Jaunākais izdevums

AS Pasažieru vilciens (PV) valdes locekļa Mārtiņa Grestes iegādātā automašīna Mercedes-Benz divu gadu laikā kopš līzinga maksājumu nodošanas PV valstij piederošajam uzņēmumam izmaksājusi aptuveni 19 000 latu jeb aptuveni 785 latus mēnesī.

PV valdes priekšsēdētājs Nils Freivalds norāda: katru mēnesi par Grestes mašīnu uzņēmums maksā 410 latus, savukārt saimnieciskā uzturēšana kopš 2009.gada septembra no uzņēmuma prasījusi vēl 9000 latu.

Freivalds norādīja, ka iepriekšējās vadības laikā noslēgto līgumu uzskata par nesaimniecisku un vērtēs, vai to ir iespējams izbeigt ātrāk par 2012.gada augustu, kā to paredz līguma beigu termiņš.

Kā sacīja Freivalds, līgums nav saimniecisks, īpaši ņemot vērā, ka automašīna ir septiņus gadus veca.

PV pārsvarā esot jaunākas mašīnas, un līdz ar to saimnieciskās uzturēšanas izdevumi esot daudz mazāki, sacīja Freivalds. Mēneša maksājums gan esot tuvu tam, kāds tiek maksāts par Grestes mašīnu. Freivalds arī atzīst, ka iekšējās kārtības noteikumi paredz, ka valdes locekļa rīcībā ir automašīna.

Freivalds uzsver, ka šādu auto līzinga līgumu mantojis no iepriekšējās vadības, un atzīst, ka runās ar Gresti par iespējām līgumu lauzt. Patlaban viņa rīcībā esošā informācija liecina, ka pēc līzinga nomaksas auto nonāks atpakaļ kompānijā, kur tas iegādāts, jo šis esot operatīvais līzings. Skaidrojums par Grestes līgumu esot jāsniedz arī Satiksmes ministrijai.

Kā ziņots, apvienības Vienotība Ētikas komisija šonedēļ plāno vērtēt tās biedra Mārtiņa Grestes rīcību, piekrītot, ka pēc kļūšanas par AS Pasažieru vilciens (PV) valdes locekli par viņa privātuzņēmuma līzingā iegādāto automašīnu Mercedes-Benz maksājumus veic uzņēmums.

Kā aģentūrai LETA pastāstīja Vienotības preses sekretāre Laila Timrota, Ētikas komisijas sēde notiks trešdien, 31.augustā, plkst.14.

Portāls Pietiek.com vēstīja, ka PV maksājumus par Grestes automašīnu sācis veikt nepilnu mēnesi pēc viņa stāšanās amatā. To apliecinot portāla rīcībā nonācis dokuments, ko 2009.gada 3.septembrī parakstījis toreizējais PV valdes priekšsēdētājs Andulis Židkovs.

Saskaņā ar šo vienošanos par saistību pārņemšanu un līzinga veida maiņu PV no mazpazīstamās SIA GSM Birojs pārņēmis visas tās saistības pret līzinga uzņēmumu DnB Nord Līzings saistībā ar automašīnas Mercedes-Benz S320 finanšu līzingu.

Līdz ar to valsts uzņēmums PV uzņēmies turpmāk privātās kompānijas vietā veikt līzinga maksājumus par tās līzingā ņemtu automašīnu, kuras atlikusī vērtība bijusi vairāk nekā 22 000 eiro (15 400 latu).

Savukārt, kā rāda Lursoft datu bāze, GSM Birojā jau kopš tā dibināšanas 2007.gadā puse kapitāldaļu pieder pašam Grestem, bet otra puse - uzņēmuma valdes loceklei 1960.gadā dzimušajai Silvijai Grestei. M.Grestes amatpersonas deklarācijā S.Greste uzrādīta kā viņa dzīvesbiedre.

Tas nozīmē - jau nepilnu mēnesi pēc Grestes stāšanās PV valdes locekļa postenī šis valsts uzņēmums sācis maksāt par sava jaunā valdes locekļa privātfirmas līzingā iegādāto Mercedes-Benz' automašīnu.

Savukārt pats Greste Pietiek.com apgalvoja, ka viņam šādi labumi vienkārši pienākušies un nekā slikta tur neesot: 'Man kā valdes loceklim pienākas mašīna. Bija vai nu jāpērk jauna vai kādi citi varianti. Es piedāvāju šo variantu, kas ir daudz lētāks nekā tie varianti, kas ir Pasažieru vilcienam.

Kā rāda Lursoft datu bāze, GSM Birojs neuzskata par nepieciešamu publiskot savas darbības rezultātus: uzņēmumam nav reģistrēta ne 2009., ne 2010.gada pārskata iesniegšana.

Mersedes-Benz līzings Grestem, spriežot pēc viņa amatpersonas deklarācijas, ir vēl papildu vērā ņemamajam atalgojumam PV - vidēji 2686 latiem mēnesī.

Tiesa, kā rāda Grestes amatpersonas deklarācija, pat tad, ja viņš parādu kārtošanai atdotu visus savus oficiālos ienākumus, no tiem viņš atbrīvotos aptuveni 13 gadu laikā, jo Grestes deklarētās parādsaistības ir vairāk nekā 410 000 latu, bet nekādas citas oficiālas uzņēmējdarbības nav. Nezināmām personām Greste aizdevis 290 000 latu, līdz ar ko viņa kopējā bilance ir mīnus 120 000 latu.

