Šajā gadā Chrysler Group tomēr neveiks sākotnējo publisko piedāvājumu (IPO), atsaucoties uz kompānijas lielāko īpašnieku Fiat SpA, raksta Bloomberg.
Pagaidām nav zināms precīzs termiņš, kad IPO varētu notikt, Chrysler turpinās darbu pie IPO, un progress varētu būt nākamā gada pirmajā ceturksnī. To, kad kompānija izies biržā, noteiks tirgus apstākļi un citi apsvērumi, norādījuši Fiat pārstāvji.
Iepriekš tika ziņots, ka Chrysler varētu notikt pēc dažām nedēļām, piesaistot 2 miljardus ASV dolāru, kā rezultātā kompānijas vērtība būtu aptuveni 10 miljardi dolāru.
Eksperti gan norāda, ka kompānijas patiesā vērtība nav tik liela, jo tā gandrīz neaptver tādus lielus tirgus ārpus ASV kā Eiropas Savienība un Ķīna. ASV gan uzņēmumam pēdējā laikā veicies un tās pārdošanas apjomi auguši par 8,7%. Kompānijas tirgus daļa gan gada laikā nav mainījusies un ir 11,5%.
Laikraksts Dienas Bizness jau rakstīja, ka kopš 2009. gada, kad Itālijas autoražotājs Fiat iegādājās uz bankrota sliekšņa stāvošās ASV kompānijas Chrysler kontrolpaketi, izglābtā uzņēmuma rādītāji ir uzlabojušies un arī Amerikas auto tirgus ir manījies uz labo pusi.
Fiat īpašumā ir 58,5% Chrysler akciju, bet pārējās pieder ASV autoražotāja pensiju fonda veselības aprūpes trastam United Auto Workers jeb VEBA. Trasts ir skaidri darījis zināmu, ka negrasās palikt par akcionāru ilgstoši un vēlas savu 41,5% daļu pārdot, intervijā Financial Times saka Fiat vadītājs Serdžio Markione. No vienas puses, tas būtu Fiat interesēs, kas vēlas pārņemt atlikušo teikšanu ASV autoražotājā. Tikai «nelaime» tāda, ka tam pašlaik klājas visai labi un trasta vadītājos ir raisījis «ārkārtīgi augstas un nenormālas cerības» par tam piederošo akciju cenu, FT vērtē S. Markione.
Pēc Fiat aplēsēm, Chrysler kopumā ir 4,2 miljardu ASV dolāru vērts, bet trasts kompānijas vērtību lēš 10,3 miljardu dolāru apjomā. Ievērojamā atšķirība tad arī ir pašreizējais «strīdus ābols». Akcionāru saķeršanās atrisinājumam ir divi scenāriji, no kuriem viens ir tiesa. Tas portāla Business Insider vērtējumā Fiat nav izdevīgs, jo pati prāva varētu sākties 2015. gadā un ilgt vēl gadu.
Akciju tirgū ir pastiprināta uzmanība pret jaušamajām kustībām aiz Fiat un VEBA stīvēšanās priekškara. Tā Fiat akciju cena palēcās tādēļ vien, ka S. Markione septembra sākumā neieradās Frankfurtes autoizstādē, bet cita kompānijas augsta amatpersona no auto šova aizbrauca pirms laika «darba darīšanās». Ieinteresēto pieņēmums bija, ka aizkulisēs acīmredzot ir sācies Fiat un Chrysler trasta darījuma pēdējais cēliens. FT pieejamā jaunākā informācija gan liecina par ko citu, kas izraisījis arī pēdējā gada laikā visai veiksmīgo Fiat akciju cenas pazemināšanos.
Nespējot panākt vienošanos par kontroles pārņemšanu ar VEBA, Fiat ir piekritis mazākuma akcionāra uzstājībai, lai tādā gadījumā cenu izšķir tirgus, veicot IPO.