Jaunākais izdevums

Jeep Renegade ir leģendārā amerikāņu zīmola jaunākais izstrādājums, kam dzīslās ritēs vairāk itāļu, nevis amerikāņu asinis

Pēc saviem izmēriem Renegade balansē starp visiem zināmo dižpārdokli Nissan Juke un Opel jauno cerību Mokka. Jaunā itāļu–amerikāņu kopdarba kopējais garums ir 4232 mm, kas ir par teju 10 cm vairāk nekā Juke, bet par 4,6 cm mazāk kā Opel Mokka. Automašīnas pamatā ir itāļu partnera Fiat 500 L platforma, taču konstruktīvi abi modeļi ir atškirīgi. Pieminēsim kaut vai to, ka Renegade riteņu bāze ir 2570 mm, kas ir par 45 mm mazāk kā Fiat 500 L. Turklāt Renegade motora pārsegs ir izgatavots no alumīnija, bet aizmugurējā piekarē ir Mc Pherson statņi ar trijām apakšējām svirām. Īsāk sakot, Renegade ir īsts purva bridējs, ko līdzīgi kā Jeep ciltstēvu Willys MB var pielāgot militārajām vajadzībām.

Kāpēc tas būtu jāpērk?

Atzīšos godīgi, ka pirms došanās uz Milānu, kur norisinājās jaunā Jeep Renegade žurnālistu testa braucieni, ekspektācijas par jauno auto nebija diez ko lielas. Taču vienas dienas piedzīvojums Fiat piederošajā Boloko testu poligonā, kā arī izbrauciens pa Milānas tuvumā esošajiem autoceļiem pierādīja pilnīgi pretējo – negaidīti feins un azartisks piedzīvojumu meklētājs! Renegade ir krietns auto ar neticami labu salona apdari un rūpīgu izpildījumu. Turklāt kustībā uz ātrgaitas šosejas vai, kūņojoties testa poligona īpaši izveidotajā bezceļu trasē, aiz virsbūves čaulas tiek atstāti visi trokšņi. Nekas negrab un nečīkst. Arī par montāžas kvalitāti nav iebildumu. Starp citu, jauno Jeep mazuli ražos tikai un vienīgi Itālijā, bet uz konveijera lentes Amerikā tam nav plānots kāpt. Tas nozīmē un Jeep fani Amerikā, kā arī pārējos 100 pasaules tirgos, kuros plānots tirgot Renegade, tos saņems no Itālijas rūpnīcas. Nenoliedzami, Renegade pa visām vīlītēm spraucas ārā itāļu inženieru dzelžainais tvēriens, taču tāpat kā citiem Jeep arī zem Renegade ādas ir iešūta Jeep piedzīvojuma meklētāja talants. Branga darvas karote Renegade medus mucā neapšaubāmi ir gaidāmā modeļa cena. Askētiskākais Renegade priekšpiedziņas izpildījumā ar mazāko motoriņu un pieticīgāko aprīkojumu maksāšot, sākot no 20 tūkst. eiro. Bail pat iedomāties, cik maksās Renegade glaunākā Trailhawk mundierī ar kārtīgu Active Drive Low pilnpiedziņu, kas strādā tandēmā ar Selec-Terrain vilkmes kontroles sistēmu. Jāpiebilst, ka Trailhawk versijā esošie četri vilkmes kontroles regulējumi – Auto, Sand, Mud, Snow – tiek papildināti ar piekto – Rock regulējumu. Bez tā visa deviņpakāpju automāta smadzenes ir ieprogrammētas tā, lai radītu pazeminātā pārnesuma darbības efektu brīžos, kad tiks aktivizēts 4X4 Lock režīms.

Tehnika un vadāmība

Motorizācijas programma Renegade paredz ļoti plašu un daudzveidīgu izvēli, kas liks nobālēt daudziem konkurentiem. Vispirms tie ir Fiat izstrādātie motori, proti, 1,6 litru 110 ZS benzīnmotors un 140 un 170 ZS jaudas 1,4 litru turbomotori. Smagās degvielas cienītājiem tiek celti galdā veseli četri taupīgie Fiat dīzeļi. 120 ZS jaudīgs 1,6 litru dīzeļmotoriņš, kā arī divu litru dīzelis ar 120, 140 un 170 ZS jaudas diapazonu. Visbeidzot Ziemeļamerikai, Tuvajiem Austrumiem un citiem tirgiem paredzēts Chrysler ražotais 185 ZS jaudīgais 2,4 litru benzīnmotors. Atkarībā no piedziņas konfigurācijas motori strādās tandēmā ar piecpakāpju un sešpakāpju manuālajām transmisijām, kā arī robotizēto mehāniku ar dubulto sajūgu. Taču interesantākais un lepnākais ieraksts Renegade tehniskajā pasē ir kompānijas ZF deviņpakāpju automāts. Ar šo tehniku varēs apsedlot 170 ZS jaudīgo 1,4 litru turbomotoru, kā arī 140 un 170 ZS jaudīgos dīzeļus. Gaitā Renegade ir viegli vadāms un saprotams auto. Auto noskaņojumu nesabojās lielākas vai mazākas ceļa grambas. Jau standarta izpildījumā piekares gājiens priekšpusē ir 170 mm, bet aizmugurē 205 mm. Vēl lielāks piekares gājiens ir Trailhawk modelim, kam virsbūves attālums līdz ceļa virsmai ir palielināts par 2 cm, sasniedzot 21 cm. Tas jau nozīmē, ka auto bez bailēm varēs šķērsot līdz 48 cm dziļas ūdenstilpes.

Varētu vēlēties

No iekšpuses pāredzamību ierobežos masīvās priekšējās jumta statnes. Nedaudz pieviļ arī pati salona ergonomika, jo no autovadītāja sēdpozīcijas ne visas svarīgās vadības podziņas uz viduskonsoles augšējās daļas būs rokas stiepiena attālumā. Kaut salonā ir vairāk vietas nekā no ārpuses izskatās, bagāžas nodalījums ir mazs.

Verdikts

Pirmais kompaktklases visurgājējs, kam dzīvošanās pa dubļiem sagādās prieku, nevis bailes. Visu laiku itāliskākais Jeep modelis.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Paredzams, ka 2020. gada otrajā pusē arī Eiropā tiks sākta jaunā Jeep Gladiator pikapa tirdzniecība.

Svaigākais Jeep jaunums tiks atrādīts Jeep Camp 2019 pasākuma ietvaros, kas šīs nedēļas nogalē norisinās Itālijā, Dolomītu kalnu kūrortā San Martino di Castrozza. Skaidrs, ka uz pasākuma lielāko zvaigzni, jauno Gladiator pagaidām var tikai paskatīties, toties vēl nedaudz iepriekš radās iespēja izmēģināt šā brīža aktuālo Jeep modeļu klāstu. Nelielai atkāpei var minēt, ka uz Jeep Camp 2019 šogad plāno ierasties vismaz 1600 Jeep fanu ar 800 Jeep zīmola automobiļiem. Uz Jeep Camp 2019 plāno doties arī kaislīgākie Jeep autoentuziasti no Baltijas.