Vienotības Ētikas komisijas vadītāja Ina Druviete sākotnēji aģentūrai LETA atzina, ka, viņasprāt, šoreiz ir nopietns pamats runāt par ētiskas dabas pārkāpumu, īpaši tāpēc, ka runa ir par Vienotības biedru, bet Vienotība līdz šim ir iestājusies pret savējo bīdīšanu valsts uzņēmumu valdēs un padomēs. Ja arī tas nav likumpārkāpums, par ētisku Grestes rīcību nevar nosaukt, jo atalgojums šajā amatā ir pietiekami liels, lai varētu segt šādus maksājumus, sacīja Druviete.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mercedes-Benz zīmols ir populārs visās tirgus nišās - universāļa, sedana, apvidus auto, un arī komercpasažieru pārvadājumos. Tomēr - kā labāk atrast pareizo šīs markas auto? Lietotu auto tirgotājs BRC Autocentrs sniedz ieskatu šajā jautājumā.

Mercedes-Benz automobiļus ražo kopš 1890. gada un uzņēmuma galvenā mītne atrodas Vācijas pilsētā Štutgartē. Kā vieni no pirmajiem šī auto ražotāji ieviesuši dažādas drošības un tehnoloģijas idejas, kuras šobrīd bieži sastopamos modernajos auto modeļos. Šobrīd Mercedes-Benz piedāvā pilnu auto klāstu - no maziem pilsētas auto līdz smagajiem auto, pie tam, zīmols ir pārstāvēts arī motosportā, kā, piemēram, F1, kur rūpnīcas komanda ir pēdējos gados viena no vadošajām.

Arī Latvijā Mercedes-Benz ir visnotaļ populārs auto gan jaunu šī zīmola iegādē no salona, gan lietotu auto tirdzniecībā sludinājumos, auto plačos un sertificētos lietotu auto tirgotājus. Arī BRC Autocentrā Mercedes-Benz automobiļi pieejami plašā klāstā, bet kā atrast sev piemērotāko no dažādajām klasēm?

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Biežāk uzdotie jautājumi

Latvijas Banka / eiro.lv,03.09.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kad Latvijā ieviesīs eiro?

Oficiālais eiro ieviešanas mērķa datums ir 2014. gada 1. janvāris. Šobrīd Latvijas valsts iestādes veic visus sagatavošanās darbus, kas nepieciešami eiro ieviešanas nodrošināšanai, un tā ieteicams rīkoties arī uzņēmējiem.

Kā naudas maiņu padarīt sev vieglāku un ērtāku?

Visērtākais veids - bezskaidras naudas maiņa. Tādēļ vēl pirms eiro ieviešanas ieteicams latu skaidrās naudas uzkrājumus pārskaitīt bankas kontā. Visa latu kontos noguldītā vai uzkrātā nauda eiro ieviešanas dienā automātiski un bez maksas tiks konvertēta eiro.

Vai saistībā ar latu nomaiņu pret eiro ir sagaidāma cenu celšanās?

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

Darbu zaudējušie ministri tiks pie dāsnām kompensācijām

Madara Fridrihsone, LETA,01.11.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kompensāciju izmaksai saistībā ar valdības maiņu darbu zaudējušajiem ministriem Valsts kancelejai piešķirti 29,4 tūkst. Ls, savukārt premjera padomnieku kompensācijām par neizmantoto atvaļinājumu 2 323 Ls.

Nauda tiks ņemta no līdzekļiem neparedzētiem gadījumiem, otrdien nolēma valdība.

Uldis Augulis - bijušais satiksmes ministrs, saņems 1 714 latus par neizmantoto atvaļinājumu.

Rolands Broks - bijušais izglītības un zinātnes ministrs, par neizmantoto atvaļinājumu saņems 1 636 latus un vēl 1 718 latus kā atlaišanas pabalstu mēnešalgas apmērā.

Valdis Dombrovskis - premjers, saņems 2 189 latus par neizmantoto atvaļinājumu.

Jānis Dūklavs - bijušais zemkopības ministrs, par neizmantoto atvaļinājumu saņems 1 395 latus.

Sarmīte Ēlerte - bijusī kultūras ministre, par neizmantoto atvaļinājumu saņems 325 latus un 1 718 latu atlaišanas kompensāciju.

Komentāri

Pievienot komentāru
Sabiedrība

Delna: Pērn lielākos ienākumus guvuši Lembergs, Brigmanis un Čepāne

LETA,05.09.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pērn 20 lielāko ienākumu guvēju vidū bija Zaļo un zemnieku savienības (ZZS) premjera amata kandidāts Aivars Lembergs (Latvijai un Ventspilij), kura ieņēmumi sasnieguši 324 002 latus, un deputātu kandidāti Augusts Brigmanis (ZZS) - 73 239 latus un Ilma Čepāne (V) - 65 968 latus, liecina Sabiedrības par atklātību - Delna deputātu kandidātu un divu premjera amata kandidātu reputācijas datubāzei apkopotie dati.

Andris Bērziņš (ŠRP-LPP/LC) pērn nopelnījis - 63 629 latus,

Solvita Āboltiņa (V) - 58 332 latus,

Ainārs Šlesers (ŠRP-LPP/LC) - 55 133 latus,

Ņikita Ņikiforovs (SC) - 50 125 latus,

Jānis Vucāns (ZZS) - 44 949 latus,

Janīna Kursīte-Pakule (V) - 43 078 latus,

Andris Bērziņš (ŠRP-LPP/LC) - 38 312 latus,

Ausma Cimdiņa (ŠRP-LPP/LC) - 35 379 latus,

Oskars Zīds (ZZS) - 34 152 latus,

Staņislavs Šķesters (ZZS) - 33 609 latus,

Gaidis Bērziņš (VL-TB/LNNK) - 33 302 latus,

Valdis Zatlers (ZRP) - 33 202 latus,

Sarmīte Ēlerte (V) - 32 418 latus,

Aija Barča (ZZS) - 32 088 latus,

Ina Druviete (V) - 30 794 latus,

Komentāri

Pievienot komentāru
Sabiedrība

Vislētāk viens deputāta mandāts varētu būt izmaksājis VL-TB/LNNK, visdārgāk - ZZS

LETA,18.09.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

11.Saeimas vēlēšanās vislētāk viens deputāta mandāts varētu būt izmaksājis apvienībai Visu Latvijai! -Tēvzemei un brīvībai/LNNK (VL-TB/LNNK), visdārgāk - Zaļo un zemnieku savienībai (ZZS), savukārt Šlesera reformu partija LPP/LC palikusi bez rezultāta, lai arī priekšvēlēšanu reklāmās iztērējusi teju maksimālo pieļaujamo summu - 282 559 latus, liecina aģentūras LETA aprēķini.

