Līdz decembra beigām tiks pabeigti 19 kilometrus garās Mažeiķu-Reņģes dzelzceļa līnijas atjaunošanas darbi, paziņojusi Lietuvas kompānija "Vitras-S", kas veic šos atjaunošanas darbus.
Līgums ar Lietuvas valsts dzelzceļa kompāniju "Lietuvos geležinkeliai" paredz, ka dzelzceļa posma atjaunošana jāpabeidz līdz 2020.gada marta beigām, bet kompānija nemainīs savus plānus darbus pabeigt šogad, ziņu aģentūrai BNS norādīja "Vitras-S" vadītājs Mihails Ļipkins.
"Viss notiek pēc plāna, darbi rit raiti. Ieradās sākotnējā tehniskā komisija, ir aizrādījumi, kurus labojam, bet viss norit pēc grafika," teica Ļipkins.
"Lietuvos geležinkeliai" pārstāvis Gintars Ļubins sacīja, ka pašlaik tiek pabeigti darbi dzelzceļa līnijas posmā Reņģē.
"Pašlaik ir aprīkota ceļu augšējā konstrukcija, saremontētas pārbrauktuves, pārejas un tilti. Tāpat atjaunota kanalizācijas iekārtu darbība, likvidēti augi, pabeigti darbi pie kustības regulēšanas, sakaru un elektrosistēmu darbu un aprīkojuma atjaunošanas," paskaidroja Ļubins.
Viņš norādīja, ka 16.decembrī uzņēmuma komisija projekta uzraudzībai lems, vai tuvākajā laikā ir iespējams signalizācijas aprīkojumu pieslēgt kopīgajai sistēmai un atjaunot vilcienu kustību.
Dzelzceļa posms Mažeiķi-Reņģe, kas ir 19,5 kilometrus garš, tika negaidīti slēgts 2008.gadā "Lietuvos geležinkeliai" un Polijas naftas koncernam "Orlen" piederošā naftas pārstrādes uzņēmuma "Orlen Lietuva" konflikta dēļ, skaidrojot to ar sliežu ceļu slikto stāvokli un steidzamu remontdarbu nepieciešamību, bet vēlāk viens sliežu ceļa posms šajā līnijā tika demontēts. Naftas pārstrādes kompānijai līdz ar to nācās izmantot garāku un dārgāku eksporta maršrutu uz Rīgas ostu.
Eiropas Komisija (EK) pēc Latvijas un "Orlen Lietuva" pieprasījuma 2013.gadā sāka izmeklēšanu, lai noskaidrotu, vai "Lietuvos geležinkeliai" tādējādi nav ierobežojis konkurenci Lietuvas un Latvijas dzelzceļa pārvadājumu tirgū un pārkāpis Eiropas Savienības (ES) monopoldarbības uzraudzības noteikumus, kas aizliedz dominējoša stāvokļa ļaunprātīgu izmantošanu.
2017.gada oktobrī EK paziņoja, ka noteikusi Lietuvas valsts dzelzceļa uzņēmumam nepilnu 28 miljonu eiro naudassodu par konkurences ierobežošanu dzelzceļa kravu pārvadājumu tirgū.
Tā paša gada nogalē Lietuvas valdība nolēma atjaunot dzelzceļa posmu starp uzņēmumam "Orlen Lietuva" piederošo Mažeiķu naftas pārstrādes rūpnīcu Lietuvā un Reņģi Latvijā.
Pērn augustā Lietuvas valsts dzelzceļa uzņēmums izsludināja konkursu par šā posma atjaunošanu, bet 2019.gada martā parakstīja 11,35 miljonu eiro līgumu ar konkursā uzvarējušo Lietuvas kompāniju "Vitras-S".
Igaunijas uzņēmēja Oļega Osinovska kompānijas "Skinest Rail" grupā ietilpstošai Vitras-S" ir pienākums atjaunot dzelzceļu, saremontēt vai atjaunot piecas pārbrauktuves, sešus tiltus, trīs caurtekas un veikt citus darbus, bet dzelzceļa satiksmes kontroles un enerģijas piegādes sistēma šai posmā jāierīko inženierrisinājumu kompānijai "Fima", kas maija sākumā ar "Vitras-S" parakstīja līgumu par summu, kas netiek publiskota.