Latvijas alus un vīna ražotāji, sporta, reklāmas, mediju un pārtikas nozares pārstāvji aicina LR Saeimas deputātus otrajā lasījumā noraidīt likumprojektā Elektronisko mediju likums iestrādāto alus un vīna reklāmu aizliegumu elektroniskajos plašsaziņas līdzekļos laikā no plkst. 7:00 līdz plkst. 22:00.
Kā informē iesaistītie uzņēmēji, šāds lēmums atstātu neprognozējamas sekas vairākām nozarēm. Latvijas alus un vīna ražotāji zaudētu konkurences cīņā ar pasaulē plaši pazīstamiem zīmoliem, jo Latvijā retranslētajos un satelīta TV kanālos, kā arī citos elektroniskajos plašsaziņas līdzekļos kanālos turpinās raidīt gan alus, gan vīna reklāmu, kas dos priekšroku arī ļoti lētiem produktiem, kuri ieplūdīs no ārvalstīm.
Aprēķini liecina, ka īstermiņā vietējie ražotāji aizlieguma rezultātā importa alum zaudētu 4-5% tirgus. Aizlieguma rezultātā vietējo ražotāju pārdotās produkcijas apjoms var samazināties vidēji par 7 miljoniem litru gadā, ko varētu salīdzināt ar divu vidēji lielu alus brūžu saražoto apjomu gada laikā. Līdz ar to vietējo alus ražotāju apgrozījums gada var samazināties vidēji par 3 miljoniem latu, kas atstātu arī tālejošākas sekas. Tāpat būtiski ciestu arī Latvijas raidorganizāciju intereses, jo ražotāji meklētu iespējas iegādāties Latvijā pieejamu ārvalstu mediju reklāmas, kā arī samazinātos jau tā strauji sarūkošie reklāmas ieņēmumi elektroniskajos plašsaziņas līdzekļos.
Pēc Latvijas Reklāmas asociācijas datiem, alus un vīna reklāmas investīcijas televīzijā 2009. gadā bija aptuveni 1,4 - 1,75 milj. latu. Savukārt laika posmā no plkst. 7.00 līdz 22.00 tika iztērēti 75% līdz 80% no kopējiem reklāmai atvēlētajiem naudas līdzekļiem. Ciestu arī vietējās reklāmas aģentūras, kuras veidoja un izvietoja radošās reklāmas elektroniskajos plašsaziņas līdzekļos, jo samazināsies to darba apjoms un līdz ar to arī būtiski ienākumi. Ieviešot šo reklāmas aizliegumu, cietēji būšot arī sporta klubi, komandas un federācijas.