Jaunākais izdevums

Lielākais izaicinājums jaunajam VAS Pasažieru vilciens (PV) valdes priekšsēdētājam Nilam Freivaldam ir novest galā 41 jaunā vilciena iepirkumu.

Eiropas Komisija ir apstiprinājusi Kohēzijas fonda līdzfinansējumu šim iepirkumam 100 milj. Ls apmērā. Tā kā šis finansējums piesaistīts konkrētam plānošanas periodam, vilcināties ar tā izmantošanu vairāk laika nav, atzīst N. Freivalds. To nepieļauj arī novecojušais PV vilcienu parks, kurā jaunākais vilciens ir 1988. gadā Rīgas Vagonbūves rūpnīcā ražotais modelis.

N. Freivalds apzinās, ka trīs konkursa pretendentu - Stadler Bussnang AD, Bombardier un RVR, kā arī Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles SA - savstarpējie ķīviņi un pretenzijas konkursa norisi nepadara vienkāršāku, tomēr ir gatavs visiem trim konkursa dalībniekiem piedāvāt vienādas iespējas.

To N. Freivalds savā pirmajā darba dienā laikrakstam Dienas bizness stāsta ekskluzīvā intervijā, braucot vilcienā no Tukuma uz Rīgu. Uz Tukumu viņš devies, lai iepazītos ar sava vadāmā uzņēmuma ikdienu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

FOTO,VIDEO: Brenguļu alus saimnieki cīnās ar importēto alu

Monta Glumane,04.09.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Brenguļu alus saimnieki par vienu no Latvijas alus nozares lielākajiem izaicinājumiem sauc cīņu ar importēto alu.

Jau kopš 1969. gada Abula upes krastā atrodas alus darītava, kurā kādreiz alu brūvēja kolhozs Vārpa. 1992. gadā Freivaldu ģimene alus darītavu pārpirka un izveidoja SIA Abula. Uzņēmuma līdzīpašnieks Māris Freivalds atzīst, ka viegli darboties nozarē nav, ir pat smagi, taču ar kaut ko ir jānodarbojas. «Mums ir satraukums, jo tiek ievests liels apjoms ārzemju alus. Vairāk nekā puse no visa pārdotā Latvijā, taču mēs lielu konkurenci neizjūtam, jo mums ir savs tirgus un faktiski katru gadu tas palielinās,» stāsta uzņēmuma direktors Juris Freivalds. Zināms, ka Brenguļu alus pazīstams ar savu neatkārtojamo garšu. Uzņēmējus satrauc fakts, ka no ārvalstīm tiek ievests lēts alus, bet alkohola akcīzes nodoklis no 2010. gada pieaudzis divas reizes.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēc tikšanās ar satiksmes ministru Aivi Roni, a/s Pasažieru vilciens (PV) valdes priekšsēdētājs Nils Freivalds atkāpies no amata, viņam piedāvāts palikt par PV konsultantu.

Par to Db.lv informēja Satiksmes ministrijā. Satiksmes ministrs A.Ronis uzskata, ka PV jauno vilcienu iepirkumu procesā jāturpina aktīva virzība, jo pasažieru dzelzceļa pārvadājumos Latvijā ir nepieciešami jauni elektrovilcieni un dzīzeļvilcieni. Ministrs uzsver: «Jauno vilcienu daļēja izgatavošana notiktu Latvijā, tādējādi tiktu attīstīta vietējā ražošana un tiktu radītas jaunas darba vietas, kas šobrīd Latvijā ir būtiski nepieciešamas.»

DB jau rakstīja, N. Freivalds pēc Finanšu ministrijas domām ir noslēdzis Latvijas valstij neizdevīgu jauno vilcienu iepirkuma līgumu ar Spānijas kompāniju CAF, kā rezultātā Latvijas valsts varētu zaudēt daļu vai visu ES līdzfinansējumu – līdz 100 milj. Ls. Turklāt PV joprojām nav apstiprināts 2012. gada budžets, ir arī domstarpības starp PV un Autotrasnporta direkciju par daļu PV reisu slēgšanu. Kā DB jau rakstīja, PV šī gada apgrozījums plānots ap 40 milj. Ls, bet sakarā ar pieaugušo dzelzceļa infrastruktūras maksājumu uzņēmuma zaudējumi varētu būt vairāki milj. Ls.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

AS Pasažieru vilciens (PV) valdes locekļa Mārtiņa Grestes iegādātā automašīna Mercedes-Benz divu gadu laikā kopš līzinga maksājumu nodošanas PV valstij piederošajam uzņēmumam izmaksājusi aptuveni 19 000 latu jeb aptuveni 785 latus mēnesī.

