Pēc savas definīcijas Fiat 500 vai lielizmēra 500 L ir jautri un dzīvespriecīgi auto. Tāds ir arī krosoveru saimei piejaucētais derivāts 500 L Trekking
Pirmajā mirklī varētu domāt, ka 500 L nosaukumam klāt pievienotais vārds Trekking automātiski solīs itālim pilnpiedziņu, un brīvbiļeti uz ceļu segumiem, kur Fiat 500 L nevēlas rādīties. Taču tā nav. Tā nu mūsdienu autobūvē ir iegājies, ka pircēju pielabināšanai bieži vien pietiek ar ārišķīgiem trikiem.
Sāksim ar to, ka Trekking versija būs apkarināta ar plastmasas arku un sliekšņu uzlikām, turklāt gan priekšpusē, gan aizmugurē ieraudzīsim masīvākus un izturīgākus buferus, kā arī speciāli šim modelim ir pielāgota dizaina 17 collu vieglmetāla diski. Tomēr pats svarīgākais – Trekking versijas virsbūves attālums līdz ceļa virsmai būs pacelts par 13 mm augstāk nekā 500 L, tāpat pastiepts ir garums un paplatinātas riteņu arkas. Līdz ar to vismaz vizuāli tiks radīta sajūta, ka ar šo Fiat varam mesties vagot smilšu un dubļu vannas. Ar to gan nevajadzētu aizrauties, lai gan zināmā mērā šis auto diezgan labi adaptēsies sarežģītākiem braukšanas apstākļiem.
Kāpēc tas būtu jāpērk
Būtiskākā atšķirība, ka priekšpiedziņas Trekking versijas labā kalpos advancētā Traction + elektroniskā stabilitātes sistēma ar diferenciāļa bloķēšanas imitāciju, kuras galvenais uzdevums ir maksimāli minimizēt velkošo riteņu izbuksēšanu. Uz slapja grants seguma ceļa vai sniega šķīdonī elektronika vairāk griezes un spēka pārsviedīs uz riteni ar labāku saķeri, vienlaikus piebremzējot riteni, kam vajadzīgās saķeres nav.
Līdz ar to 500 L Trekking diezgan labi pielāgosies tādam darba ritmam, kad tā saimnieks lielāko daļu darba dienas pavadīs uz grants seguma ceļiem, turklāt nešķirojot, – vasara vai ziema. Nenoliedzami, šis punkts attiecas tikai uz koplietošanas ceļiem, jo meža stigas vai aizputināti ceļi pēc būtības nav 500 L Trekking stihija. Visnotaļ ērts un dzīvespriecīgs auto, ar solīdu, parocīgi organizējamu bagāžas nodalījumu.
Vienīgais, kas nedaudz skumdina, ir automašīnas krēsli. Neatkarīgi no tā, vai sēdēsiet priekšpusē vai aizmugurē, par cerēto labsajūtu un komfortu nāksies aizmirst. Cenas latiņa 500 L Trekking ir pietiekami augsta, proti, bāzes modeļa cena, sākot 17 376 eiro, savukārt, noslēdzot draudzību ar 1,3 litru dīzeli, cena sasniegs 19 965 eiro.
Motors un vadāmība
Ar vietējā Fiat pārstāvja Auto Brava gādību šo rindu autoram bija iespēja izvizināties ar koši dzeltenas krāsas 500 L Trekking ar 1,3 litru Multijet II turbodīzeli pakrūtē. Komplektā ar sešpakāpju manuālo transmisiju auto ir viegls un vijīgs kā ūdenszāle. Tikai pirmajā mirklī ir aizdomas, ka 95 ZS motoriņš būs gauss un nevarīgs. Tā tas nemaz nav. Pēc nelielas elpas ievilkšanas tas jau pie vidējiem motora apgriezieniem demonstrē tik sparīgu un enerģisku vilkmi, ka lielāku spēkstaciju nemaz nevajag. Šīs sajūtas vēl vairāk apstiprinās savlaicīga ātrumu pārslēgšana. Tam visam klāt kā patīkams ieguvums tiek solīta arī taupīga izturēšanās pret degvielas krājumiem. Praksē tie būs seši līdz 6,2 litri uz 100 kilometriem, kas nav daudz uztūnētam priekšpiedziņas minivenam. Braukšanas gaita ir izteikti fiatiska. Viegli grozāma stūre, ar paviršu atgriezenisko saiti.
Balstiekārtas darbībā arī nav nekādu revolucionāru atklājumu. Uz gluda ceļa viss ir kārtībā, bet, pieaugot nelīdzenumu un ceļa grambu skaitam un lielumam, Fiat 500 L Trekking kļūst mazāk baudāms un stabils. Līdz ar to var teikt, ka ar šo itāli labāk braukt pa gludiem asfalta ceļiem vai grants seguma ceļiem, kas bieži vien ir daudz labākā stāvoklī nekā dažs labs asfalta ielāpu un bedru mistrojums, ko mēs aiz pieraduma vēl saucam par asfaltētu ceļu.
Varētu vēlēties
Krēsli 500 L Trekking ir lielākais kauna traips. Tie ir tikpat neērti kā rumāņu mazcenas zīmola Dacia modeļos. Sēdēt var, bet, ja nāksies braukt garākus gabalus, mugura par šādu izpriecu paldies neteiks.
Verdikts
Vispirms Fiat 500 L Trekking ir stilīgs auto. Savā ziņā pat stilīgāks par pašu Fiat 500, turklāt nesalīdzināmi praktiskāks no iekšpuses, lai to varētu saukt arī par kārtīgu ģimenes auto.