Jau tuvāko divu nedēļu laikā, no 4. līdz 10. maijam, pasaules iepakošanas industrijas pārstāvji tiksies Diseldorfā savas nozares vadošajā biznesa forumā.
Interpack ir svarīga pasaules iepakojuma nozares pilna ražošanas un pārstrādes procesa inovāciju un biznesa platforma. Pēc sešu gadu pārtraukuma izstādē tiks prezentēta virkne inovāciju visām saistītajām produktu grupām: pārtika, dzērieni, konditoreja un konditorejas izstrādājumi, farmācija, kosmētika, nepārtikas un rūpniecības preces. Tā kā iepakojuma industrijas prasības un pamatnosacījumi pastāvīgi mainās, šogad uzmanības centrā būs digitālās tehnoloģijas, inovatīvi produkti un ilgtspējīgi procesu risinājumi.
Uzņēmumi no visas pasaules
No Eiropas līdz Āzijai, no Āfrikas līdz Amerikai un Austrālijai: interpack 2023 izstādes dalībnieki ir no visiem pieciem kontinentiem. Kopumā būs pārstāvētas vairāk nekā 60 valstis. Tas padara interpack par labāko vietu, kur satikt potenciālos sadarbības partnerus un klientus un paplašināt starptautisko uzņēmējdarbību. Vadošās iekārtu ražotājvalstis un attiecīgi arī visplašāk pārstāvētās dalībvalstis ir Vācija, Itālija, Ķīna, Turcija, Indija, Nīderlande, ASV, Francija, Spānija, Šveice un Apvienotā Karaliste. Lielākās ekspozīcijas aizņems tādi nozīmīgi tirgus spēlētāji kā IMA Industria Macchine, Coesia Group, Syntegon Technology, Marchesini Group, Sollich, Duravant, Aasted ApS, MULTIVAC, OPTIMA packaging group un Ishida Europe Limited. Kopumā izstādē piedalīsies vairāk nekā 2700 dalībnieku.
Latviju izstādē pārstāvēs septiņi uzņēmumi: ar individuālo ekspozīciju SIA Kronus 7.2/D07 un seši uzņēmumi – Latvia Packing, AS Liepājas papīrs, SIA Pēterkoks, SIA Scandivac, SIA Talsu tipogrāfija, AS Tehnoinform – LIAA organizētājā Latvijas nacionālajā stendā 7A/C02.
Rekordliels iepakojuma nozares dalībnieku skaits
Interpack iepakojuma materiālu sadaļa, kurā piedalās vairāk nekā 1000 ražotāju, gan pēc ekspozīcijas izmēra un dalībnieku skaita, gan arī pēc produktu un risinājumu piedāvājuma ir kā atsevišķa specializētā izstāde interpack ietvaros. Vēl nekad iepriekš 7. un 7.a, 8.a, 9. un 10. hallē nav bijis tik daudz uzņēmumu, kas koncentrējas uz iepakojuma materiāliem un palīglīdzekļiem. Šeit ir pārstāvēti visi iepakojuma tirgū izplatītie materiāli un produkti, viss nozares inovatīvais spēks ar plaši pārstāvētu ilgtspējīgo materiālu un atjaunojamo izejvielu sadaļām. Šeit minama bioplastmasa, bioloģiski noārdāmie materiāli, bioloģiskas izcelsmes materiāli, kas ražoti no cukurniedrēm, palmu lapām vai kukurūzas. Līdzās risinājumiem no papīra un kartona ir pieejams arī plastmasas iepakojums, kas vēl joprojām veido lielāko tirgus daļu, jo tā īpašības nodrošina ļoti plašam produktu klāstam drošu patēriņu. Tomēr plastmasa 2023. gadā nav tā pati plastmasa, kas pirms 100 gadiem, un attiecīgi maija sākumā izstādes ietvaros īpaša vieta būs monomateriāliem, otrreizēji pārstrādājamiem materiāliem, speciāliem risinājumiem un atkārtotai iepakojuma izmantošanai. Arī pieaugošā nozares digitalizācija veicina inovācijas, šeit minama digitālo etiķešu, viedo iepakojumu un iepakojuma ar QR kodiem arvien plašāka ienākšana tirgū.
Iepakojuma iekārtu un materiālu tirgus tendences
Viens no svarīgākajiem virzieniem būs aprites ekonomika – šķietami vienkāršs modelis, taču, no otras puses, visaptverošs un daudzviet arī liels izaicinājums. Klimata pārmaiņu laikā mērķis ir radīt pēc iespējas mazāk nepārstrādājamu atkritumu. Ar to roku rokā iet nepieciešamība taupīt resursus. Izstādē interpack tiks prezentēti ilgtspējīgi pārstrādes un iepakošanas risinājumi, kā arī digitālie pakalpojumi, kas palīdz padarīt ražošanas procesus efektīvus un ilgtspējīgus. Piemēram, uzmanība tiks pievērsta iepakojuma CO₂ pēdas nospieduma samazināšanai visā vērtību ķēdē, energoefektivitātes uzlabošanai, atkārtoti izmantojamo materiālu pieaugošajai izmantošanai un resursu optimizācijai.
