Ja par uzvarētāju netiek atzīts vienīgā pretendenta CAF iesniegtais piedāvājums par jaunu pasažieru vilcienu piegādi, tad ES līdzfinasējums teju 100 milj. Ls var tikt zaudēts.
Tādu iespēju netieši atzina a/s Pasažieru vilciens valdes priekssēdētājs Nils Freivalds. Viņš uzsvēra, ka nevēlas iesaistīties nekādās spekulācijās. Konkursa komisija mēneša laikā izvērtēs Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles, S.A. (CAF) (Spānija), iesniegto piedāvājumu, un, ja tas būs atbilstošs, tad jau šoruden tiktu parakstīts atbilstošs līgums. «Šobrīd piedāvājums tiek vērtēts,» tā uz jautājumu, kas notiks tad, ja iesniegtais vienīgā pretendenta piedāvājums nebūs atbilstošs konkursa prasībām, atbild N. Freivalds.
Vienlaikus a/s Pasažieru vilciens vadītājs atzīst, ka vairs nav laika rezervju, kas būtu nepieciešamas visu iepirkuma procedūru īstenošanai, gadījumā, ja nāktos atkārtoti sludināt konkursu, nezaudējot ES piešķirtos teju 100 milj. Ls. «Šādā gadījumā ES naudu apgūt nevarēsim un vilcienu piegādes līdz 2015. gada nogalei nebūs iespējams īstenot,» tā N. Freivalds. Viņš gan uzsver, ka a/s Pasažieru vilciens otrajai– izšķirošajai kārtai kvalificēja visus trīs pirmās kārtas pretendentus – Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles, S.A. (CAF) (Spānija), a/s Rīgas Vagonbūves rūpnīca (RVR) sadarbībā ar Bombardier un Stadler Bussnang AG (Šveice), tāpēc nevar uzskatīt, ka iespēju nebija, kaut arī otrās kārtas piedāvājumu iesniedza tikai viena kompānija – CAF.