" Tirdzniecība palielinājusies par 1.9 procentiem līdz 3,293 miljoniem eiro
" Pamattirdzniecība palielinājusies par 4.3 procentiem
" Koriģētā pamatražošanas peļņa (EBIT) līdz 6.4 procentiem un 345 miljoniem eiro
" Nepārtraukta dinamiska paplašināšanās attīstības rajonos
"Mēs esam turpinājuši savu labo sākumu kārtējā budžeta gadā ar tālākiem panākumiem otrajā ceturksnī. Visas mūsu komercdarbības nozares uzrādīja dabiskā pieauguma apsteidzošu attīstību mūsu tirgos. Mēs arī spējām izmantot pastāvīgo dinamismu, kas dominē attīstības rajonos, lai tālāk paplašinātu mūsu tirgus pozīcijas," teica Ulrihs Lehners, Henkel KGaA Valdes Priekšsēdētājs. "Pateicoties veiksmīgajai attīstībai pirmajā pusgadā, mēs paredzam gūt pieaugumu pamattirdzniecībā no 4 līdz 5 procentiem pilnam 2007. budžeta gadam. Mēs arī turpinām sagaidīt pieaugumu pamatražošanas peļņā - kura pielāgota pēc ārvalstu valūtas - vairāk nekā pamattirdzniecības pieaugumu."
Diseldorfā - 2007.gada otrajā ceturksnī, Henkel sniedza pārskatu par tirdzniecību 3,293 miljonu eiro apmērā, kur pieaugums bija1.9 procenti, salīdzinājumā ar iepriekšējā gada ceturksni. Pieaugums pamattirdzniecībā, t.i. pieaugums, kurš pielāgots ārvalstu valūtai un iegādēm/atsavinājumiem, bija 4.3 procenti, kur ieguldījumu deva visas komercdarb��bas nozares. Pēc ļoti spēcīga pirmā ceturkšņa, kuru paaugstināja īpašas tirdzniecības aktivitātes, kuras tika organizētas, lai svinētu Persil simtgadi, dabiskais pieaugums Laundry & Home Care komercdarbības nozarē normalizējās pie 3.1 procentiem. Tirdzniecības pieaugums Kosmētikā/Parfimērijā sasniedza līdz 4.3 procentus. Adhesives Technologies, kuras bija guvušas labumu no celtniecības nozares darbības pirmajā ceturksnī, labvēlīgu laika apstākļu dēļ, uzrādīja visspēcīgāko izpildi ar 4.8 procentu pieaugumu. Šī komercdarbības nozare tika izveidota 2007.gada 1.aprīlī, iepriekš atsevišķi vadīto Patērētāju un Amatnieku Adhesives un Henkel Tehnoloģiju komercdarbības nozaru apvienošanās rezultātā.
Pamatražošanas peļņa pirms nodokļu nomaksas (EBIT) samazinājās par 5.5 procentiem līdz 339 miljoniem eiro, un par 3.6 procentiem pēc pielāgošanas ārvalstu valūtai. Skaitlis par iepriekšējā gada ceturksni iekļāva vienreizējus ienākumus, sasniedzot 41 miljonus eiro, kuri radušies no izolācijas stikla hermētiķu un gumijas-metāla savienojošo ķīmisko vielu komercdarbību atsavināšanas, kamēr šī ceturkšņa rezultāti iekļāva 8 miljonu eiro peļņu no zemes pārdošanas Turcijā. Pie tam, Henkel palielināja savus pārstrukturēšanās izdevumus no 6 miljoniem eiro iepriekšējā gada ceturksnī līdz 14 mijoniem eiro šajā ceturksnī. Pēc šo jomu koriģēšanas, EBIT pieauga par 6.4 procentiem, no 324 miljoniem eiro līdz 345 miljoniem eiro.
Pie 10.3 procentiem, tirdzniecības apgrozība (EBIT) pazeminājās par 0.8 procentu punktiem zem ieprieksējā gada ceturkšņa līmeņa. Pēc pielāgošanas augstākminētajām jomām, tirdzniecības apgrozība palielinājās par 0.5 procentu punktiem, no 10.0 procentiem līdz 10.5 procentiem. Izmantotā kapitāla apgrozība (ROCE) sasniedza līdz 15.4 procentus. Tīrais ienākums no līdzdalības palielinājās no 3 miljoniem eiro līdz 24 miljoniem eiro, galvenokārt mūsu līdzdalības Ecolab rezultātu dēļ. Neto procentu izdevumi papildinājās by 11 mijoniem eiro līdz -37 miljoniem eiro, galvenokārt lielāku ienākumu rezultātā no līdzekļiem, kuri sedz mūsu Vācijas pensiju saistības. Kopumā, neto finansu resursi palielinājās par 14 miljoniem eiro līdz -13 miljoniem eiro. Nodokļu likme bija 26.7 procenti.
