Jaunākais izdevums

Fiat 500, kas Google Maps redzams Volkswagen Zviedrijas mītnes priekšā, jau nodēvēts par sabiedrisko attiecību apvērsumu Itālijas autoražotāja labā, vēsta thelocal.se. Vācijas konkurentam gan esot cits skaidrojums šai neērtajai situācijai.

Google Maps meklējot Volkswagen biroju Sodertaljē, izlec bilde, kurā redzama pelēka ēka ar uzrakstu Volkswagen virs galvenās ieejas.

Taču acis piesaista kompakta, sarkana automašīna, kas novietota tieši blakus.

Lai gan varētu domāt, ka tā ir Volkswagen Golf vai Beetle, automašīna, kas redzama Google Street View attēlā, patiesībā ir Fiat 500.

Šis uzkrītošais kontrasts jau piesaistījis daudzu mediju uzmanību, bet kāds ASV auto blogs norādījis, ka «Volkswagen ar šo sasodīto Fiat mītnes priekšā, visticamāk, nāksies samierināties gadu vai vairāk. Jautājums ir - kā Fiat zināja?»

Volkswagen atbilde gan esot vienkārša. «Viņi nezināja.»

Fakts, ka Fiat bijis tur brīdī, kad Google Maps transportlīdzeklis fotografējis Volkswagen mītni, esot vistīrākā sagadīšanās.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

Chrysler šogad biržā neiešot

Žanete Hāka,25.11.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šajā gadā Chrysler Group tomēr neveiks sākotnējo publisko piedāvājumu (IPO), atsaucoties uz kompānijas lielāko īpašnieku Fiat SpA, raksta Bloomberg.

Pagaidām nav zināms precīzs termiņš, kad IPO varētu notikt, Chrysler turpinās darbu pie IPO, un progress varētu būt nākamā gada pirmajā ceturksnī. To, kad kompānija izies biržā, noteiks tirgus apstākļi un citi apsvērumi, norādījuši Fiat pārstāvji.

Iepriekš tika ziņots, ka Chrysler varētu notikt pēc dažām nedēļām, piesaistot 2 miljardus ASV dolāru, kā rezultātā kompānijas vērtība būtu aptuveni 10 miljardi dolāru.

Eksperti gan norāda, ka kompānijas patiesā vērtība nav tik liela, jo tā gandrīz neaptver tādus lielus tirgus ārpus ASV kā Eiropas Savienība un Ķīna. ASV gan uzņēmumam pēdējā laikā veicies un tās pārdošanas apjomi auguši par 8,7%. Kompānijas tirgus daļa gan gada laikā nav mainījusies un ir 11,5%.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pazīstamās pilsētas sīkaļas Fiat 500 nosaukumā pievienojot burtu X, ir radīts pilnīgi cits Fiat, kādu iepriekš itāļu modeļu gammā nav nekad bijis

Sāksim ar to, ka Fiat 500 X ir Jeep Renegade asinsradinieks, attiecīgi arī Fiat jaunais modelis būs pieejams gan ar priekšējiem vai arī visiem četriem velkošajiem riteņiem. Vienīgā būtiskākā atšķirība – itāļu krosovers ne tikai vizuāli, bet arī emocionāli ir iznācis smalkāks un pilsētnieciskāks krosovers, līdz ar to tehniskajā ekipējumā, vismaz pagaidām nav plānota īpaša bezceļa versija ar pazeminātajiem pārnesumiem, kāda ir Jeep Renegade Trailhawk ar kārtīgu Active Drive Low pilnpiedziņu, kas strādā tandēmā ar Selec-Terrain vilkmes kontroles sistēmu. Atliek tikai pieminēt, ka jaunais Fiat 500 X nule kā ir ieradies arī Latvijas tirgū.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

Fiat iegādāsies atlikušo Chrysler daļu

Žanete Hāka,02.01.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Autoražotājs Fiat panācis vienošanos ar Chrysler Group mazākumakcionāru, ASV autoražotāja pensiju fonda veselības aprūpes trastu United Auto Workers par atlikušo uzņēmuma akciju iegādi, raksta MarketWatch.

Kopējais darījuma apjoms ir 4,35 miljardi ASV dolāru. Apvienojoties, autoražotāji izveidos septīto lielāko autoražotāju pasaulē.

Paredzēts, ka darījums tiks noslēgts līdz 20.janvārim. United Auto Workers maksājumu saņems divās daļās – kā īpašu maksājumu no Chrysler, aptuveni 1,9 miljardu dolāru apmērā, kā arī kā tiešo maksājumu no Fiat – 1,75 miljardu dolāru apmērā. Tāpat vienošanās paredz, ka Chrysler veiks četrus ikgadējos maksājumus trastam – katru 700 miljonu dolāru apjomā.