Uzbūvē savu pilsētiņu

San Martino di Castrozza kalnu kūrortā, kas atrodas aptuveni divu stundu braucienā no Venēcijas, 2018. gada nogalē plosījās postošas sniega vētras, izbojājot tik piemīlīgo meža ainavu un izgāžot pat simtgadīgus kokus. Postošās dabas parādības sekas vēl 2019. gada vasarā ir redzamas. Daļu no masveidā izgāztajiem kokiem Jeep izmantoja sava pasākuma vajadzībām, proti, uzbūvējot kalna piekājē īpašu Jeep nometni, kā arī izveidojot šķēršļu braukšanas vingrinājuma rampas. Viens no pasākuma pamatuzdevumiem – atkal kaujas apstākļos testēt mūsdienu Jeep modeļu bezceļu spējas. Tās joprojām ir līmenī. Nenoliedzami, vislielāko uzmanību piesaistīja jaunais Jeep Wrangler.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pazīstamās pilsētas sīkaļas Fiat 500 nosaukumā pievienojot burtu X, ir radīts pilnīgi cits Fiat, kādu iepriekš itāļu modeļu gammā nav nekad bijis

Sāksim ar to, ka Fiat 500 X ir Jeep Renegade asinsradinieks, attiecīgi arī Fiat jaunais modelis būs pieejams gan ar priekšējiem vai arī visiem četriem velkošajiem riteņiem. Vienīgā būtiskākā atšķirība – itāļu krosovers ne tikai vizuāli, bet arī emocionāli ir iznācis smalkāks un pilsētnieciskāks krosovers, līdz ar to tehniskajā ekipējumā, vismaz pagaidām nav plānota īpaša bezceļa versija ar pazeminātajiem pārnesumiem, kāda ir Jeep Renegade Trailhawk ar kārtīgu Active Drive Low pilnpiedziņu, kas strādā tandēmā ar Selec-Terrain vilkmes kontroles sistēmu. Atliek tikai pieminēt, ka jaunais Fiat 500 X nule kā ir ieradies arī Latvijas tirgū.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Jaunais Jeep Compass: Neglītā pīlēna pārvērtības

Aldis Zelmenis,17.11.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jaunais Jeep Compass ir pelnījis uzslavas jau par to vien, ka tas ir atguvis acij pievilcīgu dizainu

Tiem, kuri neatceras, kā izskatījās iepriekšējās paaudzes Compass, nevajag par to nemaz atgādināt. Pēc būtības šī stāsta varonis nav izgudrojis neko jaunu. Aizņemoties slavenākā un populārā radinieka Jeep Grand Cherokee pārbaudītos dizaina šablonus, Compass tos ir veiksmīgi realizējis dzīvē, tikai samazinātā formātā. Svarīgi, ka arī saturiski auto ir laikmetīgs produkts, ar lielisku pildījumu, kādu šodien pieprasa autopircējs. Nav šaubu, ka uz Eiropas skatuves, jo īpaši Latvijā, šis auto varētu kļūt par Nr. 1 izvēli no šobrīd pieejamā Jeep modeļu klāsta.

Kaut arī Jeep Compass nav pazemināto pārnesumu, tas tomēr ir īsts Jeep ar iespēju saslēgt godīgu 4x4 pilnpiedziņas sistēmu un to izmantot, braucot līdz 120 km/h lielam ātrumam. Ir elektroniski vadāmā pilnpiedziņas sistēma ar Selec–Terrain uzraugu, kas pielāgos motora un balstiekārtu dažādiem dzīves gadījumiem. Pēc noklusējuma tam būs Auto režīms, kam sekos Snow, Sand un Mud regulējumi. Elitārākajai Trailhaw modifikācijai, spodrinot džipisko raksturu, papildus būs vēl Rock režīms un par 25 mm lielāks virsbūves attālums līdz ceļa virsmai, sasniedzot 216 mm. Var teikt, ka ikviens Compass būs brašs un ērts ģimenes auto. Pat neraugoties uz diezgan pieticīgo bagāžas nodalījumu, salonā četriem pasažieriem vietas ir vairāk nekā nepieciešams. Compass ir pareizais pirkums tiem, kam Jeep Grand Cherokee jau šķiet nedaudz novecojis un par lielu, bet Jeep Cherokee spocīgais dizains šķiet nepieņemams. Pēc papīriem Compass ir pieejams arī ar priekšējiem velkošajiem riteņiem, taču Jeep pircēju auditorija varētu nosliekties tikai uz 4x4 versijām, galvenokārt jau tāpēc, ka komplektā ar 170 ZS benzīna turbomotoru šī tehnika draudzēsies ar pilnpiedziņu un deviņpakāpju automātu. Savukārt bāzes modelim tiek piesolīts tas pats motors, tikai ar samazinātu – 140 ZS – lielu jaudu, priekšējiem velkošiem riteņiem un manuālo transmisiju. Bāzes modeļa cena, sākot no 24 900 eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru
Atpūta

Ceļojuma pieredzes stāsts: Itālija ir kontrastu zeme

Armanda Vilcāne,30.01.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Itālija savā ziņā vienmēr ir bijis mans sapņu galamērķis, kas pārsteidz ne tikai ar fantastiskām dabas ainavām un kulināriju, bet arī ar dažādību. Mērojot vien dažus desmitus kilometru, iespējams baudīt gan modes un stila metropoles krāšņumu, gan klusas kalnu pilsētiņas burvību.

Uz Itāliju četru cilvēku sastāvā devāmies decembra sākumā. Aviobiļetes, kas tika iegādātas jau septembrī, vienam cilvēkam abos virzienos izmaksāja aptuveni 60 eiro - kādam biļeti paveicās nopirkt nedaudz lētāk, kādam - dārgāk, taču kopumā lidojuma izmaksas bija ļoti zemas. Izmantojot Ryanair piedāvāto iespēju, izvēlējāmies lidot uz Bergamo lidostu, kas atrodas aptuveni 50km attālumā no Milānas.

Jau sākotnēji sapratām, ka vēlamies Itāliju apceļot ar auto, tāpēc apmēram divas nedēļas pirms ceļojuma Rentalcars.com rezervējām automašīnu, kuru uzņēmums piedāvāja saņemt turpat Bergamo lidostā. Izvēloties pilno apdrošināšanu, auto noma sešām dienām izmaksāja 176 eiro. Tāpat tikām brīdināti, ka uz vietas būs nepieciešams iemaksāt 90 eiro lielu drošības naudu. Jāpiebilst, ka auto vadītājam, kurš vēl nav sasniedzis 26 gadu vecumu, šīs izmaksas, ņemot vērā auto nomu mājaslapās pieejamo informāciju, būs krietni dārgākas. Lai gan tieši pateicoties automašīnai, īsā laikā izdevās iepazīt Itāliju no tādām šķautnēm, kas, ceļojot citādi, iespējams, paliktu nepamanītas, nevar noliegt, ka auto esamība brīžiem sagādāja arī liekas galvassāpes. Pirmās raizes sākās jau tajā brīdī, kad Latvijā apjautām, ka Rentalcars.com šajā gadījumā darbojas tikai kā starpnieks un patiesais nomas pakalpojuma sniedzējs ir uzņēmums Budget, kura reitings atsevišķās interneta vietnēs bija noslīdējis pat zem vienas zvaigznes. Saprotot, ka rezervāciju atcelt nav iespējams un nauda jau ir samaksāta, atlika vien cerēt, ka viss būs labi. Nedaudz paskrienot uz priekšu, jāatzīst, ka tik gludi gan viss negāja - jau otrajā dienā mūsu mašīna stāvvietā tika apskādēta un daļa iemaksātās drošības naudas beigās netika atgriezta. Interesanti, ka pāris desmiti eiro tika ieturēti nevis par nelielo skādi, bet gan tāpēc, ka auto it kā atgriezts ar nepilnu bāku, kas gan gluži neatbilda taisnībai.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jeep Cherokee spēris platu soli prom no kārtīgiem bezceļiem, lai vairāk uzmanības pievērstu pilsētas dzīves stilam.

