Par televīzijas izaicinājumiem digitālajā laikmetā stāsta MTG Prāgas viceprezidents Mareks Singers intervijā laikrakstam Diena.
Es gribētu sākt ar aktuālo - ir runas, ka MTG vēlas pārdot savu Latvijas tirgus daļu kādai krievu kompānijai. Tā ir taisnība?
Tā absolūti nav taisnība, un ir vairāki iemesli, kāpēc šādām runām nav nekāda pamata. Baltijas tirgus ir organiska MTG darbības jomas sastāvdaļa, Latvija mums ir būtiska valsts, un uz Baltiju skatāmies kā uz vienotu tirgu. Turklāt Rīgā mums ir bāzētas vairākas pārraidīšanas iekārtas, kas attiecas uz visu MTG grupu, - caur Rīgu iziet vairāk nekā 70 TV kanālu. Turklāt mēs Baltiju redzam kā tirgu ar lielu izaugsmes potenciālu. Tā ka lēmums aiziet no Latvijas nebūtu sevišķi prātīgs.
Kādas ir MTG investīcijas Latvijā, un kādi ir jūsu nākotnes plāni attiecībā uz šo tirgu?
Rīgā esam investējuši tehniskajās iekārtās, lai translētu mūsu kanālus uz vairākām valstīm. Vēlamies arī daļu no Londonas iekārtām pārcelt uz Rīgu. Viena no vissvarīgākajām investīcijām ir ieguldījums vietējās produkcijas radīšanā - gan seriālos, gan šovos. Naudu ieguldām arī kvalitatīvu ziņu veidošanā, kas nav lēti. Lielas investīcijas esam veikuši LNT attīstībā. Vēl ir jāattīsta mūsu interneta tiešsaistes vietnes, jo mūsu vīzija ir kļūt par digitālu izklaides kompāniju. Lai to sasniegtu, mums jākļūst daudz spēcīgākiem internetā tiešsaistes režīmā.
Kā jūs raksturotu Baltijas tirgu - kas mūsu valstīm ir kopīgs, kas - atšķirīgs? Skatītāju gaume ir atšķirīga?
Parasti ārzemniekiem šķiet, ka Baltija ir viens ģeogrāfisks reģions, kas ir teju vienāds, bet patiesībā, aplūkojot skatītāju gaumi, redzams, ka tās ir trīs atsevišķas valstis. Cilvēkiem ir dažādas vēlmes attiecībā uz to, ko viņi vēlas skatīties. Protams, ir līdzības, kas raksturīgas visām trim valstīm. Taču TV programmu veidošana katrā valstī notiek pēc atšķirīgiem principiem, īpaši attiecībā uz pārraidēm krievu valodā, jo krieviski runājošo iedzīvotāju skaits katrā valstī atšķiras. Ja runājam par līdzīgo, visās Baltijas valstīs ir pieprasījums pēc izklaides, pēc vērienīgiem šoviem, tāpat kā pēc kvalitatīvām ziņām.
Patlaban ir daudz jaunu platformu - internets, viedtālruņi. Kādi ir jūsu galvenie izaicinājumi šajā digitālajā laikā?
Šis ir lielu pārmaiņu laiks, kas īpaši labi redzams Skandināvijā, kur līdz ar internetā raidoša medija parādīšanos situācija ir radikāli mainījusies. Cilvēki, īpaši jaunieši, vairs tik daudz neskatās ierasto televīziju. Liels izaicinājums raidorganizācijām ir uzrunāt jauniešu auditoriju. Mēs vairs nevaram būt tikai vienkārša televīzija. Jau pašlaik mēs piedāvājam tiešsaistes televīziju, piemēram TV Play. Mēs pārņemsim Skandināvijas pieredzi, kuru tā guvusi, konkurējot ar internetā raidošo mediju, un centīsimies to iedzīvināt arī Austrumeiropā.
Visu interviju Lēmums aiziet no Latvijas nebūtu sevišķi prātīgs lasiet ceturtdienas, 8. janvāra, laikrakstā Diena (8.-9. lpp.)!