Jaunākais izdevums

Ja par uzvarētāju netiek atzīts vienīgā pretendenta CAF iesniegtais piedāvājums par jaunu pasažieru vilcienu piegādi, tad ES līdzfinasējums teju 100 milj. Ls var tikt zaudēts.

Tādu iespēju netieši atzina a/s Pasažieru vilciens valdes priekssēdētājs Nils Freivalds. Viņš uzsvēra, ka nevēlas iesaistīties nekādās spekulācijās. Konkursa komisija mēneša laikā izvērtēs Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles, S.A. (CAF) (Spānija), iesniegto piedāvājumu, un, ja tas būs atbilstošs, tad jau šoruden tiktu parakstīts atbilstošs līgums. «Šobrīd piedāvājums tiek vērtēts,» tā uz jautājumu, kas notiks tad, ja iesniegtais vienīgā pretendenta piedāvājums nebūs atbilstošs konkursa prasībām, atbild N. Freivalds.

Vienlaikus a/s Pasažieru vilciens vadītājs atzīst, ka vairs nav laika rezervju, kas būtu nepieciešamas visu iepirkuma procedūru īstenošanai, gadījumā, ja nāktos atkārtoti sludināt konkursu, nezaudējot ES piešķirtos teju 100 milj. Ls. «Šādā gadījumā ES naudu apgūt nevarēsim un vilcienu piegādes līdz 2015. gada nogalei nebūs iespējams īstenot,» tā N. Freivalds. Viņš gan uzsver, ka a/s Pasažieru vilciens otrajai– izšķirošajai kārtai kvalificēja visus trīs pirmās kārtas pretendentus – Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles, S.A. (CAF) (Spānija), a/s Rīgas Vagonbūves rūpnīca (RVR) sadarbībā ar Bombardier un Stadler Bussnang AG (Šveice), tāpēc nevar uzskatīt, ka iespēju nebija, kaut arī otrās kārtas piedāvājumu iesniedza tikai viena kompānija – CAF.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Pasažieru vilciens megalīgumu ar CAF parakstīs mēneša laikā; pirmo vilcienu redzēsim 2013. gadā

Māris Ķirsons,25.10.2011

AS "Pasažieru vilciens" valdes priekšsēdis Nils Freivalds piedalās AS "Pasažieru vilciens" rīkotajā preses konferencē Rīgas Centrālajā dzelzceļa stacijā uz perona, kurā informē par jauno vilcienu iegādes tālāko gaitu.

Foto: LETA

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Iepirkumu uzraudzības birojs atļāvis a/s Pasažieru vilciens slēgt līgumu ar konkursā uzvarējušo Spānijas Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles S.A. (CAF), un, kā šorīt preses konferencē informēja Pasažieru vilciens valdes priekšsēdētājs Nils Freivalds, līgums tiks parakstīts aptuveni mēneša laikā.

Tādējādi noslēdzas teju divus gadus ilgušais jaunu pasažieru vilcienu iepirkuma konkurss, kurā bez sūdzībām IUB ir notikusi arī Pasažieru vilciena (PV) valdes nomaiņa, veiktas vairākārtējas konkursa nolikuma izmaiņas.

Šobrīd sākts darbs pie dokumentācijas, lai vilcienus iepirktu.

Pirmais testa vilciens Latvijā varētu nonākt 2013. gadā, bet regulārus pārvadājumus ar jaunajiem vilcieniem var gaidīt 2014. gadā.

Konkursa pirmajā kārtā pieteicās trīs pretendenti -CAF (Spānija), a/s RVR sadarbībā ar Bombardier un Stadler Bussnang AG (Šveice). Visi pretendenti ieguva tiesības startēt otrajā kārtā. Tiesa, vienam pretendentam RVR sadarbībā ar Bombardier tiek izvirzīts nosacījums, proti, RVR sadarbības partnerim Bombardier būs jāuzņemas atbildība par iepirkuma līguma izpildi. Otrajā kārtā savu piedāvājumu iesniedza tikai CAF.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jau 2014. gada vidū Rīgā būs pieejami pirmie jaunie vilcieni, kā to paredz izstrādātais vilcienu piegādes grafiks, savā paziņojumā norāda Spānijas kompānija Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles (CAF).

