Jaunākais izdevums

Īrijas zemo cenu aviokompānijas Ryanair boss Maikls O’Līrijs (Michael O’Leary) pārdevis piecus miljonus Ryanair akciju par cenu 3.75 eiro par akciju. Darījuma vērtība pirms nodokļiem ir 18.75 miljoni eiro, ziņo Irish Times.

M. O’Līrija pārdotā akciju pakete ir vienlīdzīga ar 0.34% Ryanair kopējā akciju skaita. Pēc darījuma aviokompānijas vadītajam palikuši 60 miljoni Ryanair akciju, kas nozīmē, ka viņš kontrolē nedaudz virs 4% Ryanair.

Ryanair šogad prognozē pasažieru skaita pieaugumu par 15% un peļņu no 200 līdz 300 miljoniem eiro.

Patlaban netiek ziņots, kam pārdota Ryanair akciju pakete.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

«Mēs mīlam lejupslīdi. Mēs esam samazinājuši cenas, samazinājuši izmaksas un audzējuši savu biznesu vēl par 15%, kā arī no tirgus izstūmuši dažus konkurentus,» tā intervijā Wall Street Journal norāda Īrijas zemo cenu aviokompānijas Ryanair vadītājs Maikls O’Līrijs (Michael O’Leary).

Ryanair boss norāda, ka kompānijas darbinieki saprotoši uzņēmušai aviokompānijas ieviesto algas iesaldēšanu, jo lidsabiedrība algas saviem darbiniekiem nesamazina, kā arī nevienu neatlaiž, turklāt «Īrijā tagad ir 5% deflācija, tādēļ viņi [darbinieki] joprojām ir soli priekšā [krīzei] pat ar iesaldētu algu».

Jautāts, vai Ryanair nevarētu sastapties ar situāciju, kad izmaksas samazināt tālāk vairs vienkārši nav kur, M. O’Līrijs norāda, ka šāds brīdis kaut kad pienāk, taču Ryanair patlaban līdz tam vēl esot savi 20 gadi.

M. O’Līrijs uzskata, ka Ryanair veiksmes pamatā ir atklātība pret pasažieriem, skaidri norādot cenas pakalpojumiem, lai nerastos pārpratumi. «Mēs esam atklāti savā politikā. Jūs nedabūsiet ēdienu bez maksas un mums nav vajadzīga jūsu papildus bagāža,» skaidro M. O’Līrijs, pamatojot paaugstinātās cenas šiem pakalpojumiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Īrijas zemo cenu lidsabiedrība Ryanair iecerējusi mainīt savu komunikācijas kultūru, atzīstot, ka tās reputācija ir cietusi pēc vairākiem skandāliem, kas bijuši saistīti ar sliktu izturēšanos pret pasažieriem.

Aizvadītajā nedēļā Lielbritānijas patērētāju žurnāla Which? veiktajā aptaujā tika secināts, ka briti Ryanair uzskata par sliktāko 100 lielākajām valsts tirgū strādājošajām kompānijām, vēsta Reuters. Aptauja tādējādi liecina par negatīvo tēlu, kas Ryanari izveidojies sabiedrībā.

Atzīstot eksistējošās problēmas, Ryanair solījusi, ka turpmāk būs iecietīgāka pret bagāžu, kas pārsniedz noteiktu svaru un revidēs savus komunikācijas paradumus ar sabiedrību. Ryanair izpilddirektors Maikls O’ Līrijs norādīja, ka aicinās darbiniekus būt iecietīgākiem. «Ja soma pārsniedz noteiktu izmēru par vienu milimetru, samierinies ar to. Mēs necenšamies karot ar pasažieriem par vienu milimetru,» sacīja O’ Līrijs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Ryanair pirks 300 jaunas lidmašīnas; 100 varētu «izmitināt» kaut kur Austrumeiropā

Ritvars Bīders,24.10.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Īrijas zemo cenu lidsabiedrība Ryanair nākamo desmit gadu laikā apņēmusies palielināt pārvadāto pasažieru skaitu no 70 miljoniem līdz 130 miljoniem. Ryanair šī mērķa sasniegšanai gatavojas iegādāties līdz pat 300 jaunas lidmašīnas, no kurām 100 varētu atrasties bāzēs Austrumeiropas valstīs.

Tā intervijā Financial Times norāda Ryanair vadītājs Maikls O’Līrijs, skaidrojot, ka viņa vadītā kompānija gatavojas pirkt ievērojamu skaitu lidmašīnu laika posmā no 2015. līdz 2021. gadam. Patlaban jau notiekot sarunas ar ASV, Ķīnas un Krievijas ražotājiem.

