Novembrī Latvijā izpildīto biznesa aviācijas reisu skaits, salīdzinot ar iepriekšējā gada novembri, palielinājies par 36,7%, liecina konsultāciju aģentūras WingX Advance apkopotā informācija.
Salīdzinājumam Zviedrijā un Lietuvā šis pieaugums bija ap 10%, Francijā aptuveni 8%, Polijā 5.5%, kamēr viens no lielākajiem apjoma kritumiem piedzīvots Krievijā – teju 30%, Ukrainā -28.5% un Slovākijā -20.5%.
«Biznesa aviācijas segments ir jūtīgs – to ietekmē pieejamās infrastruktūra un servisa kvalitāte, kā arī saistītās izmaksas, ko arī apliecina rezultāti – kopš jaunā FBO RIGA biznesa aviācijas centra atklāšanas Rīgā strauji pieaudzis apkalpoto reisu skaits. Esam priecīgi, ka Rīgai izdodas nodrošināt klientiem izdevīgu servisu laikā, kad daudzviet Eiropā biznesa aviācijas apjomi krītas. Pašlaik ir būtiski šo pozitīvo tendenci saglabāt, it sevišķi tādēļ, ka citas lidostas ir sākušas samazināt cenas,» uzskata viens no FBO RIGA īpašniekiem Romāns Starkovs.
Pēc Satarkova domām biznesa aviācijas apjomi Rīgā varētu pieaugt vēl, jo FBO RIGA turpina attīstīt piedāvāto pakalpojumu klāstu. «Jau no janvāra vidus FBO RIGA sadarbībā ar Lufthansa Bombardier Aviation Services un Solinair tiks atvērts lidaparātu tehniskās apkopes centrs,» sacīja Starkovs.
Atbilstoši 2015. gada oktobra rezultātiem uzņēmuma apkalpoto biznesa aviācijas reisu apjoms ir pieaudzis vairāk nekā divas reizes salīdzinājumā ar tādu pašu periodu pērn.
Pēc biznesa aviācijas resursa Avinode jaunākajiem reitingiem, starptautiskā lidosta Rīga divos mēnešos kopš tika atvērts FBO RIGA biznesa aviācijas centrs strauji pakāpās noslogotāko Eiropas biznesa aviācijas lidostu vidū, proti, no 45.vietas uz 17.vietu, apsteidzot tādus gaisa transporta mezglus kā Frankfurti, Mančestru, Diseldorfu, Šēnfeldas lidostu Berlīnē.
«Segmenta izaugsmes perspektīvas prognozējām jau uzsākot FBO RIGA centra būvniecību, jo Rīgai ir izdevīgs ģeogrāfiskais novietojums. Tas mums arī ļauj vairāk pievērsties uz Ziemeļvalstu tirgiem,» skaidro FBO RIGA līdzīpašnieks Leonīds Gorodņickis.
Eksperti īpašu uzmanību pievērš vājajam Itālijas tirgum un būtiskam aktivitāšu samazinājumam Krievijā. Kaut arī kopumā Krievija aizņem tikai 2% no Eiropas biznesa aviācijas tirgus, krasais reisu samazinājums teju par ceturto daļu ir visai jūtams.
«Protams, biznesa aviācijai Rīgā ir perspektīvas. Taču daudz kas būs atkarīgs no tā, kā izdosies sabalansēt klientu plūsmu. Liels tirgus ir Krievija un NVS valstis, taču ar to vien nepietiek. Būtisks ir arī piedāvātais pakalpojumu spektrs un izmaksu līmenis,» uzskata transporta eksperts Tālis Linkaits.
Pēc Gorodņicka domām, pašreizējo tirgus izmaiņu pamatā ir biznesa aviācijas sfēras elastīgā cenu politika. «Tas vienlaikus gan palielina šo pakalpojumu pieprasījumu, gan arī stimulē izmaiņas visā tirgū. Mēs ceram, ka šo izaicinošo laiku lidosta Rīga izmantos, lai nostiprinātu savas pozīcijas biznesa aviācijas tirgū,» teica Gorodņickis.
Biznesa aviācijas nozare Eiropā patlaban darbojas ar četru piektdaļu jaudu, salīdzinot ar pīķi 2008.gadā. Pēc vasarā vērojamā kāpuma aktivitāte ir samazinājusies visos lielākajos tirgus – Francijā, Vācijā, Lielbritānijā, Itālijā, liecina WingX Advance izdotais Biznesa aviācijas monitors. Kopumā novembrī Eiropā ir izpildīti 56200 reisi, tas ir par 2,5% mazāk, nekā pērnā gada novembrī.
Biznesa aviācijas centrs FBO RIGA, kas tika atklāts 2015. gada septembra sākumā, kļuvis par vienu no pēdējos gados vērienīgākajiem veiksmīgi īstenotajiem infrastruktūras projektiem Baltijas valstīs un NVS. Kopējais investīciju apjoms projektā veidoja 12,5 miljonus eiro.
FBO RIGA ietilpst aviācijas holdinga Flight Consulting Group sastāvā.