Atkājot jauno biznesa aviācijas centru FBO RIGA, uzņēmums plāno palielināt apkalpoto biznesa aviācijas gaisa kuģu skaitu par 35%, informēja FBO RIGA līdzīpašnieks Romāns Starkovs.
FBO RIGA biznesa aviācijas centrs, kuru otrdien, 8.septembrī, atklāja starptautiskajā lidostā Rīga, turpmāk sniegs pilna klāsta virszemes biznesa aviācijas pakalpojumus, turklāt ar laiku paredzēts biznesa darbības sfēru paplašināt, proti, nodrošinot privāto lidmašīnu tehnisko apkopi, kas arī ļaus palielināt apkalpoto gaisa kuģu skaitu.
Biznesa aviācijas centra FBO RIGA izbūvē investēti 12,5 miljoni eiro un tas būšot viens no vērienīgākajiem un modernākajiem šāda veida centriem Baltijā un Skandināvijā.
«Biznesa aviācijas nozarei Latvijā ir perspektīvas ģeogrāfiskā novietojuma dēļ, piemēram, Rīga atrodas stundas līdz pusotras attālumā no Stokholmas, Berlīnes, Maskavas u.tml., turklāt augstas kvalitātes serviss tiek nodrošināts par konkurētspējīgākām cenām. Tādēļ mēs varam piedāvāt biznesa aviācijas gaisa kuģu apkalpošanu izdevīgāk nekā citur Eiropā,» norādīja FBO RIGA līdzīpašnieks Leonīds Gorodņickis.
Tikmēr Starkovs piebilda, ka jau pašlaik uzņēmums apkalpo 60% starptautiskās lidostas Rīga biznesa aviācijas lidojumu. FBO RIGA primārie mērķa tirgi ir valstis, kuras atrodas aptuveni 1500 km rādiusā no Rīgas – Centrāleiropa, Ziemeļeiropa, Baltija, Krievija un tuvākās NVS valstis.
FBO RIGA ir parakstījis līgumu ar vienu no Eiropas vadošajiem biznesa aviācijas operatoriem Emperor Aviation.
«Pašlaik sarunas turpinām ar vēl citiem biznesa aviācijas operatoriem par to gaisa kuģu izvietošanu un apkalpošanu Rīgā. Kopumā līdz gada beigām ceram noslēgt vismaz desmit sadarbības līgumu,» sacīja Starkovs.
FBO RIGA ir izveidota biznesa aviācijas termināļa ēka 1200 kvadrātmetru platībā, apsildāms angārs 8400 kvadrātmetru platībā, perons ar stāvvietām biznesa lidmašīnām un helikopteru laukums. Kopējā teritorijas platība 12000 kvadrātmetri.
Angāra būves ģenerāluzņēmēja SIA Ostas celtnieks valdes priekšsēdētājs Konstantins Bursakovskis uzsvēra, ka šis projekts Latvijas būvniecībā ir unikāls.
«Piemēram, metāla konstrukciju kopnes laiduma garums vien ir 98 metri, bet angāra vārtu atvēruma platums un paša angāra izmērs ļautu tajā ievietot divus hokeja laukumus un vēl paliktu vieta skatītājiem,» sacīja Bursakovskis.
Gaisa kuģu uzglabāšanai un tehnisko apkopju veikšanai īpaši projektētajā angārā var brīvi izvietot piecas lidmašīnas Boeing Business Jet vai deviņas Gulfstream‑G550 vai līdz pat 20 Learjet-60. Angāra reālā ietilpība ir 12-14 dažādu tipu lidaparātu.
FBO RIGA termināls ir būvēts atbilstoši individuālam arhitektūras projektam. Jaunajā terminālī pirmajā stāvā atradīsies sešas uzgaidāmās telpas, divas VIP tikšanās telpas un mākslas galerija. Termināļa otrajā stāvā atradīsies konferenču telpa un 24 stundas diennaktī un septiņas dienas nedēļā darbosies sertificētais dispečeru centrs, kura nodrošinājumā ir vairāk nekā 90 dažādu tipu biznesa aviācijas kuģu, kas katru dienu veic lidojumus visā pasaulē.
FBO RIGA biznesa aviācijas centra projekts tika īstenots mazāk nekā divu gadu laikā.
FBO RIGA iekļaujas aviācijas uzņēmumu holdingā Flight Consulting Group.