Uzņēmēji atklāj, kuras no ārvalstu nozaru izstādēm dalības maksas ziņā ir visdārgākās un prestižākās
Lauksaimniecības tehnikas un graudu iekārtu TOP izstāde Eiropā ir Agritehnika, kas notiek katru otro gadu Vācijā, Hannoverē. To apmeklē arī pašmāju ražotājs SIA Preco. Uzņēmuma valdes priekšsēdētājs Valdis Pabērzs atklāj, ka turpmāk plānots tajā piedalīties ar daudz ievērojamākiem izstāžu laukumiem. Šo izstādi apmeklē ļoti daudzi Eiropas Savienības valstu, kā arī bijušo Padomju Republiku valstu klienti. «Mēs esam vienīgie, kas šajā izstādē piedalāmies no Latvijas. Jārēķinās, ka šādas izstādes budžets ir no 60 līdz 70 tūkst. eiro,» viņš teic. Vēl svarīga izstāde, kas aptver visu kokapstrādi, ir izstāde LIGNO, kas arī katru otro gadu notiek Vācijā, Hannoverē. Tā notika 2015. gadā, un tajā piedalījās Preco un vēl četri Latvijas uzņēmumi.
AS Dobeles dzirnavnieks no 21. līdz 25. februārim sadarbībā ar Latvijas Valsts agrārās ekonomikas institūtu piedalījās Latvijas uzņēmēju kopējā stendā izstādē Gulfood. Tā tiek organizēta Dubaijā jau vairāk nekā 25 gadus. Tajā piedalās vairāki tūkstoši dalībnieku no 160 valstīm un aptuveni 99 000 apmeklētāju. Gulfood fokusējas uz jaunu klientu un partneru piesaisti no trešajām valstīm, Āfrikas un Āzijas, kas ietilpst Dobeles dzirnavnieka mērķa tirgos. «Gulfood mūsu pieredzē ir dārgākā izstāde. Eiropā viena no nozīmīgākajām izstādēm ir PLMA Amsterdamā, būtiskas ir arī Polagra Food Polijā un AgroBalt Lietuvā,» stāsta Dobeles dzirnavnieks valdes priekšsēdētājs Kristaps Amsils. Patlaban Dobeles dzirnavnieks produkciju eksportē uz vairāk nekā 40 valstīm.
Viena no dārgākajām izstādēm, kurā ir piedalījies moduļu māju ražotājs SIA Nordic Homes ir Student Accommodation Conference, kas norisinās Londonā. «Jebkuru, tai skaitā arī šī pasākuma prestižu, veido reputācija, auditorijas ieinteresētība un uzaicinātie vieslektori. Mūsu pieredze rāda, ka dārgākās dalības izstādēs ir tieši tās, kur ir salīdzinoši neliels dalībnieku un apmeklētāju skaits, taču ir kvalitatīva, mērķtiecīgi uzrunāta auditorija, izstādē piedalās nozares profesionāļi. Tāpat vērtīgākas izstādes ir tās, kurās ieeja izstādē ir par maksu, tādējādi radot iespēju uzņēmumiem satikt meklēto mērķauditoriju,» teic SIA Nordic Homes mārketinga menedžere Esēnija Karnīte.