PV valdes priekšsēdētājs Nils Freivalds norāda: katru mēnesi par Grestes mašīnu uzņēmums maksā 410 latus, savukārt saimnieciskā uzturēšana kopš 2009.gada septembra no uzņēmuma prasījusi vēl 9000 latu.

Freivalds norādīja, ka iepriekšējās vadības laikā noslēgto līgumu uzskata par nesaimniecisku un vērtēs, vai to ir iespējams izbeigt ātrāk par 2012.gada augustu, kā to paredz līguma beigu termiņš.

Kā sacīja Freivalds, līgums nav saimniecisks, īpaši ņemot vērā, ka automašīna ir septiņus gadus veca.

PV pārsvarā esot jaunākas mašīnas, un līdz ar to saimnieciskās uzturēšanas izdevumi esot daudz mazāki, sacīja Freivalds. Mēneša maksājums gan esot tuvu tam, kāds tiek maksāts par Grestes mašīnu. Freivalds arī atzīst, ka iekšējās kārtības noteikumi paredz, ka valdes locekļa rīcībā ir automašīna.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Iepirkumu uzraudzības birojs var nebūt pēdējā iestāde, kur turpinās cīņas par teju 430 milj. Ls vērto jauno pasažieru vilcienu iepirkuma konkursu.

To, ka pastāv tiesvedības draudi, nenoliedz arī citi aptaujātie uzņēmēji. DB jau pērn rakstīja - tās ir lielas summas un garantēts darbs, tātad ienākumi un peļņa tam, kurš šajā konkursā gūs virsroku. Tāpēc nebūs pārsteigums, ja zaudētāji savu taisnību centīsies pierādīt tiesā. Tieši tādēļ lēmumu pieņēmējiem par saviem lēmumiem būs jābūt pārliecinātiem par 120%, lai viņus pašus pēcāk nesauktu uz dažādām tiesībaizsardzības iestādēm.

«Šādos lielos konkursos arī citās Eiropas valstīs notiek tiesvedība,» zina teikt a/s Pasažieru vilciens valdes priekšsēdētājs Nils Freivalds. Viņš lēš, ka šādā lielbudžeta konkursā kopējā darījuma summa pat teorētiski var pieaugt vēl par aptuveni 70 milj. eiro un kopumā sasniegt aptuveni 680 milj. eiro. «Sākotnēji paredzēts piegādāt 34 elektrovilcienus un 7 dīzeļvilcienus, taču, atrodot finanšu avotus, būtu nepieciešams iegādāties vēl 16 dīzeļvilcienu sastāvus, tādējādi darījumu summa vēl varētu pieaugt aptuveni par 70 milj. eiro,» skaidro N. Freivalds. Viņš nenoliedz, ka projekta summas Latvijas mērogiem ir ļoti lielas un tas ir paaugstināta riska projekts, jo sūdzību par to ir bijis ļoti daudz, bijuši daudzi grozījumi. «Ir riski arī nākotnē,» sīkākās detaļās par iespējamiem nākotnes riskiem neiedziļinoties, atbild N. Freivalds.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Freivalds: Grestem amats jāatstāj un jāatmaksā alga

Egons Mudulis,08.10.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēc abpusējas vienošanās VRZ Zasulauks darbu pārtraukušais bijušais VAS Pasažieru vilciena (PV) valdes priekšsēdētājs Nils Freivalds neuzskata, ka būtu lielākais kauna traips uzņēmumā.

Pašam Freivaldam, kurš VRC strādāja par konsultantu, līdz galam nav saprotams, kāpēc darbs uzņēmumā bija jāatstāj. Skaidrs, ka fonā ir viņa noslēgtais līgums ar spāņu CAF par jaunu vilcienu iegādi. Taču bijušajam PV vadītājam nav zināms, kas tieši VRC vadībai nav viņa darbā paticis. Iespējams, ka tā ir drīzāk vēlēšanās novērst uzmanību no sevis, tā viņš.

Viņaprāt, daudz lielāku uzmanību nekā viņam kā konsultantam uzmanību vajadzētu pievērst VRC valdes priekšsēdētājam Mārtiņam Grestem. N. Freivalds uzskata, ka M. Greste ir klajā interešu konfliktā, jo, būdams PV valdē, arī pieņēmis lēmumus par PV meitas uzņēmuma VRC finansēm. Līdz ar to viņš divus gadus nedrīkstētu ieņemt vadošus amatus VRC. Freivalds pieļauj, ka Greste nesaņemtu izziņu no KNAB, ka neatrodas interešu konfliktā. Grestem patiesībā būtu amats jāatstāj un jāatmaksā saņemtā alga, tā Freivalds.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ģenerālprokuratūra saskata noziedzīga nodarījuma pazīmes toreizējā a/s Pasažieru vilciens valdes priekšsēdētāja Nila Freivalda darbībās. Prokuratūra informē, ka uzsākusi kriminālprocesu par pārtraukto pasažieru vilcienu iepirkumu.