Sāksim ar to, ka jaunais Cherokee ir Chrysler&Fiat alianses pirmais kopdarbs, kur uzskatāmi izpaudies itāļu dzelžainais tvēriens, veidojot gan jaunā modeļa dizainu, gan arī slīpējot gaitas un vadāmības īpašības. Nav pārsteigums, ka šo mērķu īstenošanai Cherokee pamatā ir uzstādīta jaunā modulārā platforma, kas tiek izmantota arī Alfa Romeo Giulietta vajadzībām. Zem Cherokee nesošās virsbūves balstiekārtas priekšpusē uzstādīti McPherson statņi, bet aizmugurē – kompaktā daudzsviru piekare. Citiem vārdiem sakot, – visas nepieciešamās sastāvdaļas, kas vajadzīgas mūsdienīgam krosoveram, par ko ir transformējies arī jaunais Cherokee.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas mērs Nils Ušakovs (SC) 9.maijā Ceļu satiksmes drošības departamenta transportlīdzekļu reģistrā iekļauts kā turētājs jaunam baltas krāsas sportiskajam apvidus automobilim Jeep Grand Cherokee SRT8.

Portāla Delfi rīcībā esošo informāciju apstiprinājis arī N. Ušakova preses sekretārs Sandrs Točs. N. Ušakovs par auto turētāju kļuvis ar operatīvā līzinga palīdzību, tādēļ Točs uzsver, ka mērs auto īrē, nevis iegādājies. Līzings noformēts 7.maijā.

Jaunā Jeep Grand Cherokee SRT8 modifikācija, kura cena Latvijā ir no 61,3 tūkstoši eiro (ieskaitot PVN), ir zīmīga ar to, ka ir divkārt lētāka nekā līdzīgas veiktspējas, bet augstāka prestiža Porsche Cayenne Turbo vai Range Rover Supercharged modelis.

Jeep Grand Cherokee SRT8 aprīkots ar 6,4 litru V8 atmosfērisko motoru, kas attīsta 468 zirgspēku jaudu un 624 ņūtonmetru griezes momentu. Dzinējs sajūgts ar astoņpakāpju automātisko pārnesumkārbu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ķīnas uzņēmums Great Wall Motors pirmdien paziņojis par nodomiem izteikt piedāvājumu, lai iegādātos visu vai daļu no Itālijas un ASV autobūves grupas Fiat Chrysler Automobiles (FCA).

«Mums ir iecere veikt pirkumu,» norādīja Great Wall Motors preses pārstāve, taču viņa nepaskaidroja, vai iespējamais darījums attieksies uz FCA kopumā vai tikai vienu no tā zīmoliem.

Tikmēr ASV izdevums Automotive News iepriekš vēstīja, ka Great Wall Motors prezidents e-pastā norādījis, ka viņa uzņēmums plāno iegādāties FCA zīmolu Jeep.

FCA vadītājs Serdžo Markione jau iepriekš norādījis, ka uzņēmumu paredzēts pārdot. Aprīlī viņš pavēstīja, ka Jeep un Chrysler Ram zīmoli ir pietiekami spēcīgi, lai tie varētu darboties kā atsevišķi biznesi.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Uzņēmums "Autobrava", kuram ir viens no lielākajiem autosaloniem Latvijā, ārkārtas situācijas apstākļos ir izveidojis tiešsaistes salona rīku, lai turpinātu klientiem nodrošināt automašīnu tirdzniecības pakalpojumus šai situācijai atbilstošā veidā.

Uzņēmuma valdes loceklis Ruslans Vlasjuks ir pārliecināts, ka jaunie apstākļi mainīs autosalonu nākotni, arī pēc krīzes arvien vairāk pārceļot pakalpojumus uz online vidi.

Uzņēmums desmit gadu laikā ir kļuvis par vienu no lielākajiem auto dīleriem Baltijā, pārstāvot tādus zīmolus kā "Hyundai", "SEAT", "JEEP", "FIAT", "FIAT Professional", "Alfa Romeo", "Suzuki", "Isuzu" un "SsangYong". Pērn uzņēmums pārdevis 700 jaunas un mazlietotas automašīnas.

"Lai nodrošinātu klientus ar nepieciešamo pakalpojumu klāstu, spējām ātri pielāgoties ārkārtas situācijai un operatīvi nomainījām klātienes salonu ar tikko izveidotu online salonu, kurā ikviens tiešsaistē var apskatīt automašīnas un uzdot mūsu ekspertiem jautājumus. Savukārt, ja ir interese par izmēģinājuma izbraucieniem, tad mēs, ievērojot visus nepieciešamos piesardzības pasākumus, vienojamies par individuālu laiku un vietu," skaidro R. Vlasjuks.

Komentāri

Pievienot komentāru
Atpūta

Piektdienas intervija ar Autobrava direktoru Andri Sivicki

Lelde Petrāne,01.04.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Biznesa portāls Db.lv piedāvā piektdienas mini interviju sēriju. Katru nedēļu kāds no uzņēmējdarbības vides pārstāvjiem sniedz atbildes uz jautājumiem - gan nopietniem, gan arī personīgākiem.

Uz jautājumiem šonedēļ atbild SIA Autobrava (FIAT, Alfa Romeo, JEEP, Hyundai, Isuzu, Suzuki, SsangYong un Seat autorizētais pārstāvis Latvijā) direktors Andris Sivickis. «Esam viens no jaunākajiem auto nozares uzņēmumiem Latvijā un 2015.gada oktobrī svinējām savu piecu gadu jubileju. Manā vadībā katru jaunu gadu attiecībā pret iepriekšējo noslēdzam ar vairāk nekā 40% vispārējā apgrozījuma apjomu pieaugumu. Esam komanda un savu rezultātu sasniedzam kopā,» stāsta uzņēmuma vadītājs.

- Kāpēc Jūs strādājat šajā uzņēmumā/nozarē?

– Esmu kopā ar motorizēto tehniku no 14 gadu vecuma, kad sāku aizrauties ar kartingu. Nozares izvēle jau bija skaidra tajā mirklī. Un man vienmēr ir patikuši izaicinājumi un atrašanās ārpus komforta zonas. Uzsākot savas gaitas SIA Autobrava, pieņēmu dzīves izaicinājumu. Savukārt, par izaicinājuma dinamiku esmu atbildīgs pats un droši varu apgalvot, ka dinamikas netrūkst!

Komentāri

Pievienot komentāru
Atpūta

Ušakovs pārdevis savu Jeep Grand Cherokee un uz darbu brauc ar riteni

Zane Atlāce - Bistere,14.06.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas mērs Nils Ušakovs (S) pārdevis savu automobili Jeep Grand Cherokee SRT, viņš paziņojis sociālajā tīklā Facebook.

