Atpūta

Melnajās piektdienās negadījumu skaits nepieaugot

Gunta Kursiša,13.07.2012

Jaunākais izdevums

Būtisks negadījumu un apdrošināšanas atlīdzību izmaksu skaita pieaugums melnajās piektdienās netiek reģistrēts, norāda apdrošināšanas sabiedrības Balta pārstāvji, paužot, ka šodien nevajadzētu satraukties par lielāku iespējamību iekļūt ceļu satiksmes negadījumā vai gūt traumu.

Negadījumu skaita palielināšanās piektdienās vairāk esot saistīta ar laika apstākļu pasliktināšanos, nevis 13. datumu, uzskata Balta pārstāvji. Darba nedēļas pēdējās dienās, kurās ir nelabvēlīgi laika apstākļi, ceļi kļūst slideni, ir apgrūtināta redzamība utt., atlīdzību pieteikumu skaits palielinās vidēji par septiņiem procentiem. Lielākoties tas notiek uz pieteikumu rēķina par avārijās cietušiem transportlīdzekļiem. Turpretī labos laika apstākļos piektdienas trīspadsmitajā datumā mēdz būt pat veiksmīgākas nekā citas piektdienas,» māņticību kliedē Balta pārstāvji.

«Nedēļas beigās parasti būtiski pieaug satiksmes intensitāte un, ja vēl šajās dienās ir putenis, atkala, stiprs lietus vai migla, šādi laika apstākļi palielina iespēju iekļūt satiksmes negadījumā. Tāpat pilnīgi iespējams, ka tajās piektdienās, kas ir 13. datumā, daudzi ceļu satiksmes dalībnieki ir krietni uzmanīgāki un piesardzīgāki kā parasti un, ja vien ar laika apstākļiem viss ir kārtībā, negadījumu ir pat mazāk nekā vidēji, darba nedēļai beidzoties,» uzskata Balta atlīdzību direktors Ingus Savickis.

Tiesa gan, citu RSA Grupas kompāniju pieredze liecina, ka situācija atsevišķās valstīs mēdz atšķirties. Analizējot iesniegto prasību datus un cenšoties noskaidrot, vai piektdiena - trīspadsmitais datums tiešām ir diena, kad notiek visas likstas un nelaimes, tika secināts, ka Dānijā tiešām saņemts lielāks skaits prasību par nelaimes gadījumiem, kas notikuši tieši «melnajās piektdienās». Savukārt Zviedrijā iesniegto prasību skaits par nelaimes gadījumiem, kas notikuši šajā zīmīgajā datumā, ir zemāks nekā citās dienās, liecina citu RSA Grupas kompāniju pieredze.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Melnās piektdienas iepirkšanās trakums visvairāk redzams ASV, bet arvien jūtamāks tas kļūst arī Eiropā un Latvijā

«Strādājot ASV tirgū, Melnā piektdiena ir ļoti nozīmīga, šim periodam mēs gatavojamies visu gadu. Pērn Melnā piektdiena ASV radīja 6,59 miljardus dolāru un arī t.s. Kiberpirmdiena – 6,59 miljardus dolāru. Paredzams, ka šogad klienti ASV iztērēs vēl par 10 līdz 15% vairāk nekā pērn un tiks sasniegti atkal jauni rekordi,» saka Raitis Puriņš, Printful mārketinga vadītājs. Kiberpirmdiena ASV tirgū jau ir kļuvusi nozīmīgāka par Melno piektdienu, un iepirkšanās notiek visu nedēļu, ne tikai vienā vai otrā dienā. Eiropā skaitļi nav tik lieli, taču turpina augt, un eiropieši iepērkas arvien vairāk. To veicina arī Amazon un citu lielo zīmolu popularitāte. Printful paredz, ka gan Melnajā piektdienā, gan Kiberpirmdienā saņems aptuveni divas reizes vairāk pasūtījumu nekā dienu iepriekš.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Melnās piektdienas rekords - tiešsaistē iztērē vairāk nekā miljards dolāru

Dienas Bizness,26.11.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Melnajā piektdienā, kas ir diena, kad ASV tradicionāli un ar vērienu tiek atklāta Ziemassvētku iepirkšanās sezona, iedzīvotāji tiešsaistē dažādos pirkumos iztērējuši vairāk nekā miljards ASV dolāru, citējot comScore datus, ziņo Reuters.

