Lielākais izaicinājums jaunajam VAS Pasažieru vilciens (PV) valdes priekšsēdētājam Nilam Freivaldam ir novest galā 41 jaunā vilciena iepirkumu.
Eiropas Komisija ir apstiprinājusi Kohēzijas fonda līdzfinansējumu šim iepirkumam 100 milj. Ls apmērā. Tā kā šis finansējums piesaistīts konkrētam plānošanas periodam, vilcināties ar tā izmantošanu vairāk laika nav, atzīst N. Freivalds. To nepieļauj arī novecojušais PV vilcienu parks, kurā jaunākais vilciens ir 1988. gadā Rīgas Vagonbūves rūpnīcā ražotais modelis.
N. Freivalds apzinās, ka trīs konkursa pretendentu - Stadler Bussnang AD, Bombardier un RVR, kā arī Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles SA - savstarpējie ķīviņi un pretenzijas konkursa norisi nepadara vienkāršāku, tomēr ir gatavs visiem trim konkursa dalībniekiem piedāvāt vienādas iespējas.
To N. Freivalds savā pirmajā darba dienā laikrakstam Dienas bizness stāsta ekskluzīvā intervijā, braucot vilcienā no Tukuma uz Rīgu. Uz Tukumu viņš devies, lai iepazītos ar sava vadāmā uzņēmuma ikdienu.