Pēc paziņojuma Fiat akcijas cena palēcās par 16%. Kopumā pagājušā gada laikā Fiat akcijas cena pieauga par 57%.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Par zīmolu izaicinājumiem mūsdienās, publiskajiem līderiem, profesionālu reputācijas veidošanu, gatavošanos krīzēm un vai tas maz ir iespējams, arī par pašas sabiedrisko attiecību nozares izaicinājumiem Dienas Bizness saruna ar sabiedrisko attiecību aģentūras Repute dibinātāju Ivetu Dzērvi.

Ko šodien nozīmē bieži piesauktais vārds reputācija? Tagad jau šo vārdu piesauc ne tikai profesionāļi, bet reputāciju izvērtē pat valsts institūcijas pirms sadarbības uzsākšanas.

Reputācija ir uzticēšanās. Un uzticēšanās pamatā ir stāsts, ko mēs veidojam par sevi, savu pakalpojumu vai produktu. Taču ir viens “bet”… Stāsta veidošana ir ļoti laikietilpīgs process, un tas ilgst visu profesionālo dzīvi, ja runājam par cilvēku. Savukārt, ja runājam par produkta vai uzņēmuma zīmolu, tad tik ilgi, kamēr šis zīmols pastāv, un zināmi nospiedumi cilvēku atmiņās saglabājas arī pēc tam. Būtiski, lai stāsts būtu patiess. Ir iespējams radīt uz meliem balstītu stāstu, bet tad tas nebūs dzīvotspējīgs. Ir faktiski neiespējami klāstīt, ka sapuvis ābols ir sulīgs un gards.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēc savas definīcijas Fiat 500 vai lielizmēra 500 L ir jautri un dzīvespriecīgi auto. Tāds ir arī krosoveru saimei piejaucētais derivāts 500 L Trekking

Pirmajā mirklī varētu domāt, ka 500 L nosaukumam klāt pievienotais vārds Trekking automātiski solīs itālim pilnpiedziņu, un brīvbiļeti uz ceļu segumiem, kur Fiat 500 L nevēlas rādīties. Taču tā nav. Tā nu mūsdienu autobūvē ir iegājies, ka pircēju pielabināšanai bieži vien pietiek ar ārišķīgiem trikiem.

Sāksim ar to, ka Trekking versija būs apkarināta ar plastmasas arku un sliekšņu uzlikām, turklāt gan priekšpusē, gan aizmugurē ieraudzīsim masīvākus un izturīgākus buferus, kā arī speciāli šim modelim ir pielāgota dizaina 17 collu vieglmetāla diski. Tomēr pats svarīgākais – Trekking versijas virsbūves attālums līdz ceļa virsmai būs pacelts par 13 mm augstāk nekā 500 L, tāpat pastiepts ir garums un paplatinātas riteņu arkas. Līdz ar to vismaz vizuāli tiks radīta sajūta, ka ar šo Fiat varam mesties vagot smilšu un dubļu vannas. Ar to gan nevajadzētu aizrauties, lai gan zināmā mērā šis auto diezgan labi adaptēsies sarežģītākiem braukšanas apstākļiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Auto gigants Fiat paziņo par jaunu nosaukumu

Lelde Petrāne,29.01.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Itāļu auto gigants Fiat trešdien paziņojis, ka maina nosaukumu, jo pabeigta ASV autoražotāja Chrysler iegāde. Jaunais nosaukums būs Fiat Chrysler Automobiles, ziņo thelocal.it.

«Lai izveidotu patiesu konkurentu lielajām, globālajām autobūves grupām, valde ir nolēmusi veidot Fiat Chrysler Automobiles N.V. kā grupas mātes kompāniju,» liecina autoražotāja paziņojums.

Fiat priekšsēdētājs Džons Elkans norādījis, ka nosaukuma maiņa paver jaunu nodaļu attīstībā.

Saskaņā ar kompānijas sniegto informāciju Fiat akcionāri saņems vienu Fiat Chrysler Automobiles kopīgo akciju par katru Fiat akciju, kas tiem piederējusi.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Turcijas izlūkdienests MIT pavēstījis, ka apvērsuma mēģinājums valstī ir atvairīts un situācija atgriežas normālajās sliedēs.

Kā paziņojis Turcijas premjerministrs Binali Jildrims, situācija lielā mērā tiek kontrolēta.

Ziņu aģentūra Anadolu vēsta, ka apvērsumu izplānojis nesen no amata atceltais armijas štāba priekšnieka juridiskais padomnieks Muharems Kose.