Tiešsaistē ASV iedzīvotāji šā gada melnajā piektdienā iztērējuši 1,04 miljardus ASV dolāru, kas ir par 26% vairāk nekā iepriekšējā gada attiecīgajā dienā, kad pirkumiem internetā tika iztērēti 816 miljoni dolāru.

Melnajā piektdienā ASV iedzīvotāju visiecienītākais interneta veikals pirkumiem bija Amazon.com, kam seko iepirkšanās portāli, kas pieder tādām kompānijām kā Wal-Mart, Best Buy, Target Corp., Apple u.c.

Tikmēr fiziskajos veikalos melnajā piektdienā tika iztērēti aptuveni 11,2 miljardi ASV dolāru, kas ir par 1,8% mazāk nekā pērn šajā dienā, liecina ShopperTank aplēses.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nākamā diena, kas seko pēc Pateicības dienas, ASV ieguvusi «melnās piektdienas» apzīmējumu. Šajā dienā cilvēki tradicionāli ar vērienu atklāj Ziemassvētku iepirkšanās sezonu, liekot mazumtirgotājiem durvis vērt jau agri no rīta.

ASV «melnā piektdiena» tiek uzskatīta par aktīvāko dienu tirdzniecībā visa gada garumā.

Nereti tirgotāji šajā dienā pircējiem piedāvā ievērojamas atlaides. Lai arī melnā piektdiena nav brīvdiena, daudzi darba devēji, kuri nedarbojas tirdzniecības jomā, saviem darbiniekiem piešķir brīvdienu.

Veikalu tīkla Walmart vadību «melnās piektdienas» ražas novākšanu gan aptumšojis Walmart darbinieku streiks gada aktīvākajā tirdzniecības dienā. Streiki un protesti notiek vairākos ASV štatos, ieskaitot Viskonsīnu, Kaliforniju, Ņūmehiko, Luiziānu, Floridu u.c. Turklāt «melnā piektdiena» ir tikai vērienīgas streiku sērijas sākums, jo neapmierinātie darbinieki sola protestēt arī vēlāk. «Mēs neapstāsimies tik ilgi, kamēr viņi [Walmart] nesāks mūs respektēt,» norāda Maiami streika dalībniece.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Pārdošanā izlikts klubs Melnā piektdiena

Gunta Kursiša,17.02.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pārdošanā par 220 tūkstošiem eiro izlikts klubs Melnā piektdiena, liecina informācija vietnē realat.lv.

Brīvības gatvē esošā kluba platība ir 509 kvadrātmetri, tādējādi par vienu kvadrātmetru tiek prasīti 432,22 eiro.

Sludinājumā norādīts, ka pārdošanas cenā iekļauta visa koncertu tehnika, garderobe, mēbeles utt.

Tāpat sludinājumā norādīts, ka kluba Melnā piektdiena tīrā peļņa mēnesī ir tūkstoš lati.

SIA Jauniešu kultūras centrs MP Club, kas pārvalda klubu Melnā piektdiena 2012. gadā apgrozīja vairāk nekā 44 tūkstošus latu, savukārt peļņa pēc nodokļu nomaksas veidoja 21058 tūkstošus latu, liecina Lursoft dati. Uzņēmuma valdē darbojas Valdis Bēržvads, Deniss Deņisenko, Sergejs Kustovs un Andrejs Tihomirovs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

FOTO: Amazon gatavojas miljoniem pasūtījumu Melnajā piektdienā

Zane Atlāce - Bistere,21.11.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Dienu pēc Pateicības dienas ASV un citviet pasaulē iestājas Black Friday jeb Melnā piektdiena – diena, kad veikalos preces tiek izpārdotas ar ievērojamām atlaidēm.

Šogad Melnā piektdiena iekrīt 23.novembrī un izpārdošanas šajā dienā rīkos gan tradicionālie veikali, gan arī internetveikali. Laikus šim iepirkšanās drudzim gatavojas arī loģistikas centri.