Tagad viņš vairākas reizes nedēļā uz darbu brauc ar velosipēdu. «Jā, starp citu, savu SRT es pārdevu. Visi tā plusi ar uzrāvienu līdz 100 km/h 4,8 sekundēs netiek pārāk atbalstīti Latvijas Ceļu satiksmes noteikumos. Un benzīnu pa pilsētu tas rija kā neliels traktors. Es, protams, nesaku, ka divritenis ir labāks par SRT. Taču tas ir labs savā veidā,» raksta N.Ušakovs.

N.Ušakovs 2014.gada izlaiduma Jeep Grand Cherokee SRT iegādājās 2014.gadā, liecina viņa Valsts ieņēmumu dienestā iesniegtā amatpersonas deklarācija par 2014.gadu. Rīgas mēram vēl pieder arī 2010.gada izlaiduma Toyota Land Cruiser.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ilggadējais Rīgas brīvostas pārvaldnieks Leonīds Loginovs nolēmis atkāpties no amata, pastāstīja ostas valdes priekšsēdētāja Andra Amerika (GKR) padomnieks Mareks Gailītis.

Viņš norādīja, ka šodien ostas valdes sēdē tika saņemts Loginova iesniegums ar lūgumu no šā gada 10.marta viņu atbrīvot no amata.

Rīgas brīvostas valde pieņēma iesniegumu un uzdeva ostas pārvaldei līdz nākamajai valdes sēdei 22.februārī izstrādāt kārtību, kādā tiks izraudzīts jaunais Rīgas brīvostas pārvaldnieks.

Plašāku komentāru par šāda Loginova lēmuma iemesliem Gailītis gan nesniedza. Ar Loginovu pagaidām nav izdevies sazināties.

Atbilstoši Rīgas brīvostas likumam ostas pārvaldnieku amatā ieceļ un no amata atbrīvo ostas valde pēc saskaņošanas ar satiksmes ministru. Satiksmes ministrs Uldis Augulis (ZZS) norādīja, ka patlaban atrodas darba vizītē Baltkrievijā. Komentārus viņš sniegšot pēc atgriešanās Rīga un apstākļu noskaidrošanas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jaunākās paaudzes Toyota RAV 4 ir kardināli mainījis savu imidžu. Tas ir kļuvis acīmredzami robustāks un utilitārāks, saturiski gan ir palicis uzticīgs tālākai modeļa hibridizācijas stratēģijai

Kompānija Toyota šobrīd ir t.s. pašuzlādes hibrīdu modes noteicējs autoindustrijā. Arī RAV 4 hibrīdu popularitāte turpina augt. Latvijā no visiem pārdotajiem RAV 4 vairāk nekā 50% bija ar hibrīdsistēmām aprīkotie modeļi. Eiropā šis rādītājs ir vēl iespaidīgāks, proti, 85%. Visticamāk, ar jauno modeli šī tendence nemazināsies, jo videi draudzīgas tehnoloģijas vairs nav tikai modes lieta, bet jau tirgus nepieciešamība.

Toyota RAV 4 mūsu reģionā ir izteikts veiksminieks. To mīl un augsti godā. Modelim ir augsts lojalitātes koeficients, kas atspoguļojas faktā, ka daudzi klienti no paaudzes uz paaudzi izvēlas turpināt draudzību ar Toyota RAV 4 modeli. Nav brīnums, ka Toyota RAV 4 ir viens no populārākajiem modeļiem Baltijā un neapstrīdams līderis savā klasē. Neapšaubāmi, arī jaunākais modelis sekos savu priekšteču piemēram un būs populārs. Kā zināms, iepriekš klasiskais Toyota RAV 4 benzīnmodelis draudzējās tikai ar pilnpiedziņu, bet ar jauno modeli būs pieejams arī priekšpiedziņas izpildījumā, kas būtiski paplašinās RAV 4 pircēju rindas, jo priekšpiedziņa kopā ar 129 ZS jaudīgo benzīnmotoru būs lētāks pirkums. Reģionālais Toyota importētājs neizslēdz iespēju, ka, ņemot vērā priekšpiedziņas modifikāciju popularitāti Baltijā, jaunā RAV 4 sadalījums starp pilnpiedziņas un priekšpiedziņas modeļiem var sasniegt pat attiecību 50:50! Jāpiebilst, ka RAV 4 hibrīdmodeļu flangā būs gan pilnpiedziņas, gan priekšpiedziņas hibrīds.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Stellantis un BMW gaisa spilvenu problēmu dēļ ASV atsauc 725 000 automobiļu

LETA--AFP,11.07.2024

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Autoražotāji "Stellantis" un BMW ASV atsauc aptuveni 725 000 automobiļu, ņemot vērā problēmas ar gaisa spilveniem, liecina ASV Ceļu satiksmes drošības pārvaldes (NHTSA) trešdien publiskotie dokumenti.

Francijas un ASV autobūves uzņēmums "Stellantis" norāda, ka drošības jostas sprādzes sensors var būt nepareizi savienots, tādējādi neļaujot priekšējiem gaisa spilveniem atbilstoši darboties.

Šī problēma ietekmē aptuveni 330 000 automobiļu, tostarp atsevišķus "Alfa Romeo", "Jeep" un "Fiat" modeļus, kas ražoti no 2017.gada līdz 2024.gadam.

Tikmēr Vācijas BMW vēstī, ka atsauc aptuveni 394 000 automobiļu, kas ražoti no 2006.gada līdz 2011.gadam un aprīkoti ar defektīviem gaisa spilveniem, ko ražojis Japānas uzņēmums "Takata".

"Takata" kopš 2013.gada tika ierauts vērienīgā starptautiskā skandālā saistībā ar defektīviem gaisa spilvenu piepūšanas mehānismiem, kas var izraisīt gaisa spilvenu piepūšanos ar pārmērīgi lielu spēku, tādējādi tam pārsprāgstot un automašīnā izraisot iespējamu nāvējošu atlūzu izplatīšanos.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nākamnedēļ, no 10. līdz 12. aprīlim Ķīpsalā interesentus pulcēs starptautiskā autoindustrijas izstāde Auto 2015, kurā būs apskatāmi vieglo automobiļu un apvidus automašīnu modeļi tieši no Ženēvas, kā arī Latvijas un ārvalstu tūninga sniegumi, informē BT1.

Tāpat izstādē varēs iepazīties ar jaunāko komerctransportu un industriālo tehniku, autoservisu aprīkojumu, instrumentiem un aksesuāriem.

Izstādes Auto 2015 apmeklētāji varēs aplūkot jaunākos Alfa Romeo, Fiat, Jeep, Maserati, Nissan, Citroen, Kia, Peugeot, Renault, Subaru, Chrysler, Dodge, Ford, Mazda un citu autoražotāju spēkrati.