Kā ziņots, Saeimas ārkārtas vēlēšanās sestdien lielāko vēlētāju atbalstu ir guvusi apvienība Saskaņas centrs (SC), Vienotība un Zatlera reformu partija (ZRP), liecina ziņu aģentūras LETA veiktā balsotāju aptauja pie iecirkņiem.

Aptaujā 28,89% savu izvēli vēlēšanās jau izdarījušo cilvēku atbildējuši, ka balsojuši par SC. Par 10.Saeimas uzvarētāju Vienotību nobalsojuši 20,15%, bet par šovasar izveidoto ZRP - 19,88%. Par nacionālo apvienību Visu Latvijai!-Tēvzemei un brīvībai/LNNK (VL-TB/LNNK) nobalsojuši 13,67% aptaujāto vēlētāju, bet par Zaļo un zemnieku savienību (ZZS) - 11,61% vēlētāju.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Papildināta - CVK izsludina atkārtotas vēlēšanas Ķekavas novada 785.iecirknī

LETA,09.06.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Centrālā vēlēšanu komisija (CVK) šodien nolēma izsludināt atkārtotas vēlēšanas Ķekavas novada 785.iecirknī.

Lēmums par jaunu vēlēšanu izsludināšanu tika pieņemts, jo balsošanas kastē tika atrasts par sešām derīgām vēlēšanu aploksnēm vairāk, nekā iecirknī nobalsojušo iedzīvotāju, un šīs sešas balsis ir pietiekamas, lai ietekmētu rezultātus, žurnālistiem skaidroja CVK priekšsēdētājs Arnis Cimdars.

Cimdars kā vienu no situācijas iespējamajiem skaidrojumiem minēja to, ka par sešiem nobalsojušiem cilvēkiem nav veikta atzīme vēlētāju sarakstā, jo kopējais izsniegto vēlēšanu aplokšņu skaits, rēķinot arī iepriekšējās balsošanas laikā izsniegtās aploksnes, sakrīt ar vēlēšanu kastēs atrasto aplokšņu skaitu.

Savukārt Ķekavas novada vēlēšanu komisijas pārstāvji CVK sēdē pieļāva, ka neatbilstības varētu būt radušās, jo iepriekšējās balsošanas laikā 11 cilvēki esot aizgājuši prom no iecirkņa ar saņemtajām aploksnēm, neizmantojot iespēju nobalsot. Tāpēc neesot izslēgts, ka vēlēšanu dienā varēja tikt izmantotas kādas no šīm aploksnēm.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Arī Mercedes GLE ir gatavs kompromisam

Aldis Zelmenis,04.10.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mercedes GLE ir kļuvis vēl lielāks un daudzpusīgāks, tiesa, tā motoru ēdienkarte turpmāk sāksies ar četrcilindru dīzeli

Arī Mercedes GLE nav pagājusi secen downsizing ēra. Nav šaubu, ka četrcilindru dīzelis ir augstas veiktspējas tehnika. Uz papīra tas daudz neatpaliek no iepriekš izmantotā sešcilindru dīzeļa. Bāzes modeļa GLE 300 d 4 Matic 245 zirgspēki ir gana daudz tik lielam auto, kāds ir jaunais GLE, tomēr tie nav seši stobri, un tas ir jūtams. Iespējams, ka, nezinot. kā brauca un ar kādu patīkamu skaņu to darīja sešcilindru dīzelis, šādi aizspriedumi vairs nemocīs. Tomēr Mercedes klients ir konservatīvs un tajā pašā laikā ar asu prātu un labu atmiņu apveltīts indivīds, attiecīgi neliels rūgtumiņš par četrcilindru sniegumu būs. Četrcilindru motors ir ievērojami skaļāks, to gan salonā nevarēs dzirdēt, jo Mercedes GLE virsbūve ir perfekti nopakota un akustiskais komforts salonā ir teicams. Toties paātrinājuma brīžos četrcilindru dīzeļa sniegums nebūs tik spilgts un nešūsies kopā ar Mercedes lozungu The best or nothing.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Mercedes CLA: Jā, cena nav maza

Aldis Zelmenis,19.07.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jaunākās paaudzes Mercedes CLA četrdurvju kupeja izskatās ievērojami šarmantāk, tostarp arī gaita ir kļuvusi izkoptāka un komfortablāka nekā iepriekšējās paaudzes modelim

Tehniski CLA ir izaudzis no Mercedes A klases hečbeka, taču kupejai ir vairākas būtiskas atšķirības, tostarp nedaudz lielāks attālums starp asīm, citādi amortizatori un atsperes, visbeidzot pati kupejas virsbūve iespaidos automašīnas gaitu. Tas viss rezultējas ar to, ka arī savā uzvedībā CLA būs pavisam citāds auto. Tam ir izteikts mini limuzīna raksturs, vairāk grācijas un vairāk pašpārliecinātības, lai to sauktu par samazināto Mercedes CLS. Tajā pašā laikā kopīgs ar A klases hečbeku ir tas, ka arī CLA būs azartisks un stilīgs braucamrīks, kas centīsies iepatikties jauniem un moderni domājošiem cilvēkiem.