O’Līrijs uzsver, ka lidsabiedrība centīsies iegādāties pēc iespējas lētākus gaisa kuģus, taču tajā pat laikā viņš atzīst, ka gadījumā, ja Ryanair, kura flotē patlaban ir tikai Boeing lidmašīnas, nolemtu iegādāties cita ražotāja lidaparātus, kompānija sastaptos ar būtisku izmaksu pieaugumu.

Ryanair patlaban ved sarunas ar lidmašīnu ražotājiem Boeing (ASV), Comac (Ķīna) un Irkut (Krievija).

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Ryanair, cīņā par zemo cenu lidojumiem uz ASV, dibina jaunu aviokompāniju

Jānis Rancāns,07.02.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Īrijas zemo cenu lidsabiedrība Ryanair noslēgusi vairākus miljonus eiro vērtu līgumu ar Lielbritānijas aviokompāniju Flybe, kura ietvaros tiks veidota jaunas lidsabiedrība Flybe Ireland, lai tādējādi pārliecinātu Eiropas Komisiju (EK) ļaut pārņemt Aer Lingus akciju kontrolpaketi.

Noslēgtā līguma ietvaros Ryanair plāno jaunās aviokompānijas rīcībā nodot atsevišķus lidojumu maršrutus un lidaparātus. Tāpat Ryanair jaunajai lidsabiedrība piešķirs 100 miljonus eiro un nodos 43 lidojumu maršrutus Eiropā, deviņas Airbus A320 lidmašīnas, kā arī pagaidām neatklātu skaitu pilotu, inženieru un administratoru, raksta Irish Independent.

Ryanair piedāvājumu iegādāties Aer Lingus akcijas izvērtē Eiropas Komisija, kas iepriekš norādījusi uz negatīvu ietekmi, kuru uz tirgu var atstāt divu lielāko Īrijas aviokompāniju apvienošanās. Eksperti Flybe un Ryanair vienošanos, kuras ietvaros Ryanair atsakās no vairākiem lidojumu maršrutiem, skaidro, kā Īrijas zemo cenu kompānijas centienus pārliecināt Komisiju, ka monopolstāvoklis neradīsies.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas Komisija (EK) pieņēmusi lēmumu neļaut Īrijas zemo cenu lidsabiedrībai Ryanair iegādāties aviokompānijas Aer Lingus akcijas, norādot uz bažām, ka darījums radīs negodīgas konkurences apstākļus un kaitēs patērētājiem.

Komisija norāda, ka darījuma rezultātā lidojumu maršrutos, kurus patlaban apkalpo gan Ryanair, gan Aer Lingus, izveidotos monopols. «Komisijas lēmums aizsargā vairāk nekā 11 miljonus Eiropas pasažieru, kas ceļo uz un no Īrijas pilsētām. Ryanair piedāvātais darījums šiem pasažieriem, visticamāk, nozīmētu palielinātas biļešu cenas,» ES konkurences komisāra Hoakina Almunijas sacīto citē Wall Street Journal.

Reaģējot uz EK lēmumu, Ryanair pavēstījusi, ka tas ir politisks un tiks pārsūdzēts. Lidsabiedrība uzsver, ka vēsturisko darījumu izgāzušas Īrijas valdības politiskās intereses.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Intervija: Lidosta vienosies ar AirBaltic

Egons Mudulis, Līva Melbārzde,17.04.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kompānijas beidzot vienojušās par izlīguma modeli

To sarunā ar Dienas Biznesu norāda valsts a/s Starptautiskā lidosta «Rīga» valdes priekšsēdētājs Andris Liepiņš, kurš pērnā gada novembrī pārņēma lidostas vadību.

Vai pirmajos darbības mēnešos ir bijuši kādi pārsteigumi, ko pirms nonākšanas amatā negaidījāt?

Nē, lielu pārsteigumu nav. Īpaši kopš 2011. g. beigām, kad biju AirBaltic padomē, ļoti labi zināju, kas notiek lidostā, aviācijā. Pagātnes lietas gan paņem pārāk daudz laika tam, lai veidotu aviācijas stratēģiju kopā ar AirBaltic un Satiksmes ministriju. Ir gan arī lietas, ar ko nebiju rēķinājies, ka jaunajai valdei ar to būs tik daudz jānodarbojas. Piemēram, turpinās Kohēzijas projekts, pirmais perons tiek rekonstruēts operacionāli visgrūtākajā laikā, jo uz prezidentūras pasākumiem būtiski pieaug gan VIP viesu, gan specreisu skaits. Līdz ar to jārisina lidmašīnu stāvvietu un lidostas tehnikas pietiekamības jautājums, lai visus vienā laikā apkalpotu. Būtu loģiski, ja Kohēzijas projekts un pirmais perons būtu bijuši pabeigti 2014. g., lai neievilktos prezidentūrā, vai arī tiktu atlikti uz 2016. g., kas gan nav iespējams struktūrfondu plānošanas dēļ. Grūti saprast, kāpēc piektā kārta tika uzsākta un tad būvniecību bija plānots apturēt. Tagad darām visu, lai piekto kārtu (savienojošā daļa un piestātne) pabeigtu līdz 2017. g. sākumam.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