Lai apmeklētāji vieglāk orientētos plašajā izstādes piedāvājumā, tā ir iedalīta četrās sadaļās.Auto mehānikas 2015 ekspozīcijā klātienē varēs uzzināt un iepazīties ar Kanādā radīto pretrūsas apstrādes līdzekli Krown T40, kā arī jauno atsāļošanas formulu. Turpat varēs iegriezties arī rezerves daļu vairumtirdzniecības uzņēmuma Inter Cars stendiem un iepazīties ar citu uzņēmumu aprīkojuma, autoservisa iekārtu, instrumentu un aksesuāru jaunāko piedāvājumu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Hyundai Kona ir korejiešu jaunais krosovers, kam ir uzticēts savaldzināt pircējus visā pasaulē, tostarp arī Eiropā.

Fotogrāfijas - raksta galerijā!

Sāksim ar to, ka Kona ir globāls modelis - attiecīgi tā pasaules pirmizrāde Milānā tika gatavota ar īpašu rūpību. Krītot slepenības plīvuram, publikas priekšā stājās uz jaunas platformas būvēts moderns un dzīvespriecīgs auto, kam sejā var atrast vairākas līdzības no citu ražotāju modeļiem.

Dizaina eklektika

Priekšgals ar divos līmeņos izvietoto gaismas tehniku ļoti atgādinās jaunos Citroen vai Jeep Cherokee modeļus, aizmugures dizainā ir kaut kas no Honda, kaut kas no Toyota, bet kaut kādos rakursos kaut kas vēl no citu ražotāju modeļiem. Pats galvenais, ka visa šī dizaina eklektika, kas papildināta ar krosoveru ciltij raksturīgajiem plastmasas moldingiem, kopumā izskatās gana jautri un acij tīkami. Kopējais Hyundai Kona garums sasniedz 4165 mm, bet riteņu bāze 2600 mm. Šie skaitļi liek cerēt, ka uz ceļa Hyundai Kona būs pietiekami komfortabls un gaitā patīkams auto. Salons ir pietiekoši ērts diviem pieaugušiem pasažieriem priekšā un diviem pusaudžiem aizmugurē. Bagāžas nodalījuma ietilpība 361 litri, ko vajadzības gadījumā, nolokot otro sēdekļu rindu, var palielināt līdz 1143 litriem. Salona vadības paneļa dizains būs ļoti līdzīgs jaunākās paaudzes KIA Rio, kas jau ir paspējis ierasties Latvijā. Aktīvās un pasīvās drošības ekipējuma sarakstā netrūkst visādu palīgu, tostarp ārkārtas bremzēšanas sistēma, aklās zonas detektēšanas sistēma, joslu maiņas uzraugs utt. Ne mazāk svarīgi ir tas, ka Hyundai Kona leposies ar ērtiem priekšējiem krēsliem, dzīvespriecīgu salonu. Starp citu, nākamais Hyundai Kona pircējs pēc savām vēlmēm varēs sakombinēt dažādus krāsu salikumus, tādējādi padarot savu pirkumu īpaši patīkamu tieši sev. Kopā ar multimediju sistēmu dārgākajā izpildījumā uz Hyundai Kona paneļa augšējās malas ieraudzīsim 8 collu ekrānu ar Android Auto vai Apple Carplay atbalstu. Bez tam, lepnākajos aprīkojuma līmeņos Hyundai Kona būs head up displejs jeb projekcijas ekrāns uz priekšējā vējstikla. Melomāniem ies pie sirds ziņa, ka Hyundai Kona draudzēsies ar high-end mūzikas ražotāja Krell audiosistēmu un astoņiem skaļruņiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

FOTO: Auto nozare Ķīpsalā demonstrē savus sasniegumus un aktualitātes

Laura Mazbērziņa,15.04.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ķīpsalā noslēgusies starptautiskā autoindustrijas izstāde Auto 2019, kurā varēja iepazīties ar aktuālākajiem auto modeļiem, komerctransportu, tūninga sasniegumiem un jaunumiem autoindustrijā, informē starptautisko izstāžu rīkotājsabiedrība BT 1.

«Dati liecina, ka pērn Latvijā jaunu vieglo automašīnu reģistrācijas pieaugums bija straujāks nekā vidēji Eiropas Savienībā. Arī izstādē pārstāvēto automobiļu marku klāsts bija paplašinājies. Būtiski, ka pēc astoņu gadu pārtraukuma izstādē atgriežas Toyota,» norāda izstādes Auto 2019 vadītājs Gints Šāvējs.

Izstādes jauno automobiļu sadaļā varēja iepazīties ar jaunākajiem Lexus, Volkswagen, Opel, Škoda, Jeep, Honda, Nissan, Subaru un citu autoražotāju spēkratiem.

Auto mehānikas 2019 hallē varēja aplūkot autokosmētiku, riepas, diskus, sakabes āķus, jumta bagāžniekus, signalizācijas sistēmas, instrumentus, servisa iekārtas, rezerves daļas. Tāpat varēja uzzināt praktiskas dabas jaunumus, piemēram, par turbīnu remonta izdevīgumu, jaudas palielināšanas jeb «chiptuning» aspektiem, dažādiem līmplēvju veidiem auto vizuālā tēla uzlabošanai, nano pārklājumiem un pretrūsas aizsardzību.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No 11. līdz 13. aprīlim Rīgā, Starptautiskajā izstāžu centrā Ķīpsalā norisinās ikgadējā starptautiskā autoindustrijas izstāde Auto 2014, informē BTA1.

Tāpat kā līdz šim, arī šogad tā apvieno četras tematiskās sadaļas plašam interešu lokam – Auto, Transporta tehnika, Auto mehānika un Auto Exotica.

Izstādē iespējams aplūkot tādas automašīnas kā Alfa Romeo, Cadillac, Chevrolet, Dacia, Fiat, Ford, Hyundai, Isuzu, Jeep, Kia, Lancia, Mazda, Nissan, Opel, Peugeot, Renault, Seat un Suzuki.

Neskaitot jaunos vieglos un apvidus automobiļus, starptautiskās izstādes Auto 2014 tematiskajā sadaļā Transporta tehnika aplūkojams arī jaunākais komerctransports un industriālā tehnika, kā arī aprīkojums tranzīta un loģistikas nozaru uzņēmumiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Pašvaldībās dažādas metodes, kā piepelnīties

Lāsma Vaivare,14.05.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lielo pilsētu vadītāju rocību lielā mērā nosaka speciālās ekonomiskās zonas klātesamība pilsētā, ceturtdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

Vairāk nekā 46 tūkst. eiro par darbu Rīgas brīvostas valdē un 27,1 tūkst. eiro par galvaspilsētas vadīšanu – tādi ir Nila Ušakova 2014. gada ienākumi. Ļoti līdzīga attiecība vērojama arī viņa vietnieka, brīvostas valdes priekšsēdētāja Andra Amerika deklarācijā – 26,5 tūkst. eiro viņam izmaksājusi pašvaldība, 48,5 tūkst. eiro – brīvostas pārvalde. Tiesa gan, vislielākos ienākumus – 60,8 tūkst. eiro apmērā – viņam nodrošinājušas obligācijas. Jāpiebilst, ka A. Ameriks ar 1,16 milj. eiro uzkrājumiem, 155 tūkst. eiro lieliem aizdevumiem un 534,7 tūkst. eiro vērtām obligācijām (jau ziņots, ka viņš 2013. gadā iegādājās ātro kredītu kompānijas 4finance obligācijas) ir viens no turīgākajiem vīriem pie lielo pilsētu stūrēm. Neizkonkurējams gan ir Ventspils ilggadējais saimnieks Aivars Lembergs, kurš pērn pacenties nopelnīt 450,6 tūkst. eiro – par 141,5 tūkst. eiro vairāk nekā gadu iepriekš. 17,2 tūkst. eiro lielā alga par pašvaldības vadīšanu veido niecīgu daļu viņa ienākumu. Pat 47 tūkst. eiro, kas saņemti Ventspils brīvostas pārvaldē, nestāv ne tuvu deklarētajam atalgojumam par prezidenta pienākumu pildīšanu Ventspils attīstības aģentūrā un Biznesa attīstības asociācijā, kā arī saimnieciskās darbības ienākumiem no a/s Valters un Rapa.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Aprīlī Eiropas Savienībā jaunu automašīnu pārdošanas apjomi palielinājušies par 6,9%, ko veicināja spēcīgais pieprasījums piecos lielākajos šī reģiona tirgos, atsaucoties uz Eiropas Automašīnu ražotāju asociācijas datiem, raksta MarketWatch.