Kāpēc jāpērk?

Pagaidām salīdzinoši necila izmēra premium automobiļu pirkšana pie mums nav cieņā. Atšķirībā no Rietumeiropas pie mums joprojām modīgi ir pirkt lielu un salīdzinoši liesāk aprīkotu, nevis kompaktu un grezni aprīkotu Mercedes. Tiesa, ledus ir sakustējies arī šajā virzienā, jo tajā brīdī, kad, piemēram, aizejošam Mercedes CLA modelim tika piesolītas brangākas atlaides, gribētāju netrūka. Vēl vairāk piekritēju šāda izmēra Mercedes kļūst, kad auto nonāk mazlietota auto statusā. Interesenti Mercedes CLA izmēra jaunam modelim ir, taču tos lielākoties atbaida cena. Jā, cena nav maza. Piemēram, jaunākajam CLA tā ir, sākot no 29 960 eiro, bet, pat diži nepiepūloties, to var ātri saskrūvēt līdz 40 vai pat 50 tūkst. eiro. Tie ir iespaidīgi cipari, kurus ieraugot praktiskais latvietis vienmēr pretnostatīs frāzi: «Bet par to naudu tad jau labāk nopirkt to, to un to.» Nepagāžams fakts. Šajā cenu diapazonā ir patiešām galvu reibinoša izvēle, taču ir situācijas, kad nav nemaz vajadzīgs liels, bet tieši kompakts un manevrētspējīgs auto.

Komentāri

Pievienot komentāru
Sabiedrība

Delna: Lielākā parādniece - Vorobjova, lielākais aizdevējs - Štokenbergs

LETA,05.09.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Starp 11.Saeimas deputātu kandidātiem lielākā parādniece ir Jūrmalas pilsētas domes deputāte un SIA Man-Tess finanšu analītiķe Marija Vorobjova (LPP/LC), kuras parādsaistības ir 944 899 lati, savukārt dāsnākais aizdevējs ir tieslietu ministrs un iekšlietu ministra pienākumu pildītājs Aigars Štokenbergs (V), kurš aizdevis 882 790 latus, liecina Sabiedrības par atklātību - Delna deputātu kandidātu un divu premjera amata kandidātu reputācijas datubāzei apkopotie dati.

Nākamais lielākais parādnieks 20 lielāko parādnieku sarakstā ir Ainis Dābols (ZRP), kura parādsaistības ir sasniegušas 712 110 latus, Imants Parādnieks (VL-TB/LNNK) - 614 311 lati, Valdis Liepiņš (ZRP) - 564 295 lati, Gatis Sprūds (VL-TB/LNNK) - 402 263 lati, Edmunds Sprūdžs (ZRP) - 329 977 lati, Ivars Zariņš (SC) - 182 026 lati, Rihards Eigims (ZZS) - 178 000 latu, Romāns Naudiņš (VL-TB/LNNK) - 140 455 lati, Jānis Reirs (V) - 137 398 lati.

Vjačeslava Dombrovska (ZRP) parādsaistības ir 130 000 latu, Alda Cimoškas (V) - 126 394 lati, Nadeždas Galkinas (LPP/LC) - 117 430 lati, Ilmas Čepānes (V) - 85 553 lati, Ilzes Verginas (V) - 84 448 lati, Ivetas Grigules (ZZS) - 81 496 lati, Vitālija Orlova (SC) - 80 657 lati, Edgara Tavara (ZZS) - 72 954 lati, Viktora Makarova (ZRP) - 72 312 lati, Dzintara Jaundžeikara (LPP/LC) - 70 000 latu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mercedes GLE Coupe ir tieša atbilde bravūrīgajam un populārajam tautietim BMW X6

Visticamāk, Mercedes mārketologi ilgu laiku ar skaudību noraudzījās, kā BMW eksperiments 2008. gadā – radīt un laist tirgū tam laikam spocīga koncepta SUV un kupejas krustojumu – izrādījās ļoti veiksmīgs un galvenais – ļoti ienesīgs projekts. Lai kādas sazvērestības teorijas izdomātu par šī auto lempīgumu un nepraktiskumu, patiesība ir tāda, ka bagātie ļaudis Ziemeļamerikā, Ķīnā, Krievijā un Latvijā arvien biežāk dod priekšroku X6 nevis klasiskajam premium krosoveram X5. Kaut arī kaislīgākie BMW fani burkšķ par Mercedes plaģiātismu, ielecot dārziņā, kur X6 līdz šim saimniekoja cēlā vientulībā, Mercedes par to diži neuztraucas, jo GLE Coupe ir lielisks produkts, turklāt tas perfekti aizkrāso balto plankumu jau tā garajā un plašajā modeļu klāstā. Pirmās atsauksmes liecina, ka GLE Coupe ir velnišķīgi pieprasīts visā pasaulē, tostarp arī Latvijā. Nav izslēgts, ka tas drīzumā kļūs populārāks par jauno Mercedes GLE, ko agrāk pazinām kā Mercedes M-klasi.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Turpmāk mazākā limuzīna gods Mercedes modeļu hiearhijā tiks atvēlēts Mercedes CLA sedanam, kurš izaudzis no A klases hečbeka. Svarīgi piebilst, ka tas vairs nebūs klasiskās, bet gan priekšpiedziņas limuzīns

Ar katru nākamo jauno modeli Mercedes modeļu klāsts kļūst jauneklīgāks un dzīvespriecīgāks. Ņemot piemēru no A klases hečbeka, kas no bagātu pensionāru un jauno māmiņu sapņu auto ir transformējies par azartisku un stilīgu braucamrīku, arī jaunais sedans CLA tieksies iepatikties jauniem un enerģiskiem cilvēkiem.