«Viegli ir vienā dienā pateikt: mēs jūs vairs neapkalpojam, jo lidostu neapmierina jūsu samaksas disciplīna vai tās apmērs par sniegtajiem pakalpojumiem,» spriež lidostas Rīga vadītājs Aldis Mūrnieks, uzsverot, ka ir jāskatās plašāk, ņemot vērā valsts iedzīvotāju intereses, kuri izmanto Ryanair pakalpojumus.

Starptautiskā lidosta Rīga finansiālās domstarpības ar Īrijas zemo cenu lidsabiedrību Ryanair plāno atrisināt sarunu ceļā, Rietumu Radio atzina Mūrnieks.

«Ar Ryanair ir jārunā, bet aviokompānija ir smags sarunu partneris un vairākās Eiropas lidostās tai neizdodas veikt sarunas pozitīvā gaisotnē,» atzīst Mūrnieks. Viņš norāda, ka Ryanair un lidostai Rīga ir dažāda izpratne par līguma punktiem - «viens uzskata, ka tas ir parāds, otrs, ka ne».

«Ņemot vērā, ka daudzi Latvijas iedzīvotāji devušies strādāt uz ārzemēm, Ryanair pilda arī tādu kā sociālo funkciju - ārzemēs strādājošajiem ir iespējas biežāk apciemot radiniekus Latvijā. Jāsaprot, ka, Ryanair aizejot no lidostas, par ceļošanu nāktos maksāt vairāk,» uzskata Mūrnieks, norādot, ka Ryanair Latvijā mainījis izpratni par ceļošanas tradīcijām.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Īrijas zemo cenu aviokompānija Ryanair tomēr iecerējusi Rīgas lidostā izveidot savu bāzi, lai arī sākotnēji šo ieceri plānoja atlikt.

No jauna par ieceri izveidot Ryanair bāzi šodien paziņoja aviokompānijas pārstāvji pasākumā par godu pieciem gadiem, kopš aviokompānija sākusi strādāt Rīgas lidostā. Ideja par Ryanair bāzes izveidi tiek apspriesta jau vairāk nekā trīs gadus, tomēr līdz šim projekts nav realizējies.

Iepriekš Ryanair šefs Maikls O˙Līrijs norādījis, ka šādas bāzes izveide prasa prāvas investīcijas - lidmašīnu iegāde, angāru un piegulošās teritorijas izbūve varētu izmaksāt 300 miljonus ASV dolāru. Ja Ryanair bāze Rīgā tiešām tiktu atvērta, tas pavērtu jaunas biznesa iespējas pašai aviokompānijai, jo tādējādi tā varētu atklāt jaunus maršrutus. Līdz ar to Ryanair pārvadāto pasažieru skaits Rīgas lidostā varētu strauji pieaugt. Tāpat tiktu izveidotas 1500 jaunas darbavietas un dubultotos iebraucēju iztērētās naudas apjoms Latvijā, iepriekš teicis O’Līrijs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kauņas lidosta aizsteigusies priekšā Rīgas lidostai, jo Īrijas zemo cenu aviokompānija Ryanair paziņojusi, ka savu pirmo bāzi Centrāleiropā tā atvērs Kauņā. Eksperts pieļauj Ryanair aiziešanu no Rīgas.

Pagaidām gan nav zināms, kā Ryanair lēmums ietekmēs aviokompānijas plānus par bāzes izveidi Rīgas lidostā. Db vēl nav izdevies sazināties ar Ryanair pārstāvjiem. Ryanair jau vairākus gadus sola veidot bāzi Rīgas lidostā, tomēr plāni dažādu iemeslu dēļ tā arī nav realizējušies. Pēdējo reizi jautājums par Ryanair bāzi Rīgā aktualizējās pēc jauno Rīgas lidostas tarifu apstiprināšanas pērnā gada rudenī.