Tajā pat laikā televīzijā uzstājušies vairāki galvenie dažādu bruņoto spēku struktūru komandieri, noraidot apvērsumu, pavēstot, ka to sarīkojusi maza grupa armijas iekšienē.

Vienlaikus Ankarā un Stambulā turpinās sadursmes starp apvērsuma atbalstītājiem un prezidentam Radžepam Tajipam Erdoanam lojālajiem spēkiem. Virs galvaspilsētas Ankaras iznīcinātājs F-16 notriecis helikopteru ar apvērsumu atbalstošām militārpersonām.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jeep Renegade ir leģendārā amerikāņu zīmola jaunākais izstrādājums, kam dzīslās ritēs vairāk itāļu, nevis amerikāņu asinis

Pēc saviem izmēriem Renegade balansē starp visiem zināmo dižpārdokli Nissan Juke un Opel jauno cerību Mokka. Jaunā itāļu–amerikāņu kopdarba kopējais garums ir 4232 mm, kas ir par teju 10 cm vairāk nekā Juke, bet par 4,6 cm mazāk kā Opel Mokka. Automašīnas pamatā ir itāļu partnera Fiat 500 L platforma, taču konstruktīvi abi modeļi ir atškirīgi. Pieminēsim kaut vai to, ka Renegade riteņu bāze ir 2570 mm, kas ir par 45 mm mazāk kā Fiat 500 L. Turklāt Renegade motora pārsegs ir izgatavots no alumīnija, bet aizmugurējā piekarē ir Mc Pherson statņi ar trijām apakšējām svirām. Īsāk sakot, Renegade ir īsts purva bridējs, ko līdzīgi kā Jeep ciltstēvu Willys MB var pielāgot militārajām vajadzībām.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas Parlamenta (EP) izveidotā īpašā komisija nodokļu nolēmumu jautājumos ierosina noteikt, ka Eiropas Savienības (ES) ietvaros multinacionālām kompānijām ir jāmaksā nodokļi tajās valstīs, kurās tās gūst peļņu. Pašreizējā prakse gan ir citāda, šīs kompānijas nodokļus maksā tajā valstī, kurā ir to juridiskā adrese. Turklāt nereti attiecīgajā valstī multinacionāla kompānija nemaz neveic uzņēmējdarbību, bet ir tikai reģistrējusies zemāku nodokļu vai nodokļu atlaižu dēļ, vēsta laikraksts Diena.

Starbucks un Fiat

Šo jautājumu īpaši saasināja tā dēvētie Starbucks un Fiat gadījumi. Proti, Starbucks savu juridisko adresi reģistrēja Nīderlandē, bet Fiat - Luksemburgā, jo šīs valstis multinacionālām kompānijām piedāvāja ievērojamas nodokļu atlaides. Eiropas Komisijas (EK) ieskatā šādas atlaides, kas tiek piemērotas tikai atsevišķām kompānijām, ir uzskatāmas par nelegālu valsts atbalstu. Tāpēc EK nolēma, ka gan Starbucks, gan Fiat ir jāatmaksā atpakaļ 20-30 miljoni eiro, kurus kompānijas nav samaksājušas nodokļos nelegālu nodokļu atlaižu dēļ.

Komentāri

Pievienot komentāru
Investors

Bitkoins: nākotnes vispasaules valūta vai globālā piramīda?

ABLV Bank galvenais analītiķis Leonīds Aļšanskis,08.09.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

2017. gada astoņu mēnešu laikā notikušais straujais pasaulē pirmās kriptovalūtas cenas kāpums no 800 līdz 5000 dolāriem ir izraisījis jaunu bitkoin fenomena apspriešanas vilni. Atgādināsim, ka bitkoins (BTC, bitcoin) ir pirmā decentralizētā (pateicoties blockchain tehnoloģijai) elektroniskā nauda, kas parādījās 2009. gadā, kad kāds Satoshi Nakamoto izstrādāja tai speciālo programmatūru.

Radot šo naudu, autors (vai autoru grupa) visticamāk negaidīja, ka viņu lolojums izraisīs tādu interesi pasaulē un pārvērtīsies par īstu izaicinājumu mūsdienu bezseguma naudai (fiat-naudai). Atgādināsim, ka par fiat-naudu sauc nacionālo valūtu, kas ir valdības pasludinātais maksāšanas līdzeklis, kas nav nodrošināts ar konkrētiem aktīviem. Šobrīd, kad pasaule ir pilnībā atteikusies no “zelta standarta” 20. gadsimta 70. gados, tādas ir gandrīz visas nacionālās valūtas.

