Programmatūra

Izstrādāta apģērbu zīmola Zara aplikācija Android operētājsistēmas viedtālruņiem

Lelde Petrāne,05.09.2012

Jaunākais izdevums

Mūsdienu dinamiskais dzīvesveids ir būtiski mainījis arī iepirkšanās paradumus. Lai padarītu iepirkšanos vēl ērtāku un palīdzētu izvēlēties saskaņotu garderobi, apģērbu zīmols Zara radījis savu aplikāciju viedtālruņiem, kas darbojas uz Android operētājsistēmas bāzes.

Pirmos sešus mēnešus aplikācija būs pieejama ekskluzīvi Samsung Apps aplikāciju veikalā visiem Samsung viedtālruņu un planšetdatoru lietotājiem.

Zara aplikācijā atspoguļotas jaunākās modes tendences, ko piedāvā Zara Woman, TRF, Men un KIDS kolekcijas.

Ar aplikācijas palīdzību varēs arī noskanēt preču svītrkodus, lai atrastu konkrēto preci aplikācijā. Ja veikalā nebūs pieejams pircējam nepieciešamais apģērba izmērs vai krāsa, aplikācija palīdzēs atrast tuvāko Zara veikalu sekmīgai pirkuma veikšanai.

Atsevišķās valstīs aplikācija nodrošinās arī ērtu iepirkšanos Zara interneta veikalā (Baltijas valstīs šis pakalpojums pagaidām nav pieejams).

Plašāka informācija par aplikāciju atrodama interneta vietnē http://www.samsungapps.com/topApps/topAppsDetail.as?categoryId=G000013212&productId=G00008893288.

Tirdzniecība un pakalpojumi

Viļņā atklāts lielākais Zara veikals Baltijas valstīs

LETA,12.03.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Viļņā tirdzniecības un izklaides centrā Ozas ceturtdien atklāts lielākais un modernākais Zara veikals Baltijas valstīs, vēsta Vz.lt.

Kā paziņojusi uzņēmumu grupa Apranga, kas pārstāv šo zīmolu, jaunā veikala platība ir gandrīz 2300 kvadrātmetru, bet interjera risinājumi līdzinās Zara veikaliem Ņujorkā, Londonā, Madridē, Parīzē un Honkongā.

Kopumā Baltijas valstīs darbojas 11 Zara veikali. Kompānija neatklāj, cik investējusi jaunajā Viļņas veikalā.

«Šajā tirdzniecības centrā mums tagad ir pieci veikali,» pastāstījis Apranga ģenerāldirektors Rimants Pervenecks. «Nākotnē šeit saskatām perspektīvas arī citiem projektiem».

Ozas kompānijas ECE Projektmanagement Vilnius ģenerāldirektore Inga Navickaite norādījusi, ka tirdzniecības centrā Ozas izveidojies plašs modes zīmolu piedāvājums.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

«Es jau agri zināju, ka gribu nodarboties ar modi, bet dizaina skolai biju par jaunu – tur pieņēma tikai no 18 gadiem, tāpēc sākumā trīs gadus mācījos par drēbnieci. Tā kā es tiešām zināju, ko daru, no sākta gala,» saka apģērbu veikalu ķēdes H&M radošā konsultante Margarēta van den Boša

Fragments no intervijas:

Kas ir jūsu konkurētspējas šķautne?

H&M grupas iekšienē mums ir arī citi zīmoli un veikali – COS, Monki, Weekday, Cheap Monday, tā kā piedāvājums ir dažāds. Tomēr uzskatu, ka klienti jebkurā gadījumā redz, ka mēs atšķiramies, piemēram, no Zara. Viņi noteikti ir ļoti labi savā darbā, tomēr mūsu klienti ir citi.

Droši vien esat mēģinājuši definēt šos savus klientus, ja?

Protams, ka esam. Arī Zara grupā ir daudzi atsevišķie zīmoli, bet ir redzams, ka tie ir vairāk domāti Dienvideiropai. Mēs strādājam tajos pašos segmentos, tomēr atšķirīgi. Es domāju, ka mūsu dizains ir ziemeļnieciskāks, arī mūsu klienti ir jaunāki. H&M veikalos ir dažādi cenu līmeņi, tomēr standarta kolekcijās mūsu preces noteikti ir arī lētākas.

