Ievērojamā ražošanas izejvielu cenu pieauguma dēļ 2011. gads dzērienu industrijai var kļūt par vienu no grūtākajiem gadiem. Turklāt joprojām nav skaidrs, vai nākamā gada valsts budžetā nozarei netiks uzlikti jauni apgrūtinājumi. Arī prognozes par patērētāju pirktspējas pieaugumu nevieš optimismu.
Lai gan šogad nedaudz palielinājies alus lietotāju skaits, tajā pašā laikā vērojams, ka alus cienītāji daudz lielāku uzmanību pievērš produkta cenai, kas uzskatāmi atspoguļo tirgū valdošo tendenci ar nepārtrauktām cenu akcijām, tādējādi piesaistot papildus alus cienītāju uzmanību. Zināmā mērā pašreiz tirgū valdošās iespaidīgās cenu akcijas ražotāji spēja atļauties samērā zemo izejvielu iepirkuma cenu dēļ, kā arī ievērojami samazinot ražošanas un administrācijas izmaksas un strādājot uz kritiskās peļņas un zaudējumu robežas. Ražotājam tas būtiski samazināja rentabilitāti. Ņemot vērā minēto, kā arī pesimistiskās prognozes par galveno alus izejvielu cenām, 2011. gads var izrādīties par vienu no grūtākajiem gadiem alus nozarei pēdējā laikā. Gaidāmais galveno izejvielu cenu pieaugums varētu būt 10% līdz 15%. Alus ražošanai nepieciešamās labības ražu būtiski ietekmēja laika apstākļi: ražu nesekmēja ilglaicīgais karstums Krievijā, bet Pakistāna, kas ir liels labības piegādātājs, smagi cieta plūdos. Labas ražas nebija arī Skandināvijā.
Izejvielu cenu pieaugumu nozares spēlētāji, visticamāk, vismaz daļēji centīsies kompensēt ar efektivitātes kāpināšanu, tomēr, ņemot vērā iepriekšējos gados veiktos efektivitātes uzlabošanas pasākumus, daļa izmaksu smaguma var gulties arī uz patērētāju pleciem. Nozares izaugsmes iespējas, protams, var ietekmēt arī pārsteidzīgi valdības un Saeimas lēmumi. Jau dzirdamas runas, ka varētu tikt palielināts pievienotās vērtības nodoklis. Diemžēl valstsvīri neuzskatīja par vajadzīgu par šādām izmaiņām runāt savlaicīgi - šobrīd lielākā daļa uzņēmumu ir saplānojuši nākamā gada budžetus, protams, bez izmaiņām PVN, kas var atstāt iespaidu uz ražotās produkcijas apjomiem un - tātad nākamā gada budžeta plāniem.