«Rīga neapšaubāmi ir lielākais tranzīta mezgls Baltijā, jo īpaši pateicoties Lidostas Rīga darbībai. Eiropā Rīgas lidostas izaugsme būtu salīdzināma ar Bukarestes lidostu Rumānijā.»
To 2011. gada Starptautiskajā aviācijas konferencē, ko rīko North Hub Riga, sacīja Eiropas transporta komisāra Sīma Kallasa kabineta viceprezidents Margus Rahuoja.
Viņš norāda, ka lidostas Rīga attīstība pēdējo sešu gadu laikā ir vērā ņemama - pasažieru skaits ir pieaudzis no 1,8 milj. 2004. gadā līdz gandrīz 5 milj. pērn. «Nozīmīgs lidostas Rīga izaugsmes faktors bija Latvijas iestāšanās Eiropas Savienībā un airBaltic darbība, kas nodrošina vairāk nekā 70% lidostas Rīga pasažieru apkalpošanu. Tā kā Eiropas Savienības prioritāte aviācijas jomā ir nodrošināt Austrumu un Rietumu gaisa telpas savienošanu, ietverot arī ES kaimiņvalstis, es ar interesi vērošu, kā airBaltic ar šo izaicinājumu tiks galā,» sacīja M. Rahuoja.
Viņš arī norādīja, ka līdz 2013. gadam lielākā daļa Eiropas lidostas, visticamāk, būs pārslogotas pasažieru skaita ziņā un kopumā liela izaugsme šajā reģionā netiek prognozēta. «Aviācijas nozare pašlaik visstraujāk aug Dienvidāzijā, kamēr Eiropas tirgus ir samērā izsmelts. Jāsaka, ka lētas aviosabiedrības pašlaik veiksmīgāk atrod savas biznesa nišas nekā tradicionālas aviosabiedrības,» piebilst M. Rahuoja. Arī Eiropas aviosabiedrību asociācijas pārstāvis Fabio Gamba norādīja, ka Eiropas aviotirgū ir pārāk daudz dalībnieku - vairāk nekā 400 licencētu aviosabiedrību, kas noved pie cenu dempinga un brīvām lidsabiedrību jaudām. «Skatoties uz Baltiju, airBaltic neapšaubāmi ir veiksmes stāsts, kādu mums Eiropā vajadzētu vairāk.
Baltijas reģions no aviācijas perspektīvu viedokļa ir ļoti pievilcīgs, šeit kopā ir 6,8 milj. iedzīvotāju, kas ir vairāk nekā Dānijā, Somijā vai Norvēģijā. Par labu šī reģiona izaugsmei runā arī izdevīgais ģeogrāfiskais stāvoklis attiecībā pret Krieviju, Ukrainu, Baltkrieviju un Moldāviju,» tā F. Gamba North Hub Riga konference Rīga pulcē kopā vairāk nekā 300 aviacijas nozares speciālistu no visas pasaules.