Ryanair toreiz paziņoja, ka būvēs savu bāzi Rīgā, ja lidosta nodrošinās pietiekami zemas izmaksas aviokompānijai. Tobrīd noritēja pārrunas starp aviokompāniju un lidostas vadību, jo tika atceltas 80% atlaides lidostas maksām, ko līdz tam saņēma Ryanair. Tagad spēkā stājusies jaunā lidostas Rīga tarifu politika, kas nosaka vienādas pakalpojumu maksas visām aviokompānijām neatkarīgi no pārvadāto pasažieru skaita un pakalpojumu daudzuma.(Foto: REUTERS/SCANPIX)

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Zemo cenu lidsabiedrība Ryanair nav gatava ar lidostu slēgt identisku līgumu, kāds ir noslēgts ar Wizz Air, taču, piemērojot īpašas atlaides šai lidsabiedrībai, varētu draudēt tiesvedība, norāda bijušais lidostas vadītājs Aldis Mūrnieks.

Mūrnieks uzskata, ka Ryanair lieta ir saimnieciska rakstura jautājums, kas būtu jāizlemj lidostai, jo Satiksmes ministrija «zināmā mērā ir politiska». «Lidostai jādomā, ko tā nopelna un cik maksās cilvēkiem. Nav tikai pasažieru skaits, bet svarīgi ir arī, cik lieli līdzekļi tiek ienesti kompānijai,» uzsver Mūrnieks.

Viņš skaidro, ka ir neizpratnē par to, kādas interpretācijas par šo tēmu ir izskanējušas. Lidosta jau kopš pavasara ir komunicējusi ar Ryanair par jauna līguma slēgšanu. Šajā laikā esot noslēgts līgums ar lidsabiedrību Wizz Air «ar skaidriem noteikumiem, ar skaidru līgumu, ar jauniem galamērķiem un pasažieru skaita pieaugumu», norāda Mūrnieks.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas lielākā zemo cenu aviokompānija Ryanair Holdings Plc paziņojusi par pirmajiem gada zaudējumiem, ziņo Bloomberg.

Kompānijas tīrie zaudējumi gada laikā, kas noslēdzās 31.martā, sasnieguši 169 miljonus eiro. Vēl pirms gada kompānija strādāja ar tīro pelņu 391 miljona eiro apmērā.

Tomēr savā paziņojumā Ryanair norāda, ka tā cerot iegūt no globālās ekonomiskās krīzes, ceļotājiem naudas taupīšanas nolūkos pārejot no pilna servisa aviokompānijām, piemēram, British Airways Plc un Deutsche Lufthansa AG uz mazcenu aviokompānijām. Kompānijas darbību pašlaik labvēlīgi ietekmējot arī zemākas degvielas cenas.

Ryanair degvielas izmaksas bija pieaugušas līdz 1.26 miljardiem eiro no 791.3 mijoniem eiro pirms gada.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Aviokompānija Ryanair pilotu šaubas par drošības politiku uzskata par safabricējumu

Jānis Rancāns,13.08.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Īrijas zemo cenu lidsabiedrība Ryanair apstrīdējusi pilotu aptaujas rezultātus, kuros paustas bažas par zemajiem drošības standartiem, nosaucot tos par safabricētiem, bet kompānijas vadītājs Maikls O’Līrijs to nodēvējis par joku.

Organizācija Ryanair Pilot Group veikusi lidsabiedrības pilotu aptauju, kurā esot noskaidrots, ka lielākajai daļai aviokompānijas gaisa kuģu vadītāju neesot pārliecības par Ryanair drošības standartiem un tie vēlas, lai gaisa satiksmes regulatori veiktu pārbaudes. Piloti atklājuši, ka Ryanair regulāri lidojusi ar minimālu degvielas daudzumu, bet no kabīnēm pazuduši sarunu ieraksti, kuros bijušas norādes uz dažādiem negadījumiem.

Pilotu grupas vadītājs Everts van Cvolts sarunā ar CNBC skaidrojis, ka Ryanair piloti negribīgi atklāj drošības problēmas lidsabiedrībā. «Nav ne mazākā iemesla uzskatīt, ka šie piloti ir mazāk profesionāli nekā citās lidsabiedrībās strādājošie. Tomēr Ryanair iekšienē valdošā kārtība ir novedusi līdz šādai situācijai. Mēs regulatorus aicināsim to izskatīt ļoti nopietni,» klāstījis E. van Cvolts.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Ryanair lidojumi uz ASV varētu izmaksāt sākot no desmit eiro

Jānis Rancāns,27.06.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Īrijas zemo cenu lidsabiedrība Ryanair Īrijas valdībai izteikusi piedāvājumu atpirkt 25% aviokompānijas Aer Lingus akciju. Savukārt Īrijas valdība piekritusi to izskatīt. Tādējādi reāli varētu kļūt lidojumi uz Ziemeļameriku, kas pasažieriem izmaksātu sākot no desmit eiro.