Mazumtirdzniecība

Mazumtirgotāja Zara īpašniece pērn nopelnījusi 2,6 miljardus

Lelde Petrāne,21.03.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Veikalu tīkla Zara īpašniece - Spānijas Inditex - paziņojusi par gada peļņu 2,6 miljardu ASV dolāru apmērā, kas ir pieaugums par 11%, salīdzinot ar iepriekšējo gadu, ziņo BBC.

Pagājušajā gadā Inditex atvērusi 483 veikalus. Tai tagad pieder 5527 veikali visā pasaulē ar dažādiem zīmoliem, un šogad plānots atvērt vēl 520 veikalus.

Kompānija investē arī tiešsaistes biznesā un šogad plāno atvērt Zara internetveikalu Ķīnā.

Pagājušajā gadā Inditex Ķīnā atvērusi 132 jaunus veikalus, no kuriem 30 bija ar Zara zīmolu.

Analītiķus Inditex darbības rezultāti patīkami pārsteiguši.

Kompānijas akciju cena otrdien sasniegusi rekordu - 71,74 eiro. Šogad tā augusi par 13%.

Tas palīdzējis Inditex dibinātājam Amancio Ortega kļūt par bagātāko cilvēku Spānijā. Ortega pieder gandrīz divas trešdaļas no Inditex.

Tirdzniecība un pakalpojumi

Apranga pagarina sadarbību ar Inditex līdz 2016. gadam

Žanete Hāka,17.07.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Baltijas apģērbu mazumtirdzniecības uzņēmums Apranga Group vienojies ar starptautisko apģērbu mazumtirgotāju Inditex par franšīzes līguma pagarināšanu līdz 2016. gadam, liecina paziņojums NASDAQ OMX Vilnius.

Līgums pagarināts tādiem zīmoliem kā Zara, Bershka, Pull and Bear, Stradivarius un Massimo Dutti.

Abu uzņēmumu sadarbība sākās 2004. gadā, un franšīzes līgumi tika pagarināti 2008. un 2011. gadā. Pirmais Zara veikals Baltijas valstīs tika atvērts 2004. gada augustā, bet pirmais Bershka veikals – 2006. gada februārī. Šā paša gada augustā Baltijas valstīs atklāja pirmo Pull and Bear veikalu, bet 2008. gada aprīlī – Stradivarius. Savukārt 2011. gada augustā Baltijā sāka darboties pirmais Massimo Dutti veikals.

Patlaban Apranga pieder 38 Inditex tīkla veikali – desmit Zara, astoņi Bershka, astoņi Pull and Bear un seši Stradivarius un Massimo Dutti katram.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēc aģentūras Bloomberg miljardieru indeksa jaunākajiem datiem Spānijas Inditex lielākais akcionārs Amansio Ortega ar 39,5 miljardu dolāru vērtu privāto rocību kļuvis par bagātāko cilvēku Eiropā. Arī viņa modes veikalu kompānija Inditex, kuras zīmoli Zara, Pull & Bear, Massimo Dutti un citi pazīstami arī Latvijā, šogad izcēlusies ar ievērojamu ekonomisko rādītāju kāpumu.

Galīcijas pilsētā Lakorunjā bāzētās kompānijas un tās ilggadējā vadītāja (A. Ortega aizgāja no amata pērn jūlijā, paturot 59% akciju) pašreizējo panākumu atslēga ir atkarības mazināšana no pašmāju tirgus. 2012. gada pirmajā ceturksnī šis jau tā pasaulē lielākais apģērbu pārdevējs pamanījies peļņu gada griezumā paaugstināt par 30%. Naudas izteiksmē tas, ieskaitot aprīli, ir 432 miljoni eiro.

Pašlaik Spānijas tirgus veido vien 22% Inditex apgrozījuma, bet 45% nāk no jaunattīstības ekonomikām. Lai gan visvairāk Inditex piederošo zīmolu veikalu aizvien ir Eioropā – vairāk nekā 4300, biznesa uzsvars aizvien vārāk tiek likts uz pārējo pasauli. Ziemeļamerikā un Dienvidamerikā kompānijai 400 veikalu, Āzijā – gandrīz 900. Septembrī plānots Ķīnā atvērt arī interneta veikalu.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Gārsa, pieneņu lapas, nātres, kosas, virza, madaras, dadži, ceļmallapas un citi zaļumi kādam šķiet pļavas vai meža rota, citam – vērtīga vitamīnu «bumba»

Superbarības (superfood) popularitāte uzņēm apgriezienus, turklāt Latvijas ēdāji sāk novērtēt ne tikai ārvalstu brīnumproduktus, bet interesējas par vietējām dabas veltēm. Latvijas daba ir ļoti dāsna.