Pārbaudē atklājies, ka a/s Pasažieru vilciens valdes rīcībā, pagājušā gada 3.oktobrī nosūtot spāņu ražotājam CONSTRUCCIONES Y AUXILIAR DE FERROCARRILES, S.A. (CAF) paziņojumu par pasažieru vilciena piegādes un uzturēšanas līgumu pārtraukšanu, ir saskatāmas noziedzīga nodarījuma pazīmes.

Tāpēc pieņemts lēmums par kriminālprocesa uzsākšanu, kurš pirmstiesas izmeklēšanas veikšanai nodots Valsts policijai.

Freivalds vadītāja amatu Pasažieru vilcienā diezgan pēkšņi pameta pērn maijā. «Esmu psiholoģiski noguris, tāpēc nolēmu atkāpties no valdes vadītāja amata,» savu lēmumu toreiz skaidroja Freivalds, piebilstot, ka ka darbu uzņēmumā turpinās kā konsultants.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Satiksmes ministrija no a/s Pasažieru vilciens (PV) valdes ir atsaukusi Mārtiņu Gresti un viņa vietā iecelts Jānis Pētersons, kurš strādājis valsts a/s Latvijas dzelzceļš meitas uzņēmumā Ritošā sastāva serviss, biznesa portālam Nozare.lv apstiprināja PV.

PV skaidroja, ka savas darbības laikā uzņēmumā M. Greste neesot uzņēmies pienākumus un atbildību par konkrētu sfēru, lai gan viņam piedāvāts pārraudzīt mārketinga un citas aktivitātes.

Kā ironizēja uzņēmumā, pēdējais spilgtākais M. Grestes sniegums esot Mercedes lieta, kuru tagad izmeklējot Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojs (KNAB).

Jaunais PV valdes loceklis J. Pētersons kopš 1992. gada ir darbojies Latvijas Dzelzceļnieku biedrības valdē un patlaban ieņem organizācijas valdes priekšsēdētāja amatu. Biedrība ir sabiedriska organizācija, kas nodarbojas ar dzelzceļa darbinieku materiālo interešu, darba likumdošanas un sociālajiem jautājumiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Līdz ar jaunajiem vilcieniem būs nepieciešama arī peronu paaugstināšana, norāda AS Pasažieru vilciens valdes priekšsēdētājs Nils Freivalds, skaidrojot, ka, līdz ar peronu pielāgošanas darbu pabeigšanu, iekāpšana jaunajos vilcienus būs krietni ērtāka.

Atbildot uz jautājumu par to, vai Latvija var būt droša, ka Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles, S.A. (CAF) pildīs līguma nosacījumus un piegādās vilcienus laikā, Freivalds norādīja, ka līguma izpildi nodrošina gan tas, ka iepirkumu daļēji finansē Eiropas Savienība, kas arī uzrauga līguma izpildi, kā arī līgumā paredzētas sankcijas pret CAF gadījumā, ja uzņēmums nepilda līguma nosacījumus.

Freivalds norādīja, ka biļešu cenas jauno vilcienu iegādes dēļ, visticamāk, netiks palielinātas. Tieši otrādi – Freivalds pieļāva, ka, ņemot vērā jauno vilcienu skaitu (to daudzums varētu nodrošināt to, ka ieņēmumi varētu segt zaudējumus), biļešu cenas, iespējams, varētu pat samazināties.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

610 milj. eiro vērtais jauno pasažieru vilcienu piegādes un apkalpošanas noslēgtā līguma turpmākais liktenis būs atkarīgs no valdības lēmuma.

