumā medijiem pauž Stadler pārstāvji.

Stadler uzsver, ka ražo vilcienus, kuri pierādījuši savu darbību valstīs ar platsliežu dzelzceļu tīklu un bargiem klimatiskajiem apstākļiem, tajā skaitā Igaunijā, Somijā un Baltkrievijā. Visās šajās valstīs FLIRT vilcienu kopskaits sasniedz 81. Ja pieskaita arī normāla platuma FLIRT vilcienus, tad kopā līdz šim Stadler ir pārdevis 951 vilcienu, un tas ir kvalitātes uzticamības apliecinājums.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Stadler plūc laurus 800 miljonu eiro vērtā vilcienu piegādes konkursā Šveicē

Dienas Bizness,12.05.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Uzņēmuma Šveices Federālais dzelzceļš konkursā par vilcienu piegādi Alpu dzelzceļa tīklam uzvarējusi Stadler Rail, kas uzņēmuma piegādās 29 EuroCity vilcienus. Pasūtījuma apjoms sasniedz aptuveni 980 miljonus Šveices franku jeb 803 miljonus eiro, informē Stadler pārstāvji.

EuroCity vilciens ir 200 m garš un sastāv no 11 posmiem.

«Šis pasūtījums Stadler Rail ir ļoti svarīgs, jo līdz ar to uzņēmums iesaistās ātrgaitas vilcienu segmentā, kur vilcienu ātrums sasniedz 250 kilometrus stundā,» teikts uzņēmuma paziņojumā presei.

Jau ziņots, ka Stadler ir viens no vilcienu ražotājiem, kas šobrīd piedalās konkursā par vilcienu piegādi Latvijai.

AS Pasažieru vilciens izsludinātajā konkursā piedalās arī kompānija Hyundai Rotem, kas pagājušās nedēļas nogalē, 9. maijā, nāca klajā ar informāciju, ka Hyundai Rotem piedāvājums AS Pasažieru vilciens iepirkumā ir vismaz par 143 miljoniem eiro izdevīgāks nekā Stadler Bussnang AG.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Stadler: Esam vīlušies par Pasažieru vilciena valdes lēmumu

Žanete Hāka,23.07.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Uzņēmums Stadler ir nepatīkami pārsteigts un vīlies par Pasažieru vilciena (PV) valdes lēmumu, informē uzņēmuma pārstāvis Oskars Fīrmanis.

Viņš norāda, ka līdz šim Stadler nav saņēmis oficiālu informāciju no PV, tādēļ uzņēmumam nav saprotams un zināms, kāds ir PV juridiskais pamatojums šādam lēmumam. Stadler saprot PV un Satiksmes ministrijas vēlmi darboties sabiedrības labā un panākt pilnīgu drošību un pārliecību par finansējuma pietiekamību, bet vienlaikus nav izprotama situācija, kad iepriekšējā valde, paziņojot rezultātus, apstiprina finansējuma pietiekamību, bet jaunajai valdei ir diametrāli pretējs viedoklis.

Stadler nav saprotams, kas pēkšņi ir mainījies PV finansiālajā situācijā, kopš Stadler tika pasludināts par iepirkuma uzvarētāju, uzsvērts uzņēmuma paziņojumā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Faniopolē ražotie vilcieni pasažieru pārvadātāja Aeroexpress kapacitāti kāpinās par 30–40%

Kamēr Latvijā pēc kārtējā izgāztā konkursa atsākas runas par to, ka šeit tomēr varētu ražot (komplektēt) jaunus pasažieru vilcienus, Šveices un Baltkrievijas kopuzņēmuma Stadler Minsk (SM) rūpnīcas būvniecība tuvojas noslēguma fāzei, un tajā jau izgatavo divstāvu pasažieru vilcienus Maskavas dzelzceļa operatoram Aeroexpress (savieno pilsētas centru ar trim starptautiskajām lidostām), DB norāda SM Reklāmas un mārketinga daļas vadītāja Dina Kazakeviča. Pēc kompleksas pārbaudes un sertifikācijas Krievijā pirmo vilcienu plānots nodot ekspluatācijā 2015. gada jūnijā, bet pēdējo – gadu vēlāk.

