Hyundai Kona ir korejiešu jaunais krosovers, kam ir uzticēts savaldzināt pircējus visā pasaulē, tostarp arī Eiropā.
Fotogrāfijas - raksta galerijā!
Sāksim ar to, ka Kona ir globāls modelis - attiecīgi tā pasaules pirmizrāde Milānā tika gatavota ar īpašu rūpību. Krītot slepenības plīvuram, publikas priekšā stājās uz jaunas platformas būvēts moderns un dzīvespriecīgs auto, kam sejā var atrast vairākas līdzības no citu ražotāju modeļiem.
Dizaina eklektika
Priekšgals ar divos līmeņos izvietoto gaismas tehniku ļoti atgādinās jaunos Citroen vai Jeep Cherokee modeļus, aizmugures dizainā ir kaut kas no Honda, kaut kas no Toyota, bet kaut kādos rakursos kaut kas vēl no citu ražotāju modeļiem. Pats galvenais, ka visa šī dizaina eklektika, kas papildināta ar krosoveru ciltij raksturīgajiem plastmasas moldingiem, kopumā izskatās gana jautri un acij tīkami. Kopējais Hyundai Kona garums sasniedz 4165 mm, bet riteņu bāze 2600 mm. Šie skaitļi liek cerēt, ka uz ceļa Hyundai Kona būs pietiekami komfortabls un gaitā patīkams auto. Salons ir pietiekoši ērts diviem pieaugušiem pasažieriem priekšā un diviem pusaudžiem aizmugurē. Bagāžas nodalījuma ietilpība 361 litri, ko vajadzības gadījumā, nolokot otro sēdekļu rindu, var palielināt līdz 1143 litriem. Salona vadības paneļa dizains būs ļoti līdzīgs jaunākās paaudzes KIA Rio, kas jau ir paspējis ierasties Latvijā. Aktīvās un pasīvās drošības ekipējuma sarakstā netrūkst visādu palīgu, tostarp ārkārtas bremzēšanas sistēma, aklās zonas detektēšanas sistēma, joslu maiņas uzraugs utt. Ne mazāk svarīgi ir tas, ka Hyundai Kona leposies ar ērtiem priekšējiem krēsliem, dzīvespriecīgu salonu. Starp citu, nākamais Hyundai Kona pircējs pēc savām vēlmēm varēs sakombinēt dažādus krāsu salikumus, tādējādi padarot savu pirkumu īpaši patīkamu tieši sev. Kopā ar multimediju sistēmu dārgākajā izpildījumā uz Hyundai Kona paneļa augšējās malas ieraudzīsim 8 collu ekrānu ar Android Auto vai Apple Carplay atbalstu. Bez tam, lepnākajos aprīkojuma līmeņos Hyundai Kona būs head up displejs jeb projekcijas ekrāns uz priekšējā vējstikla. Melomāniem ies pie sirds ziņa, ka Hyundai Kona draudzēsies ar high-end mūzikas ražotāja Krell audiosistēmu un astoņiem skaļruņiem.
Sākumā augstas veiktspējas turbomotori
Tirdzniecības sākumā Hyundai Kona rīcībā būs divi augstas veiktspējas T- GDI turbomotori. Mazākais no tiem būs viena litra tilpuma trīscilindru turbomotors, kas saražos 120 ZS lielu jaudu un 172 ņūtomentru lielu greizi. Mazais motoriņš draudzēsies ar Kona priekšpiedziņas versiju un manuālo sešpakāpju pārnesumkārbu. Turpretim pilnpiedziņas modeļa prioritāte būs 1,6 litru četrcilindru turbomotors ar 177 ZS lielu jaudu un 265 Nm griezi, kas tiek sapārots ar robotizēto septiņpakāpju mehāniku 7 DCT. Jāatgādina ka līdzīgi kā Hyundai Tucson vai KIA Sportage arī mazā Kona pilnpiedziņas sistēmai noteicošie būs priekšējie ass riteņi, jo tikai nepieciešamības gadījumā talkā nāks aizmugurējie riteņi. Toties, palielinot Kona caurgājamības spējas, būs iespēja manuāli sabloķēt transmisiju attiecībā 50:50. Jāpiebilst, ka 2018. gadā Hyundai cels galdā jauno 1,6 litru dīzeļmotoru paaudzi, kas tiks sapārota gan ar sešpakāpju manuālo, gan ar 7 DCT pārnesumkārbām, attiecīgi arī Kona dīzeļversijas būs pieejamas gan ar priekšpiedziņu, gan ar pilnpiedziņu.
Pēc Hyundai mārketologu stāstītā, Hyundai Kona modeļa ražošana tiks uzsākta jau šā gada augustā, lai gadu mijā pirmie sērijveida modeļi dotos pie saviem pircējiem. Paredzams, ka pirmie Kona modeļi Baltijā nonāks novembrī, kad arī uzzināsim precīzas jaunā modeļa cenas. Aktīva Hyundai Kona tirdzniecība tiks uzsākta tikai 2018. gada sākumā. Visticamāk, ka nākamajiem Hyundai Kona pircējiem nāksies rēķināties, ka mazais krosovers būs deficīta prece. Kaut vai tikai tādēļ, ka mazais Hyundai krosovers tiks ražots Dienvidkorejā, tajā pašā rūpnīcā, kur tiks ražots arī alianses partnera dvīņu brālis KIA Stonic. Līdz ar to jaunā krosovera piegādes laiks no tā pasūtināšanas brīža noteikti būs krietni laikietilpīgāks nekā pasūtot Eiropā ražotos KIA Sportage vai Hyundai Tucson. Pēc pašreizējām aplēsēm, tie būs vismaz 3 - 4 mēneši. Reģionālais Hyundai pārstāvis gan apsolīja, ka tiks darīts viss, lai izveidotu populārāko modifikāciju krājumu, tādējādi apmierinot pieprasījumu Baltijā.