«Publiskajā telpā šobrīd ir ļoti daudz nepamatotu spekulāciju par aprīļa sākumā noslēgtā 34 jaunu pasažieru elektrovilcienu un septiņu dīzeļvilcienu piegādi ar Spānijas kompāniju CAF,» uzsver a/s Pasažieru vilciens (PV) valdes priekšsēdētājs Nils Freivalds. Viņš norāda, ka Eiropas Komisija nevar būt sniegusi nekādu noslēgtā jauno vilcienu piegādes un 30 gadu uzturēšanas līguma izvērtējumu. Proti, līgumam starp CAF un PV ir uz 59 – 60 lpp, bet papaildus tam ir pielikums vairāk 800 lpp. apmērā un noslēgtas ir tas 2. aprīli. «Līgums ar visiem pielikumiem ir konfidenciāls un tā publiskošanai ir nepieciešams abu līgumslēdzēju pušu akcets, turklāt tajā ir arī komercnoslēpumu saturošaa informācija,» tā uz jautājumu par šī līguma pieejamību un izvērtēšanu, kuram tad ir taisnība par to, ir vai nav pārkāpti valdības uzstādījumi PV valdei slēdzot līgumu ar CAF. N. Freivalds uzsver, ka līgums noslēgts, ievērojot Ministru kabineta izvirzītos nosacījumus, un ir izdevīgs gan Latvijas valstij, gan sabiedrībai.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai arī ir parakstīts līgums ar CAF par 41 jauna pasažieru vilciena sastāva piegādi līdz 2015. gada vasarai, tomēr nav pārliecības, ka daļa no tiem nestāvēs depo.

Tāda situācija varēu būt realitāte, ja tiks īstenota Autotransporta direkcijas ieteikums – slēgt 37 vilcienu reisus un ko a/s Pasažieru vilciens (PV) uzskata par nepareizu un neadekvātu risinājumu. Pašlaik, pēc PV valdes priekšsēdētāja Nila Freivalda sacītā ikdienā iek izmantoti 35 vilcienu sastāvi ( 20 elektrovilcieni + 2 rezervē) un15 dīzīzeļvilcieni + 2 rezervē), un īstenojot 37 reisu slēgšanu, nepieciešamo vilcienu skaits saruktu teju par 30%. Ja šāda situācija saglabātos līdz 2015. gadam, tad dīkā stāvētu gandrīz vai puse jauno vilcienu, bet par to apkopi būtu jāmaksā tik un tā. Savukārt, ja vilcienu reisu slēgšana tiktu turpināta vēl arī 2013. un pat 2014. gadā, tad neizmantoto jauno pasažieru vilcienu skaits varētu būt pat vēl lielāks. «Kur tad brauks jaunie vilcieni, ja reisus slēgsim?» retoriski jautā N. Freivalds. Viņš atgādina, ka faktiski tikai tikko ir beigusies teju divarpus gadu ilgusī jezga ap jauno vielcienu iepirkumu, un tagad rodas kārtējā ķibele.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ja par uzvarētāju netiek atzīts vienīgā pretendenta CAF iesniegtais piedāvājums par jaunu pasažieru vilcienu piegādi, tad ES līdzfinasējums teju 100 milj. Ls var tikt zaudēts.

Tādu iespēju netieši atzina a/s Pasažieru vilciens valdes priekssēdētājs Nils Freivalds. Viņš uzsvēra, ka nevēlas iesaistīties nekādās spekulācijās. Konkursa komisija mēneša laikā izvērtēs Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles, S.A. (CAF) (Spānija), iesniegto piedāvājumu, un, ja tas būs atbilstošs, tad jau šoruden tiktu parakstīts atbilstošs līgums. «Šobrīd piedāvājums tiek vērtēts,» tā uz jautājumu, kas notiks tad, ja iesniegtais vienīgā pretendenta piedāvājums nebūs atbilstošs konkursa prasībām, atbild N. Freivalds.

Vienlaikus a/s Pasažieru vilciens vadītājs atzīst, ka vairs nav laika rezervju, kas būtu nepieciešamas visu iepirkuma procedūru īstenošanai, gadījumā, ja nāktos atkārtoti sludināt konkursu, nezaudējot ES piešķirtos teju 100 milj. Ls. «Šādā gadījumā ES naudu apgūt nevarēsim un vilcienu piegādes līdz 2015. gada nogalei nebūs iespējams īstenot,» tā N. Freivalds. Viņš gan uzsver, ka a/s Pasažieru vilciens otrajai– izšķirošajai kārtai kvalificēja visus trīs pirmās kārtas pretendentus – Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles, S.A. (CAF) (Spānija), a/s Rīgas Vagonbūves rūpnīca (RVR) sadarbībā ar Bombardier un Stadler Bussnang AG (Šveice), tāpēc nevar uzskatīt, ka iespēju nebija, kaut arī otrās kārtas piedāvājumu iesniedza tikai viena kompānija – CAF.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pasažieru pārvadātājs pa dzelzceļu Pasažieru vilciens (PV) nolēmis lauzt trīspusējo līgumu ar Rīgas sabiedriskā transporta uzņēmumu Rīgas satiksme un uzņēmumu Rīgas karte par e-talona ieviešanu vilcienos, pirmdien žurnālistus informēja PV valdes priekšsēdētājs Nils Freivalds.

