Tirgus izpētes un eksporta konsultāciju uzņēmuma Gateway & Partners nākamais franšīzes birojs vēl šogad tiks atvērts Rumānijā; turpmāk katru gadu iecerēts atvēt trīs līdz piecus franšīzes birojus
«Apgūstot Baltijas tirgu un tam kļūstot par mājas tirgu, arvien lielāka uzmanība tika pievērsta tālākiem eksporta tirgiem. Mūsu pamata uzņēmējdarbība ir konsultāciju pakalpojumi, kuros ļoti svarīgi ir klātienes pārdošanas elementi, kas klasiskus pārdošanas rīkus ar vairumtirgotāja atrašanu un darbu pa tiešo no mājas biroja ar klientu padara pārāk dārgu un neprognozējamu. Paliek divas iespējas – ieguldīt un veidot pašiem savu biroju, apmācot darbiniekus un cerot uz viņu godaprātu darbu izpildē un jebkādiem rezultātiem pēc pusgada vai gada, vai arī sadarboties vietējiem uzņēmējiem, kuriem piedāvāt pārdošanai sagatavotu biznesa modeli un produktus,» saka Mārtiņš Tiknuss, Gateway & Partners vadošais partneris.
Pēc sarunām ar gala patērētājiem kompānija nonāca līdz izvēlei par labu otrajam variantam, kas nozīmēja franšīzes modeļa izveidi un Gateway & Partners ģeografiskā pārklājuma attīstību ar jaunu uzņēmumu izveidi mērķa valstīs. M. Tiknuss uzsver, ka produktam ļoti svarīgs ir kvalitātes līmenis. Lai to saglabātu nemainīgi augstā līmenī, visi projekti, kuri tiek pārdoti jaunajos franšīzes tirgos, tiek nodoti izpildei un ražošanai uz Latvijas centrālo biroju, kurā šobrīd jau ir 20 cilvēki ar 15 dažādu valodu zināšanām, kuri spēj nodrošināt eksporta partneru piesaisti un tirgus izpētes procesus vairāk nekā 45 pasaules valstīs. Tādejādi franšīzes biroja galvenais darbs ir pārdošana un attiecību uzturēšana ar klientu, izmantojot Gateway & Partners uzkrātās iemaņas un pieredzi.
«Ir liels lepnums un gandarījums, ka Latvijā radīts un attīstīts augstas intelektuālās kapacitātes produkts ir paraugs un nepieciešamība citu valstu ekonomiku attīstīšanai un eksportu veicināšanai,» saka M. Tiknuss.
Kā pirmās franšīzes darbības valstis Gateway & Partners izvēlējies Moldovu un Gruziju. Tas saistīts ar vairākiem iemesliem. Pirmkārt, to vēsture un ģeopolitika ir līdzīga Latvijai un uzņēmējdarbība piedzīvo tos pašus sarežģījumus un attīstības ciklus, tikai dažādos laikos. Tādejādi Latvijas kompānijas pieredze, strādājot Baltijā, ir vērtīga un piemērojama. Otrkārt, šo valstu iekšējie tirgi ir mazi, tieši tāpat kā Baltijas valstīs. Tas nozīmē, ka viņiem eksports ir prioritāte un nepieciešamība. «Turpināsim ar Rumāniju, Bulgāriju, Ungāriju, kā arī Ukrainu, Kazahstānu un Krieviju, gadā atverot no trim līdz pieciem jauniem birojiem,» stāsta M. Tiknuss.