Nezāļu kokteilis

«Pirmos pavasara saulītē parādījušos nezāļu zaļumus var izmantot kā veselīgu hlorofila devu, kas pēc savas būtības ir fotosintēzes rezultātā pārstrādāta tīra saules enerģija. Nezālēs ir daudzveidīgas bioloģiski aktīvās vielas (ogļhidrāti, organiskās skābes, vitamīni, fitoncīdi, minerālvielas),» stāsta veikala Uz zaļa zara valdes locekle Inese Psarjova. Pirms diviem gadiem viņa sāka lolot sapni par savu zaļo lietu veikalu, taču tagad tas ir sācis darbību. Uz zaļa zara gatavo arī zaļos kokteiļus, piegādā tos uz darbavietām un mājām. Tajos ir gan pirmie pavasara zaļumi, gan jaunās aveņu un upeņu lapas. Vēlāk – kliņģerīšu lapiņas un ziedi. Labs garastāvoklis ir obligāts nosacījums zaļo kokteiļu pagatavošanai. Uz zaļa zara iegriežas cilvēki, kas ikdienā nevar paspēt sarūpēt sev un savai ģimenei ekoloģiski tīrus un daudzveidīgus augļus, dārzeņus, zaļumus, tomēr rūpējas par veselību un apzinās svaigo zaļumu lomu ēdienkartē, vēlas pēcpusdienas kafijas devu aizvietot ar kaut ko veselīgu.

Mazumtirdzniecība

Zara īpašniecei Inditex Eiropas lietusgāžu dēļ zemākie rādītāji četru gadu laikā

Gunta Kursiša,12.06.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Visā Eiropā mazumtirgotāju tirdzniecības apjomus iedragājuši sliktie laikapstākļi, kas atturējuši patērētājus no vasaras apģērba iegādes. Lielākās apģērbu mazumtirdzniecības kompānijas Inditex ceturkšņa izaugsme gada griezumā ir zemākā pēdējo četru gadu laikā, vēsta BBC.

Inditex peļņa laika posmā no šā gada februāra līdz aprīlim bija vien par 1,4% lielāka nekā pirms gada, un tas ir vājākais apģērbu mazumtirgotāja izaugsmes rādītājs pēdējo četru gadu laikā.

Tāpat apģērbu pārdošanā izaugsmi nepieredzēja Inditex sāncesis Hennes & Mauritz (H & M) – maijā pārdošanas apjomi bijuši tikpat lieli kā pirms gada, un uzņēmums norāda, ka tas noticis, vājo rezultātu Eiropā dēļ.

Inditex pārdošanas apjomus negatīvi ietekmēja ne vien aukstie laikapstākļi, bet arī valūtas svārstības.

Inditex ir tādu zīmolu kā Zara, Pull & Bear, Massimo Dutti, Bershka, Stradivarius, Oysho, Zara Home un Uterque īpašniece. Kopumā Inditex ir vairāk nekā seši tūkstoši veikalu 86 tirgos, tai skaitā Latvijā.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lietuvā atvērts pirmais Inditex grupā ietilpstošais Oysho zīmola veikals, liecina Apranga Group paziņojums Nasdaq Vilnius.

Veikals atvērts Viļņā, Akropolis tirdzniecības centrā un tā kopējā platība ir 340 kvadrātmetri.

Oysho veikalos varēs iegādāties tādas preces kā apakšveļu, sporta tērpus, pludmales tērpus, nakts apģērbu, apavus un aksesuārus.

Oysho pasaulē kopumā ir 674 veikali, no kuriem 190 atrodas Spānijā. Oysho zīmols radīts 2001.gadā. Zīmols pieder Inditex Group, kurā ietilpst septiņi zīmoli: Zara, Pull&Bear, Massimo Dutti, Bershka, Stradivarius, Zara Home un Uterqüe.

Oysho tīklu Baltijas valstīs attīstīs Apranga Group.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Telpas Tērbatas ielā, kur līdz šim atradās apģērbu veikals Zara, plānots dalīt divās līdz četrās tirdzniecības zonās ar atsevišķām ieejām no Tērbatas un/vai Lāčplēša ielas, bet otrajā stāvā ierīkot biroju telpas, Db.lv informē SIA Liece komercdirektors Jānis Brants.