Kā līguma laušanas iemeslus viņš minēja to, ka e-talona ieviešana līdz šim bijusi ekonomiski neizdevīga un rada valsts uzņēmumam zaudējumus. Iepriekš gan tika minēts, ka šīs shēmas uzņēmumam neradīs papildus zaudējumus.

Jau vēstīts, ka e-talona ieviešanas mēģinājumi PV līdz šim izmaksājuši vairākus desmitus tūkstošus latu. Jūlija vidū intervijā Latvijas Radio Freivalds sacīja, ka e-talona ieviešana vilcienos ir apstājusies. Toreiz Freivalds teica, ka tiek runāts ar e-biļetes uzturētāju Rīgas karti par iepriekš slēgtā līguma nosacījumu maiņu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Augstākās tiesas (AT) Krimināllietu departaments šodien nolēma negrozīt Rīgas apgabaltiesas spriedumu, ar kuru četri bijušie AS "Pasažieru vilciens" (PV) valdes locekļi atzīti par vainīgiem dienesta stāvokļa ļaunprātīgā izmantošanā.

Lietā bija apsūdzēti četri PV bijušie valdes locekļi - Nils Freivalds, Mārtiņš Jirgens, Edmunds Kancēvičs un Jānis Pētersons - par ļaunprātīgu dienesta stāvokļa izmantošanu, noslēdzot augsta riska darījumu par vilcienu piegādi ar Spānijas komercsabiedrību "Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles, S.A." (CAF).

Kā informēja tiesa, viens apsūdzētais sodīts ar naudas sodu 45 minimālo mēnešalgu jeb 19 350 eiro apmērā, trīs apsūdzētie - ar naudas sodu 40 minimālo mēnešalgu jeb 17 200 eiro apmērā katrs. Visiem apsūdzētajiem liegtas tiesības trīs gadus ieņemt vēlētus amatus valsts un pašvaldību kapitālsabiedrībās. No apsūdzētajiem solidāri valsts labā piedzīta kaitējuma kompensācija par mantisko zaudējumu 1 484 945,95 eiro apmērā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Freivalds: Stadler sūdzība par jauno vilcienu iepirkuma konkursu līguma slēgšanu ar CAF aizkavēs vismaz mēnesi

BNS,02.09.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šveices kompānijas Stadler Bussnang AG (Stadler) iesniegtā sūdzība Iepirkumu uzraudzības birojā (IUB) saistībā ar iespējamiem pārkāpumiem pasažieru pārvadātāja pa dzelzceļu Pasažieru vilciens (PV) jauno vilcienu piegādes konkursā, līguma slēgšanu par vilcienu piegādi aizkavēs vismaz mēnesi, piektdien intervijā LTV raidījumā Labrīt, Latvija! teica PV valdes priekšsēdētājs Nils Freivalds.

Viņš stāstīja, ka ar konkursa uzvarētāju Spānijas uzņēmumu Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles SA (CAF) līgumu bija plānots noslēgt tuvākajā laikā. «IUB tagad ir jāvērtē sūdzības pamatotība un pēc likuma IUB sūdzība ir jāizskata 30 dienu laikā. Mums kā pasūtītājam tas aizkavē visu iepirkuma procedūru, jo bijām tuvu līguma parakstīšanai,» teica PV vadītājs.

«Ja IUB uzskatīs, ka sūdzība ir pamatota, tad tas var beigties ar to, ka konkurss ir jāpārtrauc un, tad jālemj, ko darīsim, vai izsludināsim jaunu,» teica Freivalds.

Jau vēstīts, ka Stadler ceturtdien IUB iesniedza sūdzību par konkursu IUB. Stadler uzskata, ka CAF piedāvājums būtiski pārkāpj konkursa prasību attiecībā uz vilcienā noteikto minimālo sēdvietu un saliekamo sēdekļu skaitu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Satiksmes ministrija vienā dienā no amatiem atsaukusi divu valsts uzņēmumu valdes locekļus. Amatus zaudējuši četri cilvēki.

Autotransporta direkcijā no valdes priekšsēdētāja amata atsaukts Andris Lubāns, bet no valdes locekļa – Juris Griķis. Valdes priekšsēdētāja amatā iecelts Normunds Narvaišs, valdes locekļa – Nils Freivalds.