Fotogalerijā ieskats ASV tirdzniecības giganta Amazon pasūtījumu izpildes centrā Hārtfordšīras grāfistē Lielbritānijā!

Pašlaik Lielbritānijā ir 13 Amazon pasūtījumu izpildes centri, kuros nodarbināti 24 000 cilvēku.

LASI ARĪ:

Bezoss: Kādu dienu Amazon bankrotēs

Lielbritānija no 2020.gada tehnoloģiju gigantiem piemēros jaunu nodokli

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazumtirdzniecība

Melnajā piektdienā 1A.LV pārdošanas ieņēmumi sasniedz pusmiljonu eiro

Rūta Lapiņa,27.11.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Akcija «Melnā piektdiena» (Black Friday) kopš 2005.gada ir bijusi viena no lielākajām iepirkšanās dienām ASV, bet nu šīs akcijas popularitāte sasniegusi arī Latviju - dienas laikā interneta veikals 1A saņēma teju 5000 pasūtījumu par kopējo summu 0,5 miljoni eiro, kas salīdzinot ar pērno gadu ir divas reizes vairāk. informē 1A.LV mārketinga direktors Normunds Namnieks.

Apkopojot 1A pirktāko preču kategorijas šajā akcijā, tās bijušas rotaļlietas, parfimērijas un kosmētikas produkti un dažāda veida tehnika – viedtālruņi, datortehnika un dažādas sadzīves preces.

«Jāatzīst, ka bijām nedaudz pārsteigti par milzīgo klientu interesi - iepriekšējos gados »Melnā piektdiena« nekad nebija izraisījusi tādu ažiotāžu. Lielākais gandarījums, ka šī, pat nedaudz negaidīti populārā akcija, ļāva mums reālos «kaujas» apstākļos pārbaudīt savas modernizētās noliktavas gatavību operatīvi apstrādāt milzīgu daudzumu pasūtījumu un veiksmīgi tās izsūtīt visiem klientiem, ko bija īpaši svarīgi pārbaudīt pirms decembra iepirkšanās buma», skaidro 1A.LV interneta veikalu pārvaldošā uzņēmuma SIA Mobilukss valdes loceklis Mareks Zuika.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Kā top?: Pica Rīga vistas filejas pica

Dienas Bizness,16.02.2018

Vistas filejas picas sastāvdaļas ir karija mērce, pizzarella, picas sieru mikss, šampinjoni, sīpoli, marinēta kukurūza, konservēti ananāsi, spināti, marinēta grilēta paprika, vistas fileja.

Foto: Evija Trifanova/LETA

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

#Šajā piektdienā portāls db.lv saviem lasītājiem piedāvā ielūkoties, kā picērijā Pica Rīga top vistas filejas pica.

Šajā piektdienā portāls db.lv saviem lasītājiem piedāvā ielūkoties, kā picērijā Pica Rīga top vistas filejas pica.

Pica Rīga dibināta 2016.gada janvārī. Sākotnēji uzņēmums pieņēma tikai pasūtījumus, taču tad atvēra arī picēriju Rīgā, Strēlnieku ielā.

Tiesa gan, pasūtījumi aizvien kopējos pārdošanas apjomos dominē, taču piektdienas vakaros un sestdienās arī picērija ir pārpildīta, cilvēki zvana, lai rezervētu vietu, taču viss jau ir pilns, stāsta kompānijas īpašnieks Normunds Bērziņš.

Patlaban Pica Rīga piedāvājumā ir vairāk nekā desmit picas, picu piedāvājums ik pa laikam tiek pārskatīts, taču lielākoties saglabājas stabils. Starp interesantākajām picām uzņēmuma klāstā ir melnā pica ar mīdijām, kā arī pica ar strausa gaļu. Pirms kāda laika no piedāvājuma izņemts viens picas veids, kurā bija iekļauta liellopu gaļa, paipalu olas un citas sastāvdaļas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pārtika

Kā top? Konfekte Gotiņa ar kaņepēm

Laura Mazbērziņa,29.06.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šajā piektdienā biznesa portāls db.lv piedāvā ielūkoties SIA «Skrīveru pārtikas kombināts» ražotnē, kur top konfektes «Gotiņa» ar kaņepēm.

