Mani kolēģi, draugi un uzņēmēji bieži man vaicā, vai reklāma vai cita komunikācija sekmē kompānijas konkurētspējas palielināšanu. Domāju, ka šo jautājumu viņi man uzdod ne tāpēc, ka es sniedzu mārketingu atbalstu uzņēmējiem, bet tāpēc, ka pētu Latvijas Universitātes doktorantūrā mazo un vidējo uzņēmumu konkurētspējas paaugstināšanas jautājumus.
Protams, komunikācija var sekmēt konkurētspējas paaugstināšanu, bet ir jāatceras, ka tas ir tikai viens no faktoriem un ja tēmē tikai uz reklāmu un PR, tad gūt panākumus maziem un vidējiem uzņēmumiem ir ārkārtīgi grūti.
Tā kā šis temats izsauc diezgan lielu interesi daudzu uzņēmēju vidū, ar kuriem es komunicēju, tad es domāju, ka šis jautājums var būt interesants tāpat arī cilvēkiem, ar kuriem es neesmu pazīstams. Šodien sava bloga lapaspusēs es padalīšos ar jums ar pamatfaktoriem (no mārketinga viedokļa), kuri sekmē kompānijas konkurētspējas paaugstinājumu. Es izcēlu 7 tādus faktorus. Protams, tie nav vienīgie, bet šo septiņu soļu izpilde ieliek stipru pamatu kompānijas konkurētspējas paaugstinājumam.
1. Izstrādājiet biznesa plānu