Taču ticību fiat-naudai uztur ne tikai valdības prasības, bet arī nacionālo ekonomiku varenība.Uz ko būtu jābalstās ticībai bitkoin, kas ir tīrā prāta produkts, no paša sākuma nebija skaidrs. Decentralizētā bitkoin emisija, ko sauc par mainingu, bija pieejama jebkuram indivīdam un tās iegūšanai bija nepieciešams tikai internets un dators. Sākumā — pietika arī ar personīgo datoru. Taču autors ir ierobežojis kopējo bitkoin emisijas apjomu (21 miljons) un iestrādājis mehānismu, kas būtiski sarežģī to iegūšanas procesu līdz ar naudas masas pieaugumu. Un tam ir gluži saprotami mērķi: novērst jaunizveidotās norēķinu vienības vērtības krišanos. Sākotnēji bitkoin pastāvēšana nesolīja tam rožainu nākotni (jāpatur prātā, ka tā tas ir bijis arī ar internetu). Un, iespējams, pirmie maineri uztvēra bitkoin emisiju kā jaunu aizraujošu spēli. To apliecina arī pirmie darījumi ar jauno valūtu: 2010. gadā viens sistēmas lietotājs nopirka no cita divas picas par 10 000 BTC, kas pēc 2017. gada augusta kursa ir 25 miljoni ASV dolāru par katru picu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Fiat un Mazda apvienojušies jaunu sporta mašīnu vārdā

Gunta Kursiša,23.05.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Automašīnu ražotāji Fiat un Mazda izveidojuši apvienību, lai attīstītu divu sēdvietu sporta mašīnu ražošanu, vēsta BBC.

Fiat un Mazda «aliance» darbosies, lai izstrādātu Fiat markas Alfa Romeo automašīnu un sporta mašīnu Mazda ar citu dzinēju un dizainu.

Automašīnas tiks ražotas Mazda ražotē Hirosimā. Par abu jauno sporta automobiļu bāzi tiks ņemta Mazda MX5 jaunākā versija.

Šāds solis sperts, jo Mazda vēlas smazināt savas izmaksas pēc tam, kad pēdējā finanšu gadā tā iedzīvojās 1,3 miljardu ASV dolāru zaudējumos.

«Tehnoloģiju un produktu attīstības sadarbību dibināšana ir viens no Mazda korporatīvajem mērķiem, un paziņojums par sadarbības veidošanu ar Fiat ir pirmais solis šajā virzienā,» paziņojumā norādīja Mazda prezidents Takaši Jamanoči (Takashi Yamanouchi). Fiat vadītājs Sergio Marčione (Sergio Marchionne) norādīja, ka sadarbības ar Mazda rezultātā radīsies «aizraujoša un stilīga sporta mašīna Alfa Romeo tradīcijās».

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nezinot jaunā pikapa Fiat Fullback rašanās vēsturi, šāda tipa auto pārzinātājiem jau pēc pirmā testa nāktos pārsteigumā ieplēst acis un apbrīnot itāliešu zaļknābi, secinot, ka tam jau pirmajā reizē ir iznācis lielisks auto

Izrādās, ka recepte ir gaužām vienkārša. Ņem un nokopē vienu no Eiropai paredzētajiem pikapa žanra spožākajiem eksemplāriem, proti, jaunākās paaudzes Mitsubishi L200, un lieta darīta. Kā zināms, mēģināt izgudrot pašam ir pietiekami sarežģīts un naudietilpīgs process, turklāt negarantē, ka jau pirmais cepiens izdosies nevainojami. Drīzāk otrādi. Sadraudzējoties ar Mitsubishi L200, Fiat komerctransporta divīzija Fiat Proffesional ir vienā rāvienā tikusi pie lieliska produkta.

Atskaitot ārējo dizainu, Fiat Fullback ir precīza Mitsubishi L 200 kopija. Pašmāju tirgū Fiat Fullback priekšroku dos Double Cab versijai kombinācijā ar jaudīgāko 2,4 litru common rail četrcilindru dīzeli, kas sagādās 180 ZS lielu jaudu. Bez motora, ko var sapārot ar sešpakāpju manuālo transmisiju vai piecpakāju automātu Fullback, rīcībā nonāks arī pārējie labumi, ieskaitot izturīgu virsbūves konstrukciju, modernizētu priekšējo piekari un vairāk resorlokšņu aizmugurējā piekarē. Tas viss stiprinās gan automašīnas izturību, gan arī padarīs braukšanu pēc iespējas komfortablāku, cik nu šāda tipa automobilim tas ir iespējams. Uz līdzena ceļa tas brauks patiešam līdzeni un nevainojami, taču uz grambaināka klājuma tas purināsies tikpat jautri kā lielākā daļa šāda tipa auto.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Turcijas armijas grupa piektdienas vakarā paziņojusi, ka tā pārņēmusi varu valstī.

