Lai uzņēmumu pamanītu starptautiskās izstāžu halles plašumos, tam ir jāizceļas ar savu stendu un jāmudina apstāties, reaģējot uz ieraudzīto
Par atraktīva stenda izveidi domā lielākā daļa pašmāju uzņēmumu, šķērslis ir stenda ražošanas un tā transportēšanas izmaksas. Uzņēmumu pieredze, iekārtojot stendu, ir dažāda – vieni visu nepieciešamo aprīkojumu īrē uz vietas un to papildina ar uzņēmuma logo, informatīviem materiāliem, video projekcijām, citi stendu izgatavo Latvijā un to transportē uz starptautiskām izstādēm.
SIA Nordic Homes ārvalstu izstādēs izmanto pop-up tipa stendu, kam ir salīdzinoši vienkārša un viegla konstrukcija, tas ir mobils, tā uzstādīšana un nojaukšana ir vienkārša un ērta. Stenda vizuālais risinājums nepieciešamības gadījumā ir viegli maināms, pārdrukājot tā uzrakstus.
Lauksaimniecības mašīnbūves tehnikas ražotājam SIA Preco stenda aprīkojumā ietilpst uzņēmuma izgatavoto iekārtu mezgli, spriegošanas sekcijas, papildaprīkojuma paraugi u.c. «Sava stenda dizainu veidojam paši un vizuālais noformējums tiek veidots, ņemot vērā īrējamo laukumu, izstādes lielumu un citus kritērijus. No Latvijas vedam eksponātus, mārketinga materiālus. Transportēšanas izmaksas ir atkarīgas no izstādes norises vietas un eksponātu izmēriem un svara. Transportēšanas izmaksas ir, sākot no 1300 eiro abos virzienos,» atklāj SIA Preco valdes priekšsēdētājs Valdis Pabērzs.
Lai stends izceltos, SIA Kiwi Cosmetics (zīmols Kivvi Organic Cosmetics) izvēlas nestandarta risinājumus, un uzņēmuma koncepcija ir katru stendu veidot kā īpašu oāzi – vai tas būtu dārza atpūtas stūrītis vai piknika vieta mežā. No izstādes organizatoriem uzņēmums īrē stenda laukumu, standarta piedāvājumā esošās sienas un elektrības pieslēgumu. Visu pārējo aprīkojumu un rekvizītus Kiwi Cosmetics komanda gādā paši.
Visu rakstu Koferī liek stendu lasiet 25. februāra laikrakstā Dienas Bizness.