SIA «Skrīveru pārtikas kombināts» ir dibināts 1956. gadā un ir pirmā vieta Latvijā, kur vairāk nekā pirms 60 gadiem sāka ražot konfektes «Gotiņa». Tagad SIA «Skrīveru pārtikas kombināta» ēkās un uzņēmumā saimnieko skrīverieši Baiba un Aigars Lūši. Tas ir ne tikai viņu ģimenes bizness, bet arī viņu sirdsdarbs jau trešajā paaudzē. Aigaram Skrīveru Pārtikas Kombināts savulaik bija pirmā darba vieta - tāpat kā viņa vecākiem un tagad pašu bērniem.

Konfekšu receptūra gadu gaitā ir mainījusies un pilnveidota, Skrīveru «Gotiņas» ir ražotas «Skrīveru pārtikas kombinātā». Šobrīd konfektes tiek ražotas pēc uzņēmuma 70. - 80.gadu autentiskās receptūras un tehnoloģijas .

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šajā piektdienā biznesa portāls Db.lv saviem lasītājiem piedāvā iespēju ielūkoties AS «Latvijas Maiznieks» ražotnē, lai redzētu kā top rudzu maize.

«Latvijas Maiznieks» ceptuve atrodas Daugavpilī un nepārtraukti darbojas jau kopš 1968. gada. Laika gaitā tā piedzīvojusi vairākas pārmaiņas, un, mērot pēc apgrozījuma, kas pērn sasniedza 28,72 miljonus eiro, tā ir lielākā maizes ražotne valstī. Savukārt uzņēmuma peļņa bija 680 000 eiro.

Uzņēmumā strādā vairāk nekā 270 darbinieki.

Jau ziņots, ka, saskaņā ar «Latvijas maiznieks» valdes locekļa Māra Daudes teikto, pēdējos desmit gados uzņēmumam ikviens gads ir aizvadīts ar apgrozījuma pieaugumu un arī uz 2019.gadu «Latvijas maiznieks» raugās pozitīvi.

Uzņēmuma maizes meistari – tehnologi – seko līdzi dažādiem jauninājumiem, ceptuvē ieviešot tehnoloģijas, taču vienlaikus saglabājot latviešu maizes cepšanas tradīcijas un ierasto garšu. Jaunums ir diedzētu graudu iekļaušana starp izejvielām - tos izmanto jaunās maizes sērijas «Latvijas Graudu maize» ražošanā, kuras sastāvā, pateicoties šiem īpaši fermentētajiem graudiem, ir samazināts cukura daudzums.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

"Melnās piektdienas" iepirkšanās drudzim nav izdevies kāpināt tirgotāju akciju vērtību, kas liecina, ka investorus šis pasākums nepārliecina, secina Lielbritānijas investīciju uzņēmuma "AJ Bell" finanšu direktors Rass Moulds, ziņo BBC.

Atklāti sakot, "Melnā piektdiena" nav vairuma uzņēmumu lielā peļņas diena kā dažiem varētu šķist. Lai gan šī akciju diena veicina pārdevēju apgrozījuma kāpumu, investoriem svarīgāka par apgrozījumu ir peļņa. Uzņēmumu īstais izaicinājums ir gada garumā pārdot pēc iespējas vairāk produktu par pilno cenu, norāda R.Moulds.

"Melnās piektdienas" galvenais mērķis ir veikalos ievilināt pircējus, cerībā, ka cilvēki iegādāsies arī kādu produktu par pilnu cenu. "Vai tas nostrādās, redzēt varēs pēc tam," piemetina finanšu eksperts.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Uzņēmēji izmanto masu psihozi, lai kārtējo reizi mēģinātu nopelnīt. «Vārās» kinoindustrija, bunkuru ražotāji un interneta tirgotāji, vēsta laikraksts Diena.

Daudziem uzņēmējiem ir kārdinājums pasaules gala tēmu likt lietā mārketingā, jo galu galā tā ir vēl viena «pēdējā iespēja» un «karstā tēma», sacījis psihoterapeits Ansis J. Stabingis. Viņš piebildis, ka rodas pretruna - ja pats uzņēmējs tic pasaules galam, tad nav jēgas nopelnīt vairāk naudas, ko tērēt «pēc tam», bet, ja pats netic, «spiest» uz citiem, kuri tic, arī nav pārāk «sakarīga pozīcija».

