Zviedrijas apģērbu mazumtirgotājs Hennes & Mauritz (H&M) aizvēris ciet savu galveno veikalu Honkongas centrā, norādot uz pārāk augsto īres maksu par tirdzniecības laukumu, raksta The Wall Street Journal.
H&M 2790 kvadrātmetrus tirdzniecības laukums Honkongas centrā bija pirmais zviedru uzņēmuma veikals Ķīnā. Tas tika atvērts pirms aptuveni pieciem gadiem.
Jaunais tirdzniecības laukuma īrnieks Spānijas apģērbu mazumtirgotājs Zara piekritis īrēt to par 1,4 miljoniem ASV dolāru mēnesī, kas ir divreiz lielāka maksa, nekā tika prasīts no H&M, norādīja Zviedrijas kompānijas pārstāve Čer Čui (Cher Chui).
«Tirdzniecība Honkongā noris ātri un tā allaž strauji attīstās, tādēļ šeit veikali vienuviet tiek aizvērti, bet citur – atvērti. Tas ir ļoti tipiski Honkongai,» Č. Čui skaidroja pilsētas tirdzniecības nozares specifiku.
Patlaban Honkongā ir 12 H&M veikali. «Tirdzniecība Honkongā noris ļoti veiksmīgi,» norādīja H&M pārstāve.
Lielāko daļu Honkongas pārdošanas apjomu nodrošina tūristi – lielākoties tie, kas Honkongā ierodas no Ķīnas vidienes.
Mazumtirdzniecības attīstība 2010. un 2011. gadā radīja aptuveni 20% komercplatību cenu pieaugumu Honkongā, liecina aģentūras Fitch dati. Aģentūra paredz, ka ekonomikas izaugsmes palēnināšanās 2012. gadā normalizēs īres cenas, tomēr tās vēl aizvien saglabāsies gana augstas.
Honkongas centrā esošais iepirkšanās centrs tiek izvēlēts gan kā laba preču pārdošanas vieta, gan arī kā zīmola veidošanai piemērota vieta, tomēr augstā īres maksa nereti liek tirgotājiem «decentralizēties» uz citiem rajoniem.