Ministru kabineta noteikumi par reklāmu izvietošanu pie ceļiem var iedragāt reklāmas biznesu un pašvaldību budžetu.
Reklāmas objektus nedrīkst izvietot tuvāk par 25 metriem no ceļa zīmēm, nosaka Ministru kabineta noteikumi. Tie ir spēkā jau kopš 2007. gada 1. aprīļa, taču dzīvē acīmredzot nedarbojas. Ja tie tiktu pilnībā ievēroti, tad 75% brīvstāvošo reklāmas objektu, kuri atrodas pilsētvidē, būtu jādemontē, norāda Vides reklāmas asociācijas (VRA) valdes locekle Everita Ušacka.
«Tas nozīmē, ka virknei kompāniju paceļas jautājums par eksistenci. Savukārt pašvaldības reklāmas nodevās neieņems vairāk nekā 0,53 miljonus latu,» tā viņa. Ja Rīgā šie noteikumiem neatbilstošie stendi būtu jādemontē, tad pašvaldība saņemtu par 44% mazāk reklāmas nodevu, kuras ienes pilsētas budžetā 740–760 tūkst. Ls gadā, zina teikt Rīgas pilsētas būvvaldes Pilsētvides dizaina pārvaldes vadītāja Arta Goldberga.
Tā kā lielākās vides reklāmas kompānijas Latvijā ir citu valstu investoru radītas, tad šāda reklāmas stendu novākšana atstātu negatīvu iespaidu par Latviju, kur lēmumu raksturs ir «nevis labu darošs, bet iznīcinošs», saka Latvijas Reklāmas asociācijas (LRA) valdes locekle Ingrīda Krīgere-Lāce. Savukārt neieņemtie uzņēmuma ienākuma nodokļa maksājumi būtu ap 0,63 milj. Ls zina teikt E. Ušacka.
Radīsies nevienlīdzīgā konkurence, jo noteikumi neattiecas uz reklāmām, kas izvietotas uz ēkām, skaidro A. Goldberga. Tāpat noteikumi nekādā veidā neierobežo mobilās reklāmas un reklāmas uz transporta līdzekļiem, kas, iespējams, vairāk novērš uzmanību, nekā brīvstāvošie stendi.