«Vara valstī ir pārņemta pilnībā,» teikts telekanālā NTV nolasītajā armijas grupas paziņojumā.

Paziņojumā norādīts, ka šāds solis sperts, lai nodrošinātu un atjaunotu konstitucionālo kārtību, demokrātiju, cilvēktiesības un brīvības un ļautu valstī valdīt likuma varai, lai atjaunotu izjaukto kārtību.

«Visi mūsu starptautiskie līgumi un saistības paliek spēkā. Mēs ceram, ka mūsu labās attiecības turpināsies ar visām valstīm pasaulē,» teikts paziņojumā.

Tajā norādīts, ka valsti tagad pārvalda miera padome un tiek noteiktas kara stāvokļa tiesības un komandantstunda. Tāpat arī būšot jauna konstitūcija.

Šobrīd nav skaidrs, kas ir apvērsumu sarīkojusī armijas grupa.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

SIA PanCars bizness balstās uz prieka izbraucieniem ar harismātiskajām poļu mašīnām Fiat, ceturtdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

Staigājot pa Andrejostu Rīgā, pie Noliktava N˚3 namdurvīm nevar nepamanīt Fiat 126 modeļa automašīnas kuplā skaitā. 15 mazo automašīnu saimnieks ir Imants Pankars, kurš tās dēvē par saviem jautrajiem un šarmantajiem 15 dēliem. Viņš nav automašīnu kolekcionārs, bet tās liek lietā, attīstot biznesa ideju. Pirms trīs gadiem viņš sāka piedāvāt auto nomu, bet vēlāk – pasākumu organizēšanu. «Ja vēlies sajusties kā rokzvaigzne un saņemt uzmanību no apkārtējiem, jāizbrauc ar PanCars. Tās ir mana biznesa odziņa,» teic Imants.

Sāk ar vienu

2008. gadā, kad Latvijā bija krīzes drūmākais periods, Imants izlēma pamest studijas RTU Būvinženieru fakultātē un kopā ar draudzeni doties meklēt laimi Londonā. «Dzīve Londonā man ļāva izaugt. Bija jāstrādā, lai nomaksātu dzīvokļa īri, pelnītu iztiku. Jau iepriekš Latvijā man bija uzkrāta darba pieredze viesmīlības jomā, un Londonā iesākto turpināju. Beigās kļuvu arī par kāda restorāna menedžera asistentu,» stāsta Imants.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Koplietošanas transporta uzņēmums "CityBee" papildina autoparku ar 35 jaunām automašīnām, informē uzņēmums.

Autoparks tiek papildināts ar "Mini Cooper" un "Fiat 500" markas kabrioletiem, bet drīzumā vēl arī ar standarta "Mini Cooper" un "Nissan Qashqai" modeļiem. Kopā ar 35 jauno modeļu automašīnām kopējais autoparks vasaras sākumā sastāvēs no 350 transportlīdzekļu vienībām - "Fiat 500", "Mini Cooper", "Toyota Corolla", "Peugeot 308", "Qashqai" un "Fiat Ducato".

"Esam gandarīti, ka tirgus sāk pakāpeniski atdzīvoties un pieaug iedzīvotāju interese par mobilitāti. Tādēļ šobrīd esam nolēmuši turpināt attīstības plānus un vasaru iesākt ar kabrioletu piedāvājumu, kas ir jauna niša Latvijas piedāvājumam. Var teikt, ka "CityBee" būs pirmais uzņēmums, kas piedāvās Latvijas tirgum kabrioletu nomu koplietošanā," komentē "CityBee Latvija" vadītāja Egija Gailuma.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Itālijas sporta automašīnu ražotājs Ferrari trešdien Volstrītā veiksmīgi debitējis fondu biržā, akciju cenai pārsniedzot sākotnējā publiskajā piedāvājumā (IPO) noteikto līmeni.

Par godu šim svinīgajam notikumam pie Ņujorkas akciju biržas ēkas garāmgājēji varēja aplūkot astoņus Ferrari superauto, tostarp Sebastjana Fetela vadīto Pirmās formulas (F-1) modeli, 1961.gada modeli, kura vērtība veido 15 miljonus dolāru un vienu no jaunākajiem modeļiem - 1,4 miljonu dolāru vērto hibrīdu LaFerrari.

Uzņēmuma akciju IPO cena tika noteikta 52 dolāru (45,79 eiro) apmērā, taču neilgi pēc tirdzniecības sākšanas tā pārsniedza 60 dolārus par akciju.

Tirdzniecības sesijas noslēgumā Ferrari akciju cena gan bija pieaugusi vien par 5,8% - līdz 55 dolāriem par akciju.

