Uzņēmēji izmanto masu psihozi, lai kārtējo reizi mēģinātu nopelnīt. «Vārās» kinoindustrija, bunkuru ražotāji un interneta tirgotāji, vēsta laikraksts Diena.
Daudziem uzņēmējiem ir kārdinājums pasaules gala tēmu likt lietā mārketingā, jo galu galā tā ir vēl viena «pēdējā iespēja» un «karstā tēma», sacījis psihoterapeits Ansis J. Stabingis. Viņš piebildis, ka rodas pretruna - ja pats uzņēmējs tic pasaules galam, tad nav jēgas nopelnīt vairāk naudas, ko tērēt «pēc tam», bet, ja pats netic, «spiest» uz citiem, kuri tic, arī nav pārāk «sakarīga pozīcija».
Uzņēmēju iespējas «vārīties» uz pasaules gala rēķina izpaužoties kā konservu, petrolejas un sveču izķeršana Krievijā vai Sičuaņas provincē Ķīnā. Citur pasaulē ārkārtas situāciju nozare attīstījusies daudz nopietnāk - acīmredzot ar faktu, ka iespējamais tehnosabrukums 2000. gadā jeb Y2K fenomens izrādījās «pīle», nepietika, raksta Diena.
Latvijā lielveikalos baumas par pasaules galu neesot ietekmējušas pircēju paradumus, arī pēkšņais buljonu izpirkšanas drudzis Cēsīs diez vai skaidrojams ar šo iemeslu, paudis uzņēmuma Maxima Latvija pārstāvis Ivars Andiņš.
Daugavpils tirdzniecības parks Solo dienā pirms 21. decembra sola «izglābt» no pasaules gala ar akciju, kurā varēšot laimēt ceļojumu uz «drošu zemi». «Dzīve ir pelēka, gribējām šo tēmu apspēlēt krāšņi, ar humoru,» Dienai sacījis Solo direktors Andrejs Nariškins, kurš pats gan pasaules galam neticot. Pie Solo enkurnomnieka Iki izdevīgāk varēšot iepirkt «rezerves» pasaules galam, piemēram, griķus un grūbas, teicis A. Nariškins.
Savukārt a/s Balticom jau pērn organizēja reklāmas akciju, kurā ar skrejlapām, plakātiem liftos un kāpņutelpās tika solīta 50% atlaide internetam un TV pieslēgumam, ja līguma termiņš ir līdz 21.12.2012.
Visplašāk gan pasaules galu apspēlējot klubi, piemēram, klubā Melnā piektdiena būs tematiskais lielkoncerts, Nabaklab būšot pasaules gala karnevāls, apokalipses faktu atzīmēs arī Cēsu Fonoklubā, Andrejsalā notiek Latvijas Kultūras koledžas studentu fotoizstāde Ceļš uz pasaules galu.