CAF norāda, ka, kopš Pasažieru vilciens (PV) atzina CAF par konkursa uzvarētāju, ir bijuši dažādi mēģinājumi mainīt iepirkuma procedūras rezultātus, lai atceltu lēmumu par tiesībām noslēgt līgumu, mēģinājumi pārtraukt iepirkuma procedūru un sākt jaunu iepirkumu, kā arī aizkavēt līguma noslēgšanu, lai nebūtu iespējams izpildīt piegādes grafiku, kā arī vispār nepieļaut līguma noslēgšanu. Gan Iepirkumu uzraudzības birojs, gan tiesa noraidīja līdz šim izskatītos pieteikumus kā nepamatotus. Līdz ar tiesas saņemto atļauju slēgt līgumu un līguma noslēgšanu, iepirkuma procedūra ir pabeigta, un ir uzsākts darbs pie līguma izpildes.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Intervija: Rīgas vagonbūves rūpnīca iekaro NVS valstu tirgus

Egons Mudulis,22.07.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Modernizē elektrovilcienus Azerbaidžānai; ražos tramvajus Ufai

Līdztekus dīzeļvilcienu modernizācijai VAS Pasažieru vilciens (PV) vajadzībām AS Rīgas vagonbūves rūpnīca (RVR) iesaistījusies arī citos projektos, par kuriem intervijā Dienas Biznesam stāsta uzņēmuma valdes priekšsēdētājs Gatis Kamarūts.

Cik tālu pavirzījies RVR iecerētais – jauns vilciena modelis, zemās grīdas tramvajs – gada laikā kopš DB intervijas ar RVR 100% akciju īpašnieka SIA East-West Industrial Group valdes locekli Eduardu Bozi?

Ja skatāmies laika periodu nedaudz vairāk par gadu, ir realizēti jaunbūves projekti, piemēram, šaursliežu vilciens (Novij Afon alu tramvajs) vienā eksemplārā, un garantijas laikā nav bijušas nevienas reklamācijas. Protams, pamatlieta, pie kā strādājam, ir dažādi modernizācijas projekti. Viens no pēdējiem ir Azerbaidžānas dzelzceļam domātie pieci četrvagonu elektrovilcieni. Trīs vilcieni jau atrodas Baku, tuvākajā laikā tiks nosūtīti arī pārējie. Izaicinājums bija piegādāt pirmo vilcienu līdz Eiropas spēļu sākumam. Šī gada sākumā vienojāmies ar klientu, un pirmie divi sastāvi tika piegādāti jūnija pirmajās dienās.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

CAF pieprasa tikšanos ar Satiksmes ministru un oficiālu informāciju par notiekošo

Dienas Bizness,28.11.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Spānijas uzņēmums Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles (CAF), kas uzvarējis AS Pasažieru vilciens (PV) iepirkumā par 34 jaunu elektrovilcienu un septiņu jaunu dīzeļvilcienu iegādi un uzturēšanu, ir nosūtījis vēstuli LR Satiksmes ministram Aivim Ronim un LR Ministru prezidentam Valdim Dombrovskim.

Tajā CAF aicina satiksmes ministru nekavējoties tikties, lai klātienē pārrunātu visas bažas un faktus, kas saistīti ar jauno vilcienu iegādes un uzturēšanas projektu. CAF ir neizpratnē par to, ka līdz šim uzņēmuma pārstāvjiem nav dota iespēja paust savu viedokli par notiekošo un piedāvāt pretargumentus informācijai, kas atrodama it visos līdz šim publiskotajos dokumentos un paziņojumos.