Sakarā ar zemāku EBIT, ceturkšņa tīrā peļņa pazeminājās no 3.6 procentiem līdz 239 miljoniem eiro. Pēc tam, kad mazākuma līdzdalība sasniedza 5 miljonus eiro, tīrā peļņa par ceturksni bija 234 miljoni eiro (-3.7 procenti). Peļņa par priekšrocību akciju sasniedza 0.54 eiro (-5.3 procentus).
Komercdarbības nozares izpilde
Veļas mazgāšanas un mājaprūpes komercdarbības nozares pamattirdzniecība pieauga par 3.1 procentiem, turpretī ārvalstu valūtas kursiem un iegādēm/atsavināšanai bija negatīva ietekme, kas sastādīja -3.4 procentus. Reģistrējot divciparu procentu pieauguma koeficientus, tirdzniecība Austrumeiropā palika ļoti liela, turpretī Rietumeiropā ļoti augstais pirmā ceturkšņa pieauguma koeficients normalizējās, kā tas tika gaidīts. Pamatražošanas peļņa palielinājās no 2.8 procentiem līdz 111 miljoniem eiro; pēc pielāgošanas ārvalstu valūtas tirgum, pieaugums bija 5.7 procenti. Pieaugums tirdzniecībā Laundry apakšvienībā, bija lielā mērā labas izpildes rezultāts, ko radīja superizturīgi mazgāšanas līdzekļi un auduma mīkstinātāji. Kā daļa no kampaņas, lai atzīmētu Persil simtgadi, jauns "Persil 100 - Labāks nekā jebkad!" tika ieviests Vācijas tirgū. Austrumeiropā, auduma mīkstinātāju Silan aromterapijas līnija tika paplašināta ar jaunu aromātu iekļaušanu. Home care apakšvienība ieguva no vairākiem veiksmīgiem jauninājumiem. Eiropa, piemēram, pieredzēja jauna želejveida tualetes tīrītāja Bref Jumbo ieviešanu ar antibakteriālu tīrīšanas jaudu, un turpmākais variants tika pievienots Clin logu tīrītāju klāstam. Ziemeļamerikā, tirgū tika ieviests pirmais vannas tīrītājs ar prečzīmi Mīkstais Skrubis.
Kosmētikas/Parfimērijas komercdarbības nozare sasniedza pamattirdzniecības pieaugumu 4.3 procentu apmērā. Tas vēlreiz bija ievērojami virs attiecīgās tirgus pieauguma likmes, atkal apstiprinot veiksmīgo iepriekšējo ceturkšņu tendenci. Papildus pastāvīgai labai attīstībai Rietumeiropā, komercdarbības nozare uzrādīja īpaši labus rādītājus Austrumeiropā un Latīņamerikā. Tas tika arī atspoguļots pamatražošanas peļņas aprēķinā, kurš parādīja palielinājumu no 3.0 procentiem līdz 98 miljoniem eiro; pēc pielāgošanas ārvalstu valūtas tirgum, pieaugums bija 4.7 procenti. Hair Cosmetics komercdarbība turpināja sasniegt ievērojamu pieaugumu. Uzņēmuma tirgus pozīcijas visās konkrētajās kategorijās - krāsvielas, kopšana un veidošana - tika tālāk paplašinātas ar vairāku jauninājumu ieviešanas starpniecību, sasniedzot rekorda līmeņus Eiropā. Body Care komercdarbība parādīja turpmāku jūtamu attīstību, sevišķi sakarā ar divu lielāko prečzīmju labo attīstību Fa un Dial, abas no kurām palielināja tirdzniecību, pateicoties veiksmīgajiem jauninājumiem un portfeļa paplašināšanai. Skin Care komercdarbība guva peļņu no pretnovecošanās jauninājuma Diadermine 3D Wrinkle Filler Pen debijas tirgū un Aok prečzīmes atkārtotas ieviešanas Vācijā. Oral Care apakšvienībā, uzmanība tika pievērsta jaunu Freshness variantu ieviešanaiTheramed līnijā. Hair Salon komercdarbība arī turpināja attīstīties ļoti pozitīvi, iegūstot no dažādu jaunu produktu ieviešanas tirgū plus atkārtotas ieviešanas aktivitāšu klāsta.