«Līgums ar SIA Apranga LV , kas pārstāv arī zīmolu Zara, beidzās 2018 gada 21 decembrī. Esam pateicīgi šim uzņēmumam par līdzšinējo salīdzinoši veiksmīgo sadarbību. Šķīrāmies, saglabājot draudzīgas attiecības un novēlot viens otram veiksmi turpmākajos projektos. Februārī tika saskaņots projekts, kas paredz pirmā stāva telpas dalīt divās līdz četrās tirdzniecības zonās ar atsevišķām ieejām no Tērbatas un/vai Lāčplēša ielas. Otrā stāva telpas tiks paredzētas un iznomātas ofisu vajadzībām. Tas ļaus kopējos ieņēmumus no konkrēto telpu iznomāšanas palielināt par 40%. Pašlaik ir noslēgts līgums par telpu pārbūvi un pielāgošanu minētajam izmantošanas mērķim,» informē J.Brants.

Mazumtirdzniecība

Veikalu Zara īpašniece par spīti eiro krīzei turpina labi pelnīt

Lelde Petrāne,13.06.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Spānijas Inditex, pasaulē lielākā apģērbu mazumtirgotāja, tīrā peļņa trīs mēnešos - līdz 30. aprīlim, palielinājusies par 30% līdz 432 miljoniem eiro, ziņo BBC.

Kompānija, kam pieder Zara un vairāki citi zīmoli, tostarp Massimo Dutti, Pull & Bear un Bershka, paziņojusi, ka peļņas palielināšanās saistāma ar starptautisko izaugsmi.

Apgrozījums audzis par 15% līdz 3,4 miljardiem eiro, kam palīdzējusi ekspansija Gruzijā, Bosnijā un Ekvadorā.

Inditex septembrī Ķīnā atklās Zara zīmola tiešsaistes veikalu.

Societe Generale analītiķe Anne Kritčlova lēš, ka apgrozījums, no kura atņemta jauno veikalu ietekme, pieaudzis par vismaz 6%.

«Tas ir turpinājies pirmajās sešās otrā ceturkšņa nedēļās, maijā un pusē jūnija, kas, domājot par eiro krīzi, ir pārsteidzoši,» viņa teikusi.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

2017.gada 3.oktobrī uzsāktie paplašināšanas darbi t/c Alfa strauji tuvojas beigām un jau 5.septembrī tiks atklāta jaunā piebūve.

«Pēc divu gadu intensīvas būvniecības t/c Alfa ir gatava atgūt lielākā Latvijas tirdzniecības centra titulu. Tādēļ ar gandarījumu varu pavēstīt, ka jaunā Alfa durvis vērs jau šī gada 5. septembrī,» skaidro Linstow Center Management valdes priekšsēdētājs Frode Gronvolds. «Esam tiešām pateicīgi gan mūsu apmeklētājiem, gan nomniekiem un sadarbības partneriem par pacietību. Tomēr varu apgalvot – tas ir bijis tā vērts, jo tagad piedāvāsim ne tikai plašāko modes preču zīmolu klāstu vienuviet, bet spēsim nodrošināt mūsu apmeklētājiem arī plašu restorānu zonu, sporta zāli un arī unikālu bērnu izklaižu zonu.»

Jau ziņots, ka projekta kopējās investīcijas sasniedza 55 miljonus eiro un tā ietvaros tirdzniecības centrs paplašināts par 30 000 m2. Līdz ar to nomnieku skaits no pašreizējiem 170 tiks palielināts līdz 250. Šobrīd iznomātas 95% tirdzniecības platību.

Mazumtirdzniecība

FOTO: Alfa kļūst par Latvijas lielāko tirdzniecības centru; darbi vēl nav galā

Monta Glumane,05.09.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tirdzniecības centrs Alfa pēc divu gadu būvniecības darbiem ver jaunās piebūves durvis apmeklētājiem. Līdz ar paplašināšanas darbu noslēgumu Alfa atkal kļūst par Latvijas lielāko tirdzniecības centru, palielinot iznomājamo tirdzniecības platību līdz 71 000 m².

Projekta kopējās investīcijas veido 55 miljonus eiro. Šobrīd norisinās darbs arī pie esošā tirdzniecības centa interjera renovācijas plāna.