Pašlaik Ryanair pieder 30% Aer Lingus akciju, bet lidsabiedrība savu daļu vēlas palielināt vismaz līdz 50%, vēsta Reuters. Kopš 2007. gada tas jau ir trešais Ryanair piedāvājums iegādāties Aer Lingus akcijas.

«Valdība izskata piedāvājumu,» norādīja Īrijas Transporta ministrijas preses pārstāvis. Īrijas valdība izvērtēs, kādu ietekmi šāds darījums atstās uz lidojumu maršrutiem no Dublinas, cik lielu peļņu valsts var gūt no akciju pārdošanas, kā arī kāds ir konkurences uzraudzības institūciju viedoklis.

Gada sākumā Īrijas valdība pavēstīja, ka pārdos savu daļu aviokompānijā Aer Lingus, jo lidsabiedrība vairs neesot stratēģiski svarīga. Īrijas valsts savu daļu vēlas pārdot saņemot vismaz vienu eiro par lidsabiedrības akciju. Tikmēr Ryanair valdībai izteicis piedāvājumu maksāt 1,30 eiro par vienu Aer Lingus akciju. Īrijas valdībai savs izvērtējums jāsniedz 60 dienu laikā, skaidro Irishtimes.com.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas lielākā zemo cenu lidsabiedrība Ryanair paziņojusi, ka biļešu cenas tiks palielinātas.

«Ja mēs vēlamies sasniegt ilgtermiņa peļņas mērķus vidējā cena būs jāpalielina,» norādīja Ryanair finanšu nodaļas vadītājs Hovards Milars (Howard Millar).

«Tirgus apstākļi šobrīd ir ļoti sarežģīti, bet pateicoties konkurentu konsolidācijām un slēgšanām Ryanair tirgus daļā šā gada laikā varētu ievērojami palielināties. It īpaši Itālijā, Spānijā, Skandināvijā un Lielbritānijā,» piebilda H. Millars.

The Guardian raksta, ka aviokompānijai pērn trešajā ceturksnī par 14% palielinājās pasažieru skaits, taču tas galvenokārt ir skaidrojams ar to, ka par 12% tika samazināts biļešu cenas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Reisu atcelšanas skandāla dēļ Ryanair vadītājs atsakās no prēmijas

LETA,01.08.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Īrijas zemo cenu aviokompānijas Ryanair vadītājs Maikls O’Līrijs atteicies no savas apjomīgās gada prēmijas, ņemot vērā reisu atcelšanas skandālu, kas būtiski ietekmēja lidsabiedrības darbību.

Ryanair paziņojumā norādīts, ka, neskatoties uz rekordlielo peļņu pagājušajā biznesa gadā, O’Līrijs nolēmis nesaņemt prēmiju, kas viņam pienākas.

Šīs prēmijas apjoms var pat sasniegt gada algas apmēru, kas O’Līrija gadījumā ir aptuveni viens miljons eiro. Iepriekšējā biznesa gadā viņa prēmija veidoja 950 000 eiro.

Par tikko noslēgušos biznesa gadu O’Līrijs algā saņēmis 1,06 miljonus eiro, kā arī aviokompānijas akcijas 1,25 miljonu eiro vērtībā.

Ryanair skaidro, ka O’Līrijs no savas prēmijas atteicies saistībā ar reisu atcelšanas skandālu, kura dēļ aviosabiedrība no septembra līdz martam bija spiesta atcelt aptuveni 20 000 lidojumu.

Ryanair paziņoja, ka reisu masveida atcelšana bijusi nepieciešama, jo aviokompānija pieļāvusi haosu darbinieku atvaļinājumu plānošanā, tāpēc aviokompānijas pilotiem un stjuartiem bijis jāpiešķir uzkrātie atvaļinājumi un viņi nav varējuši ierasties darbā. Tomēr mediji vēstīja, ka Ryanair trūka pilotu, jo vērā ņemamu skaitu pilotu pārvilinājusi konkurente - Norvēģijas zemo cenu lidsabiedrība Norwegian Air Shuttle (Norwegian).

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Ryanair vadītājs: drošības jostas lidmašīnās ir bezjēdzīgas

Jānis Rancāns,08.11.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pasažieru drošības jostas lidmašīnās ir bezjēdzīgas un avārijas gadījumā nevienu neglābs, uzskata Īrijas zemo cenu lidsabiedrības Ryanair vadītājs Maikls O’Līrijs.

Sarunā ar Lielbritānijas laikrakstu Daily Telegraf viņš norādīja, ka tā vietā pasažieriem vajadzētu atļaut lidojuma laikā stāvēt kājās, jo lidmašīna ir nekas vairāk kā «autobuss ar spārniem».