Kāpēc tas būtu jāpērk

Jaunu kompaktklases premium hečbeku pirkšana pie mums nav cieņā. Cita lieta, ja auto ir apbružājies uz pašmāju vai Rietumeiropas ceļiem un pēc trijiem vai pieciem gadiem nonācis otrreizējā tirgū. Sākotnēji šaušalīgā cena ir sarukusi līdz saprotamiem cipariem, un tad auto kļūst vilinošs pirkums plašākai pircēju auditorijai. Ar premium kompaktklases sedaniem pagaidām ir citādi. Vispirms – to nav daudz, jo nesen dibinātajā klubiņā bez Mercedes CLA var pieskaitīt vienīgi Audi jaunizcepto A3 Limousine. Tie tāpat kā hečbeki ir tikpat sasodīti dārgi, taču sedana virsbūves koncepcija emocionāli ļauj sajusties kā maza limuzīna īpašniekam, turklāt aukstajos ziemas mēnešos tā ir arī praktiska. Nenoliedzami, ka ļoti svarīgs ir laiks, kad auto ir parādījies tirgū. Piemēram, lai kā to negribētu atzīt Audi marketologi, simpātiskā Audi A3 sedana iznāciens savos ierakumos ir pārvilcis daļu Audi A4 tīkotāju, jo šābrīža A4 modelis jau ir paspējis novecot un vairs nav svaigākais un atraktīvākais piedāvājums savā klasē, savukārt līdz jaunākās paaudzes Audi A4 sedana debijai vēl ir jāpaciešas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ekonomika

Valsts kapitālsabiedrību valdes locekļu atalgojuma palielināšanā ignorēts likums

LETA,23.09.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Valsts kapitālsabiedrību valdes locekļu atalgojuma apmēra palielināšanai izmantotas visdažādākās interpretācijas, līdz pat klajai likuma ignorēšanai, secinājusi Valsts kontrole (VK).

Likumības revīzijā ar mērķi noskaidrot, vai valstij tieši un pastarpināti piederošo kapitālsabiedrību valdes locekļu atlīdzības regulējums ir pietiekams, VK secinājusi, ka likuma esamība vien neatrisina problēmas, ja nav politiskas gribas to iedzīvināt, precīzi definētas uzraudzības un vienotas pieejas likuma normu ievērošanā.

Kopš 2015.gada spēkā ir Publiskas personas kapitāla daļu un kapitālsabiedrību pārvaldības likums (Kapitāla daļu likums), ar kuru bija jāsāk reformas valsts kapitālsabiedrību pārvaldībā.

Šis likums definē arī kapitālsabiedrību valdes locekļu atalgojuma politikas būtiskākos principus, risinot arī problēmas saistībā ar atalgojuma konkurētspēju un sasaisti ar darbības rezultātiem. Faktiski jau piekto gadu likums kalpo par instrumentu atalgojuma palielināšanai, izmantojot visdažādākās pieejas un interpretācijas, konstatējusi VK.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Ernsts Lībs atstādināts no Mercedes-Benz ASV vadītāja amata

Gunta Kursiša,18.10.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ernsts Lībs (Ernst Lieb) pametis Mercedes-Benz ASV vadītāja amatu, un patlaban kompānija nav paziņojusi, kas būs viņa pēctecis, vēsta autonews.com.

E. Lībs vadīja Mercedes-Benz ASV kopš 2006. gada. Medijs vēsta, ka E. Lībs nepameta Mercedes-Benz ASV vadītāja amatu pēc paša vēlēšanās, tomēr Mercedes-Benz šo informāciju vēl nav oficiāli apstiprinājis.

Tāpat vēl nav ziņu, vai E. Lībs turpinās darboties uzņēmumā vai arī to pametīs.

Mercedes-Benz ASV (MBUSA) tika dibināts 1965. gadā, bet pirms tam Mercedes-Benz automobiļus ASV tirgoja kompānija Mercedes-Benz Sales, Studebaker-Packard Corporation meitasuzņēmums.

Patlaban MBUSA ir 348 dīleru uzņēmumi, vairāk nekā 1500 darbinieki, kā arī vairāk nekā 21 tūkstotis darbinieku dīleru uzņēmumos, liecina inormācija Mercedes-Benz oficiālajā mājas lapā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Būt soli priekšā konkurentiem allaž ir bijis Mercedes-Benz zīmola virsuzdevums. Jaunākās paaudzes četrdurvju luksuskupeja Mercedes CLS tāda ir

Ar gudrām tehnoloģijām šodien vairs nevienu nepārsteigsi. Tās jau ir pārņēmušas salīdzinoši lētus automobiļus. Cita lieta – cik pārdomāti šie viedie instrumenti tiek integrēti automašīnas saturā. Nedrīkst arī aizmirst par kvalitatīvu sastāvdaļu izmantošanu, un šajā ziņā Mercedes kompromisus nepieļauj.

Kāpēc tas būtu jāpērk

Valdzinošs un īpaši augstas raudzes auto, kas spējis meistarīgi «saprecināt» augstas izšķirtspējas ekrānus, modernos aktīvās un pasīvās drošības gadžetus ar dārgiem materiāliem iztapsētu salonu. Nešaubīgi – jaunākās paaudzes CLS kupeja ir kļuvusi vēl vīrišķīgāka nekā iepriekšējais modelis. Tas izpaužas gan automašīnas stājā, gan jaunajā dizainā, ko izcels agresīvāks automašīnas purngals, jaunie lukturi un, protams, arī gaitas īpašības. Viss, ko redzat un pēcāk arī izjutīsiet, esot kopā ar jauno CLS, palīdzēs izprast, kāpēc Mercedes salīdzinājumā ar tautiešiem BMW vai Audi šodien ir kripatiņu veiksmīgāks premium klases autoražotājs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pieņemot, ka tirgū nezinātu par Mercedes A klases piecdurvju hečbeka eksistenci, tad jauno Mercedes GLA pircējiem varētu droši piedāvāt kā kompaktklases hečbeku, piektdien raksta laikraksts Dienas Bizness.

