Pērnā gada pēdējā ceturksnī patērētāju noskaņojums Ķīnā uzlabojies, sasniedzot rekordaugstu līmeni, atsaucoties uz Nielsen datiem, raksta MarketWatch.
Nielsen patērētāju noskaņojuma indekss sasniedza 111 punktus, kas ir vēsturiski augstākā atzīme.
«Pateicoties IKP izaugsmes stabilizācijai, elastīgajam darba tirgum un stabilajam mājsaimniecību ienākumu kāpumam, Ķīnas patērētāju noskaņojums gada pēdējā ceturksnī ir uzlabojies,» skaidro Nielsen. Labākas darba perspektīvas un spēcīgāka vēlme tērēt naudu ir būtiskākie uzlabojuma veicinātāji, norāda kompānijas eksperti.
Ekonomisti piekrīt, ka paļaušanās tikai uz investīcijām jau sasniedz savas iespēju robežas, tāpēc izaugsmei nepieciešami lielāki patērētāju tēriņi.
Ķīnas ekonomika pērnā gada pēdējā ceturksnī palielinājās par 7,7%, salīdzinot ar 7,8% pieaugumu iepriekšējā ceturksnī. Mazumtirdzniecības apjomi decembrī, salīdzinot ar iepriekšējā gada attiecīgo periodu, pieauga par 13,6%.