N.Narvaišs bijis Latvijas Pasažieru pārvadājumu asociācijas valdes loceklis, SIA Dobeles autobusu parks valdes loceklis, ieņēmis arī citus amatus uzņēmumos un iestādēs. N.Freivalds bijis VAS Latvijas Jūras administrācija valdes priekšsēdētājs, Satiksmes ministrijas valsts sekretārs, pirms tam arī valsts sekretāra vietnieks. Strādājis arī Ekonomikas ministrijā, bijis enerģētikas departamenta direktora vietnieks.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lielākais izaicinājums jaunajam VAS Pasažieru vilciens (PV) valdes priekšsēdētājam Nilam Freivaldam ir novest galā 41 jaunā vilciena iepirkumu. Eiropas Komisija ir apstiprinājusi Kohēzijas fonda līdzfinansējumu šim iepirkumam 100 milj. Ls apmērā. Tā kā šis finansējums piesaistīts konkrētam plānošanas periodam, vilcināties ar tā izmantošanu vairāk laika nav, atzīst N. Freivalds. N. Freivalds apzinās, ka trīs konkursa pretendentu - Stadler Bussnang AD, Bombardier un RVR, kā arī Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles SA - savstarpējie ķīviņi un pretenzijas konkursa norisi nepadara vienkāršāku, tomēr ir gatavs visiem trim konkursa dalībniekiem piedāvāt vienādas iespējas.

Budžetu neaizlāpīs pensionāri

Jaunas darba vietas un ēnu ekonomikas apkarošana ir socbudžeta glābšanas riņķis, uzskata ne tikai uzņēmēji, bet arī Labklājības ministrijas vadība.

Budžets

Konsolidācijas akcenti nemainās

Nedēļu no nedēļas politiķiem pieņemamo budžeta konsolidācijas pasākumu saraksts top garāks, bet akcenti nemainās.

Investors

Obligācijas interesantākas

Cīņa ar inflāciju var veicināt ienesīguma pieaugumu.

Saldo

Kas jāzina pirms darba ienākumu transformēšanas?

Komentāri

Pievienot komentāru
Sabiedrība

Pasažieru vilciena valdē plānots apstiprināt Štokenbergu un Magoņa padomnieci

Dienas Bizness,21.05.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēc kaislībām ar Pasažieru vilciena realizēto iepirkuma konkursu un tam sekojošo vadības maiņu, drīzumā izmaiņas gaidāmas arī uzņēmuma valdē, vēsta TV3 raidījums Nekā personīga.

Darbam Pasažieru vilciens valdē un uzrunāts un savu piekrišanu devis bijušais tieslietu ministrs Aigars Štokenbergs. Uzrunāta arī bijusī Saeimas deputāte Silvija Dreimane.

Par abu apstiprināšanu lems nākam trešdien, divas dienas pirms Pasažieru vilciena vadībai jādodas uz Briseli, lai risinātu jautājumu par iepirkuma atbilstību Eiropas Komisijas normatīviem.

Štokenberga pieaicināšanu satiksmes ministrs Aivis Ronis skaidro ar nepieciešamību valdē iekļaut cilvēku no valdošās partijas, kurš sekmīgi un profesionāli var risināt sarunas Briselē. Savukārt Zaļo un zemnieku savienības biedre Dreimane uzrunāta lielās pieredzes dēļ Latvijas dzelzceļā. Šobrīd viņa ir šī uzņēmuma vadītāja Uģa Magoņa padomniece.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Kārtējo reizi pagarināts vilcienu iegādes konkursa atlases termiņš

Sanita Igaune,31.03.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pasažieru vilciens līdz 3. maijam ir pagarinājis 34 jaunu elektrovilcienu un septiņu dīzeļvilcienu iegādes konkursa atlases termiņu. Tas darīts, lai novērstu iespējamās neskaidrības nākotnē, DB uzzināja uzņēmumā.

Paredzēts, ka kandidātu atlases pieteikumu izvērtēšana notiks maijā, jūnijā, iepirkumu procedūras rezultātu paziņošana notiks jūnijā, jūlijā, bet piegādes un uzturēšanas līguma slēgšana – augustā.

Pasažieru vilciens iepirkuma konkursu izsludināja 2009.gada decembra sākumā. Pērnā gada rudenī noslēdzās konkursa pirmā kārta.

DB jau rakstīja, ka lielākais izaicinājums jaunajam Pasažieru vilciens valdes priekšsēdētājam Nilam Freivaldam ir novest līdz galam 41 jaunā vilciena iepirkumu.