«Pasarg Dievs, bet, ja lidmašīna kādreiz piedzīvos avāriju, nekādas drošības jostas jūs nepasargās,» sacīja M. O’ Līrijs norādot, ka drošības jostas nav būtisks lidojuma drošības priekšnoteikumus.

«Jums nevajag izmantot drošības jostas Londonas metro. Jūs neizmantojat drošības jostas vilcienos, kas pārvietojas ar 120 jūdzes stundā (aptuveni 190 kilometri stundā) lielu ātrumu un avārijas gadījumā jūs visi būtu beigti,» klāstīja Ryanair vadītājs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Aviosabiedrība Ryanair apsver iespēju mainīt savu darbības stratēģiju un kļūt par «pasažieru piegādātāju» citām aviosabiedrībām, kas piedāvā tālākus reisus.

Ryanair Holdings Plc patlaban veic pārrunas ar International Airlines Group, Virgin Atlantic Airways Ltd., Norwegian Air Shuttle ASA un Portugāles TAP.

Kompānija iecerējusi savus tuvos reisus savienot ar tālākiem reisiem, kurus veic citas aviosabiedrības, piegādājot pasažierus uz savienojošajām lidostām, no kurām operē šie partneri, otrdien apstiprināja Ryanair preses sekretārs Robins Kielijs. Pirmdien par to aģentūrai Reuters bija izteicies Rynair ģenerāldirektors Maikls O'Līrijs.

Iepriekš viņš šādu sadarbību ar citām aviosabiedrībām noraidīja, skaidrojot, ka tas nesaskanētu ar Ryanair centieniem pēc iespējas mazāk pavadīt laiku lidostās starp reisiem, kas ir svarīgi zemo ceno aviosabiedrībai.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas valsts starptautiskās lidostas Rīga personā zaudējusi Londonas šķīrējtiesas prāvā pret Īrijas zemo cenu lidsabiedrību Ryanair, un, iespējams, tai būs jākompensē 802 000 eiro zaudējumus, lai gan gala lēmums vēl nav pieņemts, informē lidostu pārstāvošais advokāts advokāts Uģis Zeltiņš.

Viņš gan skaidroja, ka, neskatoties uz to, ka šķīrējtiesnesis ir pieņēmis šādu nolēmumu, pagaidām tas nav pakļauts Latvijas tiesas kontrolei, un, «cik mums zināms, Ryanair nav prasījis tā izpildi Latvijas tiesās». Tas nozīmējot, ka statuss nav galīgs, jo nav zināms, ko par šo lietu domās Latvijas tiesas, vai tās piekritīs, ka tas ir izpildāms.

Advokāts norādīja, ka Ryanair pārstāvjiem pašiem ir jādodas uz Latvijas tiesām un jāsaka, ka te ir šķīrējtiesas nolēmums un attiecīgi viņi grib redzēt izpildrakstu. Viņš arī uzsvēra, ka par lietas būtību nedrīkst izteikties, jo tā ir konfidenciāla informācija.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Londonas Olimpiāde audzē Ryanair peļņu

Jānis Rancāns,05.11.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Īrijas zemo cenu lidsabiedrība Ryanair finanšu gada pirmos sešus mēnešus noslēgusi ar peļņu 596 miljonu eiro apmērā pēc nodokļu nomaksas, kas, salīdzinot ar aizvadīto gadu, ir pieaugums 10% apmērā.

Lidsabiedrības ieņēmumi sešu mēnešu laika posmā, kas beidzās septembrī, veidojuši 3,11 miljardus eiro, kas, salīdzinot ar aizvadītā gada pirmajiem sešiem mēnešiem, ir pieaugums 15% apmērā. Gada pirmajos sešos mēnešos par 7% pieaudzis Ryanair pārvadāto pasažieru skaits. Tas sasniedzis 48 miljonus cilvēku. Savukārt par 6%, salīdzinot ar 2011. gadu, pieaugušas vidējās biļešu cenas, vēsta Irish Times.

Peļņas pieaugumu aviokompānija skaista ar Londonas Olimpiskajām spēlēm, kuru laikā Ryanair pārvadājusi ievērojamu skaitu ceļot gribētāju. Balstoties uz sekmīgajiem pusgada finanšu rādītājiem, Ryanair paaugstinājis gada peļņas prognozes. Īrijas lidsabiedrība finanšu gadu kopumā cer noslēgt ar peļņu 490 līdz 520 miljonu eiro apmērā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Īrijas zemo cenu aviokompānijas Ryanair vadītājs Maikls O’Līrijs trešdien pavēstīja, ka viņa vadītā lidsabiedrība neizteiks iegādes piedāvājumu grūtībās nonākušajai Vācijas otrajai lielākajai aviosabiedrībai Air Berlin.

