Šveices kompānijas Stadler Bussnang AG (Stadler) iesniegtā sūdzība Iepirkumu uzraudzības birojā (IUB) saistībā ar iespējamiem pārkāpumiem pasažieru pārvadātāja pa dzelzceļu Pasažieru vilciens (PV) jauno vilcienu piegādes konkursā, līguma slēgšanu par vilcienu piegādi aizkavēs vismaz mēnesi, piektdien intervijā LTV raidījumā Labrīt, Latvija! teica PV valdes priekšsēdētājs Nils Freivalds.
Viņš stāstīja, ka ar konkursa uzvarētāju Spānijas uzņēmumu Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles SA (CAF) līgumu bija plānots noslēgt tuvākajā laikā. «IUB tagad ir jāvērtē sūdzības pamatotība un pēc likuma IUB sūdzība ir jāizskata 30 dienu laikā. Mums kā pasūtītājam tas aizkavē visu iepirkuma procedūru, jo bijām tuvu līguma parakstīšanai,» teica PV vadītājs.
«Ja IUB uzskatīs, ka sūdzība ir pamatota, tad tas var beigties ar to, ka konkurss ir jāpārtrauc un, tad jālemj, ko darīsim, vai izsludināsim jaunu,» teica Freivalds.
Jau vēstīts, ka Stadler ceturtdien IUB iesniedza sūdzību par konkursu IUB. Stadler uzskata, ka CAF piedāvājums būtiski pārkāpj konkursa prasību attiecībā uz vilcienā noteikto minimālo sēdvietu un saliekamo sēdekļu skaitu.
Stadler arī uzskata, ka konkursa rīkotājs nav atvēlējis pietiekami daudz laika pēc šā gada 11.maijā veiktajām izmaiņām konkursa nolikuma jēdzienā «vienota platforma elektriskajam un dīzeļvilcienam», kas būtiski atšķiras no iepriekšējā nolikuma, lai konkursa dalībnieki varētu pienācīgi tām sagatavoties.
Šo pārkāpumu dēļ Šveices uzņēmums lūdz IUB atcelt konkursa rīkotāja lēmumu pasludināt CAF par konkursa uzvarētāju, aizliegt parakstīt līgumu, kā arī uzdot PV pārtraukt konkursu.
PV konkursa par 34 jaunu elektrovilcienu un septiņu jaunu dīzeļvilcienu iegādi otrajā kārtā pieteikumu iesniedza tikai viens pretendents – CAF, kas arī ir izvēlēts par konkursa uzvarētāju.
Pēc PV sniegtās informācijas, iepirkumā līdz 2015.gadam paredzēts iegādāties 34 jaunus elektrovilcienus un septiņus dīzeļvilcienus. Konkursa uzvarētājam 30 gadu būs jānodrošina arī jauno elektrovilcienu un dīzeļvilcienu uzturēšana. Projekta kopējās izmaksas tiek plānotas aptuveni 144 miljoni latu, no kuriem Eiropas Savienības Kohēzijas fonda līdzfinansējums būs apmēram 100 miljoni latu.
PV ir izveidots 2001.gadā, nodalot iekšzemes pasažieru pārvadājumus no valstij piederošās Latvijas dzelzceļa kompānijas Latvijas dzelzceļš veiktajām funkcijām. Iepriekš PV 100% bija Latvijas dzelzceļa meitasuzņēmums, taču 2008.gada oktobrī PV pārveidots par valsts uzņēmumu.