Pamattirdzniecībai pieaugot par 4.8 procentiem, Adhesives Technologies turpināja savu pozitīvo attīstību. Divciparu procentu pieauguma likmes tika atkal reģistrētas Austrumeiropā, Āfrikā/Tuvajos Austrumos un Āzijas-Klusā okeāna reģionos, kur Rietumeiropa un Latīņamerika arī attīstījās labi. Komercdarbības attīstība Ziemeļamerikā bija diezgan gausa, sakarā ar tirgus apstākļiem, galvenokārt celtniecības nozarē. Pamatražošanas peļņa par iepriekšējā gada ceturksni iekļāva vienreizējus atsavināšanas ienākumus 41 miljonu eiro apmērā. Salīdzinājumā ar šo ceturksni, EBIT pazeminājās par 13.7 procentiem, vai par 11.7 procentiem pēc pielāgošanas ārvalstu valūtas tirgum. Bez šī izņēmuma posteņa, tomēr, tika iegūts būtisks pamatražošanas peļņas pieaugums, ar pozitīviem rezultātiem īpaši no precīzas izdevumu pārvaldīšanas, apjoma ekonomijas, kas rodas, sasniedzot spēcīgu pamattirdzniecības pieauguma attīstību, un realizācijas cenas palielināšanos. Consumer and Craftsmen apakšvienībā, uzņēmuma momentlīmes vēlreiz bija visspēcīgākie produkti. Kā piemēram nesenā pagātnē, attīstība Building Adhesives apakšvienībā atkal bija virs vidējās, gūstot labumu no turpmākās straujās celtniecības darbības Austrumeiropā un ilgstošas zaudētā atgūšanas svarīgajos Rietumeiropas tirgos. Industry apakšvienība arī turpināja parādīt ļoti labu attīstību. Komercdarbība, kura tika vadīta ar Loctite preču zīmes nosaukumu rūpnieciskai apkopei, remontam un kapitālremontam, attīstījās ļoti labi. Mūsu Ziemeļamerikas automobiļu komercdarbībā, vājināšanās, gausā tirgus dēļ uzsāktie pasākumi guva pirmos panākumus. Darījumu aktivitātes, kuras iekļāva aviācijas un tērauda rūpniecības nozares, turpināja parādīt spēcīgu attīstību. Šeit, Henkel spēja gan paplašināt savas tirgus pozīcijas ar novatoriskiem virsmas apstrādes produktiem, gan īstenot cenu pieaugumus.
Reģionālā izpilde
Tirdzniecība Eiropas/Āfrikas/Tuvo Austrumu reģionā ienāca ar 2,111 miljoniem eiro, 4.3 procentu vai 4.4 pieaugumu pēc pielāgošanas ārvalstu valūtas tirgum. Visas komercdarbības nozares deva ieguldījumu tās attīstībā. Austrumeiropā, tirdzniecība atkal palielinājās divciparu procentu amplitūdā, turpretī Rietumeiropā pirmā ceturkšņa attīstības dinamisms mazliet atslāba. Bija arī tirdzniecības apjoma trūkums, dažādu svarīgu komercdarbības aktivitāšu atsavināšanas dēļ. Pie 64 procentiem, tirdzniecības daļa, kura aprēķināta pēc šī reģiona, palika aptuveni tādā pašā līmenī, kā pagājušā gadā. Galvenokārt sakarā ar ārvalstu valūtas tirgus ietekmi, Ziemeļamerikas reģiona tirdzniecība pazeminājās par 7.7 procentiem; pēc pielāgošanas ārvalstu valūtas tirgum, pazemināšanās bija tikai 1.1 procents. Kosmētikas komercdarbība Ziemeļamerikā demonstrēja iepriecinošu attīstību, ko atbalstīja veiksmīgi jauninājumi. Ar 646 miljonu eiro apjoma tirdzniecību, reģiona kopējā tirdzniecības daļa sasniedza līdz 20 procentiem. Latīņamerikas reģionā tika reģistrēta 178 miljonu eiro tirdzniecība, ar 5.2 procentu vai 7.8 procentu palielināšanos pēc pielāgošanas ārvalstu valūtas tirgum. Šo attīstību galvenokārt radīja Cosmetics/Toiletries un Adhesives Technologies komercdarbības nozares. Uz reģionu attiecināmā tirdzniecības daļa palika nemainīga pie 5 procentiem. Henkel komercdarbība Āzijas-Klusā okeāna reģionā attīstījās izcili labi. Pie 298 miljoniem eiro, tirdzniecība ievērojami palielinājās par 8.4 procentiem, turpmāk pieaugot līdz 11.4 procentiem pēc pielāgošanas ārvalstu valūtas tirgum. Šeit, Adhesives Technologies komercdarbības nozare parādīja īpaši augstu attīstības koeficientu. Reģiona kopējās tirdzniecības daļa nedaudz palielinājās līdz 9 procentiem.