T/c Alfa paplašināšanas darbi tika uzsākti 2017. gada septembrī. To ietvaros uzbūvētas divas jaunas ēkas – daudzstāvu autostāvvieta un trīsstāvu tirdzniecības ēka, kā arī labiekārtota teritorija, iestādot 177 kokus un veidojot Brīvības ielai piegulošo autostāvvietu kā parku. Paplašināšanas ietvaros nomnieku skaits no iepriekšējiem 170 palielināts līdz 210. Savukārt jaunās autostāvvietas ēka un teritorijas labiekārtošana šobrīd apmeklētājiem ļauj nodrošināt autostāvvietas 1750 automašīnām, kā arī velonovietnes.

Mazumtirdzniecība

Bezkažokādu programmai Fur Free Retailer pievienojušies pirmie Latvijas uzņēmēji

Dienas Bizness,27.02.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Fur Free Retailer programmā iestājušies pirmie Latvijas uzņēmēji – Uniq, Ecattus un modes zīmols Ieva Janelsiņa, tādējādi pievienojoties citiem, tostarp starptautiski plaši zināmiem, apģērbu zīmoliem, kas izvēlējušies netirgot kažokādu izstrādājumus.

Fur Free Retailer programmas mērķis ir veicināt ētiskas izvēles iespējas patērētājiem, sniedzot precīzu informāciju par mazumtirgotāja politiku attiecībā uz kažokādām. Apliecinot savu apņemšanos atteikties no kažokādu izstrādājumu ražošanas un tirdzniecības, šai programmai ir pievienojušies vairāk nekā 300 uzņēmumu no visas pasaules, tostarp Zara, H&M, Esprit, Lindex, Cubus, Dressmann, Bik Bok,Topshop, Bershka, Stradivarius un citi. Tagad Fur Free Retailer programmā iestājušies arī pirmie Latvijas uzņēmēji: Uniq, Ecattus un modes zīmols Ieva Janelsiņa.

Pasaulē

Zara īpašnieks pērn nopelnījis 2,4 miljardus; pelņas pieaugums - niecīgs

Lelde Petrāne,19.03.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Inditex, Spānijas modes gigants, kam pieder arī Zara zīmols, paziņojis, ka tā peļņa 2013. gadā augusi visai maz, vēsta BBC.

Pasaulē lielākais apģērbu mazumtirgotājs informējis, ka tīrā peļņa 12 mēnešos - līdz janvāra beigām, pieaugusi tikai par 1% līdz 2,4 miljardiem eiro.

Inditex pieder arī tādi zīmoli kā Massimo Dutti, Bershka un Pull and Bear.

Pārdošanas apjomi palielinājušies par 5%, bet pārdošanas apjomu pieaugums Eiropā, atskaitot Spāniju, bijis vien 0,5% apmērā. Savukārt, zīmols Zara Home uzrādījis strauju pārdošanas apjomu pieaugumu - par 29%.

2013. gadā Inditex atklāja 331 jaunu veikalu, un tagad tam pieder 6340 veikali 87 valstīs, tai skaitā Latvijā. Kompānija turpina paplašināt arī darbību interneta tirdzniecībā.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Aģentūra Reuters publicējusi fotogrāfijas, kurās redzama Vjetnamas apģērbu rūpnīca, kurā tiek ražoti arī apģērbi zīmolam Zara.

Rūpnīca atrodas netālu no Hanojas.

Vjetnamā top tādu visā pasaulē labi zināmu zīmolu kā Nike, Adidas, H&M, Gap, Zara, Armani un Lacoste preces.

Fotogrāfijas - raksta galerijā!

Mazumtirdzniecība

Uzsāk tirdzniecības parka Alfa paplašināšanās projektu; izmantos bankas kredītu

Lelde Petrāne,20.09.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Linstow Center Management (LCM) un Multi Corporation 3. oktobrī Rīgā oficiāli uzsāks tirdzniecības parka Alfa paplašināšanu par 30 000m2. Projekta kopējās investīcijas sasniedz 55 miljonus eiro un to plānots pabeigt 2019. gada augustā.

Swedbank Latvija ir projekta finanšu partneris, sniedzot 40 miljonu eiro lielu aizdevumu būvniecībai.

Paplašināšanās projekts palielinās tirdzniecības parka Alfa platību, kopējai tirdzniecības centra platībai sasniedzot 100 000m2, bet nomnieku skaits no pašreizējiem 170 tiks palielināts līdz 250.

Paplašināšanās projekts paredz jaunu trīsstāvīgu piebūvi ar īpašu, gandrīz 6 500m2 plašu restorānu zonu augšstāvā, kur apmeklētāji varēs ieturēt maltīti tādos restorānos kā LIDO, Vairāk Saules, BabyBack Ribs & BBQ un Galleria d’Arte. Tāpat restorānu zonā no jauna tiks atvērti restorāni Gan Bei City, Čili Pica un Double Coffee.

