Globālais patērētāju noskaņojums pērnā gada beigās turējies iepriekšējo ceturkšņu līmenī – pie 94 punktiem, liecina pētījumu kompānijas Nielsen aptaujas rezultāti.
Salīdzinot ar pērnā gada pirmo ceturksnī, noskaņojuma indekss pieaudzis par vienu punktu, bet, salīdzinot ar 2012.gada 4. ceturksni – par trim punktiem.
Āzijas un Klusā okeāna reģionā vienīgajā ceturkšņa laikā ir uzlabojies noskaņojums – par vienu punktu līdz 105. Savukārt Ziemeļamerikā tas krities par trim punktiem līdz 95 punktiem, Tuvajos Austrumos un Āfrikā par diviem punktiem līdz 90 punktiem, bet Eiropā par vienu punktu līdz 73 punktiem.
Saskaņā ar aptauju, 57% pasaules respondenti uzskata, ka pērnā gada ceturksnī viņu valstī ir ekonomikas recesija.
«Izaugsme jaunattīstības valstīs palēninās, un tajās nākotnes prognozes ir sliktākas nekā iepriekš, jo valstis sacenšas par investīcijām un finansējumu, atgūstoties ekonomikai attīstītajās valstīs,» skaidro Nielsen eksperti.
Patērētāju noskaņojuma rādītājs, kas ir zem 100 punktiem, liecina par patērētāju pesimismu, bet virs 100 punktiem - par optimismu.