Jau vēstīts, ka Uzņēmums Stadler Bussnang AG ir pārsūdzējis tiesā Latvijas Republikas Iepirkumu uzraudzības biroja (IUB) lēmumu, kas atļāva Pasažieru vilcienam slēgt līgumu ar CAF. Stadler uzskata, ka šis IUB lēmums ir nepamatots un nelikumīgs, tādēļ šodien uzņēmums to ir pārsūdzējis

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Spriedums lietā par PV un CAF līguma grozījumiem būs pieejams decembra beigās

BNS,11.12.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Spriedums Šveices kompānijas Stadler Bussnang (Stadler) prasībā pret pasažieru pārvadātāja pa dzelzceļu Pasažieru vilciens (PV) un Spānijas kompānijas Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles S.A. (CAF) 2012.gada 2.aprīļa noslēgtā iepirkuma līguma grozījumu atzīšanu par būtiskiem Administratīvās rajona tiesas Rīgas tiesu namā būs pieejams 30.decembrī, aģentūra BNS uzzināja tiesā.

Tiesas sēdē ceturtdien tika pabeigta lietas izskatīšana pēc būtības un sāktas tiesas debates.

Stadler pārstāvis zvērināts advokāts Māris Brizgo sēdē ceturtdien tiesai norādīja, ka uztur spēkā prasības pieteikumu par PV un CAF noslēgtā līguma par vilcienu piegādi grozījumu atzīšanu par būtiskiem.

Viņš uzsvēra, ka CAF un PV noslēgtais līgums būtu jāatzīst par spēkā neesošu, jo iepirkuma procedūra ir pārtraukta.

Arī atbildētāja PV pārstāvis Aivis Ronis norādīja, ka noslēgto iepirkuma līgumu tādā redakcijā, kādā tas ir parakstīts, nevar atzīt par spēkā esošu, jo bija jārīko jauna iepirkuma procedūra.

Savukārt attiecībā uz ārvalstu investoru aizsardzību, viņš atzīmēja, ka CAF ar iepirkuma līguma parakstīšanu, kas ir pretlikumīgs, nav ieguvis tiesisko paļāvību.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vērienīgais jaunu vilcienu iepirkums draud nonākt uz tiesas galda, ja vien Latvijas valstij piederošais Pasažieru vilciens(PV) un Spānijas mašīnbūves uzņēmums Construcciones y Auxiliares de Ferrocariles (CAF) tuvākajās sešās nedēļās nevienosies par abām pusēm pieņemamu sadarbības formu.

Parakstot aptuveni 600 miljonus eiro vērto līgumu par 34 elektrovilcienu un septiņu dīzeļvilcienu būvi un jauno vilcienu apkalpošanu ar konkursā uzvarējušo CAF, bijušais PV vadītājs Nils Freivalds, visticamāk, apzinājās, ka ar līgumu viss nav īsti lāgā, raksta laikraksts Diena.

To, ka Latvija līgumā iekļauto grozījumu dēļ varētu zaudēt 100 miljonus latu lielu ES līdzfinansējumu, vairākkārt bija norādījusi Finanšu ministrija. Īsi pēc līguma parakstīšanas N. Freivalds amatu atstāja, tagad PV saimnieko jauna valde, kurai vienlaikus jāvienojas ar CAF par pusēm pieņemamu līguma redakciju un jāsaglabā ES līdzfinansējums, kam nepieciešams grozīt 2. aprīļa līgumu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

VAS Pasažieru vilciens (PV) un Spānijas kompānijas Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles (CAF) mediācijas sarunas par jaunu vilcienu iepirkumu noslēgušās, bet CAF vērsies tiesā ar līguma izpildes prasības pieteikumu pret PV.