Uzņēmēju iespējas «vārīties» uz pasaules gala rēķina izpaužoties kā konservu, petrolejas un sveču izķeršana Krievijā vai Sičuaņas provincē Ķīnā. Citur pasaulē ārkārtas situāciju nozare attīstījusies daudz nopietnāk - acīmredzot ar faktu, ka iespējamais tehnosabrukums 2000. gadā jeb Y2K fenomens izrādījās «pīle», nepietika, raksta Diena.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Piektdienā, kas iekrīt pēc Pateicības dienas, amerikāņi tradicionāli ar vērienu atklāj Ziemassvētku iepirkšanās sezonu.

Šī diena guvusi «melnās piektdienas» (black friday) apzīmējumu. Taču tirgotājiem diena nemaz nav tik «melna» - gluži pretēji, tā tiek uzskatīta par aktīvāko tirdzniecības dienu visa gada garumā.

Mazumtirgotāji, ieskaitot nozares ietekmīgākos spēlētājus, nereti šajā dienā piedāvā atlaides.

Oficiāli šī diena nav brīvdiena, taču daudzi darba devēji, kas nedarbojas tirdzniecības jomā, saviem padotajiem piešķir brīvdienu, izprotot tradīcijas nozīmīgumu.

Piedāvājam ielūkoties «iepirkšanās neprātā», kas šodien valda ASV.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Dienu pēc Pateicības dienas ASV iestājas Melnā Piektdiena – diena, kad veikalos visiem pirkumiem tiek piemērotas ievērojamas atlaides.

Melnās Piektdienas iepirkšanās drudzi skatiet plašāk raksta galerijā!

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Piektdien, 24.novembrī daudzās pasaules valstīs, tostarp arī Latvijā norisinās savulaik ASV ieviestā Black Friday jeb Melnā piektdiena, kad veikalos un tirdzniecības centros notiek preču izpārdošanas ar lielām atlaidēm.

Izpārdošanas šajā dienā rīko gan tradicionālie veikali, gan arī internetveikali. Taču pēdējie gatavojas vēl kādam notikumam – pirmdien, 27.novembrī notiks Cyber Monday jeb kiberpirmdiena, kad izpārdošanas rīkos daudzi internetveikali.

Laikraksts Dienas Bizness piektdien ziņo, ka pēdējos gados šādas akcijas mēģina iedzīvināt arī Latvijā.

Iepirkšanās drudzi fotogrāfijās skatiet galerijā!

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazumtirdzniecība

Interneta veikals 1a.lv noliktavas modernizācijā investē vairāk nekā 200 000 eiro

Rūta Lapiņa,06.12.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Interneta veikals Latvijā 1a.lv noliktavas modernizācijā investējis vairāk nekā 200 000 eiro, informē uzņēmumā.

Sekojot e-komercijas attīstības tendencēm, uzņēmums gan būtiski palielinājis noliktavas platību, gan ieviesis jaunus tehnoloģiskos risinājumus, kas ļauj apstrādāt pat trīskāršu pasūtījumu apjomu. Noliktavas platība paplašināta par 2000 m2, ieviestas inovatīvas un jaudīgas tehnoloģijas, kas ļauj apstrādāt pat trīs reizes lielākus preču apjomus nekā pērn pie tāda paša resursu skaita.

Uzņēmumā atzīmē, ka jaunā noliktavas infrastruktūra darbības efektivitāti jau apliecinājusi «Melnā piektdiena» (Black Friday) akcijas laikā aizvadītajā nedēļas nogalē. Tās laikā interneta veikals saņēma teju 5000 pasūtījumu dienā, kas ir dubults apjoms, salīdzinot ar gadu iepriekš. Tikmēr paredzams, ka šī gada decembrī tiks izsūtītas līdz pat 200 000 preču vienības visā Baltijā, un modernizētā noliktava ļaus operatīvi apstrādāt lielo pasūtījumu daudzumu, lai preces ātri un veiksmīgi nosūtītu klientiem.

Komentāri

Pievienot komentāru