AS Daugavpils Lokomotīvju remonta rūpnīca pārstāvji tikušies ar Ekonomikas, Finanšu un Satiksmes ministriju pārstāvjiem, runājot par iespējamo atbalstu un aktivitātēm, kādas varētu tikt realizētas uzņēmumam, liecina kompānijas paziņojums Nasdaq Riga.
Sarunu gaitā ir noteikti vairāki iespējamie scenāriji, kā varētu tikt realizēts valsts atbalsts. AS Daugavpils Lokomotīvju Remonta Rūpnīca vēlas saņemt atbalstu eksporta garantiju un apgrozāmo līdzekļu projektu realizācijai garantiju veidā, kuras šobrīd tiek realizētas caur ALTUM kā finanšu atbalsta instrumenti, vai citu līdzīgu atbalsta instrumentu. AS Daugavpils Lokomotīvju Remonta Rūpnīca vadība un akcionāri izprot esošo situāciju, normatīvo bāzi un saprot, ka tieša valsts garantiju izsniegšana mūsu gadījumā nav piemērojama.
Uzņēmums norāda, ka patlaban saskata visu iesaistīto pušu vēlmi rast situācijas risinājumu un tuvākajā laikā ir plānotas atkārtotas tikšanās.
Attiecībā uz naudas soda 10% apmērā piemērošanu DMU ietvaros, AS Daugavpils Lokomotīvju remonta rūpnīca skaidro, ka Pasažieru Vilciens vienpersoniski bez pilnsabiedrības DMU Vilcieni atzīšanas, piemēroja maksimālo soda naudu saskaņā ar līguma nosacījumiem kuru ieturēja uz vienpusēja ieskaita pamata. Šobrīd DMU Vilcieni ir nosūtījusi pretenziju uzņēmumam Pasažieru Vilciens, kur kategoriski noraida un nepieņem paziņojumus par ieskaitu, kā arī tajos norādītos ieskaita pamatus.
«Pretenzijā tika norādīts ka Pasažieru Vilciens paziņojumi ir prettiesiski, neatbilstoši faktiskajiem apstākļiem, kā arī komerciāli neētiski. DMU Vilcieni uzskata, ka joprojām ir prasījuma tiesības par samaksas par izpildītajiem darbiem saņemšanu pilnā apmērā, un šīs tiesības pret Pasažieru Vilciens tiks nepieciešamības gadījumā izlietotas piespiedu kārtībā. DMU Vilcieni uzskata, ka Pasažieru Vilciens iepirkumu par dīzeļvilcienu vagonu modernizāciju izsludināja, izslēdzoši vadoties no normatīvi noteikta un pirmslīguma sarunās neapspriežama saistību izpildes termiņa. Šis termiņš bija noteikts nevis atbilstoši veicamo darbu apjomam un citiem izpildei svarīgiem apstākļiem, bet Eiropas Savienības finansējuma saņemšanas noteikumiem. Tādējādi DMU Vilcieni uzskata, ka soda nauda tiesiskā ceļā izskatot jautājumu tiks atgriezta pilnībā vai daļēji. Šobrīd pilnsabiedrības DMU Vilcieni biedri nav lēmuši par iespējamo soda naudas sadali un DLRR ir atainojusi ieņēmumus ar 10% samazinājumu (atbilstoši maksimālajam soda naudas apmēram). Gala lēmumi un faktiskā situācija būs zināma tikai pēc visu uzsākto tiesisko procesu pabeigšanas,» teikts paziņojumā.
Par iespējamo zemes pārdošanas jautājumu vadība paziņo, ka uzņēmums ir nosūtījis vēstuli pilsētas pašvaldībai par to, ka ir gatavs izskatīt jautājumu par iespēju pārdot pilsētai zemes platību līdz 17 000 m2, lai varētu īstenot pašvaldības autonomās funkcijas. Patlaban AS Daugavpils Lokomotīvju remonta rūpnīca nevar paziņot ne par cenu, ne par pārdošanas līguma noslēgšanas termiņiem.