Runājot par pārveides procesiem, tie balstās uz digitālajām tehnoloģijām. Lielie dati, papildinātā realitāte un attālināti vadāmi apkopes procesi jau labu laiku ir nonākuši iekārtu ražošanas un montāžas hallēs. Piemēram, Fraunhofera Procesu inženierijas un iepakošanas institūts 4. hallē VDMA specializētajā tehnoloģiju ekspozīcijā sniegs informāciju par digitālajām mācību sistēmām Holy Grail 2.0, RFID, NFC, kas balstītas uz virtuālo realitāti.
Nākamā aktuālā interpack tēma ir produktu drošība, kas ir viena no galvenajām iepakojuma funkcijām. Runājot par pārtikas produktiem, iepakojumam ir būtiska loma produktu kvalitātes saglabāšanā un pārtikas zudumu un izšķērdēšanas samazināšanā. Savukārt digitālo tehnoloģiju risinājumiem šajā aspektā tiek prognozēta arvien pieaugoša nozīme un iespaids uz nozares tālāko attīstību.
Iedvesma, jaunumi un tematiskās ekspozīcijas
Izstādes programmu papildina vairāki tematiskie pasākumi, piemēram, Spotlight Talks & Trends – septiņas dienas, septiņas tēmas, interaktīvas sesijas ar nozares vadošo ekspertu piedalīšanos, interpack start-up zona, Co-Packing pārtikas un patēriņa preču iepakojuma un pārstrādes līgumražošanas pakalpojumu sniedzēju kopstends 12. hallē, vairākas iepakojuma inovāciju apbalvošanas ceremonijas, SAVE FOOD Highlight Route – jauna pieeja iniciatīvai pret pārtikas zudumiem un izšķērdēšanu pasaulē, Women in Packaging un Late Night, kā arī Tightly Packed TV studija.
„Katra detaļa ir svarīga” ir pasaulē vadošās iepakojuma industrijas izstādes integrētās speciālās ekspozīcijas „komponentes” moto. 18. hallē 2400 kvadrātmetru platībā tiks izveidotas 80 uzņēmumu ekspozīcijas, lai prezentētu ražošanas iekārtu detaļas un piederumus, automatizācijas sistēmas un iepakojuma materiālu komponentes.
Efektīva biznesa kontaktu veidošana klātienē un digitāli
Izmantojot interpack Matchmaking platformu, iespējama biznesa kontaktu veidošana izstādes dalībniekiem un apmeklētājiem jau pirms, kā arī vēl pēc izstādes. Tiešsaistes kontaktbiržas rīks lietotājiem piedāvā pieeju potenciālajiem sadarbības partneriem atbilstoši vēlamajam darbības profilam, produktam vai meklētajai tehnoloģijai. Visiem izstādes apmeklētājiem ieteicams savlaicīgi reģistrēties apmeklētāju sistēmā, lai varētu izmantot visus pakalpojumus un visas priekšrocības.
Interpack 2023 būs atvērta apmeklētājiem no ceturtdienas, 4. maija, līdz trešdienai, 10. maijam, katru dienu no plkst. 10.00 līdz 18.00. Tā kā šī ir specializētā izstāde, tad pirms biļešu iegādes ir jāreģistrējas apmeklētāju reģistrā. Piedāvājumā ir divu veidu ieejas biļetes. Vienas dienas biļete vienai personai maksā 65,00 eiro, biļete visām izstādes dienām maksā 145,00 eiro. Plašāka informācija www.interpack.de.
Tā kā izstādes ieejas biļetes nav izmantojamas bezmaksas braucienam Diseldorfas pilsētas sabiedriskajā transportā, tad ar šo gadu apmeklētājiem ir nepieciešams iegādāties sabiedriskā transporta biļetes, kas var būt gan personalizētas vienas dienas (7,60 EUR), gan biļete visam izstādes laikam (38,00 EUR) neierobežotam braucienu skaitam. Tās var iegādāties interpack.de vēl pirms došanās uz izstādi. Līdzās tām tiek piedāvātas arī 4 vai 10 braucienu online biļetes, kas nopērkamas, izmantojot Rheinbahn App lietotni, un to cenas (cenu kategorija A) ir attiecīgi 11,50 EUR vai 24,30 EUR. Nokļūšanai no lidostas līdz izstāžu centram iesakām izmantot 896 Shuttlebus, maksa par braucienu vienā virzienā 3,10 EUR. Sabiedriskā transporta biļetes Vācijā nopērkamas pilsētas tramvajos, visās metro stacijās un lielākās pieturvietās, kur uzstādīti biļešu automāti. Vienreizējās biļetes un dienas biļetes var iegādāties arī pie autobusu vadītājiem.