Eiropas Komisija ir apstiprinājusi Kohēzijas fonda līdzfinansējumu šim iepirkumam 100 milj. Ls apmērā. Tā kā šis finansējums piesaistīts konkrētam plānošanas periodam, vilcināties ar tā izmantošanu vairāk laika nav, atzīst N. Freivalds. To nepieļauj arī novecojušais Pasažieru vilciens vilcienu parks, kurā jaunākais vilciens ir 1988. gadā Rīgas Vagonbūves rūpnīcā ražotais modelis.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Valdība šodien Valsts a/s Pasažieru vilciens (PV) izvirzījusi konkrētus nosacījumus, pēc kuru izpildes tā neiebildīs pret vērienīgā vagonu iepirkuma konkursa turpināšanu, žurnālistus pēc valdības sēdes informēja Satiksmes ministrs Aivis Ronis.

Uzņēmumam būs jāsniedz ziņojums valdībai. Ja visi nosacījumi būs izpildīti, valdība neiebildīs pret konkursa turpināšanu.

Konkrēti nosacījumi vēl netiek atklāti, jo valdības lēmums tiek precizēts un tikšot publiskots tuvākajā laikā. Pēc A. Roņa teiktā, tie ir septiņi astoņi nosacījumi, starp kuriem ir risku novēršana saistībā ar dažādām iesniegtajām sūdzībām Eiropas Komisijā, atsevišķu tehnisko sertifikācijas problēmu novēršana un līguma teksta saskaņošana un jākonkretizē, cik daudz no pasūtījuma apjoma tiks ražots Latvijā.

Kolīdz šī informācija tiks nodrošināta, sekošot arī tālākie lēmumi, jo valdība nevarot pieņemt pārsteidzīgus un neatgriezeniskus lēmumus, kas budžetam var uzlikt papildus izdevumus uz turpmākajiem 30 gadiem. Svarīgi, lai izdevumi būtu ekonomiski pamatoti, norādīja Satiksmes ministrijas valsts sekretārs Anrijs Matīs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Satiksmes ministram Aivim Ronim atlūgumus pirmdien iesnieguši līdzšinējie a/s Pasažieru vilciens (PV) valdes locekļi Edmunds Kancēvičs, Mārtiņš Jirgens un Jānis Pētersons.

Tā kā satiksmes ministrs atlūgumus pieņēmis, tad satiksmes ministrija kā uzņēmuma akcionārs iecela trīs jaunus valdes locekļus.

Valdē iecelts Anrijs Brencēns, Silvija Dreimane un Aigars Štokenbergs.

A. Brencēns ir vadījis a/s VRC Zasulauks padomi un valdi. A.Brencēns ieguvis Banku augstskolā maģistra grādu ekonomikā. Šobrīd strādā Rīgas domes attīstības departamenta biroja vadītāja amatā.

S. Dreimane kopš 2003.gada strādājusi dažādos amatos VAS Latvijas dzelzceļš (LDZ), šobrīd ir VAS LDZ prezidenta padomniece. S.Dreimane ieguvusi Latvijas Universitātē jurista kvalifikāciju.

Valdē iecelts Aigars Štokenbergs, kuram ir uzņēmējdarbības, kā arī profesionālā pieredze tieslietu, reģionālās attīstības un ekonomikas ministra amatā. A.Štokenbergs Banku augstskolā ieguvis augstāko ekonomisko izglītību un Latvijas Universitātē – jurista specialitāti.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pasažieru vilciens (PV) veiks izmaiņas 144 milj. Ls vērtā jaunu pasažieru vilcienu iepirkuma nolikumā, kas vismaz par pusotru mēnesi pagarinās pretendentu iesniegšanas termiņu, tā pirmdien žurnālistiem norādīja PV valdes priekšsēdētājs Nils Freivalds.

Dienas Bizness šodien rakstīja, ka Iepirkumu uzraudzības birojs (IUB) ir aizliedzis PV turpināt 144 milj. Ls vērto jaunu pasažieru vilcienu iepirkumu un slēgt līgumu bez grozījumiem nolikumā.

IUB lēmumā ir virkne prasību, kuras PV ir jāprecizē, lai konkursa procedūra noritētu objektīvi, sacīja N. Freivalds. Šobrīd PV iepazīstas ar IUB lēmumu.