Pārvadās vairāk

SM ir šveiciešu Stadler Rail AG (60%) un baltkrievu Belkommunmash (40%) kopuzņēmums, kurā plānots ieguldīt ap 50 miljoniem ASV dolāru, un tajā sākotnēji varēs saražot 18 Flirt un Kiss tipa vilcienus gadā, bet vēlāk kapacitāte pieaugs līdz 30 vilcieniem, 100 tramvajiem, vēsta Belta.by.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Spriedums lietā par PV un CAF līguma grozījumiem būs pieejams decembra beigās

BNS,11.12.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Spriedums Šveices kompānijas Stadler Bussnang (Stadler) prasībā pret pasažieru pārvadātāja pa dzelzceļu Pasažieru vilciens (PV) un Spānijas kompānijas Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles S.A. (CAF) 2012.gada 2.aprīļa noslēgtā iepirkuma līguma grozījumu atzīšanu par būtiskiem Administratīvās rajona tiesas Rīgas tiesu namā būs pieejams 30.decembrī, aģentūra BNS uzzināja tiesā.

Tiesas sēdē ceturtdien tika pabeigta lietas izskatīšana pēc būtības un sāktas tiesas debates.

Stadler pārstāvis zvērināts advokāts Māris Brizgo sēdē ceturtdien tiesai norādīja, ka uztur spēkā prasības pieteikumu par PV un CAF noslēgtā līguma par vilcienu piegādi grozījumu atzīšanu par būtiskiem.

Viņš uzsvēra, ka CAF un PV noslēgtais līgums būtu jāatzīst par spēkā neesošu, jo iepirkuma procedūra ir pārtraukta.

Arī atbildētāja PV pārstāvis Aivis Ronis norādīja, ka noslēgto iepirkuma līgumu tādā redakcijā, kādā tas ir parakstīts, nevar atzīt par spēkā esošu, jo bija jārīko jauna iepirkuma procedūra.

Savukārt attiecībā uz ārvalstu investoru aizsardzību, viņš atzīmēja, ka CAF ar iepirkuma līguma parakstīšanu, kas ir pretlikumīgs, nav ieguvis tiesisko paļāvību.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

Ronis: vilcienu iepirkumam paredzēto naudu var pārdalīt arī citiem projektiem

LETA,20.12.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vērienīgajam pasažieru vilcienu iepirkumu konkursam paredzētos 100 miljonus latu Eiropas Savienības fondu līdzekļus valdība var paspēt pārdalīt arī citiem projektiem, šodien valdības sēdes starplaikā žurnālistiem sacīja satiksmes ministrs Aivis Ronis.

Ministrs atzina, ka tad, ja sākotnēji plānoto jauno vilcienu iepirkumu neizdodas īstenot, «tāda iespēja [pārdalīt līdzekļus] pastāv».

Ronis informēja, ka Spānijas kompānija Construcciones Ferrocariles y Auxiliares (CAF) tiks aicināta pagarināt konkursa pieteikuma termiņu. Valdība cer, ka spāņu uzņēmums labi saprot pašreizējo situāciju un ir informēts par Ministru kabineta dotajiem uzdevumiem Pasažieru vilcienam (PV).