Jaunu automašīnu pārdošanas apjomi aprīlī sasniedza 1,21 miljonu, salīdzinot ar 1,13 miljoniem pirms gada. Šā gada četros mēnešos automašīnu pārdošanas apjomi reģionā palielinājās par 8,1% līdz 4,85 miljoniem transportlīdzekļu.

Visstraujāk auga Francijas automašīnu ražotāja Renault SA pārdošanas apjomi – par 15,6% līdz 87,52 tūkstošiem transportlīdzekļu.

Budžeta klases automašīnu Škoda un Dacia pārdošanas apjomi pieauga par attiecīgi 10% un 15%.

Pārdošanas apjomu pieaugumu Eiropā veicina arī sporta automašīnu tirdzniecības kāpums. Tā, piemēram, Volkswagen AG piederošā Porsche pārdošanas apjomi palielinājušies par 18,4%, bet Jeep, kas pieder Fiat Chrysler, Eiropā ir automašīnu zīmols, kura pārdošanas apjomi šogad aug visstraujāk – četros mēnešos pārdošana augusi par 186% līdz 28,8 tūkstošiem transportlīdzekļu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Loginova pēdējie deklarētie uzkrājumi veido kopumā 279 820 eiro, bet Pečaka - 352 132 eiro

LETA,20.09.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Bijušā Rīgas brīvostas pārvaldnieka Leonīda Loginova uzkrājumi aprīļa beigās veidoja kopumā 279 820 eiro, bet viņa vietnieks Aigars Pečaks pērnā gada nogalē bija uzkrājis kopumā 352 132 eiro, liecina pēdējās amatpersonu iesniegtās deklarācijas.

Tiesa liek Loginovam un Pečakam atmaksāt nelikumīgi iztērētos līdzekļus vairāk nekā 850 000 eiro apmērā

Loginova deklarācija, pārtraucot pildīt Rīgas brīvostas pārvaldes uzņēmuma Rīgas brīvostas flote valdes locekļa pienākumus šogad 24.aprīlī, liecina, ka bezskaidrā naudā viņš bija uzkrājis 243 872 eiro un 17 237 ASV dolārus (14 398 eiro) bankās Latvijā un Spānijā, savukārt skaidrā naudā - 21 550 eiro.

Pēc aģentūras LETA aprēķiniem, kopējie Loginova uzkrājumi izteikti eiro valūtā 24.aprīlī veidoja 279 820 eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Nopirkt auto, lai izbēgtu no sabiedriskā transporta

Jānis Šķupelis,21.05.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pandēmija milzīgus izaicinājumus atnesusi spēkratu industrijai. Auto ir pietiekami liels pirkums, un tādējādi visai saprotama ir situācija, ja neskaidros laikos tas tiek atlikts.

Britu auto industrijas pētnieki no "AutoAnalysis" aprīlī rēķināja, ka Eiropā pandēmijas iespaidā spēkratu pārdošana varētu samazināties par 2,6 miljoniem vienību un ASV – par diviem miljoniem. Tas novedīšot pie tā, ka Eiropā no jaunu auto pārdošanas netiks gūti ieņēmumi vismaz 66 miljardu ASV dolāru apmērā un ASV – 52 miljardu ASV dolāru apmērā.

Arī lietotas automašīnas pērk internetā 

AS "Longo Group" saistībā ar Covid-19 uzliesmojumu sākusi piedāvāt attālināto lietotu automašīnu...

Neskatoties uz šādu visai drūmu bildi, šajā tirgū negaisa mākoņiem tomēr tiek saskatīta arī neliela zelta maliņa. Iesmels ir pandēmijas potenciālā ietekme uz patērētāju paradumu maiņu. To apliecina, piemēram, kāda "Financial Times" aptaujāta Ņujorkas iedzīvotāja, kas norāda, ka nupat internetā iegādājusies "Honda" automašīnu: "Man kopš 1999. gada nav bijis personīgā auto. Es to negribēju. Tomēr tagad man ir nepieciešams veids, kā droši pārvietoties."

Vai mainīs tendenci

Milzīgas pārmaiņas auto tirgū pēdējos gados saistītas ar demogrāfiju. Pieņemts, ka izteikta vēlme tikt pie personīgā auto bijusi tā saucamajai Baby Boomers paaudzei (pēckara demogrāfiskais sprādziens), bet jaunieši šādu nepieciešamību neizjūt. Gados jauni pilsētnieki arvien vairāk pēdējos gados lūkojušies dažādu personīgā auto alternatīvu virzienā, kur popularitāti guvusi ideja, piemēram, par mašīnas dalīšanu, kas nāk komplektā ar dažādu mobilo aplikāciju attīstību. Būtībā jauniešu vidū arvien pieņemamākas kļuvušas dažādas pārvietošanās alternatīvas, un personīgā mašīna līdz ar arvien attālākām domām, piemēram, par ģimenes dibināšanu vairs nav bijusi tik aktuāla vajadzība.

Tomēr šo tendenci pa spēkam pašķobīt var būt Covid-19, uz ko uzmanību vērš arī "Financial Times". Turklāt par to liekot domāt, piemēram, notiekošais Ķīnā, kuras ekonomikai pēc pandēmijas viļņa atveroties salīdzinoši ātrāk, vērojams pieprasījuma pieaugums pēc privātajiem spēkratiem. Aprīlī šajā valstī jaunu auto pārdošana, salīdzinot ar attiecīgo periodu pirms gada, negaidīti palielinājusies par veseliem 4,4%, liecina China Association of Automobile Manufacturers pieejamie dati. Martā Ķīnas spēkratu pārdošana saruka par 43% un februārī – par 80%.

"Mēnesi pēc Covid-19 dziļākā punkta Ķīnā bija vērojama interese par iespēju pārslēgties prom no sabiedriskā transporta," novērojuši arī "Volkswagen" pārstāvji.

"Mums ir aizdomas, ka nesenā Ķīnas patērētāju interese par privāto transportu saglabāsies tik ilgi, kamēr vien būs bailes par Covid-19," "Financial Times" klāsta arī "Bernstein" auto analītiķi.