Jaunais GLA ar nedaudz palielinātu klīrensu, lielākiem riteņiem mūsu izpratnē ir pat vilinošāks modelis nekā A klase. Godīgi sakot, GLA ikdienišķākajā mundierī un ar piedziņu tikai priekšējiem riteņiem nemaz tik džipisks neizskatīsies. Tomēr Mercedes teju neizsmeļamās personalizācijas iespējas, tostarp iespēja GLA aplaimot ar 4Matic pilnpiedziņu un off road pakotni, atļauj GLA saukties par mazāko Mercedes krosoveru.

Kāpēc tas būtu jāpērk

Dārga un moderna rotaļlieta, kas ir ļoti līdzīga A klases hečbekam, taču pilnīgi citāds izstrādājums. Vispirms jau izmēru ziņā GLA būs paaudzies. Salīdzinājumā ar A klasi tas garumā būs pastiepts par 125 mm, platumā klāt nākuši 24 mm, bet augstumā tas izaudzis par 60 mm. Līdz ar to salonā būs nedaudz vairāk vietas, tostarp aizmugurē sēdošajiem. Tajā pašā laikā kupejas zemā jumta līnija nebūs draudzīga augumā gariem pasažieriem. Ja priekšējos krēslos vajadzīgo sēdpozīciju nebūs grūti atrast, tad aizmugurē būs ievērojami šaurāk un neērtāk, taču par mata tiesu labāk nekā A klases salonā. Diezgan paredzami, ka Mercedes mazākais krosovers nebūs lēta mantiņa. Mazākais skaitlis, kas attiecas uz vienas ass piedziņas GLA, būs 29 540 eiro, turpretim, apjozies ar 4Matic pilnpiedziņu, Mercedes GLA pieprasīs jau vismaz 36 460 eiro. Pat nemēģinot tiekties pēc prestižākās un glaunākās versijas GLA 45 AMG ar 360 ZS spēkstaciju pakrūtē, kas maksās 55 420 eiro, arī miermīlīgāku GLA modifikāciju papildināšana ar dažādiem komforta labumiem drīz vien auto cenu var zibenīgi palielināt līdz 40 tūkst. eiro un vairāk. Atliek piebilst, ka motorizācijas programma GLA ir tikpat plaša un daudzveidīga kā A klases hečbekam. Visi motori jau standartā ir apgādāti ar start/stop sistēmu un tiek komplektēti ar sešu pakāpju manuālo pārnesumkārbu, ko izlases kārtībā var aizstāt ar septiņu pakāpju 7GDCT robotizēto mehāniku.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Konkurences padome ir apstiprinājusi darījumu, kura ietvaros Veho iegādājas SIA Domenikss – Mercedes-Benz ģenerālpārstāvi Latvijā.

Darījums ietver Mercedes-Benz pasažieru un komercauto importu, mazumtirdzniecību un apkopi. Kompānija Domenikss piederēja tās dibinātājai un prezidentei Benitai Danilenko.

Veho ir automobiļu izplatītājs Somijā, Zviedrijā, Igaunijā un Lietuvā. Uzņēmums piedāvā Daimler Grupas ražotās vieglās automašīnas un komerctransportu, kā arī plašu pakalpojumu klāstu, tostarp mobilitātes pakalpojumus.

2020. gadā Veho apgrozījums bija 1,1 mljrd. eiro, bet tā darbinieku skaits bija 2200.

Uzņēmums tika dibināts kā Mercedes-Benz galvenais izplatītājs Somijā 1939. gadā un kopš tā laika ir ģimenes īpašumā. Līdz ar šo iegādi tiks ievērojami nostiprinātas Veho pozīcijas Baltijas reģionā. Ņemot vērā nozares attīstību Latvijā un Mercedes zīmola augsto statusu un popularitāti, Veho jau ilgstoši uzskata Domenikss par spēcīgu spēlētāju tirgū ar labi pārvaldītu, uz klientu un zīmolu orientētu organizāciju. Darījums ir kā papildinājums Silberauto biznesa iegādei Igaunijā un Lietuvā, ko Veho veica 2019. gadā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ekonomika

Kritizē CFLA nespēju ieviest inovāciju un digitālās transformācijas programmas

Db.lv,20.04.2023

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Astoņu eksportspējīgo nozaru kompetences centru un vairāk nekā 100 uzņēmumu un organizāciju pārstāvji nosūtījuši atklātu vēstuli premjeram un ministriem par Centrālās finanšu un līgumu aģentūras (CFLA) nespēju ieviest inovāciju un digitālās transformācijas programmas.

Parakstītāji uzskata, ka inovāciju un digitālās transformācijas finansējums ir izšķiroši svarīgs ekonomikas izaugsmei un sabiedrības labklājībai, un tam ir nepieciešama pušu savstarpēja uzticēšanās. Uzņēmēji zaudē uzticību ES fondu atbalsta programmām, ja CFLA tās administrē atbilstoši pašreizējās vadības stilam un uzstādījumiem: "Mēs kā nodokļu maksātāji no CFLA sagaidām komandu, kas par prioritāti izvirza principu “konsultē vispirms”, ievieš risku pārvaldības sistēmu un izmanto ES noteikumus kā ietvaru programmu veidošanai un ieviešanai, neapdraudot Latvijas tēlu un ekonomisko attīstību".

