Iepirkumu uzraudzības birojs var nebūt pēdējā iestāde, kur turpinās cīņas par teju 430 milj. Ls vērto jauno pasažieru vilcienu iepirkuma konkursu.
To, ka pastāv tiesvedības draudi, nenoliedz arī citi aptaujātie uzņēmēji. DB jau pērn rakstīja - tās ir lielas summas un garantēts darbs, tātad ienākumi un peļņa tam, kurš šajā konkursā gūs virsroku. Tāpēc nebūs pārsteigums, ja zaudētāji savu taisnību centīsies pierādīt tiesā. Tieši tādēļ lēmumu pieņēmējiem par saviem lēmumiem būs jābūt pārliecinātiem par 120%, lai viņus pašus pēcāk nesauktu uz dažādām tiesībaizsardzības iestādēm.
«Šādos lielos konkursos arī citās Eiropas valstīs notiek tiesvedība,» zina teikt a/s Pasažieru vilciens valdes priekšsēdētājs Nils Freivalds. Viņš lēš, ka šādā lielbudžeta konkursā kopējā darījuma summa pat teorētiski var pieaugt vēl par aptuveni 70 milj. eiro un kopumā sasniegt aptuveni 680 milj. eiro. «Sākotnēji paredzēts piegādāt 34 elektrovilcienus un 7 dīzeļvilcienus, taču, atrodot finanšu avotus, būtu nepieciešams iegādāties vēl 16 dīzeļvilcienu sastāvus, tādējādi darījumu summa vēl varētu pieaugt aptuveni par 70 milj. eiro,» skaidro N. Freivalds. Viņš nenoliedz, ka projekta summas Latvijas mērogiem ir ļoti lielas un tas ir paaugstināta riska projekts, jo sūdzību par to ir bijis ļoti daudz, bijuši daudzi grozījumi. «Ir riski arī nākotnē,» sīkākās detaļās par iespējamiem nākotnes riskiem neiedziļinoties, atbild N. Freivalds.
DB jau rakstīja, ka 1. septembrī viens no pretendentiem, kurš savu piedāvājumu otrajai konkursa kārtai tā arī nevirza - Stadler - iesniedzis sūdzību Iepirkumu uzraudzības birojā un lūdzis atcelt konkursa rīkotāja lēmumu pasludināt CAF par konkursa uzvarētāju, aizliegt parakstīt līgumu, kā arī uzdot PV pārtraukt konkursu. «21. septembis ir tā diena, kad IUB komisija skatīs iesniegto sūdzību, klātesot gan PV, gan Stadler pārstāvjiem, būs diskusijas gan par sūdzības saturu, gan pamatotību,» skaidro N. Freivalds. Viņš uzsver, ka PV pozīcija nav mainījusies. «Ja uz otro kārtu ir bijis tikai viens pretendents CAF, kurš atbilst izvirzītajām prasībām, tad nav pamata to neatzīt par uzvarētāju vai atzīt par uzvarētāju kādu citu uzņēmumu, kurš pat nav iesniedzis savus priekšlikumus otrajai kārtai,» skaidro N. Freivalds. Viņš uzsver, ka nav pamata apašaubīt arī pasažieru vilciena iepirkuma izmaksas, kurās iegūta pat neliela ekonomija, turklāt arī tehniskās prasības ir atbilstošas konkursa nolikumā izvirzītajām.