Esot svarīgi, lai PV izpilda visus valdības dotos nosacījumus. «Ja uzņēmums tos būtu izpildījis, mēs te nebūtu,» apgalvoja Ronis, piebilstot, ka esošajos apstākļos nevarot dot garantijas, ka konkurss tiks īstenots.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Dienvidkorejiešu ražotājs šokēts par diskvalifikāciju vilcienu konkursā; par finansiālajām iespējām joprojām nav skaidrības

«Šis ir ļoti neparasts gadījums, neko līdzīgu citur līdz šim neesam pieredzējuši, ka šādā veidā mūsu kompānija nebūtu vēlama, ņemot vērā faktu, ka esam uzticams vilcienu ražotājs, kas izmanto pārbaudītas tehnoloģijas visā pasaulē,» sarunā ar Dienas Biznesu norāda Hyundai Rotem Ārvalstu tirdzniecības un projektu vadītājs Dongiks Vū, komentējot valsts a/s Pasažieru vilciens (PV) iepirkumu komisijas lēmumu noraidīt dienvidkorejiešu piedāvājumu, pat nepielaižot pie tehniskās vērtēšanas, jo tas neatbilstot iepirkumu nosacījumos definētajām kvalifikācijas prasībām. Jau vēstīts, ka PV par uzvarētāju 25 jaunu elektrovilcienu 15 gadu nomas iepirkumā atzina Šveices ražotāju Stadler Bussnang AG.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pasažieru vilciens velk uz sarunu procedūru ar ražotājiem jaunu vilcienu iegādei; nav izslēgta pašreizējo modernizācija

Līdz ar elektrovilcienu ilgtermiņa nomas iepirkuma procedūras pārtraukšanu jaunā valsts a/s Pasažieru vilciens (PV) valde šobrīd cenšas tikt skaidrībā par tālāko rīcību: rīkot jaunu konkursu vai sarunu procedūru, liekot uzsvaru uz jauna ritošā sastāva iegādi. Taču pastāv iespēja vēl ilgu laiku braukt arī ar vecajiem vilcieniem, tos modernizējot, kā jau tiek darīts dīzeļvilcienu gadījumā, pieļauj eksperti.

Vēl braucami

«Tas ir izdarāms,» par iespēju modernizēt esošos elektrovilcienus saka motorvagonu ritošā sastāva remonta un tehniskās apkalpošanas uzņēmuma VRC Zasulauks (51% akciju pieder PV un 49% – a/s Rīgas vagonbūves rūpnīca (RVR)) tehniskais direktors Aleksandrs Vasiļjevs. Pēc viņa teiktā, šobrīd PV izmanto 1983./84. g. un 1988./89. g. RVR ražotos vilcienus, kuriem var veikt vai nu t.s. vidējo vai galveno kapitālo remontu. Pirmajā gadījumā ekspluatācijas laiks tiek pagarināts par sešiem, otrajā – par 15 gadiem. Viņš pieļauj, ka esošo vilcienu tālāka ekspluatācija varētu arī nebūt dārgāka par jaunu izmantošanu, ņemot vērā apkalpošanas izmaksas. Tā kā ražotāji cenšoties ar to pelnīt, tad īpaši dārgi izmaksā dažādu bojājumu novēršana. Piemēram, šobrīd kabīnes bojājuma gadījumā pēc sadursmes ar kādu dzīvnieku metāla daļas tiek noņemtas, taisnotas utt., bet ir ārvalstu ražotāji, kas paredz, ka šāda bojājuma gadījumā jāmaina visa kabīne, kam ir pavisam citas izmaksas. Ņemot vērā vilcienu tagadējo aizpildījumu, A. Vasiļjevs pieļauj, ka varētu iztikt arī ar esošā ritošā sastāva modernizāciju.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Igaunijas pasažieru pārvadājumu operators Elektriraudtee AS un Šveices dzelzceļa ritošā sastāva ražotājs Stadler Bussnang AG šodien prezentēja pirmos Igaunijai piegādātos FLIRT elektriskos un dīzeļvilcienus.

Prezentācija notika Elektriraudtee AS depo Tallinā, klātesot Igaunijas ekonomikas un transporta ministram Juhanam Partsam, Elektriraudtee AS prezidentei Kaidai Kaulerei un Stadler Rail Grupas viceprezidentam Peteram Jeneltenam. Vilcienu piegāde notiek saskaņā ar 2010. gadā noslēgtā konkursa nosacījumiem, ko bija izsludinājis Elektriraudtee, un tā ietvaros Stadler līdz 2014. gada vasarai nodos Elektriraudtee 18 elektriskos un 20 dīzeļvilcienus.

