Otra lielākā alusdarītava Latvijā a/s Cēsu alus paredz alus tirgus samazinājumu par 5 %, bet alkoholisko kokteiļu tirgus varētu sarukt vēl straujāk.
A/s Cēsu alus valdes priekšsēdētāja Eva Sietiņsone Zatlere skaidro, ka šogad uzņēmums plāno alus tirgus apjomu kritums ne mazāk kā 5 %. Tomēr situāciju var mainīt labi laika apstākļi vasarā. Pērn alus realizēts mazāk gan vēsās vasaras dēļ, gan situāciju ietekmēja arī iedzīvotāju pirktspējas samazināšanās.
Runājot par citiem segmentiem, E. Sietiņsone Zatlere norāda, ka vēl bēdīgāka situācija ir sidru un alkoholisko kokteiļu segmentā, kur šogad kritums tiek prognozēts pat par 15 – 20 %. «Ja būs laba vasara, tad alus tirgus saglabāsies un nepiedzīvos ļoti smagu lejupslīdi. Šobrīd uzņēmējiem jācīnās un jāuzlabo produktivitāte, kā arī jāatceras par jaunumu ieviešanu, kas vajadzīgi arī krīzes laikā,» tā Cēsu alus valdes priekšsēdētāja. Cēsu alus šā brīža jaunums ir alus Mītava skārdenē, kas tiek attīstīts kopprojektā ar populāro grupu Prāta vētra.
Jau ziņots, ka pērn jūlijā Cēsu alus, realizējot vērienīgāko vienreizējo investīciju apjomu pārtikas ražošanas nozarē Latvijā, uzstādīja valstī pirmo skārdeņu alus pildīšanas līniju, kas ir viena no jaudīgākām un modernākajām Baltijā. Cēsu alus Tirdzniecības un mārketinga direktors Gustavs Zatlers prognozē, ka Mītavas skārdenes tirdzniecības apjomi 2009.gadā sasniegs vienu miljonu skārdeņu, kas uzņēmumam dos iespēju aptuveni par 50% palielināt kopējos Mītavas alus pārdošanas apjomus.