Faktiski, ja agrāk privāto auto pircējus vārēja pievilināt, piemēram, ar dzinēja jaudu vai komfortu, tad tagad to jau var darīt, piesolot labumu veselībai. Protams, jāņem vērā, ka pasaules tautsaimniecība šogad atradīsies asā recesijā, kura sliktākā gadījumā var pārvērsties par ekonomikas depresiju. Šādos brīžos daudz cerību izteikti cikliskiem biznesiem lolot nevajadzētu. Tomēr šādi dati auto industrijai rada nelielu cerību, ka laiki tomēr varētu būt nedaudz mazāk slikti.

"Ir kaut kas tāds, ko jūs gandrīz varētu nosaukt par tādu kā "spītīgu pirkšanas aktivitāti". Cilvēkiem ir apnicis ieslēgtiem sēdēt mājās, un viņi vēlas iet ārā un pirkt," piebildusi arī "Volvo" vadība.

Interese arī britiem

Jautājums, protams, ir par to, vai šāda tendence atbalsosies arī Eiropā un Ziemeļamerikā.

"Financial Times" vēl, piemēram, izceļ, ka Apvienotās Karalistes valdība mudinājusi savus iedzīvotājus pēc iespējas lielākā mērā izvairīties no sabiedriskā transporta. Viens no viediem, kā to var darīt, protams, ir pārvietošanās ar privāto auto.

Valdot šādam fonam, dienā, kad Apvienotās Karalistes premjers Boriss Džonsons nāca klajā ar šādu valdības paziņojumu, piemēram, tiešsaistes spēkratu tirdzniecības "Auto Trader" platformā interesentu aktivitāte esot palēkusies līdz jaunam rekordam. Tiek izcelta arī aptauja, kur aptuveni puse no šīs valsts autovadītāju apliecību ieguvējiem, kuriem spēkrats vēl nepieder, apsverot tā iegādi, lai izvairītos tieši no sabiedriskā transporta lietošanas arī pēc pandēmijas ierobežojumu beigām.

"Tas, kas sākās kā niecīga plūsma, pārvērtās par veselu straumi. Pasaule ir pamodusies dramatiskā veidā," savukārt teic cita auto pārdevēja "Citygate Automotive" pārstāvji.

"Pandēmijai ir potenciāls pretējā virzienā pavērst tendenci, kas pirms tam nozīmēja, ka jauniešiem nav intereses par personīgā auto iegādi. 35% no viņiem nu norāda, ka meklē iespēju, kā to tomēr iegādāties," savukārt piebilst konsultāciju uzņēmuma "Capgemini" analītiķi. Interesanti arī tas, ka no ASV no 15. marta līdz 21. martam, salīdzinot ar iepriekšējo nedēļu, internetā meklējumu skaits frāzei "Vai šis ir labs brīdis, lai iegādātos auto" palielinājies septiņas reizes.

Nav gan izslēgts, ka notiekošais būs vien īstermiņa atlēciens. "Nav iedomājams, ka mēs visās lielākajās pilsētās aizstāsim sabiedrisko transportu ar individuālo. Notiekošais gan var veicināt pieprasījumu īsākā laika posmā," klāsta "Volkswagen" pārdošanas daļas vadītājs Kristians Dalhaims.

Gandrīz apstājies

Šonedēļ publicētie Eiropas Automobiļu ražotāju asociācijas (ACEA) dati par spēkratu reģistrāciju vecajā kontinentā (Eiropas Savienības valstīs) bija vairāk nekā vāji. Jaunu auto reģistrācija aprīlī gada skatījumā sarukusi par 76,3%. Savukārt kopumā gada četros pirmajos mēnešos tā noplanējusi gandrīz par 40% zemāk. Jau pirms tam nevarēja teikt, ka šis tirgus atradās uz stabila seguma. 2018. gada skatījumā Eiropas Savienībā šis tirgus stagnēja. Savukārt pagājušajā gadā Eiropā autoražotājiem bija jāspēj pielāgoties stigrākiem izmešu regulējumiem, kas prasījis auto atsaukšanu un nozīmēja papildu izmaksas.

Grafikā: Jaunu auto reģistrācija ES. Avots: ACEA

Auto reģistrācija gada četros mēnešos strauji samazinājās visos lielākajos tirgos – Vācijā par 31%, Apvienotajā Karalistē – par 43,4%, Francijā, Spānijā un Itālijā – aptuveni par 50%. Mūsu valstī tie šajā periodā saplakuši par ceturto daļu.

Neziņa par nākotni skaudri atbalsojas Latvijas auto tirgū 

2020. gada aprīlī Latvijā reģistrēts jaunu auto reģistrācijas skaita kritums 55% apmērā, kas...

Līdzīgi ir arī Igaunijas mērījumi, bet Lietuvā jaunu spēkratu reģistrācija četros mēnešos sarukusi nedaudz mazāk dramatiski - par 17,3%.

Kopumā Eiropā nav tādas valsts, kurā situācija neapliecinātu šī tirgus krahu vai pat pilnīgu apstāšanos. Nosacīta sacensība drīzāk ir par mazākajiem mīnusiem. Aprīļa skatījumā jaunu auto reģistrācija vairāk nekā par 90% samazinājusies, piemēram, Beļģijā, Itālijā, Apvienotajā Karalistē, Spānijā, Īrijā, tie ir attiecīgi 97,6%, 97,3%, 96,5% un 96,1%. Savukārt nupat pieminētie mazākie mīnusi Eiropā aprīlī šajā ziņā bijuši Dānijā (-37%), Zviedrijā (-37,5%) un Somijā (-38,6%).

Var arī salīdzināt, kādas tieši mašīnas eiropieši izvēlējušies vai, ņemot vērā unikālo pandēmijas dabu, tieši pretēji – sevišķi aktīvi neizvēlējušies. ACEA dati liecina, ka "Volkswagen" grupas (pieder arī "Audi", "Škoda", "Seat", "Porsche" zīmoli) automašīnu reģistrācija gada četros mēnešos saplakusi par trešo daļu, kas ir visai "OK", ja ņem vērā, ka daudziem citiem kritums bijis straujāks. Kopumā Eiropā 26,8% no reģistrētajiem auto nākuši no "Volkswagen" grupai piederošajām ražotnēm. Tas gada laikā ir kāpums par veseliem 2,4 procentpunktiem.

Šogad straujāk - par 44,4% - saruksi "PSA" grupas (pieder "Peugeot", "Opel", "Citroen" zīmoli) jaunu auto reģistrācija. Tā par veseliem 47% samazinājusies arī "Renault" grupai un par 48% - "FCA" grupai (pieder "Fiat", "Jeep", "Lancia", "Chrysler", "Alfa Romeo" zīmoli), bet "Ford" – par 47%.

Mazāk slikti klājies "Hyundai", kuras zīmolu auto reģistrācija samazinājusies par 31%, "BMW" grupai (kritums par 27,3%) un "Toyota" grupai (kritums par 24,4%). Jaunu "Daimler" ("Mercedes", "Smart" zīmoli) auto reģistrācija savukārt samazinājusies par 37,2%.

Protams, notiekošais ietekmē arī akciju investoru omu. "Volkswagen" akcijas cena Frankfurtes biržā šogad sarukusi par piekto daļu līdz 138 eiro atzīmei. Tiesa gan, kopš marta vidus tā ir palēkusies par 36%.

