Kurzemes plānošanas reģions saņēmis priekšlikumus no Autotransporta direkcijas (ATD) par konkrētiem maršruta tīkla reisu samazinājumiem, kuros ieteikts arī slēgt vairākus maršrutus, aģentūru LETA informēja Kurzemes plānošanas reģiona Sabiedriskā transporta nodaļas vadītāja Vaira Brūdere.
Viens no maršrutiem, ko iesaka slēgt, ir Ventspils - Mazirbe, kur autobuss kursē vasaras sezonā. Iespējams, tomēr būtu jāizvērtē iespēja šo maršrutu saglabāt, piemēram, samazinot dienu skaitu, kad autobuss kursē, vai arī pagarinot maršrutu līdz Kolkai, lai būtu vairāk braucēju, pieļāva Brūdere.
Tāpat ieteikts slēgt maršrutu Talsi - Kuldīga. Kā atzina Brūdere, šis jautājums vēl ir jāpārrunā ar attiecīgo novadu pašvaldībām. Starp Kuldīgu un Talsiem autobusu satiksmi nodrošina arī maršruts Liepāja - Talsi.
Ieteikts arī slēgt maršrutu Ventspils - Blāzma - Ugāle - Usma- Ugāle, tomēr Kurzemes plānošanas reģions pret to iebilst. «Šis maršruts ir garš - to varētu padarīt īsāku, bet nekādā gadījumā slēgt. Ventspils novadā ir mazs iedzīvotāju blīvums un ir tikai seši vietējie reģionālie maršruti,» nepieciešamību saglabāt šo maršrutu pamatoja Brūdere.
Kurzemē ieteikts slēgt vēl dažus maršurutus, bet kopumā priekšlikumos piedāvāts veikt optimiziāciju, proti, reisu samazinājumu vairāk nekā 25 maršrutos. Piemēram, brīvdienās ieteikts samazināt reisu skaitu Liepājas-Ventspils autobusiem, tāpat ieteikts samazināt reisu skaitu autobusiem, kas no Rīgas kursē uz Kurzemes lielākajām pilsētām - Liepāju, Ventspili, Kuldīgu, Talsiem un Saldu. Savukārt maršrutu Rīga - Kuldīga ieteikts pagarināt līdz Pāvilostai.
Kurzemes plānošanas reģions ar pašvaldībām izdiskutēs piedāvātos reisu optimizācijas priekšlikumus un līdz 2.februārim, kad plānota nākamā Sabiedriskā transporta padomes (STP) sēde, sniegs savu vērtējumu, kurus no tiem akceptē, bet kurus - ne, piebilda Brūdere. Kurzemes plānošanas reģiona administrācijas vadītāja Evita Dreijere atzina, ka maršrutu tīkla pārskatīšana ir šī gada pirmais lielais darbs. «Tas nebūs vienkāršs uzdevums. Jau līdz šim mēs esam optimizējuši vairākus maršrutus. Visi priekšlikumi ar pašvaldībām tiks ļoti rūpīgi izvērtēti,» sacīja Dreijere.
Jau vēstīts, ka Sabiedriskā transporta padomes (STP) sēdē tika panākta vienošanās, ka reģionālais maršrutu tīkls ir jāpārskata un ka turpmāk uzturēt to tieši tādā apjomā, kāds ir šobrīd, esošo resursu ietvaros nav iespējams. Tāpat tika panākta vienošanās, ka plānošanas reģioni kopā ar pašvaldībām iesniegs savus priekšlikumus attiecībā uz maršrutu tīkla izmaiņām, un visi grozījumi, kas maršrutos varētu tikt veikti, notiks pakāpeniski.
Iepriekš Satiksmes ministrija (SM) ar savu rīkojumu uzdevusi STP apstiprināt plānoto reģionālās nozīmes maršrutu tīkla apjomu 2018.gadam un turpmākajiem gadiem atbilstoši likumā par kārtējā gada valsts budžetu un likumā par vidēja termiņa valsts budžetu piešķirtajiem līdzekļiem valsts budžeta apakšprogrammā «Sabiedriskais transports».
Lai realizētu šo uzdevumu, Autotransporta direkcija (ATD) sadarbībā ar plānošanas reģioniem jāsagatavo STP priekšlikumi maršrutu tīkla samazināšanai vidēji par vienu miljonu kilometru katrā plānošanas reģionā.