Otrdien, 8. septembrī, atklāts jaunais biznesa aviācijas centrs FBO RIGA, kura izbūvē investēti 12,5 miljoni eiro un pēc kompānijas pārstāvju teiktā, tas būšot viens no vērienīgākajiem un modernākajiem šāda veida centriem Baltijā un Skandināvijā. Uzņēmums plāno palielināt apkalpoto biznesa aviācijas gaisa kuģu skaitu par 35%. Savukārt kopš 2012. gada 2. maija starptautiskās lidostas Rīga Biznesa aviācijas centrā darbojas uzņēmums SIA Capital Handling, kas piedāvā pilna servisa virszemes apkalpošanas pakalpojumus privāto gaisa kuģu operatoriem un īpašniekiem.
Capital Handling valdes loceklis Kristaps Lapsa stāsta, ka Capital Handling pašlaik piedāvā lielāko darbojošos šāda veida kompleksu Baltijas valstīs, kā arī plašāko pakalpojumu spektru gaisa kuģu īpašniekiem un biznesa aviācijas operatoriem. «Uzņēmuma pārstāvji pozitīvi vērtē jebkuru jaunu pakalpojumu ieviešanu un biznesa aviācijas tehniskās apkalpošanas infrastruktūras attīstību Starptautiskās lidostas Rīga teritorijā. Savukārt skeptiski raugāmies uz vēl viena biznesa aviācijas pasažieru apkalpošanas termināļa atvēršanu cerībā uz straujas pasažieru plūsmas palielināšanos. Ņemot vērā kopējās attīstības tendences nozarē, pašreizējo ekonomisko un politisko situāciju, tuvākā laikā neprognozējam būtisku pasažieru plūsmas pieaugumu biznesa aviācijas segmentā uz Rīgu,» atzīmē K. Lapsa.
Kompānija strādājot pie nepieciešamās infrastruktūras un pakalpojumu spektra paplašināšanas. Tāpēc pēdējos pāris gados viens no galvenajiem uzņēmuma attīstības virzieniem ir gaisa kuģu tehniskā apkalpošana. Šobrīd esošā infrastruktūra, kas paredzēta pasažieru un ekipāžu apkalpošanai, nostiprina Capital Handling pozīcijas Eiropas un pasaules aviācijas tirgū, palīdz piesaistīt papildus gaisa kuģus uz bāzēšanos un tehniskajiem remontiem, klientiem kļuva pieejama 2014. gadā.
«Ņemot vērā faktu, ka Latvijas kompānijām pieder ļoti maza daļa no Eiropā un pasaulē ekspluatētajiem gaisa kuģiem, augstā pakalpojumu kvalitāte un atbilstošas infrastruktūras esamība palīdz nodrošināt papildus klientu piesaisti no ārvalstīm, kas būtiski ietekmē uzņēmuma darbības veiksmīgumu kopumā. Tāpēc viena no ārējā mārketinga prioritātēm, tāpat kā līdz šim, ir dibināt jaunus kontaktus, piesaistīt jaunus klientus un sadarbības partnerus no visas Eiropas, NVS, Skandināvijas un citām valstīm, aicinot tos izmantot uzņēmuma rīcībā esošo infrastruktūru Starptautiskās lidostas Rīga teritorijā. Savukārt uzņēmuma nākotnes attīstības plāni saistīti ar tehniskās apkalpošanas bāzes un pakalpojuma spektra paplašināšanu. Šobrīd projekta izstrādes stadijā ir infrastruktūras paplašināšanas projekts,» skaidro K. Lapsa.
Capital Handling klientu rīcībā ir divi apsildāmi angāri 5000 m2 platībā, ko sadarbībā ar uzņēmuma sadarbības partneriem, atkarībā no klientu vēlmēm, iespējams izmantot gaisa kuģu remontam, apkopei vai stāvvietas pakalpojumiem. Uz pašreizējo brīdi Capital Handling Biznesa aviācijas terminālī apkalpo vairāk par 50% no kopējo biznesa aviācijas pasažieru skaita, kas atlidošanai/izlidošanai izmanto Rīgas lidostu. Tāpat uzņēmums veiksmīgi sadarbojoties ar gandrīz visiem virszemes apkalpošanas aģentiem, kas darbojas biznesa aviācijas nozarē Starptautiskās lidostas Rīga teritorijā.