Pēc braucienu rezervēšanas intensitātes šā gada maijā, salīdzinot ar attiecīgo mēneši 2009. gadā, var teikt, ka darījumu tūrisms ir atdzīvojies - aktivitāte ir pieaugusi par 70 %, ziņo tūrisma aģentūras Kaleva Travel.
Salīdzinot ar izteiktu aktivitātes kritumu pagājušajā gadā, lūzuma punkts ir pārvarēts un pēc 1.ceturkšna rezultātiem var secināt, ka darījumu tūrisms Latvijā sāk atdzīvoties, teic tūrisma aģentūras Kaleva Travel direktore Irēna Riekstiņa.
Uzņēmuma maija dati apstiprina kopš šā gada sākuma novēroto tendenci – darījumu braucieniem aktivizēties. Īpaši zīmīgs ir bijis marts – darbības rādītāji bija augstākie pēdējos 16 mēnešos. Aģentūra atgādina, ka pērn darījumu braucienu jomā novērots kritums vairāk nekā 40%.
Pašlaik cenas aviobiļetēm, viesnīcām un citiem pakalpojumiem ir pazeminājušās, Rīga ir ērti savienota ar ļoti daudzām pilsētām, kas ļauj gan Latvijas uzņēmējiem plānot ceļojumus atbilstoši budžetam, gan ārvalstu kompānijām izvēlēties Rīgu par galamērķi, norāda I. Riekstiņa.
Darījumu braucieni, tajā skaitā darbiniekus motivējošie braucieni, veido ap 65% no Kaleva Travel piedāvātajiem tūrisma pakalpojumiem. Uzņēmuma pieredze tūrismā jomā liek secināt, ka ekonomiskās lejupslīdes apstākļos kompānijas atsakās no dažādām «ekstrām», tostarp arī no motivējošiem braucieniem, klientu pasākumiem, taču, stabilizējoties biznesam, interese un pieprasījums atgriežas.
Uzņēmumu organizētie braucieni parasti tiek plānoti no divām līdz četrām dienām. Dalībnieku skaits svārstās no 3 līdz pat 40 cilvēkiem. Biežāk izmantojamie galamērķi ir sporta spēļu apmeklējums ārzemēs, koncerti Eiropā, profesionālās izstādes. Kā atzīst Lielbritānijā izdotais konferenču un pasākumu rīkotāju ikmēneša žurnāls CMW, motivējošais faktors korporatīvajiem braucieniem ir iespēja darbiniekiem izrauties no ierastās vides un saņemt devu pozitīvas enerģijas, rada vēlmi strādāt kompānijā, kas rūpējas par darbinieku.