Patērētāji kļūst arvien prasīgāki, meklē iespējami labāku preci un prasmīgāku tās piedāvāšanas veidu, bet uzmanību noturēt ir grūti mūsdienu informācijas un izvēļu plašajā klāstā. Arvien tiek meklēti jaunievedumi tirgū, kur svarīgi faktori ir izdevīgums, efektivitāte, estētiskums un citi patērētājiem saistoši parametri. Lai piesaistītu uzmanību, iegūtu uzticību un lojalitāti ilgtermiņā un veicinātu pārdošanu, svarīgs ir merčendaizings, tajā skaitā reklāmas stendi. Merčendaizings ir process kā notiek preču prezentēšana tirdzniecības vietās, lai piesaistītu potenciālo klientu uzmanību un veicinātu pārdošanu.
Merčendaizinga mērķi tirdzniecības vietās var būt vairāki un tos var ietekmēt reklāmas vai mārketinga kampaņas kopējais vēstījums un uzdevumi, bet tie var būt, piemēram:
• palielināt pārdodamo preču apjomu un iepazīstināt ar jauniem produktiem;
• veidot preču zīmolu pievilcīgumu, piesaistīt uzmanību;
• palielināt lojālo pircēju skaitu un piesaistīt jaunus pircējus;
• uzsvērt preču konkurētspēju, salīdzinot ar konkurentu produktiem;
• nostiprināt pircēju apziņā konkrētu zīmolu un tā priekšrocības;
• efektīvi piedāvāt preces tirgum (klientiem);
• nodrošināt pircējus ar nepieciešamo informāciju par konkrēta zīmola preci vai precēm.
Merčendaizings ir process, kura rezultātā preces tiek prezentētas saistošā un pamanāmā veidā tirdzniecības vietās. Produkcija tiek izkārtota tā, lai tiktu stimulēta uzmanība un patērētāju vēlme to iegādāties. Reklāmas stendi ir iecienīts risinājums preču prezentēšanai tirdzniecības vietās, jo tie ir pamanāmi, kā arī palīdz veicināt pārdošanu un radīt zīmola atpazīstamību.
Lai reklāmas stendi nestu rezultātu, pievērsiet uzmanību šīm lietām:
• Mērķauditorija – kas ir stendā paredzētās preces mērķauditorija? Bērni vai pieaugušie? Sievietes vai vīrieši? Jaunieši vai vecāka gada gājuma cilvēki? No tā būs atkarīgs gan stenda dizains, gan augstums un citi elementi. Iepazīstiet savu mērķauditoriju, lai sasniegtu labākus rezultātus;
• Iekļaujiet zīmola identitātes elementus – veikalu stendi ir lieliska iespēja ne tikai veicināt preču pārdošanu, bet arī reklamēt zīmolu, veicināt tā atpazīstamību un asociācijas ar to. Tāpēc stendā ir svarīgi atainot arī zīmola identitāti, piemēram, krāsas, logo vai saukli, ja tāds ir un ir saistošs;
• Dizains – tā kā reklāmas stends ir vizuāls elements, tam ir jābūt tādam, lai to saprastu bez vārdiem. Piemēram, ja tiek prezentēti auto kopšanas līdzekļi, iespējams, stendi veikaliem jāveido automašīnas formā. Ja tuvojas Valentīndiena, tad stendu var veidot ar sirsniņām (ja tas ir produktam saistoši). Stends pastāstīs preces stāstu bez vārdiem, ja tam būs atbilstošs dizains;
• Vieta stendā saistītām precēm – plānojot produkcijas izkārtojumu stendā, blakus galvenajam produktam atvēliet vietu saistītām precēm. Ja stends ir paredzēts zobupastām, tad turpat varat prezentēt arī zobubirstes, lai veicinātu pārdoto preču skaitu un apgrozījumu;
• Acis piesaista krāsas – patērētāju acis bieži vien klejo, tāpēc stendi var būt oriģināli, lai piesaistītu uzmanību – krāsaini, koši, neparastas formas un ar dažādiem papildelementiem. Domājot par stenda krāsām, varat apdomāt arī to, kā stends izskatīties konkrētā tirdzniecības vietā (vai nesaplūdīs ar veikalu plauktiem, vai ir gana labs apgaismojums u.tml.).
Kāpēc izvēlēties “Stora Enso Packaging”?
Reklāmas stendi var būt dažādi un tos var piemērot ikviena uzņēmuma vajadzībām, turklāt tie rada papildu izvietojumu precēm – ja veikala plauktā vietas precēm ir maz, tad stendi ļauj iegūt papildu vietu. Tādējādi uzņēmums ir ieguvējs arī no pārdošanas viedokļa, jo var pārdot vairāk preču. Kartona stendi ir ātri izgatavojami, viegli pārvietojami un daudzveidīgi – tos var veidot dažādās formās un piemērojoties uzņēmuma vajadzībām. Lai parūpētos par nevainojamu kvalitāti un dabai draudzīgiem risinājumiem, uzticiet stendu izgatavošanu profesionāļiem – “Stora Enso Packaging”.
“Stora Enso Packaging” var palīdzēt ar ilgtspējīgu risinājumu piemērotu tieši jūsu vajadzībām. Klientiem tiek piedāvāti reklāmas stendi un citi POS materiāli. Ar to palīdzību vienkārši, bet tajā pašā laikā ļoti efektīvi iespējams mudināt patērētājus veikt pirkumu, kā arī veicināt zīmola atpazīstamību.
Ir pieejams arī jauns un efektīvs stendu risinājums – daudzpusīgie gofrētā kartona stendi. Par tiem vairāk varat izlasīt “Stora Enso” rakstā “Gofrētā kartona reklāmas stendi efektīvam merčendaizingam”. Sazinieties ar “Stora Enso Packaging”, lai vienotos par labāko iespējamo risinājumu jūsu uzņēmuma produktu reklamēšanai, izmantojot reklāmas stendus.