Liela daļa jauno uzņēmēju, amatnieku un dizaineru pirmo reizi sabiedrībai sevi parāda tirdziņos.
Prasības, lai iepatiktos tirdziņu rīkotājiem, ir visai vienkāršas – jāatbilst konkrētā tirgus standartiem un koncepcijai (ražots Latvijā, kvalitatīvs, atšķirīgs). Grūtāks uzdevums būs iepatikties pircējiem, kuri savu atzinību pauž ar naudas maka atvēršanu.
«Lai iepatiktos tirdziņu rīkotājiem, jāatbilst to standartiem,» apstiprina Una Meiberga, Kalnciema ielas tirdziņa kultūras programmas vadītāja. Kalnciema ielas tirdziņa gadījumā tie ir vietējās izcelsmes produkti ar uzticamu izcelsmi, no zaļi domājošiem zemniekiem.
Attiecībā uz amatniecības izstrādājumiem izvēle nereti ir diezgan subjektīva un atkarīga no organizatoru gaumes. Tie izvēlas ko jaunu un nebijušu, tāpat jābūt ticībai, ka būs pieprasījums. Svarīgs aspekts ir kvalitāte, norāda U. Meiberga.
Lai ieinteresētu tirgus organizatoru, nepieciešams savlaicīgi pieteikties, ievērot disciplīnu, produktam jāatbilst zināmiem standartiem, piekrīt Irita Antoņeviča, Berga bazāra tirgus koordinatore. Produktam jābūt ražotam Latvijā, tā nevar būt masu prece, kā arī tai jābūt kvalitatīvai – garšīgai vai estētiskai. Sākumā organizatoriem jānosūta pieteikums, bildes un produkta apraksts. Pēc tam jābūt gataviem satikties un pastāstīt par savu preci, tās izejvielām.
«Organizatoriem svarīgi, lai produkts būtu interesants un atšķirtos no tiem produktiem, ko piedāvā jau esošie tirgotāji, lai paplašinātu kopējo tirdziņa produkcijas piedāvājuma klāstu un piesaistītu aizvien vairāk apmeklētāju. Tāpat svarīgi ir, lai produkts atbilstu konkrētā tirdziņa kopējai koncepcijai un būtu atbilstoši pasniegts,» no pieredzes stāsta Renārs Nadrickis, bioloģisko saldumu Augļu kubi ražotāja SIA Biograph Organic Sweets līdzīpašnieks. Galvenās prasības, lai iepatiktos tirdziņa organizatoriem, ir tirgus koncepcijai atbilstoša prece un kvalitāte, piekrīt Katrīna Pastore-Ozoliņa, bērnu apģērbu zīmola Petra līdzīpašniece. Tāpat nevarēšot iztikt bez visiem nepieciešamajiem reģistrācijas dokumentiem, kas apliecina uzņēmuma tiesības pārdot konkrētās preces.
Kā izcelties plašajā piedāvājumā? R. Nadrickis teic, ka visupirms to var darīt ar pašu produktu, kam ir potenciāls iepatikties pircējiem, kā arī ar atšķirīgu tirdzniecības stenda noformējumu un produkta iepakojuma dizainu. Tāpat liela loma ir pārdevējam – tieši atraktīvs tirgotājs mācēs izsmeļoši pastāstīt par produktu un paliks pircējiem atmiņā un viņa darbs rezultēsies ar pirkumiem.
Ja uzņēmējs nekad iepriekš nav piedalījies konkrētajā tirdziņā, R. Nadrickis iesaka iepriekš apmeklēt to kā pircējam, iejusties viņa lomā un tad pārdomātu, kā labāk pasniegt savu produkciju. «Ja tas ir pārtikas produkts (īpaši, ja tas ir kaut kas jauns), ļoti būtiski ir sniegt iespēju pircējam produktu nogaršot,» viņš norāda.