Analītiķi gan norāda, ka šī bijusi cienījama debija tirgū, kas pēdējās nedēļās jaunu akciju kotēšanu sagaidījusi visai atturīgi.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Uzņēmums "Autobrava", kuram ir viens no lielākajiem autosaloniem Latvijā, ārkārtas situācijas apstākļos ir izveidojis tiešsaistes salona rīku, lai turpinātu klientiem nodrošināt automašīnu tirdzniecības pakalpojumus šai situācijai atbilstošā veidā.

Uzņēmuma valdes loceklis Ruslans Vlasjuks ir pārliecināts, ka jaunie apstākļi mainīs autosalonu nākotni, arī pēc krīzes arvien vairāk pārceļot pakalpojumus uz online vidi.

Uzņēmums desmit gadu laikā ir kļuvis par vienu no lielākajiem auto dīleriem Baltijā, pārstāvot tādus zīmolus kā "Hyundai", "SEAT", "JEEP", "FIAT", "FIAT Professional", "Alfa Romeo", "Suzuki", "Isuzu" un "SsangYong". Pērn uzņēmums pārdevis 700 jaunas un mazlietotas automašīnas.

"Lai nodrošinātu klientus ar nepieciešamo pakalpojumu klāstu, spējām ātri pielāgoties ārkārtas situācijai un operatīvi nomainījām klātienes salonu ar tikko izveidotu online salonu, kurā ikviens tiešsaistē var apskatīt automašīnas un uzdot mūsu ekspertiem jautājumus. Savukārt, ja ir interese par izmēģinājuma izbraucieniem, tad mēs, ievērojot visus nepieciešamos piesardzības pasākumus, vienojamies par individuālu laiku un vietu," skaidro R. Vlasjuks.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Itālijas sporta automašīnu ražotājs Ferrari pirmdien debitējis Milānas fondu biržā, taču kompānijas akciju vērtība piedzīvojusi kritumu.

Biržas atvēršanas brīdī Ferrari akciju cena veidoja 43 eiro, taču pēc 15 tirdzniecības minūtēm tā nokritās par gandrīz 4% un uz brīdi tika apturēta to tirdzniecība.

Ferrari oktobra beigās Volstrītā veiksmīgi debitēja fondu biržā, akciju cenai pārsniedzot sākotnējā publiskajā piedāvājumā (IPO) noteikto līmeni.

Ferrari īpašnieks - Itālijas un ASV autobūves grupa Fiat Chrysler Automobiles (FCA) - Ņujorkas biržā kotēja 9% struktūrvienības akciju.

Pirms šīs kotēšanas FCA piederēja 90% Ferrari akciju.

Šis IPO bija pirmais solis FCA iecerē atsevišķā uzņēmumā atdalīt struktūrvienību Ferrari.

Lēmums pārdot Ferrari mazākuma akciju daļu skaidrojams ar FCA nepieciešamību iegūt finanšu līdzekļus, lai finansētu ambiciozu attīstības stratēģiju, kas paredz automašīnu pārdošanas apjomu pasaulē līdz 2018.gadam palielināt līdz septiņiem miljoniem vienību.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

FOTO: CityBee Latvijā sāk piedāvāt koplietošanas automašīnu nomu

Lelde Petrāne,01.10.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

«CityBee» no 1. oktobra paplašina darbību Latvijā, uzsākot koplietošanas automašīnu nomu Rīgā.

Sākotnēji autoparku veido 300 automašīnas, bet pakāpeniski to skaits tiks palielināts.

«CityBee» Latvijā šā gada pavasarī ienāca ar kravas automašīnu «Fiat Ducato» nomu, kas ir pieejamas visu diennakti konkrētos piekļuves punktos. Vasarā tas uzsāka 500 elektrisko skrejriteņu nomu Rīgā un Jūrmalā. Šobrīd uzņēmums sper nozīmīgu soli attīstībā un uzsāk vieglo automašīnu nomu.

Izpētot rīdzinieku braukšanas paradumus, «CityBee» Latvijā izvēlējies nomai piedāvāt kompaktās «Fiat 500» automašīnas, kā arī «Toyota Corolla».

Egija Gailuma, «CityBee Latvija» vadītāja, iepriekš norādīja: «Ienākšana Latvijā vieglo automašīnu koplietošanas segmentā ir nozīmīgs solis mūsu attīstībā un paver jaunus izaicinājumus. Koplietošanas automašīnu tirgus Latvijā pieaug un tam ir augsts nākotnes potenciāls.»

