Koka privātmāju tirgū gaisu jauc kompānijas, kas izvairās no nodokļu nomaksas, straujāku attīstību ierobežo arī zemā iedzīvotāju pirktspēja, otrdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.
Vairums koka māju ražotāju savu darbību koncentrē uz eksporta tirgiem, īpaši – Skandināviju. Starp galvenajiem iemesliem, kas uzņēmumus attur vairāk pievērsties Latvijas tirgum, tiek akcentēta nodokļu nemaksāšanas problemātika, ir uzņēmumi, kas izvairās no šādiem maksājumiem, tā kropļojot tirgu, kā arī zemā pirktspēja un cilvēku stereotipi par koka ēkām kā pagaidu būvēm. Tomēr interese un pieprasījums pēc šādām ēkām Latvijā palielinās, atzīst aptaujātie uzņēmēji.
«Latvijas patērētājs psiholoģiski nav gatavs izvēlēties koka mājas, jo viņam šķiet, ka tās ir gluži vai pagaidu būves. Šī psiholoģiskā barjera eksistē, jo koka mājas daudziem asociējas ar novārtā pamestiem šķūņiem laukos,» raksturojot šī brīža situāciju pašmāju tirgū, DB norāda Latvijas Koka būvniecības klastera izpilddirektors Gatis Zamurs. Klasteris kopā ar Latvijas Kokrūpniecības federāciju plāno sākt darbu pie vietējo patērētāju izglītošanas par koka būvēm cerībā, ka cilvēki beigs baidīties no koka mājām un vairāk izpratīs piedāvājumu. Problēma nav ne arhitekti, ne būvnieki un ne ražotāji, bet gan gala patērētājs, kurš nepieprasa šo produktu, viņš uzskata.
Visu rakstu Pašmāju tirgus – pelēkos toņos lasiet 12. aprīļa laikrakstā Dienas Bizness.