«Šie ir divi pirmie vilcieni no jaunā ritošā sastāva, kas ļaus Elektriraudtee padarīt dzelzceļu par Igaunijas sabiedriskā transporta sistēmas mugurkaulu,» sacīja Elektriraudtee prezidente Kaida Kaulere.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

AS Pasažieru vilciens (PV) iepirkuma par 32 jaunu piepilsētas pasažieru elektrovilcienu un to uzturēšanai nepieciešamā aprīkojuma piegādi pirmajā kārtā ir pieteikušies pieci pretendenti, informēja PV pārstāvis Egons Ālers.

Šodien plkst.10 noslēdzās PV izsludinātā elektrovilcienu iepirkuma pirmās kārtas pieteikumu iesniegšanas termiņš. Pieteikumus iesniedza Patentes Talgo S.L, Stadler Polska Sp. z o.o., Uraļskije lokomotivi, Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles S.A. un Škoda vagonka a.s..

«Iepirkuma procedūra tika organizēta ar mērķi uzrunāt iespējami plašu pretendentu loku, paredzot, ka tas mums ļaus iegūt atbilstošu piedāvājumu par vislabāko cenu. Industrijas interese par iepirkumu bijusi augstākā, kāda līdz šim novērota šāda līmeņa iepirkumos Latvijā un tas apliecina, ka esam izvēlējušies pareizu iepirkuma formu, kas veicina konkurenci un nākotnē nodrošinās iespējami izdevīgākus nosacījumus jauno elektrovilcienu iegādei,» norādīja PV valdes priekšsēdētājs Andris Lubāns.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Stadler papildina savu sūdzību Eiropas Komisijai

Līva Melbārzde,18.01.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Uzņēmums Stadler Bussnang AG (Stadler) ir papildinājis savu Eiropas Komisijai agrāk iesniegto sūdzību ar AS Pasažieru vilciens (PV) bijušā valdes locekļa Mārtiņa Grestes ziņojumu.

LR Satiksmes ministrijai adresētais ziņojums, kurā aprakstīta PV rīkotā vilcienu iegādes konkursa norise un apstākļi, apstiprina Stadler viedokli, ka konkurss neatbilda Latvijas un Eiropas normatīvajiem aktiem un tādēļ tas ir jāizbeidz.

«Ziņojums atspoguļo necaurskatāmu un nepamatotu lēmumu pieņemšanas procesu PV valdē, kā arī apstiprina to, ka Stadler tika apzināti izstumts no konkursa, lai novērstu konkurenci un radītu labvēlīgākus apstākļus CAF un RVR. Tāpat no ziņojuma kļūst skaidrs, ka CAF piedāvājums nav izdevīgs PV un ir nesamērīgi dārgs, kas vēl vairāk pastiprina aizdomas par pretlikumīgu atbalstu no valsts puses. Turklāt šajā ziņojumā Stadler guva apstiprinājumu tam, ka CAF piedāvātie vilcieni neatbilst konkursa tehniskajai specifikācijai un nenodrošinās ērtības pasažieriem. Līdz ar to uzņēmums lūdzis Eiropas Komisiju ņemt vērā šo ziņojumu, izskatot Stadler sākotnēji iesniegto sūdzību,» tā Stadler Bussnang AG sabiedrisko attiecību konsultants Oskars Fīrmanis.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Tiesneses slimības dēļ šonedēļ neizlems par vērienīgā vilcienu konkursa apturēšanu

LETA,10.01.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Administratīvajā rajona tiesā pretēji iepriekš plānotajam rīt, 11.janvārī, nebūs pieejams lēmums par to, vai pēc Šveices uzņēmuma Stadler Bussnang AG lūguma pagaidām apturams Iepirkumu uzraudzības biroja (IUB) lēmums atļaut 429,24 miljonus latu vērto jauno vilcienu iepirkumu.