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

SPRK: Nav pietiekamas komunikācijas starp sabiedrisko pakalpojumu sniedzēju un lietotāju

Žanete Hāka,06.03.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisija (SPRK) ir apkopojusi informāciju par aizvadītajā gadā ārpustiesas kārtībā izskatītajiem strīdiem regulatorā starp sabiedrisko pakalpojumu sniedzējiem un lietotājiem, informē SPRK.

Tie ir strīdi, kas izskatīti padomes sēdē un par kuriem pieņemti lēmumi (nevis atbilžu sniegšana uz sabiedrisko pakalpojumu lietotāju sūdzībām). Kopumā 2016. gadā Regulatora padome izskatīja 10 strīdus. Lielākā daļa tika skatīti enerģētikas nozarē.

Astoņos ierosinātajos strīdos Regulators pieņēma lēmumu pēc būtības, savukārt divos gadījumos izbeidza strīdu izskatīšanas procesu, jo iesniedzēji atsauca savus iesniegumus.

Enerģētikas nozarē dabasgāzes apgādē tika izskatīts viens strīds par sabiedrisko pakalpojumu sniedzēja atteikumu noslēgt līgumu ar jaunu lietotāju, ja lietotājs nepiekrīt samaksāt pakalpojuma priekšapmaksu. Viens strīds tika izskatīts par sabiedrisko pakalpojumu lietotāja rīcību par konstatēto dabasgāzes lietošanas noteikumu pārkāpumu. Divi strīdi izskatīti saistībā ar sabiedrisko pakalpojumu sniedzēja atteikumu noslēgt līgumu par dabasgāzes piegādi ar jaunu lietotāju līdz brīdim, kamēr netiks samaksāts parāds par objektā iepriekš patērēto dabasgāzi.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kriptopasaule šobrīd piedzīvo īstu ziemu gan tiešā, gan pārnestā nozīmē. Kriptovalūtu vērtībai strauji samazinoties, daudzi ir cietuši zaudējumus, bet citi šajā situācija saredz jaunas iespējas. Tostarp, viens no kriptopasaules vecbiedriem, kas veiksmīgi pārdzīvojis ne vienu vien kriptoziemu ir kriptobirža Binance.

Uz sarunu par to, kā biržai sokas šajā tirgus lejupslīdes periodā un, kas cilvēkus vispār mudina pievērsties blokķēžu tehnoloģijām un kriptovalūtām, uz sarunu aicinājām Binance pārstāvi Latvijā un Igaunijā Polinu Brotjē (Polina Brottier).

Kā nokļuvāt kriptovalūtu pasaulē un cik ilgi jau pārstāvat Binance Latvijā un Igaunijā?

Binance sāku strādāt pērnā gada septembrī. Mani ieintriģēja kriptovalūtas un blokķēdes tehnoloģijas. Pirmo kriptovalūtu pati iegādājos 2021. gada sākumā. Pirms manis blokķēdes un kriptovalūtas iesāka apgūt mana māsa. Mums ir kopīgs draugs, kurš mums ieteica izveidot kontus Binance. Māsa to izdarīja pirmā, iepazinās ar platformu un pēc tam apmācīja arī mani. Tāpat kā daudzi citi, sākotnēji arī es biju nedaudz apmaldījusies milzīgajā informācijas apjomā par kripto un vēlējos, lai kāds, kuram es uzticos, man palīdzētu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Pāvests Latvijā brauks ar vienkāršu auto

Laura Mazbērziņa,17.09.2018

Romas katoļu baznīcas vadītājs pāvests Francisks (Jorge Mario Bergoglio).

Foto: Giuseppe Ciccia/Pacific P/SIPA/SCANPIX/LETA

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Romas katoļu baznīcas vadītājs pāvests Francisks (Jorge Mario Bergoglio) Baltijas valstīs pārvietosies ar «Fiat Tipo» automašīnu, kas atspoguļojot viņa galvenās vērtības – vienkāršību un mērenību.

Septembra beigās paredzētā Franciska vizīte ir otrā reize, kad pāvests ierodas Baltijas valstīs pēc to neatkarību atgūšanas. Pirmais 1993. gada septembrī ciemojās Jānis Pāvils II.

«Pāvests neierodas kā tūrists, viņu neinteresē skaistas fasādes,» uzsver vizītes organizatori.

Pāvesta vizītes laikā lietotās automašīnas vēlāk parasti tiek nodotas izsolē, bet savāktie līdzekļi tiek veltīti labdarībai. Tie ir ļoti pieprasīti modeļi – piemēram, 2016. gadā vizītes Filadelfijā laikā lietotais «Fiat 500L» modelis vēlāk izsolē tika pārdots par 82 tūkstošiem ASV dolāru. Jauns tāds modelis ASV maksā četras-piecas reizes mazāk.