Vienlaikus O’Līrijs izteicis kritiku Vācijas valdībai, kas, pēc viņa uzskatiem, dara visu iespējamo, lai labumu šajā situācijā gūtu nacionālā lidsabiedrība Lufthansa.

Vairākas aviokompānijas šobrīd veic pārrunas par iespējamu Air Berlin aktīvu iegādi pēc tam, kad lidsabiedrība šā mēneša sākumā tiesā iesniedza maksātnespējas pieteikumu.

Preses konferencē Berlīnē O’Līrijs norādīja, ka Ryanair šajā procesā piedalīsies vien tad, ja tas būs godīgs un atklāts.

Viņš uzskata, ka Vācijas valdība un vēl divas Vācijas aviokompānijas sadarbojas, lai ļautu Lufthansa pārņemt Air Berlin, tādējādi pārkāpjot konkurences noteikumus.

Komentāri

Pievienot komentāru
Atpūta

Ryanair vadītājs: pasažieri, kuri neizdrukā iekāpšanas kartes, ir «idioti»

Jānis Rancāns,07.09.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pasažieri, kuri aizmirst izdrukāt iekāpšanas kartes pirms dodas uz lidostu, ir «idioti», pavēstījis Īrijas zemo cenu lidsabiedrības Ryanair vadītājs Maikls O’ Līrijs.

Ar šādiem izteikumiem Ryanair vadītājs nāca klajā, kad ticis lūgts komentēt situāciju ar kādu pasažieri, kuras žēlošanās par to, ka, lidojot no Alikantes uz Bristoli, lidsabiedrība viņai iekāpšanas kartes izdrukājusi par lielu samaksu, sociālajā tīklā Facebook saņēma vairāk nekā 500 tūkstošu lietotāju atbalstu.

M. O’ Līrijs sacīja, ka lidsabiedrības noteikumu neivērošana neesot bijusi īpaši prātīga rīcība, vēsta britu laikraksts The Daily Telegraph. «Mēs domājam, ka Makleodas kundzei ir jāmaksā 60 eiro par to, ka ir tik stulba. Viņa nevarēja izdrukāt savas iekāpšanas kartes tāpēc, ka, kā jūs jau zināt, Alikantē nav ne interneta kafejnīcu, ne viesnīcu, kur var palūgt, lai izdrukā, kā arī nav iespējams sameklēt faksu, lai jūsu draugi izdrukā un nosūta jums,» klāstījis Ryanair vadītājs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Satiksmes ministrs prognozē Ryanair palikšanu Rīgas lidostā

LETA,17.02.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Satiksmes ministrs Anrijs Matīss (V) neprognozē, ka no lidostas Rīga varētu aiziet Īrijas aviokompānija Ryanair, kuras līgums par darbību Rīgas lidostā beidzas nākammēnes.

Kā intervijā Latvijas Televīzijas raidījumā Rīta panorāma norādīja ministrs, Ryanair uzsākusi biļešu tirdzniecību arī pēc līguma darbības beigām, proti, vasaras sezonai, kas apliecinot, ka kompānija neplāno pārtraukt darbību Rīgā.

Arī lidostas vadītājs Andris Liepiņš esot Matīsam apliecinājis, ka tuvākajā laikā problēmas saistībā ar Ryanair darbību nesaskata.

Kā ziņots, Ryanair janvārī svinīgi sagaidīja lidsabiedrības astoņmiljono pasažieri savos maršrutos uz un no Rīgas. Lai arī skaidrības par Ryanair nākotni lidostā Rīga vēl nav, lidsabiedrības pārstāvji paziņoja, ka plāno palielināt pārvadāto pasažieru skaitu līdz 885 000 klientu jeb 15%. Tāpat plānots uzturēt lidostā un reģionā 885 darbavietas. Ryanair lidojumu saraksts 2015.gada vasarai jau ir pieejams mājaslapā, kur klienti var izvēlēties kādu no 13 interesantiem maršrutiem un kopumā 55 reisus nedēļā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Ryanair vēl nav noslēgusi jaunu līgumu ar Rīgas lidostu; pieļauj, ka tā pēdējā brīdī var aiziet

LETA,17.12.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Zemo cenu lidsabiedrība Ryanair vēl nav noslēgusi jaunu līgumu ar Rīgas lidostu un no marta var arī no Rīgas aiziet, ņemot vērā šīs lidsabiedrības visai neordināros lēmumus arī citās lidostās, norāda lidostas vadītājs Andris Liepiņš.