Kā informēja tiesas priekšsēdētājas palīdze Inese Deme, lēmums nebūs pieejams, jo saslimusi viena no trim tiesnesēm, kas pērnā gada nogalē skatīja Stadler sūdzības lietu - Laura Konošonoka. Lēmuma pieejamības datums tiks noteikts pēc tiesneses izveseļošanās.

IUB labvēlīgs spriedums šajā lietā ir viens no valdības izvirzītiem nosacījumiem tālākai virzībai jauno vilcienu iepirkumā.

2011.gada 6.decembra valdības sēdes protokols liecina, ka Ministru kabinets neiebilst pret līguma slēgšanu ar Spānijas kompāniju Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles, S.A. (CAF) par jauno vilcienu iepirkumu, ja tiek izpildīti astoņi nosacījumi.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Vilcienu konkursa jezga uzbango ar jaunu spēku; Stadler «par to brīdinājis jau iepriekš»

Gunta Kursiša,14.05.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

«Mums lielu pārsteigumu nerada publiskajā telpā izskanējusī ziņa, ka Pasažieru vilciena (PV) līgumā ar Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles, S.A. (CAF) veiktās izmaiņas var radīt negatīvas sekas Latvijas valstij, jo par iespējamajām sekām esam brīdinājuši jau iepriekš,» pauduši kompānijas Stadler pārstāvji. Stadler blakussūdzība par tiesas atļauju turpināt jauno vilcienu iepirkumu tiks skatīta šodien, tāpat arī šodien Satiksmes ministrija (SM) paziņojusi par šonedēļ gaidāmu Eiropas Komisijas (EK) pārstāvju un SM, PV, Finanšu ministrijas (FM) pārstāvju tikšanos, lai vienotos par turpmākām darbībām vilcienu iepirkuma finansēšanā.

EK pārstāvju un Latvijas amatpersonu tikšanās organizēta, ņemot vērā FM izteiktās bažas un publiskajā telpā izskanējušo informāciju par iespējamām attiecīnāmo izmaksu korekcijām, teikts SM paziņojumā. Tikšanās plānota, lai puses vienotos par turpmākajām darbībām ritošā sastāva modernizācijas iepirkuma finansēšanā un rīcībā ar saistībā ar noslēgto iepirkumu.

«Eiropas Savienības tiesa savā praksē ir stingri un viennozīmīgi noteikusi, ka bez jauna iepirkuma nekādus būtiskus grozījumus iepirkuma līgumā veikt nedrīkst. Šajā gadījumā PV ir pārkāpis likuma prasības un noslēdzis līgumu ar CAF bez jaunas iepirkuma procedūras izsludināšanas,» pauž kompānijas Stadler pārstāvji.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

CAF pieprasa tikšanos ar Satiksmes ministru un oficiālu informāciju par notiekošo

Dienas Bizness,28.11.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Spānijas uzņēmums Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles (CAF), kas uzvarējis AS Pasažieru vilciens (PV) iepirkumā par 34 jaunu elektrovilcienu un septiņu jaunu dīzeļvilcienu iegādi un uzturēšanu, ir nosūtījis vēstuli LR Satiksmes ministram Aivim Ronim un LR Ministru prezidentam Valdim Dombrovskim.

Tajā CAF aicina satiksmes ministru nekavējoties tikties, lai klātienē pārrunātu visas bažas un faktus, kas saistīti ar jauno vilcienu iegādes un uzturēšanas projektu. CAF ir neizpratnē par to, ka līdz šim uzņēmuma pārstāvjiem nav dota iespēja paust savu viedokli par notiekošo un piedāvāt pretargumentus informācijai, kas atrodama it visos līdz šim publiskotajos dokumentos un paziņojumos.