Pagājušajā gadā «Lamborghini» speciāli Vatikāna vadītājam radīja un uzdāvināja īpašu sporta «Huracan». Tiesa, pāvests pie tās stūres tā arī nepiesēdās – automašīna tika pārdota «Sotheby‘s» izsolē par 715 tūkstošiem eiro. Tas ir par 4 reizēm vairāk, nekā sākotnējā «Huracan» cena, kas sasniedz aptuveni 180 tūkstošus eiro. Lielākā daļa no summas, kas tika iegūta par automašīnu, tika veltīta ISIS izpostītas Irākas pilsētas Ninīvijas atjaunošanai, atlikusī daļa – citām labdarības organizācijām.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Deklarācija par Krišjāņa Kariņa (JV) topošā Ministru kabineta iecerēto darbību, par ko vienojušās koalīcijas partijas.

Saeima šodien lems, vai apstiprināt jauno valdību, kuru veidotu partiju apvienība "Jaunā Vienotība", partiju apvienība "Apvienotais saraksts" un Nacionālā apvienība.

Ievads

Krišjāņa Kariņa valdības mērķis: Latvijas ekonomikas transformācija labākai dzīvei Latvijā

Kopš Latvijas valsts neatkarības atgūšanas valsts un tās iedzīvotāji ir piedzīvojuši milzu pārmaiņas - pāreju no komandekonomikas uz tirgus ekonomiku, valsts un pašvaldību īpašuma privatizāciju, demokrātisko institūciju izveidošanu un nostiprināšanos, naudas un zemes reformas īstenošanu, pievienošanos Eiropas Savienībai (ES) un NATO militārajai aliansei.Šajā ceļā ir pārvarēti dažādi izaicinājumi, šobrīd sastopamies ar Krievijas agresīvo karadarbību Ukrainā, kura grauj likuma varā balstīto starptautisko kārtību un ir lielākais drošības apdraudējums Eiropai, radot milzīgas cilvēku ciešanas. Karadarbība ir izraisīju

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas Komisija (EK) trešdien pret Itāliju sākusi pārkāpumu konstatēšanas procedūru par tās nespēju pienācīgi izmeklēt apsūdzības par Itālijas un ASV autobūves grupas Fiat Chrysler Automobiles (FCA) iespējamo krāpšanos ar kaitīgajiem izmešiem.

EK norāda, ka Itālijas varasiestādes ignorējušas kaitīgo izmešu manipulēšanas programmatūru klātbūtni Fiat automobiļos, kas samazina šo izmešu daudzumu testu laikā.

EK šodien nolēmusi nosūtīt oficiāla paziņojuma vēstuli, lūdzot Itāliju atbildēt uz bažām par nepietiekamu rīcību saistībā ar izmešu kontroles stratēģijām, ko īstenojusi FCA, teikts komisijas ziņojumā.

Šāds paziņojums ir pirmais solis EK pārkāpumu konstatēšanas procedūrā, kas nodrošina, lai Eiropas Savienības (ES) dalībvalstis ievēro bloka noteikumus.

Itālijas transporta ministrs Graciāno Delrio noraida iespējamību, ka "Fiat" varētu būt krāpies ar kaitīgo izmešu rādītājiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Starptautiskā kurjerpasta uzņēmums DHL Express Latvia uzsācis sūtījumu piegādi, izmantojot Fiat Professional elektriskos automobiļus E-Ducato no Autobrava Motors.

Izvēle par labu šiem automobiļiem notikusi dažādu iemeslu dēļ – garā nobraukšanas distance, vadības iespējas un citi faktori.

“Šis ir vēl viens solis ceļā uz uzņēmuma ilgtspēju. Dabas labklājība ir globāla atbildība, tāpēc jūtam pienākumu ieguldīt grupas vispārējā mērķa sasniegšanā – samazināt kaitējumu videi. Pieaugot pieprasījumam pēc ekspressūtījumiem, kā arī piegādes apjomam un biežumam, palielinās arī degvielas patēriņš un izmešu daudzums. Tāpēc mēs paplašinām savu elektroauto parku, pārejot uz videi draudzīgākiem transportlīdzekļiem,” norāda DHL Express Latvia vadītājs Krists Ezeriņš.

Pasaulē pieaugot loģistikas aktivitātēm, starptautiskā Latvijas uzņēmumu kontrolējošā Vācijas loģistikas un eksprespasta grupa Deutsche Post DHL ir paziņojusi, ka nākamajā desmitgadē investēs 7 miljardus eiro, lai samazinātu siltumnīcefekta izraisošo gāzu izmešus.

Komentāri

Pievienot komentāru