«Nosacījumi Ryanair ir skaidri - viņi zina, kādus līgumus par aviācijas pakalpojumu sniegšanu lidosta var slēgt, jo kārtību regulē Ministru kabineta noteikumi. Varam, protams, skatīties, kāds ir pakalpojumu apjoms, kuru pērk lidsabiedrība, jo ne visi pērk vienādu pakalpojumu grozu,» skaidro lidostas vadītājs.

Grūti esot vērtēt Ryanair pozīciju, jo lidsabiedrības rīcība esot visai neordināra. Tehniskajā līmenī lidsabiedrība lidostai ir pieprasījusi jautājumus par pakalpojumu apjomu un cenu. «Esmu piesardzīgi optimistisks, ka atradīsim iespēju potenciālai sadarbībai arī turpmāk. Ja nē, tad Wizz Air ir gatavi paplašināties. Viena lidmašīna tai jau ir bāzēta Rīgā, un tā varētu turpināt attīstību nākamajā gadā. Arī airBaltic var pārņemt daļu no pasažieriem,» uzsver Liepiņš.

Komentāri

Pievienot komentāru
Internets

Francijas tiesa nosoda lastminute.com par «parazītismu», pārdodot Ryanair biļetes

LETA--AFP,06.04.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Parīzes Tirdzniecības tiesa ir likusi Lielbritānijas tiešsaistes tūrisma aģentūrai «lastminute.com» izbeigt Īrijas zemo cenu aviosabiedrības «Ryanair» biļešu pārdošanu bez šīs aviosabiedrības piekrišanas, kā arī nosodījusi šādu praksi kā «parazītismu».

«Izmantojot «Ryanair» datubāzi,» «lastminute.com» un tās Francijas operācija «Lmnext FR» «ir veikušas parazītisma aktu,» teikts tiesas lēmumā, kas datēts ar 20.martu un kura kopiju ieguvusi ziņu aģentūra AFP.

«Ryanair» savā paziņojumā apsveica šo tiesas lēmumu, kas liek izbeigt aviokompānijas vietnes «izmantošanu par brīvu» bez tās piekrišanas.

«Ryanair» preses sekretārs Robins Kīlijs paziņoja, ka aviokompānija aicina patērētājus «izvairīties no tādiem datu kopētājiem kā «lastminute» un reģistrēties tieši «Ryanair» vietnē – vienīgajā vietā, kur atrodamas vislētākās «Ryanair» biļetes».

Lieta tika ierosināta pēc tam, kad «Ryanair» ieviesa ierobežojumus tās vietnes izmantošanā. Starp šiem ierobežojumiem ir aizliegums tūrisma aģentūrām pirkt «Ryanair» reisu biļetes no šīs vietnes.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Urbanovičs esot iesaistīts aizdomīgās īpašumu shēmās

Lelde Petrāne,26.11.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pirms diviem gadiem Saskaņas centra Saeimas frakcijas vadītājs Jānis Urbanovičs veicis apjomīgus nekustamo īpašumu darījumus ar vienu no Rīgas Vagonbūves rūpnīcas īpašniekiem Aivaru Ločmeli. Taču izrādās, ka dažus gadus iepriekš politiķis daļu no šiem zemesgabaliem te pārdevis, te atkal pircis atpakaļ, turklāt vismaz daļa no aizdomīgajām īpašumu shēmām rada iespaidu par to fiktīvo raksturu, vēsta portāls pietiek.com.

Kā rādot Urbanoviča amatpersonas deklarācija, 2008. gadā viņš no Ločmeļa saņēmis 318 tūkstošus latu, noslēdzot kopumā veselus astoņus pirkuma – pārdevuma līgumus par summām no 14,7 līdz 112,3 tūkstošiem latu. Šie darījumi politiķim ļāvuši nokārtot savas kredītsaistības nepilnu 296 tūkstošu latu apmērā.

Taču, kā liecinot zemesgrāmatu informācija, vismaz no daļas pārdoto īpašumu Urbanovičs vienreiz šķīries jau iepriekš, turklāt darījumi vismaz no formālā viedokļa politiķim nav bijuši izdevīgi.

Tā 9,8 hektārus Rēzeknes novada Verēmu pagastā Urbanovičs 2001 gadā iegādājies par 2000 latu, dažus mēnešus vēlāk pārdevis par divarpus tūkstošiem kādai SIA Reviteko, savukārt pēc trim gadiem, 2005. gadā šo pašu zemi atkal nopircis jau par 29,4 tūkstošiem latu. Vēl trīs gadus vēlāk, 2008. gada februārī, kad nekustamo īpašumu krīze vēl īsti nebija sākusies, Urbanovičs zemesgabalu Ločmelim tomēr pārdevis par precīzi tādu pašu summu – 29,4 tūkstošiem latu.

Komentāri

Pievienot komentāru