Jau vēstīts, ka Uzņēmums Stadler Bussnang AG ir pārsūdzējis tiesā Latvijas Republikas Iepirkumu uzraudzības biroja (IUB) lēmumu, kas atļāva Pasažieru vilcienam slēgt līgumu ar CAF. Stadler uzskata, ka šis IUB lēmums ir nepamatots un nelikumīgs, tādēļ šodien uzņēmums to ir pārsūdzējis

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Matīss: Mēneša laikā jāatrod modelis, kā iegādāties jaunus vilcienus par adekvātu cenu

LETA,23.07.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mēneša laikā ir jāatrod modelis, kā iegādāties jaunus vilcienus par adekvātu cenu, uzskata satiksmes ministrs Anrijs Matīss (V).

Ministrs žurnālistiem sacīja, ka Pasažieru vilciens nevar atļauties tik dārgus vilcienus, kā piedāvāja Šveices vilcienu ražotājs Stadler Bussnang AG (Stadler). Savukārt esošajā vilcienu iepirkumā finansējuma modeli mainīt nedrīkst. Līdz ar to ir nolemts, ka mēneša laikā jāatrod modelis, kā iegādāties vilcienus par adekvātu cenu.

«Ar Iepirkumu uzraudzības biroju un vilcienu ražotājiem, kuri jau iesnieguši savus piedāvājumus, ir jādomā, kādā veidā varētu vērtēt jau iesniegtos piedāvājumus. Vēl ir jāvērtē, kāda veida sarunu procedūra tā būs,» norādīja ministrs.

Uz jautājumu, vai gaidāms jauns vilcienu iepirkums, ministrs skaidroja, ka juridiski ir dažādas procedūras, kā situāciju varētu atrisināt. Tagad esot jārunā gan ar CAF, Hyundai, gan Stadler par konkrētu iespējamo izvērtēšanas procedūru. Matīss gan neizslēdza, ka vērtēt varētu arī vēl citus pretendentus, kas nāktu klajā ar saviem piedāvājumiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Stadler: šaubas par CAF piedāvājuma atbilstību noteikumiem nav zudušas

Elīna Pankovska,26.01.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Iepazīstoties ar Administratīvās rajona tiesas lēmumu redzams, ka tiesa nemaz nav vērtējusi Spānijas ražotājs Construcciones y Auxiliares de Ferrocariles (CAF) piedāvājuma atbilstību konkursa tehniskajai specifikācijai, kas bijis viens no diviem Stadler iesniegtā pieteikuma punktiem, norāda uzņēmums.

Tādēļ šaubas par CAF piedāvājumu un tā atbilstību noteikumiem neesot zudušas. Stadler uzskata, ka tiesai vajadzētu rūpīgi pārbaudīt, vai CAF nav pārkāpis konkursa nolikuma noteikumus, jo tas nākotnē var radīt situāciju, ka piegādātie vilcieni neatbilst tiem, kādus vēlējās a/s Pasažieru vilciens, norādīts paziņojumā. Stadler turpinās vēl vērtēt Administratīvās rajona tiesas lēmumu un tuvākajās dienās pieņems gala lēmumu, vai tiesas lēmums tiks pārsūdzēts.

DB jau rakstīja, ka Administratīvajā rajona tiesā noraidījusi Stadler lūgumu apturēt Iepirkumu uzraudzības biroja (IUB) lēmumu, kas ļauj slēgt līgumu par jauno vilcienu iepirkumu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Iepirkumu uzraudzības birojs (IUB) lēmis atļaut AS Pasažieru vilciens (PV) turpināt iepirkumu par 32 jaunu piepilsētas pasažieru elektrovilcienu un to uzturēšanai nepieciešamā aprīkojuma piegādi, liecina IUB informācija.

IUB šā gada oktobra beigās saņēma divu uzņēmumu - Hyundai Rotem Company un AS Daugavpils Lokomotīvju remonta rūpnīca - sūdzības par PV izsludināto iepirkumu.