Grafikā: Volkswagen akcijas cena

Francijas "Renault" bilde ir bēdīgāka - šī uzņēmuma akcijas vērtība šogad noplanējusi par 60% zemāk. Turklāt šī uzņēmuma akciju nav skārusi "Volkswagen tipa" atveseļošanās. Līdzīgi depresīva ASV Ņujorkas biržā izskatās "Ford" akcijas cenas līkne.

Grafikā: Renault akcijas cena

Savukārt Japānas "Toyota Motor" akcija Tokijas biržā šogad kļuvusi "vien" par 17% lētāka.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Volvo XC 90 sāk jaunu spēli

Aldis Zelmenis,29.08.2014

Volvo XC90 ir viens no šā gada visvairāk gaidītajiem sērijveida modeļiem. Vienīgi žēl, ka šī auto tīkotājiem vajadzēs bruņoties ar pacietību, jo tā ražošana sāksies tikai 2015. gada sākumā, bet pirmos auto Latvijā, visticamāk, ierobežotā skaitā sagaidīsim tikai martā.

Avots: netcarshow.com

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Beidzot tas ir noticis! Otrās paaudzes Volvo XC90 modelis ir norāvis slepenības plīvuru.

Kaislīgākajiem Volvo faniem vajadzēja gaidīt divpadsmit gadus, lai piedzīvotu šo brīdi. Tam ir vairāki objektīvi un subjektīvi iemesli, taču galvenais pagrieziena punkts, kas ļāva zviedru kompānijai atmosties no dziļā miega, bija Volvo atbrīvošanās no Ford važām. 2010. gadā, kļūstot par ķīniešu autogiganta Geely īpašumu, viss kardināli mainījās. Būtībā no tā brīža Volvo lietas sāka mērķtiecīgi virzīties kalnā augšup. No jaunā saimnieka puses vairs nesekoja iepriekš pieredzētie tukšie solījumi un policejiskais uzraudzības stils, bet gan prāvas investīcijas jaunu modeļu izstrādē un pats galvenais – zviedru inženieriem bija brīvas rokas, lai īstenotu savas idejas. Tā nu ir iznācis, ka tieši Volvo XC 90 ir pirmais lielais projekts, kas tapis pilnībā no jauna. Jaunā modulārā SPA platforma, kas ir XC 90 rīcībā, ir viegli pielāgojama citu izmēru modeļiem, un tas vieš cerības, ka drīzumā Volvo modeļu klāsts tiks papildināts ar citiem nozīmīgiem jaunumiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nedēļas nogalē, no 15. līdz 17. aprīlim, Ķīpsalā notiks autoindustrijas izstāde Baltijā Auto 2016, informē BT1.

Izstādē varēs aplūkot dažādu marku jaunākos modeļus, piemēram, Fiat, Alfa Romeo, Jeep, Hyundai, Isuzu, Suzuki, SsangYong, Seat, Nissan, Peugeot, Renault, Dacia, Subaru, Chrysler, Dodge, Ford, Mazda un citu autoražotāju,

Apmeklētāji varēs apskatīt gan Latvijas Gada auto 2015 titula ieguvēju Ford Mondeo, gan Latvijas Ģimenes auto 2016 – Ford S-Max, gan arī pagājušajā gadā labāko komerctransportu Ford Transit.

Tāpat eksotisko spēkratu sadaļā Auto Exotica 2016 apmeklētāji varēs aplūkot vairāk nekā 100 tūninga šedevrus no Latvijas, Lietuvas, Igaunijas, Somijas, Zviedrijas, Norvēģijas, Čehijas, Šveices, Krievijas, Baltkrievijas un Vācijas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

FOTO: TOP 10 pēc apjoma lielākie automobiļu ražošanas nozares uzņēmumi Latvijā

Db.lv,11.10.2018

SIA Bucher Municipal

Neto apgrozījums, milj.eiro (2017): 47.9

Neto apgrozījuma pārmaiņas, milj.eiro (2017/2013): 30.4

Neto apgrozījuma pārmaiņas, % (2017/2013): 174

Produkcijas apraksts: Komunālo mašīnu ražošana.

Citas piezīmes: 2015.-2016.g. atklāja trīs jaunas montāžas līnijas, kuras tika pārceltas no Lielbritānijas un Šveices rūpnīcām.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Apstrādes rūpniecība pēdējos gados demonstrējusi labu izaugsmi, un viena no nozarēm, kas to sekmējusi, ir automobiļu, piekabju un puspiekabju ražošana. Vēl vairāk - autobūves nozare šogad augusi visstraujāk, un līdzšinējie investīciju plāni liek cerēt uz strauju izaugsmi arī nākotnē, prognozē Latvijas Bankas ekonomiste Agnese Rutkovska.

Šī ziņa daudzos skeptiķos izraisa vismaz smīnu, ja ne skaļus smieklus, – kopš kura laika Latvija ražo automobiļus? Šķiet, vidējam latvietim pašmāju automobiļu ražošana asociējas tikai ar padomju laikā ražotajiem mikroautobusiem «Latvija» un pastāv uzskats, ka nedz pirms tam, nedz pēc nozare nav eksistējusi un vairs neeksistē. Tomēr tā nebūt nav, viņa uzsver.

Latvijai un latviešiem (dažu interesantu faktu dēļ paplašināšu stāstu arī izcelsmes virzienā) ir saistība ar automobiļu ražošanu teju kopš autobūves pirmsākumiem, tādēļ, pirms aplūkojam nozares sniegumu pēdējās desmitgadēs, nedaudz ielūkosimies vēsturē. To palīdzēs atklāt Rīgas Motormuzeja informācija, Edvīna Liepiņa un Andra Biedriņa grāmata «Rīgas auto» un citi avoti, saka eksperte.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Trīs valstīs veiktas kratīšanas Fiat Chrysler Automobiles un Iveco īpašumos

LETA--AFP,22.07.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Izmeklētāji Vācijā, Šveicē un Itālijā veikuši kratīšanas vairākos īpašumos saistībā ar aizdomām, ka Itālijas un ASV autobūves uzņēmuma "Fiat Chrysler Automobiles" (FCA) un Itālijas kravas automašīnu ražošanas grupas "Iveco" ražotie automobiļi varētu būt aprīkoti ar programmatūrām kaitīgo izmešu apjoma falsificēšanai.

Vācijas Hesenes federālās zemes prokuratūra norāda, ka koordinētas pārrobežu kratīšanas tiek veiktas desmit komerciālajos īpašumos trīs valstīs.

Izmeklētājiem ir aizdomas, ka kaitīgo izmešu falsificēšanas programmatūras varētu būt izmantotas "Iveco" automobiļos, kā arī FCA struktūrvienību "Alfa Romeo", "Fiat" un "Jeep" ražotajās automašīnās.

FCA pērn janvārī ASV piekrita samaksāt 515 miljonus dolāru, lai izbeigtu izmeklēšanu saistībā ar tā dēvēto dīzeļgeitas skandālu.

2015.gada septembrī "Volkswagen" izraisīja globālu skandālu, kad uzņēmums atzina, ka pasaulē līdz pat 11 miljoniem tā ražoto automašīnu aprīkotas ar konkrēta tipa dīzeļdzinējiem, kam uzstādīta kaitīgo izmešu mērījumu falsificēšanas programmatūra.

Komentāri

Pievienot komentāru