Jaunās ēkas pirmajos divos stāvos tiks izvietoti apģērbu veikali Zara, Bershka, Pull & Bear, Reserved un Mohito, kā arī jauni veikali, piemēram, Zara Home, Massimo Dutti, Stradivarius, Oysho, House, Cropp, Sinsay un Moskito.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ar īpašu ceremoniju Linstow Center Management (LCM) un Multi Corporation otrdien, 3.okobrī oficiāli uzsāka 55 miljonus eiro vērtos tirdzniecības parka Alfa paplašināšanas darbus.

Jau vēstīts, ka tirdzniecības centru iecerēts paplašināt par 30 000m2. Projekta kopējās investīcijas sasniedz 55 miljonus eiro un to plānots pabeigt 2019. gada augustā.

Fotogrāfijas no paplašināšanās uzsākšanas ceremonijas skatiet galerijā!

40 miljonu eiro aizdevumu būvniecībai izsniedza projekta finanšu partneris Swedbank Latvija. Pēc paplašināšanās nomnieku skaits no pašreizējiem 170 tiks palielināts līdz 250.

Paplašināšanās projekts paredz jaunu trīsstāvīgu piebūvi ar īpašu, gandrīz 6 500m2 plašu restorānu zonu augšstāvā, kur apmeklētāji varēs ieturēt maltīti tādos restorānos kā LIDO, Vairāk Saules, BabyBack Ribs & BBQ un Galleria d’Arte. Tāpat restorānu zonā no jauna tiks atvērti restorāni Gan Bei City, Čili Pica un Double Coffee.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Dažas dienas pēc tam, kad Eiropas Savienība (ES) Ķīnai bija noteikusi sankcijas par cilvēktiesību pārkāpumiem pret uiguru minoritāti, Ķīnas oficiālie mediji pastiprinājuši Rietumu kritiku, aicinot uz boikotu.

Uzbrukumi sākās trešdien, kad valsts raidsabiedrība CCTV brīdināja, ka Ķīnas pircēji "balsos ar kājām un boikotēs nesavaldīgās firmas", šādi izsakoties par Zviedrijas apģērbu ražotāju H&M.

Tā produkti jau pazuduši no tīmekļa veikaliem, un tīmeklī izplatīti aicinājumi uzņēmumu boikotēt.

H&M pērn paziņoja, ka pārtrauks iepirkt kokvilnu no Ķīnas Sjiņdzjanas reģiona, kur mīt vairums Ķīnas uiguru un kur izveidotas spaidu darbu nometnes.

Ceturtdien partijas laikraksts "Global Times" zīmoliem "Adidas", "Nike" un "New Balance" pārmeta, ka tie izteikuši "asas piezīmes" par Sjiņdzjanu.

Nopēlumu izpelnījušies arī tādi modes zīmoli kā "Burberry" un "Zara".

Foto

Nosauktas Kannu kinofestivāla labāk ģērbtās dāmas

Gunta Kursiša,28.05.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kā jau katru gadu, arī šogad Kannu kinofestivāls noslēdzies ne vien ar balvu pasniegšanu un Zelta palmas zara ieguvēju noskaidrošanu, bet arī ar neoficiālu modes pazinēju un mediju vērtējumu, kā kinodīvas izskatījušās uz sarkanā paklāja un kas tām bijis mugurā. Šogad par labāk ģērbtajām dāmām Kannās atzīta Nikola Kidmena (Nicole Kidman), Dženifera Lorensa (Jennifer Lawrence), Džesika Česteina (Jessica Chastain) un Fana Binginga (Fan Bing Bing), raksta Forbes.com.

Šā gada Kannu kinofestivāla labāk ģērbto kinoindustrijas pārstāvju tērpus varat aplūkot galerijā!

Šogad galveno balvu, Zelta palmas zaru, ieguva tunisiešu izcelsmes franču režisora Abdellatifa Kešiša filma «Adeles dzīve» (La Vie d’Adèle), savukārt otru svarīgāko balvu - Grand Prix saņēma Ītena un Džoela Koenu filma «Lūinā Deivisā» (Inside Llewyn Davis). trešais nozīmīgākais apbalvojums, Žūrijas balva, šogad tika piešķirts japāņu režisora Hirokadzuu Koreedas filmai «Kāds tēvs, tāds dēls» (Soshite chichi ni naru), bet par labāko režisoru tika atzīts meksikānis amats Eskalante, kurš uzņēma drāmu «Eli» (Heli).