Pēc abu uzņēmumu sūdzību uzklausīšanas IUB nolēma atļaut PV turpināt iepirkumu.

IUB norāda, ka abu uzņēmumi iesniegumi par PV rīkotās sarunu procedūras kandidātu atlases nolikumā iekļautajām prasībām ir nepamatoti.

Rezultātā IUB lēma atļaut PV turpināt iepirkuma procedūru, slēgt iepirkuma līgumu sarunu procedūrā Piepilsētas pasažieru elektrovilcienu un to uzturēšanai nepieciešamā aprīkojuma piegāde un personāla apmācība un atstāt spēkā sarunu procedūras kandidātu atlases nolikumā iekļautās prasības.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Pasažieru vilciens izlēmis pirkt vilcienus no Čehijas Škoda Vagonka

LETA,15.02.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Atkārtoti izvērtējot jauno elektrovilcienu iepirkumā iesniegtos piedāvājumus, AS «Pasažieru vilciens» izlēmis iegādāties vilcienus no Čehijas ražotāja «Škoda Vagonka», piektdien žurnālistiem sacīja «Pasažieru vilciena» valdes priekšsēdētājs Rodžers Jānis Grigulis.

Kopējā līgumcena būs 241,888 miljoni eiro. Līgumcenā ietilpst vilcienu, to uzturēšanai nepieciešamā aprīkojuma piegāde, rezerves daļu fonda piegāde pirmajiem pieciem gadiem, kā arī personāla apmācība.

Grigulis skaidroja, ka iepirkuma konkursā uzvarētājs mainīts, jo «Pasažieru vilciens» ņēma vērā Iepirkumu uzraudzības biroja (IUB) ieteikumus par to, ka jāizvērtē cita elektroenerģijas cena un patēriņš. Pārvērtējot vilcienu izmaksas dzīves ciklā, izdevīgākais piedāvājums bija «Škoda Vagonka». Neviens no pretendentiem pārvērtēšanas laikā nedrīkstēja mainīt piedāvājumus.

Viņš atzīmēja, ka iepriekšējā iepirkuma uzvarētāja Spānijas uzņēmuma «Patentes Talgo S.L.» («Talgo») piedāvātā cena bija lētāka, taču vilcienu apkopes un uzturēšanas izmaksas 35 gadu ciklā «Škoda Vagonka» bija mazākas, līdz ar to mazākas arī kopējās izmaksas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Talgo pārsūdzēs Pasažieru vilciena lēmumu pirkt vilcienus no Čehijas Škoda Vagonka

LETA,15.02.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Spānijas uzņēmums «Patentes Talgo S.L.» («Talgo») pārsūdzēs AS «Pasažieru vilciens» lēmumu pirkt jaunos elektrovilcienus no Čehijas ražotāja «Škoda Vagonka», informēja uzņēmumā.

«Talgo» šodien pārsteidza negaidītais «Pasažieru vilciena» paziņojums par «Škodas» piedāvājuma pārvērtēšanu vilcienu iepirkuma procesā, kas sekoja Iepirkumu uzraudzības biroja (IUB) lēmumam. Iepirkums bija noslēdzies jau pagājušā gada novembrī, un «Talgo» tajā uzvarēja ar labāko vilcienu iegādes cenu, labāko tehnoloģiju un labāko enerģijas patēriņa piedāvājumu, skaidroja «Talgo» pārstāvji.

««Talgo» piedāvātā cena - 225 miljoni eiro ir ārpus konkurences un ir par 16 miljoniem eiro zemāka nekā «Škodas» piedāvājums. Izvēloties «Talgo», Latvijas nodokļu maksātāji ietaupītu tikpat daudz, cik maksā trīs pilnībā aprīkoti jauni vilcieni, kā arī iegūtu vislabākās no pieejamajām dzelzceļu tehnoloģijām,» teikts «Talgo» paziņojumā.

Komentāri

Pievienot komentāru