Viens no lielākajiem alus darītājiem a/s Aldaris plāno optimizēt ražošanu un atlaist daļu strādājošo. Aldara alu PET un stikla pudelēs nākotnē, visticamāk, ražos ārpus Latvijas.
Papildināta ar Aldara komentāru no 3. rindkopas
Carlsberg grupā ietilpstošais a/s Aldaris no 2014. gada Latvijā, iespējams, pārtrauks alus ražošanu PET un stikla pudelēs, kas turpmāk tiks ražoti ārpus Latvijas, līdz ar to darbinieku skaits Latvijas ražotnē pakāpeniski tiks samazināts aptuveni par trešdaļu no 200 strādājošajiem, liecina DB rīcībā esošā informācija no neoficiāliem, bet drošiem avotiem. Šāda lēmuma pamatā – ievērojamie zaudējumi, kas pērn sasniedza 2,79 miljonus Ls, kā arī realizācijas apjomu samazināšanās, liecina DB rīcībā esošā informācija.
Uzņēmums portālam Db.lv gan precizē, ka šobrīd Aldarī strādā 270 cilvēki, un informāciju par trešdaļas atlaišanu apstrīd, norādot, ka šobrīd ir tikai uzsāktas konsultācijas ar arodbiedrību, pēc kurām «varēsim runāt, cik daudz darbinieku šīs pārmaiņas skars».
Kā norāda Aldara komunikācijas direktore Laura Krastiņa, Aldaris turpinās brūvēt alu arī turpmāk. Par to liecinot uzņēmuma plāni aptuveni trīs miljonus eiro investēt vēsturiskās alus darītavas izveidē Aldara teritorijā, par ko uzņēmums ziņoja jau iepriekš.
Kā informē Aldaris, pēc alus tirgus analīzes datu izpētes, Aldaris ir nolēmis mainīt stratēģiju un koncentrēties uz ekskluzīvo augstākās kvalitātes un premium alus šķirņu brūvēšanu. Līdz ar to tiks investēti 3 milj. eiro vēsturiskās alus darītavas atjaunošanā.
Latvijā ekskluzīvo augstākās kvalitātes alus šķirņu jeb tā saucamais craft beer segments nepārtraukti aug – to apliecina AC Nielsen dati. Kopš 2009. gada šis alus segments audzis par 50% un šobrīd jau sasniedz 14% no kopējā alus tirgus Latvijā.
Vienlaikus Aldaris arī turpina darbu pie efektivitātes uzlabošanas iniciatīvām. Latvijas kopējais alus tirgus samazinās (par 3% kopš šī gada sākuma un par 5% 2012. gadā), tādēļ viena no iniciatīvām paredz daļu Aldara produkcijas, piemēram, plastmasas pudeļu (PET) ražošanu, pārcelt uz citām Carlsberg Grupas alus darītavām Eiropā, norāda Aldara pārstāve Laura Krastiņa. Saskaņā ar AC Nielsen datiem, PET segmenta daļa alus tirgū turpina samazināties - par 5% šogad. Tikmēr ekskluzīvo augstākās kvalitātes alus tirgus audzis par 6%.
Jaunā stratēģija paredz arī organizatoriskās pārmaiņas, kas ietekmēs daļu ražošanas darbinieku, pavēstīja L. Krastiņa. Tādēļ drīzumā tiks uzsāktas konsultācijas ar Aldara arodbiedrību, lai vienotos par darbiniekiem visizdevīgāko risinājumu. Katram darbiniekam, kuru skars šīs izmaiņas, uzņēmums sola papildus likuma prasībām piedāvāt plašu finansiālo un sociālo atbalstu, jaunas darba iespējas citos Carlsberg Grupas un vietējos pārtikas un dzērienu ražošanas uzņēmumos, papildu apmācību un darbā iekārtošanas pakalpojumus.
Visas pārmaiņas uzņēmuma stratēģijā tiks ieviestas līdz nākamajai sezonai, klāsta Aldara pārstāve. Uzņēmums norāda, ka plašākus komentārus un informāciju būs iespējams sniegt pēc konsultācijām ar arodbiedrību, kas ilgs no viena līdz diviem mēnešiem. Šobrīd AS Aldaris nodarbina 270 strādājošo. Aldara apgrozījums 2012. gadā bija 25,6 milj. latu, bet zaudējumi – 2,8 milj. latu.