Tas nozīmē, ka PV būs jāveic izmaiņas nolikumā, konkrēti, sadaļā attiecībā uz jēdzienu «vienota elektrovilcienu un dīzeļvilcienu platforma». Līdz šim jau vairākkārt ir pagarināts 34 jaunu elektrovilcienu un septiņu dīzeļvilcienu iegādes konkursa atlases termiņš. Iepriekš bija paredzēts, ka kandidātu atlases pieteikumu izvērtēšana notiks maijā - jūnijā, iepirkumu procedūras rezultātu paziņošana notiktu jūnijā - jūlijā, bet piegādes un uzturēšanas līguma slēgšana - augustā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

«Veids, kā tiek mainīta a/s Pasažieru vilciens (PV) valde, ir necaurskatāms, nesaprotams un nav atbalstāms. Turklāt nav arī skaidra pamatojuma pēc kādiem kritērijiem un kādā kārtībā izraudzīti jaunie PV valdes locekļi - kādas kompetences, prasmes, pieredze un zināšanas no viņiem tikušas prasītas,» norāda ekonomikas ministrs Daniels Pavļuts.

Visi valdības ministri vēl pirms nedēļas esot devuši savu atbalstu Ekonomikas ministrijas piedāvātajai valsts uzņēmumu pārvaldības reformai, kas paredz jaunus principus arī valsts uzņēmumu vadības nomaiņas procesos. D. Pavļuts atzīmē, ka uzņēmuma valdes nomaiņas procesā nav ievēroti tie principi, kam savu atbalstu vēl pirms nedēļas kopā ar Reformu partijas ministriem deva arī citi tiesiskuma un reformu koalīcijas ministri – caurskatāmība, laba korporatīvā pārvaldība, informācijas pieejamība un atklātība.

«Uzņēmuma valdes nomaiņas process ir skaidrs apliecinājums, ka valsts uzņēmumu pārvaldības reforma nav atliekama un tā jārealizē iespējami ātrāk, lai maksimāli samazinātu iespēju, ka turpinās šādas necaurskatāmas prakses valsts uzņēmumu vadītāju iecelšanā,» piebilsts ekonomikas ministrs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Saistībā arī vērienīgā vilcienu iepirkuma konkursa problēmām ir jāvērtē AS Pasažieru vilciens (PV) iepriekšējās valdes atbildība, kas apzināti gājusi uz tādu līgumu, kas neatbilst ne valdības dotajam uzdevumam, ne Eiropas Komisijas viedoklim šajā jautājumā, raidījumā Labrīt, Latvija! sacīja Ministru prezidents Valdis Dombrovskis.

Savukārt uz jautājumu, vai būtu jāvērtē satiksmes ministra Aivja Roņa atbildība un iespējamā demisija, ja līgums tiks pārtraukts, premjers atbildēja izvairīgi, norādot, ka ministrs nebija rēķinājies, ka PV iepriekšējā valde, noslēdzot līgumu, iešot uz atklātu pārkāpumu.

Kā uzsvēra Dombrovskis, pastāv divi iespējamie tālākās attīstības scenāriji - jāvienojas ar Spānijas kompāniju Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles (CAF) par līguma nosacījumu maiņu, lai vienošanās atbilstu iepirkuma nosacījumiem, vai arī līgums ir jālauž.

Pēc Dombrovska teiktā, Satiksmes ministrija (SM) atzinusi, ka PV līgumu var pārtraukt bez soda naudas sankcijām no CAF puses. Turpretī, ja līgumu turpinātu pašreizējā redakcijā, draudētu Eiropas Savienības fondu finanšu korekcijas daudzu miljonu apmērā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Savu piedāvājumu piegādāt Latvijai 34 jaunus elektrovilcienu un septiņus dīzeļvilcienus iesniedzis viens pretendents - Spānijas Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles, S.A..

Līdz a/s Pasažieru vilciens noteiktajam laikam savus piedāvājumus nebija iesnieguši a/s Rīgas Vagonbūves rūpnīca (RVR) sadarbībā ar Bombardier un Stadler Bussnang AG, kas savulaik izturēja kvalifikācijas atlases kārtu.

Nils Freivalds norādīja, ka iesniegtais Spānijas kompānijas piedāvājums tiks izskatīts jau tuvākā mēneša laikā. Pēc optimistiskākajām prognozēm līgums varētu tikt noslēgts vasaras beigās, rudens sākumā. Vilcienu piegādes termiņi ir 2014. – 2015. gads.

DB jau rakstīja, ka a/s Pasažieru vilciens otrajai – izšķirošajai kārtai kvalificēja visus trīs pirmās kārtas pretendentus – Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles, S.A. (CAF) (Spānija), a/s Rīgas Vagonbūves rūpnīca (RVR) sadarbībā ar Bombardier un Stadler Bussnang AG (Šveice).

Komentāri

Pievienot komentāru