Kopumā, ļoti veicinoša attīstība norisinājās Austrumeiropas, Tuvo Austrumu, Āfrikas, Latīņamerikas un Āzijas-Klusā okeāna attīstības reģionos, kas turpinājās visā otrajā ceturksnī, kur Henkel vēlreiz sasniedza divciparu procentu pieaugumu tirdzniecībā šajos tirgos.
Galvenā līdzdalība
Ecolab Inc., St. Paul, Minesota, ASV, kurā Henkel pieder 29.6 procentu ieguldījums, sniedza pārskatu par 1,362 miljonu US dolāru tirdzniecību 2007. gada otrajā ceturksnī, 11.1 procentu pieaugumu, salīdzinot ar iepriekšējo gadu. Tīrā ceturkšņa peļņa pieauga par 18.4 procentiem līdz 110.3 miljoniem US dolāru. Šīs līdzdalības tirgus vērtība no 2007.gada 30.jūnija sasniedza līdz apmēram 2.3 biljoniem eiro.
Atjaunotā tirdzniecības un peļņas prognoze 2007.gadam
Ņemot vērā veicinošo komercdarbības attīstību, kas tika novērota pirmajā pusgadā, Henkel šobrīd paredz sasniegt 4 līdz 5 procentu pamatattīstības koeficientu (pēc pielāgošanas ārvalstu valūtas tirgum un iegādēm/atsavināšanām) pilnam budžeta gadam.
Henkel turpina paredzēt pieaugumu pamatražošanas peļņā (EBIT) - kura pielāgota ārvalstu valūtas tirgum - vairāk nekā pamattirdzniecības pieaugumu.
Henkel tāpat arī paredz pieaugumu ieņēmumos par priekšrocību akciju (EPS) vairāk nekā pamattirdzniecības pieaugumu.
Šis dokuments ietver progresīvus apgalvojumus, kuri balstās uz pašreizējiem novērtējumiem un pieņēmumiem, kurus veikusi Henkel KGaA uzņēmumu vadība. Progresīvie apgalvojumi ir raksturoti ar tādu vārdu lietojumu, kā gaidīt, paredzēt, plānot, iepriekš noteikt, pieņemt, uzskatīt, vērtēt, sagaidīt, utt. Šādus apgalvojumus nav jāsaprot kā jebkādā veidā garantējošus, ka šie paredzējumi izrādīsies precīzi. Turpmākā izpilde un rezultāti, ko faktiski sasniedzis Henkel KGaA un tā saistītie uzņēmumi, ir atkarīgi no vairākiem riskiem un neskaidrībām, un tāpēc var būtiski atšķirties no progresīvajiem apgalvojumiem. Daudzi no šiem faktoriem ir ārpus Henkel kontroles un tos nevar precīzi novērtēt iepriekš, tādus kā turpmākā ekonomiskā vide un konkurentu un citu, kuri iesaistīti tirgus jomā, darbības. Henkel neplāno un neapstiprina jebkādus progresīvus apgalvojumus.
Sazināties:
Henkel KGaA
Corporate Communications
Ernst Primosch Lars Witteck Wulf Klüppelholz
Telefons: +49-211-797-3533 Telefons: +49-211-797-2606 Telefons: +49-211-797-1875
Fakss: +49-211-798-2484 Fakss: +49-211-798-9208 Fakss: +49-211-798-9208
Pieejams fotomateriāli lejupielādēšanai: http://henkel.com/press
Sīkāku informāciju par faktiem un rādītājiem 2007.gada otrajam ceturksnim var atrast internetā: http://www.henkel.com/ir