Šīs vēstules parakstītāji aicina mainīt CFLA un Finanšu ministrijas atbildīgās amatpersonas, jo CFLA ar pašreizējo vadību nespēj efektīvi īstenot inovāciju un digitālās transformācijas atbalsta programmas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Makroekonomika

Andri Liepiņu ieceļ Liepājas speciālās ekonomiskās zonas valdes locekļa amatā

Egons Mudulis,06.09.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ekonomikas ministrijas valsts sekretāra vietnieks Andris Liepiņš iecelts Liepājas speciālās ekonomiskās zonas (LSEZ) valdes locekļa amatā, lēmis Ministru kabinets.

Valdība arī atļāvusi A. Liepiņam savienot LSEZ valdes locekļa amatu ar Uzraudzības komitejas locekļa Finanšu ministrijā, Garantiju aģentūras kapitāla daļu turētāja pārstāvja, Latvijas Zinātnes padomes locekļa un Koordinācijas padomes locekļa Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijā amatu.

Savukārt pagājušajā nedēļā apstiprinātajiem LSEZ valdes locekļiem valdība ļāva pildīt valdes locekļa pienākumus, savienojot to ar citiem amatiem. Uldim Seskam ļauts savienot LSEZ valdes priekšsēdētāja amatu ar Liepājas pilsētas domes Budžeta komisijas priekšsēdētāja, Liepājas pilsētas pašvaldības Civilās aizsardzības komisijas priekšsēdētāja, Liepājas pilsētas domes kapitāla daļu turētāja SIA «Liepājas olimpiskais centrs», Administratīvi teritoriālās reformas padomes locekļa un partijas «Liepājas partija» valdes priekšsēdētāja amatu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Izsludināts konkurss uz LDz Cargo valdes priekšsēdētāja un valdes locekļa amatu

LETA,09.10.2023

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Izsludināts konkurss uz AS "Latvijas dzelzceļš" (LDz) meitassabiedrības SIA "LDz Cargo" valdes priekšsēdētāja un valdes locekļa amatu ar atbildību finanšu, korporatīvās pārvaldības un personāla jomā, liecina kompānijas publiskotā informācija.

"LDz Cargo" valdes priekšsēdētājam mēneša bruto atlīdzība paredzēta 10 000 eiro, bet valdes loceklim - 9000 eiro.

Pretendenti pieteikties konkursā uz "LDz Cargo" valdes priekšsēdētāja amatu, kā arī uz kompānijas valdes locekļa amatu var līdz 2023.gada 19.oktobrim.

"LDz Cargo" valdes priekšsēdētāja amata kandidātiem tostarp prasīta akadēmiskā augstākā vai otrā līmeņa profesionālā augstākā izglītība inženierzinātņu, ekonomikas, uzņēmējdarbības, vadības zinātņu, tiesību zinātņu, finanšu vai citā pielīdzināmā jomā, kā arī darba pieredze pēdējo 10 gadu laikā vismaz trīs gadus kā valdes loceklim līdzvērtīgā vadošā amatā vai šim amatam tieši padota vadības līmeņa darbinieka amatā, kas nodrošina valdes priekšsēdētāja amata uzdevumu izpildei nepieciešamās kompetences un zināšanas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jaunais Mercedes A klases hečbeks ir dzīvespriecīgākais šā brīža vācu ražotāja modelis ar supermodernu pildījumu, ko vajadzības gadījumā var nopakot tikpat grezni kā Mercedes S klases limuzīnu

Savulaik par pensionāru un mājsaimnieču sapņu auto dēvētā A klase ar t.s. sendvičtipa jeb paaugstināto virsbūvi kopš iepriekšējās paaudzes kardināli mainīja savus dzīves uzskatus. Izmetot mēslainē 1997. gadā sūri grūti būvētā auto koncepciju un uzrakstot pilnīgi jaunu scenāriju, Mercedes A klase kļuva vismaz par 20 gadiem jaunāka, transformējoties par vienu no jauneklīgākajiem un stilīgākajiem premium klases hečbekiem. Tas nostrādāja par 200%! Mercedes A klase iemantoja milzu popularitāti, turklāt pircēju auditorija zibenīgi kļuva gados jaunāka. Ar svaigāko modeli Mercedes turpina iesākto, jo šis auto būs vēl jauneklīgāks un azartiskāks par iepriekšējo, turklāt apveltīts ar visa veida digitāliem gadžetiem jeb un komforta risinājumiem, tostarp tādiem, kas ir sastopami Mercedes S klases limuzīnā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ekonomika

Rosina liegt valsts amatpersonām savienot amatus speciālajās ekonomiskajās zonās un brīvostās

LETA,17.09.2024

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Valsts kanceleja rosina liegt valsts amatpersonām savienot darba pienākumus ar amatu speciālajās ekonomiskajās zonās un brīvostās, liecina Valsts kancelejas Saeimas Valsts pārvaldes un pašvaldības komisijai iesniegtais priekšlikums grozījumiem likumā "Par interešu konflikta novēršanu valsts amatpersonu darbībā".

Kā teikts priekšlikumā, ņemot vērā, ka ostu pārvaldības reformas virzība šobrīd ir apstājusies, augsti valsts amatpersonas amati tiek savienoti arī ar ostas valdes locekļa amatu Rīgas brīvostas pārvaldē un Ventspils brīvostas pārvaldē, kā arī Liepājas speciālās ekonomiskās zonas (LSEZ) valdes locekļa amatu.

Grozījumu būtība ir novērst interešu konfliktus valsts amatpersonu darbībā. Priekšlikums paredz noteikt, ka valsts amatpersonām nebūs atļauts savienot savu amatu ar valdes locekļa amatu valsts un pašvaldību kapitālsabiedrībās, speciālajās ekonomiskajās zonās un brīvostās.

Šie grozījumi ir izstrādāti, lai risinātu Valsts kontroles revīzijas ziņojumā norādītās problēmas un uzlabotu valsts pārvaldes efektivitāti un caurspīdīgumu, norāda Valsts kancelejā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ekonomika

Izsludināts konkurss uz trim Rīgas siltuma valdes locekļa vietām, algā solot 5800 eiro

LETA,17.08.2021

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Līdz 17.septebrim iespējams pieteikties konkursā uz trim AS "Rīgas siltums" valdes locekļa amata vietām, liecina informācija oficiālajā izdevumā "Latvijas Vēstnesis".

