Slavenā padomju automašīna Lada ir izdzīvojusi pāreju uz kapitālismu un ir pilna apņēmības aizstāvēt Krievijas autotirgu no tādām kompānijām kā General Motors Co. (GM), Volkswagen (VW) un Fiat, raksta Bloomberg.
Autobūves kompānija, kurai pieder Lada zīmols, AvtoVAZ plāno investēt 153 miljardus rubļu (5,4 miljardi ASV dolāru), lai nākamo trīs gadu laikā ieviestu septiņus jaunus Lada modeļus.
Lai gan Lada Krievijas autotirgū ir dominējošs zīmols (kontrolē 24% no tirgus), tā saskaras ar pieaugošu minēto kompāniju spiedienu, kuras agresīvi laužas iekšā valsts autotirgū, kas, kā tiek paredzēts, pēc trijiem gadiem būs lielākais Eiropā. GM kontrolē 8,9%, bet VW 7,5% Krievijas autotirgus; to pārdošanas apjomi šī gada pirmajos piecos mēnešos ir lielāki nekā Lada.
Lada cer, ka zīmola popularitāti nodrošinās vienkāršie Krievijas iedzīvotāji, kuriem svarīgākais ir automašīnas cena un tās uzturēšanas vienkāršība. Piemēram, Lada 2107, kas pārdošanā parādījās 1982. gadā, kad PSRS vēl pārvaldīja Leonīds Brežņevs, maksā tikai aptuveni 207 tūkstošus rubļu (7,3 tūkstoši ASV dolāru), kas ir uz pusi lētāk nekā Ford Focus vai VW Polo.
Galvenais Lada izaicinājums būs zemās cenas uzturēšana, vienlaikus modernizējot automašīnu tehnoloģijas, lai spētu konkurēt ar ārvalstu zīmoliem, norāda Krievijas tirgus analītiķi. Ladas plānos nozīmīgu lomu spēlē arī ievērojamais pārdevēju tīkls. Piemēram, Voroņežā, kuru apdzīvo 2,4 miljoni cilvēku, ir deviņi Lada veikali, bet tikai viens Renault pārdošanas centrs.
Cīņā par Krievijas tirgu Ladai ir arī iespaidīgi sabiedrotie – 25% no zīmola pieder Francijas Renault, kas palīdzēs Krievijas kolēģiem ar tehnoloģijām un izstrādnēm, kā arī politiskais atbalsts - Krievijas premjers Vladimirs Putins aizvadītā gada augustā ar automašīnu Lada Kalina nobrauca 2,1 tūkstoti kilometru Krievijas Tālajos Austrumos. Pēc brauciena V. Putins automašīnu slavēja kā «komfortablu un uzticamu».
Krievija līdz 2013. vai 2014. gadam kļūs par Eiropas lielāko automašīnu tirgu, paredz analītiķi. Valsts Rūpniecības ministrija ir aprēķinājusi, ka automašīnu pārdošanas apjomi pieaugs par 73% līdz 3,3 miljoniem vienību 2015. gadā.