Atpūta

Bimbuļi rimbuļi, Palikt LV, Sēdnīca un citas asprātības uzņēmumu nosaukumos

Dienas Bizness,23.02.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Turpinot iepriekšējos gados aizsāktās tradīcijas, Lursoft apkopojis arī 2014.gadā reģistrēto uzņēmumu interesantākos nosaukumus.

Lursoft skatījumā radošie prāti nav koncentrēti tikai kādā noteiktā reģionā, jo pērn reģistrēti uzņēmumi ar interesantiem nosaukumiem gan Latvijas lielākajās pilsētās, gan novados, informē Lursoft pārstāve Indra Jansone.

Tā, piemēram, no pērn janvārī reģistrētajiem uzņēmumiem, interesantākie nosaukumi Lursoft skatījumā ir Sudraba Laikmets (Rīga), Miera pērle (Rīga), Laika Eksperti (Rīga), Māra kumoss (Rīga), Rituālie Pakalpojumi (Valmiera), Labs Remonts (Rīga), Zirga Spēks (Ozolnieku nov), Flying Dogs (Ventspils), Digipalīgs (Rīga), BRIKU-BRAKU (Grobiņas nov), Viss Labi (Rīga), ZUMZUM (Rēzekne), Elpo Brīvi (Lielvārdes nov), Lec un minies (Ogres nov), 7.vārti (Ogres nov), Irracionāli risinājumi (Rīga), VĀRNU IELAS REPUBLIKA (Rīga).

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kādreizējais modes magnāts Pjērs Beržē trešdien nopēlis modes dizainerus, kuri ražo musulmaņu apģērbus un galvassegas, jo tie piedaloties «sieviešu paverdzināšanā».

Franču uzņēmējs savulaik bija modes leģendas Īva Senlorāna biznesa partneris.

Viņš kritizē modes zīmolus, kas sākuši ražot īpaši musulmaņu tirgum paredzētus apģērbus, sekojot itāļu modes nama Dolce&Gabbana paraugam.

«Es esmu sašutis,» viņš norāda intervijā franču radiostacijai Europe 1. «Māksliniekiem nevajadzētu būt nekādai darīšanai ar islāma modi. Dizaineru darbs ir padarīt sievietes skaistākas, dot viņām brīvību, nevis sadarboties ar diktatūru, kas uzspiež tādu riebīgu lietu, kas sievietes paslēpj un liek viņām dzīvot slepenu dzīvi.»

«Atsakieties no naudas un saglabājiet principus,» aicina uzņēmējs.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas lielākais apģērbu mazumtirdzniecības uzņēmums un zīmola «Zara» īpašnieks «Inditex» pagājušajā biznesa gadā, kas noslēdzās janvārī, strādāja ar 3,37 miljardu eiro tīro peļņu, un tas ir par 7% vairāk nekā attiecīgajā laika periodā pirms gada, teikts trešdien publiskotajā kompānijas paziņojumā.

Peļņas pieaugumu galvenokārt veicinājis pārdošanas apjoma un investīciju kāpums.

«Inditex» tirdzniecības apjoms biznesa gadā palielinājies par 9% un sasniedzis 25,34 miljardus eiro.

Uzņēmums vēsta, ka šajā periodā tas atvēris 183 jaunus veikalus, kopējam veikalu skaitam sasniedzot 7475.

«Inditex» pieder arī «Bershka», «Stradivarius» un citi zīmoli.

Vairāku «Inditex» zīmolu veikali darbojas arī Latvijā.

Būvniecība un īpašums

FOTO: Daudzfunkcionālais tirdzniecības centrs Akropole atzīmē spāru svētkus

Laura Mazbērziņa,03.05.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šodien, 3. maijā, atzīmēti topošā daudzfunkcionālā iepirkšanās un izklaides centra «Akropole» spāru svētki. Ievērojot tradīcijas, svinīgā ceremonijā uz ēkas jumta siju konstrukcijas piestiprināts ozollapu vainags, tādējādi iezīmējot apjomīgāko ēkas būvdarbu paveikšanu.

«Akropole» Maskavas ielā 257b, būs viens no lielākajiem iepirkšanās un izklaides centriem Baltijā, un tā kopējā platība būs apmēram 98 000 m2.Kopējās investīcijas projekta realizācijā sasniedz 200 miljonus eiro – tas ir līdz šim apjomīgākais investīciju darījums Latvijā tirdzniecības centra izveidē.

