Pazīstamās pilsētas sīkaļas Fiat 500 nosaukumā pievienojot burtu X, ir radīts pilnīgi cits Fiat, kādu iepriekš itāļu modeļu gammā nav nekad bijis
Sāksim ar to, ka Fiat 500 X ir Jeep Renegade asinsradinieks, attiecīgi arī Fiat jaunais modelis būs pieejams gan ar priekšējiem vai arī visiem četriem velkošajiem riteņiem. Vienīgā būtiskākā atšķirība – itāļu krosovers ne tikai vizuāli, bet arī emocionāli ir iznācis smalkāks un pilsētnieciskāks krosovers, līdz ar to tehniskajā ekipējumā, vismaz pagaidām nav plānota īpaša bezceļa versija ar pazeminātajiem pārnesumiem, kāda ir Jeep Renegade Trailhawk ar kārtīgu Active Drive Low pilnpiedziņu, kas strādā tandēmā ar Selec-Terrain vilkmes kontroles sistēmu. Atliek tikai pieminēt, ka jaunais Fiat 500 X nule kā ir ieradies arī Latvijas tirgū.
Kāpēc tas būtu jāpērk?
Negaidīti glīts un iekārojams auto. Jau pēc pirmā iznāciena 2014. gada Parīzes autoizstādē bija skaidrs, ka aiz šī modeļa ādas slēpsies pavisam citāds slavenā Fiat 500 modeļa radinieks. Šo rindu autoram bija unikāla iespēja nedēļas garumā ar 500 X iepazīties tā dzimtenē Itālijā. Atzīšos godīgi, ka pietiekoši garajā kopābūšanas periodā 500 X ne uz brīdi neradīja šaubas vai aizdomas, kas tas varētu apnikt vai kaitināt. Drīzāk otrādi, šis Fiat ir spējīgs kļūt par uzticamu draugu, pat tiem, kas pat ļaunākajos murgos nevēlas sapīties ar Fiat markas automobiļiem. Kāpēc? Tāpēc, ka šim Fiat nav nekā kopīga ar agrāko gadu Fiat izstrādājumiem. Rūpīgi nostrādāts salons, kurā nekas nečīkst un negrab. Pietiekoši ērts ģimenes auto, par spīti tam, ka bagāžas nodalījums nav sevišķi liels, proti, 350 litri, tā forma ļaus, tajā rūpīgi kārtojot somas un saiņus, sastūķēt visu, ko sirds kāro. Nu, gandrīz visu. Brauciena laikā uz ātrgaitas šosejas vai riņķojot pa kalnu serpentīnu šaurajiem celiņiem, auto demostrēs ļoti azartiskas gaitas īpašības un stabilitāti: gan taisnvirziena kustībā, gan pagriezienos. Vienīgais, kā jau to varēja prognozēt, Fiat 500 X, kas idejiski balansē starp Nissan Juke un Opel Mokka izmēra krosoveriem, cenas ziņā nebūs lēts pirkums. Vienkāršākais priekšpiedziņas benzīnmodelis maksās, sākot no 16990 eiro, savukārt kombinācijā ar visiem četriem velkošajiem riteņiem nāksies rēķināties ar vismaz 23990 eiro.
Visu rakstu Burts, kas izmaina visu lasiet 13. marta laikrakstā Dienas Bizness.