Lai arī ne galvenais, vizuālā identitāte ir svarīgs elements, kas var veicināt eksportu un palīdzēt radīt uzticību potenciālajos partneros.
Tāpēc tirgus izpētes un eksporta konsultāciju uzņēmums Gateway & Partners sācis attīstīt jaunu biznesa virzienu – GatewayDesign. «Gadu gaitā, strādājot ar dažādu izmēru un industriju uzņēmumiem, pamanījām, ka vizuālās identitātes apziņa un prasme sevi pārliecinoši prezentēt uzņēmumu vidū ļoti atšķiras. Nenoliedzami, pastāv zināma korelācija starp vizuālajā ziņā profesionālāk pārstāvētajiem uzņēmumiem un to panākumiem eksportā. Vizuālā identitāte noteikti nav galvenais elements, kas veicinās eksportu, bet tas noteikti palīdzēs radīt potenciālajos partneros uzticību. Arī biznesā pirmajam iespaidam ir liela nozīme. Ikdienā veicot aptuveni 3000 dialogus ar ārvalstu potenciālajiem partneriem nedēļā, redzam, ar kādiem uzņēmumu tēliem un prezentācijas formām veicas labāk, bet kuriem pārliecināšanai nepieciešams ilgāks laiks. Šo daudzo gadu laikā uzkrājot pieredzi par dažādām industrijām un tirgiem, varam dot šīs zināšanas atpakaļ klientiem,» saka Mārtiņš Tiknuss, Gateway & Partners partneris.
Vaicāts, kas ir eksportētāju galvenie klupšanas akmeņi, viņš teic, ka uzņēmēji velta visu laiku un enerģiju pārdošanas procesam un produkta vai pakalpojuma attīstībai, bet piemirst par sakopta un kārtīga vizuālā tēla lomu pārdošanas procesā – nereti tā vienkārši nav. Tādā veidā tiek pazaudēts viens no svarīgiem rīkiem, ko var izmantot savā labā starptautiska līmeņa konkurences situācijā. «Vēl redzam, ka virknei uzņēmumu ir vēlme vizuālā tēla jautājumos kaut ko darīt, taču dzirdētie un redzētie pilnvērtīgu zīmolvedības procesu izcenojumi liek šo tēmu atlikt un atlikt. Mūsu pieredze rāda, ka, veicot uzlabojumus, ne vienmēr ir jāmaina viss uzņēmuma zīmols vai tēls un ilgi par katru no tā elementiem jādomā. Bieži pietiek ar svaigu skatījumu tikai par logo, mājas lapas izskatu un prezentācijas veidni, lai uzņēmums būtu pietiekami uzpucējies, lai dotos eksporta pasaulē,» spriež M. Tiknuss.
Ar šādām situācijām sastopoties diendienā, kompānijai radās ideja par GatewayDesign, kas tagad rūpējas par eksportētāju vizuālo tēlu ar zīmola atsvaidzināšanu un pielāgošanu eksporta aktivitātēm caur pārdošanas prezentāciju, katalogu, izstāžu materiālu un mājas lapu izstrādi.