Latvijā ražoto koka būvkonstrukciju eksports ir ievērojami pieaudzis, salīdzinot ar iepriekšējiem gadiem, un gandrīz sasniedzis pirmskrīzes apjomus, citējot trademap.org statistikas datus, vēsta Latvijas Koka būvniecības klasteris.
Latvijas ražotāji ir eksportējuši saliekamās būvkonstrukcijas vairāk nekā 44 miljonu ASV dolāru apmērā, kas ir par 31% vairāk nekā 2010. gadā, bet, salīdzinot ar 2009. gadu, apjoms ir gandrīz dubultojies (pieaugums par 90 %).
Tieši šajā pieaguma rādītājā Latvija ir līdere Baltijas reģionā, par gandrīz diviem procentiem apsteidzot Igauniju. Nozare ir ļoti tuvu, lai sasniegtu pirmskrīzes apjomus – 2008. gadā koka būvkonstrukcijas tika eskportētas vairāk kā 47 miljonu dolāru apmērā, paziņojumā medijiem norāda Latvijas Koka būvniecības klasteris.
«Statistika uzrāda nozares attīstības tendeces, uzņēmumi arvien vairāk un arvien veiksmīgāk strādā ārējos tirgos, pieņem izaicinošus projektus, attīsta savas zināšanas un klientu loku. Ir uzņemts pieklājīgs pieauguma ātrums, kas mums, kopīgi strādājot, ir jāturpina,»
Runājot par Latvijas lielākajiem eksporta partneriem, Zamurs norāda, ka ar lielu atrāvienu vadībā ir Norvēģija, tai seko Francija un tālāk jau ar daudz mazākiem rādītājiem ierindojas citas Skandināvijas valstis, kā arī Šveice.
«Lai arī pieauguma datos mēs esam čempioni, mums vēl ir daudz darāmā lai kļūtu par čempioniem arī absolūtos skaitļos,» stāsta viens no Latvijas Koka būvniecības klastera biedriem, SIA WWL Valdes priekšsēdētājs Ivars Reinhards. «Lietuvieši mums ir priekšā vairāk kā divas reizes (105 M USD eksports 2011. gadā) un Igauņi vairāk kā piecas reizes (248 M USD 2011.gadā). Bet mēs esam drosmīgi un ambiciozi!» tā Reinhards.
«Īpašs prieks, ka nozare ir «pamanīta» valsts mērogā,» stāsta Ivars Reinhards. «Kopīgiem spēkiem ir izdevies nodibināt Latvijas Koka būvniecības klasteri, kas būs liels atspaids nozares attīstībai. Klasteris ir guvis atbalstu Ekonomikas ministrijas veidotajā un Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras (LIAA) administrētajā klasteru programmā, kas dos iespēju uzņēmumiem vēl vairāk kāpināt savus eksporta apjomus un cīnīties par vadošo lomu Baltijas reģionā,» saka Reinhards.