«Akropole» spāru svētkos paziņots arī jaunums visiem kino cienītājiem – līdz ar «Akropole» atklāšanu, durvis vērs Latvijā pirmais IMAX kinoteātris, kas būs daļa no Apollo Cinema.

««Akropole» piedāvās iepirkšanās un izklaides pieredzi ar vairāk nekā 220 dažādiem veikaliem – no mums jau labi zināmajiem Zara un River Island, kas būs lielākie šo zīmolu veikali Latvijā, līdz starptautiski augstu novērtētiem jaunpienācējiem, kā, piemēram, Van Graaf. Tāpat apmeklētājiem būs pieejamas jaunas izklaides iespējas – piemēram, O’Leary’s,» piebilst Saule Zabuļonīte uzņēmuma «Akropolis Group» vadītāja.

Eksperti

Tirdzniecības centri 2.0 jeb ko vēlas nomnieki

Jevgēnija Kiseļova, Colliers Tirdzniecības platību aģentūras asoc. direktore,18.06.2021

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Beidzoties gana ilgajiem un stingrajiem tirdzniecības centru darbības ierobežojumiem, neizbēgami ir sagaidāmas pārmaiņas industrijā, ne visi no pandēmijas izies sausām kājām.

Nākotnē to nomnieki būs krietni piesardzīgāki, ņemot vērā sūro pieredzi Covid-19 laikā.

Tā kā vairumam pašreizējo iepirkšanās centru nomnieku ir noslēgti ilgtermiņa līgumi, lielāku transformāciju nozarē varētu sagaidīt 3-5 gadu griezumā, taču jau pašlaik var runāt par pārmaiņu vektoriem.

Turklāt šīs izmaiņas nebūt nav saistītas tikai ar e-komercijas nostiprināšanos vien. Šobrīd viens no jautājumiem, ko uzdod potenciālie tirdzniecības centru nomnieki, tikpat kā nav bijis aktuāls nevienam vēl pirms pusotra gada, – vai uzņēmumam, veikalam ir otra ieeja vai tajā var piekļūt tikai no iekšpuses, vai arī no ārpuses – no ēkas fasādes puses, rampas vai kā citādi? Vai būs iespēja strādāt autonomi? Līdztekus aktualizējusies arī vajadzība strādāt elastīgi, pašam komersantam nosakot tieši tam piemērotu darba laiku. Tiek vaicāts par iespēju reklamēties kā atsevišķam veikalam, ka tas ir atvērts un pieejams ne tikai tirdzniecības centrā, bet, ka to var apmeklēt, pašā centrā nemaz neieejot.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šī gada februārī noslēdzies nekustamo īpašumu finansēšanas darījums 28 miljonu eiro apmērā, kā rezultātā AS Baltic RE Group finansiālā sadarbībā ar ABLV Bank ir investējusi vairākās vēsturiskās ēkās Vecrīgā, informēja ABLV Bank padomes priekšsēdētājs Oļegs Fiļs.

Darījuma rezultātā paredzēts Kaļķu ielu padarīt par ģimenēm draudzīgu iepirkšanās ielu. Baltic RE Group AS izpilddirektors Džovanni Dalla Zonka norādīja: «Tas ir kā liels lielveikals, kas sadalīts ielas garumā.»

Ēkas tika papildus rekonstruētas un pielāgotas atbilstoši jauno nomnieku, pazīstamu zīmolu pārstāvju prasībām. Kopējā iznomājamā platība ir 14 000 m2 un to veido sešas ēkas - Kaļķu ielā 15, Kaļķu ielā 12/14, Kaļķu ielā 6, tāpat arī Kungu ielā 1, Krāmu ielā 2 un Šķūņu ielā 19. Kopumā ēkās paredzēta vieta 35 vietējiem un ārzemju nomniekiem.

Dž. D. Zonka uzsvēra, ka Rīga šādam darījumam izvēlēta, jo ir centrālā Baltijas valstu pilsēta ar nozīmīgu tūrisma potenciālu. Tāpat viņš piebilda, ka šim projektam piemēroti zīmoli būtu Zara, Tommy Hilfiger, kas orientējas uz ģimenēm. Savukārt O. Fiļs norādīja, ka iepirkšanās ielas izveide Vecrīgā būs kā alternatīva lielajiem tirdzniecības centriem.