Uzņēmums meklē trīs valdes locekļus ar dažādām kompetencēm.

Vienam valdes loceklim jābūt ar kompetenci siltumenerģijas pārvades un sadales tīklu uzturēšanā, remontā un attīstībā. Otram valdes loceklim jāpiemīt kompetencei siltumenerģijas un elektroenerģijas ražošanas objektu uzturēšanā, remontā un attīstībā. Savukārt trešajam valdes loceklim ir jābūt ar kompetenci stratēģiju izstrādes un ieviešanas jomā, jaunu biznesu izveides un attīstības jomā.

Visiem trim amatiem izvirzītās prasības ir līdzīgas, piemēram, valsts valoda jāpārvalda vismaz C1 līmenī, bet angļu valoda - vismaz B2 līmenī. Tiek sagaidīts, ka kandidātiem būs augstākā akadēmiskā vai otrā līmeņa profesionālā augstākā izglītība inženierzinātnēs, dabaszinātnēs, vadībzinātnēs, finansēs un ekonomikā, tiesībzinātnēs vai līdzvērtīgā jomā, kas nodrošina nepieciešamo zināšanu un kompetenču kopumu, lai profesionāli pildītu valdes locekļa uzdevumus konkrētajā amatā "Rīgas siltumā". Turklāt maģistra vai doktora grāds šajās jomās būs uzskatāms par priekšrocību.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Satiksmes ministrija no a/s Pasažieru vilciens (PV) valdes ir atsaukusi Mārtiņu Gresti un viņa vietā iecelts Jānis Pētersons, kurš strādājis valsts a/s Latvijas dzelzceļš meitas uzņēmumā Ritošā sastāva serviss, biznesa portālam Nozare.lv apstiprināja PV.

PV skaidroja, ka savas darbības laikā uzņēmumā M. Greste neesot uzņēmies pienākumus un atbildību par konkrētu sfēru, lai gan viņam piedāvāts pārraudzīt mārketinga un citas aktivitātes.

Kā ironizēja uzņēmumā, pēdējais spilgtākais M. Grestes sniegums esot Mercedes lieta, kuru tagad izmeklējot Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojs (KNAB).

Jaunais PV valdes loceklis J. Pētersons kopš 1992. gada ir darbojies Latvijas Dzelzceļnieku biedrības valdē un patlaban ieņem organizācijas valdes priekšsēdētāja amatu. Biedrība ir sabiedriska organizācija, kas nodarbojas ar dzelzceļa darbinieku materiālo interešu, darba likumdošanas un sociālajiem jautājumiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Visdārgāk viena Saeimas deputāta mandāta iegūšana izmaksājusi Ingunas Sudrabas vadītajai partijai No sirds Latvijai, kura šim mērķim iztērējusi aptuveni 56 000 eiro, liecina aģentūras LETA aprēķini.

Priekšvēlēšanu aģitācijas periodā pirms Saeimas vēlēšanām no 7.jūnija līdz 4.oktobrim partija priekšvēlēšanu izdevumiem drīkstēja izlietot summu, kas nepārsniedz 422 997 eiro, ja partija iesniegusi savus deputātu kandidātu sarakstus Saeimas vēlēšanām visos vēlēšanu apgabalos.

3.oktobrī Korupcijas novēršanas un apkarošanas biroja sniegtā informācija liecināja, ka saskaņā ar noslēgtajiem līgumiem Zaļo un zemnieku savienība (ZZS) iztērējusi 96% no maksimāli atļautā priekšvēlēšanu izdevumu apmēra. No sirds Latvijai bija sasniegusi 94% no limita, Vienotība - 93%, Saskaņa - 78%, Latvijas Reģionu apvienība (LRA) - teju 17%, nacionālā apvienība Visu Latvijai!-Tēvzemei un brīvībai/LNNK (VL-TB/LNNK) - 21% no limita.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pavisam nesen Latvijas Saeimas spīkere Solvita Āboltiņa nosauca par marodieriem cilvēkus, kuri nemaksā nodokļus. Atļaujiet stādīties priekšā! Es esmu marodieris.

Neminēšu nekādu informāciju, kas varētu palīdzēt mani identificēt – baidos, ka rīt pie manis ieradīsies mūsu valsts, atņems pēdējo un mani pašu iesēdinās. Taču sava biznesa būtību pacentīšos izklāstīt pēc iespējas saprotami un vienkārši. «Nepiesienieties» skaitļiem, tos esmu maksimāli vienkāršojis.

Esmu provinciāls biznesmenis, strādāju kādā mazā Latvijas ciemā, kādu pie mums ir simtiem. Izņemot manu uzņēmumu, mūsu ciemā praktiski nav darba vietu, neskaitot mežstrādniekus, dažus ierēdņus valdē un pāris pārdevējus, un krāvējus ciema veikalā.

Pirms dažiem gadiem manā uzņēmumā strādāja apmēram 50 cilvēki – ievērojama daļa ciema darbspējīgo iedzīvotāju, turklāt daži brauca uz darbu arī no apkārtējiem ciemiem. Savu rūpnīciņu es iesaucu par «ciemveidojošo uzņēmumu». Darbs ritēja, rūpnīciņa attīstījās, ik mēnesi es ieguldīju nedaudz naudas tās paplašināšanā, atjaunoju iekārtas un loloju plānus – paņemt kredītu un uzcelt jaunu modernu korpusu un, iespējams, pat nodrošināt ar mājokļiem speciālistus.

Komentāri

Pievienot komentāru