Polijas naftas kompānija PKN Orlen neizslēdz iespēju pārdot vai slēgt savu dziļās finansiālās grūtībās nonākušo Lietuvas meitasuzņēmumu Orlen Lietuva, bijušo Mažeiķu naftu, vēsta Lietuvas poļu radiostacijas Znad Wilii interneta portāls Zw.lt, atsaucoties uz kompānijas valdes locekli Mareku Podstavu.
Polijas Seima valsts kases komisijas sēdē Podstava izteicies, ka sarunas ar Lietuvas valdību nedod lielas cerības uz Mažeiķu uzņēmuma finansiālās situācijas uzlabošanos un kompānija neizslēdz nevienu scenāriju, ieskaitot Lietuvas rūpnīcas likvidēšanu.
Pašreizējai situācijai ir vairāki iemesli - ekonomikas palēnināšanās, klimata politika, augošā konkurence no Austrumiem, slānekļa gāzes revolūcija Amerikas Savienotajās Valstīs un jūras transporta augstās izmaksas.
Orlen Lietuva ne vienreiz vien paudusi viedokli, ka uzņēmuma stāvoklis ir ļoti atkarīgs no Lietuvas institūcijām, un uzsvērusi, ka tai noteikti augstāki dzelzceļa pārvadājumu tarifi nekā konkurentiem no Baltkrievijas un Krievijas. Nekādi neizdodas arī atrisināt jautājumu par 2008.gadā slēgtā un 2010.gada vasarā daļēji demontētā dzelzceļa posma Mažeiķi-Reņģe atjaunošanu.
Valsts dzelzceļa kompānija Lietuvos geležinkeliai šonedēļ nepiekrita dot kompānijai atlaides pārvadājumiem uz Klaipēdas ostu un no tās gandrīz 100 miljonu litu apmērā.
Tikmēr portāls Vz.lt vēsta, ka Orlen Lietuva jau sākusi izpārdot savus aktīvus - ar ražošanu nesaistītas ēkas Viļņā un Palangā.
Ziņots, ka Orlen Lietuva zaudējumi pērn sasnieguši 94 miljonus dolāru - lielāko summu uzņēmuma vēsturē, bet vēl gadu iepriekš uzņēmuma tīrā peļņa sasniedza 80 miljonus dolāru.
Kā nesen atzina Orlen Lietuva ģenerāldirektors Ireneušs Fanfara, visas kompānijas iekšējās optimizācijas iespējas ir izsmeltas.