Pagājušajā nedēļā, kas bija pēdējā nedēļa meditācijas procesā, kam bija jānoslēdzas 29. martā, PV esot pārstājis komunicēt ar CAF pārstāvjiem, kā arī nav pagarinājis mediācijas sarunas, DB norādīja CAF pārstāvis, advokāts Ivo Klotiņš. Tādēļ CAF pārstāvji secinājuši, ka mediācijas process ir noslēdzies. I. Klotiņš gan piebilda, ka spāņu CAF joprojām paliek atvērts sarunām un izlīguma iespējām.

Savukārt PV Jana Priedniece DB norādīja, ka mediācijas sarunas beigušās bez rezultāta, lai gan puses bijušas visai tuvu gala iznākumam. Diemžēl atsevišķos punktos nav izdevies panākt vienošanos, lai līgums atbilstu sākotnējam konkursa nolikumam. Tas savukārt neļautu saņemt ES finansējumu. Līdz ar to diemžēl sarunas ar spāņiem beigušās, taču PV gatavos citas iespējamās versijas, kā tikt pie jauniem vilcieniem. PV piekrīt Satiksmes ministrijai, ka līdz 2015. gadam jauniem vilcieniem Latvijā jābūt.

Komentāri

Pievienot komentāru
DB Viedoklis

Db viedoklis: Bērnišķīga attieksme pret daudzu miljonu vērtiem darījumiem

Dienas Bizness,04.10.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jauno pasažieru vilcienu konkurss nu jau pilnīgi oficiāli ir atzīts par izgāzušos, un, visticamāk, turpmāk mūs sagaida viens no diviem iespējamiem scenārijiem.

Pirmais no tiem - spāņu kompānija CAF, pildot ar a/s Pasažieru vilciens (PV) noslēgto līgumu, sāk piegādāt Latvijai jaunos vilcienus, bet maksāts par tiem tiek nevis ar ES līdzekļiem, bet gan ar vietējo nodokļu maksātāju naudu. Otrs - pašreiz noslēgtais līgums tiek lauzts, maksājot CAF kompensāciju, kuras apmērus gan nav iespējams pateikt, jo šeit runa ir par kārtējo slepeno līgumu. Turklāt, jo vēlāk šī laušana notiks, jo lielāka summa valstij jeb nodokļu maksātājiem būs jāatskaita CAF. Faktiski ir skaidrs, ka šī kompānija jau ir ķērusies pie noslēgtā līguma izpildes. Citiem vārdiem sakot, ir izdarīts principā viss iespējamais, lai vilcienu iepirkums izgāztos. Jāatzīst, ka sākotnējā iecere un iestrādnes bija pat teicamas. Plāns bija ļoti labs - panākt, lai Latvijas iedzīvotāji varētu pārvietoties jaunos vilcienos, kuri daļēji tiktu saražoti Rīgā, tādējādi radot daudzas darbavietas, bet lielāko izdevumu daļu segtu Eiropas Komisija (EK). Tā vietā Ministru kabinets pēc ilgām un smagām pārdomām deva savu mandātu toreizējam PV šefam Nilam Freivaldam parakstīt līgumu ar CAF, jau mirkli vēlāk atzīstot, ka parakstītā dokumenta redakcija var būt šķērslis finansējuma saņemšanai no EK. Kad CAF tika piedāvāts akceptēt līguma labojumus, jau bija skaidrs, ka tas nenotiks, jo nebija iespējams atrast nevienu iemeslu, kas ļautu saprast, kāpēc gan CAF vajadzētu kaut ko mainīt. Turklāt tas ir puiciski - likt kaut ko mainīt jau parakstītā dokumentā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pasažieru vilciens velk uz sarunu procedūru ar ražotājiem jaunu vilcienu iegādei; nav izslēgta pašreizējo modernizācija

Līdz ar elektrovilcienu ilgtermiņa nomas iepirkuma procedūras pārtraukšanu jaunā valsts a/s Pasažieru vilciens (PV) valde šobrīd cenšas tikt skaidrībā par tālāko rīcību: rīkot jaunu konkursu vai sarunu procedūru, liekot uzsvaru uz jauna ritošā sastāva iegādi. Taču pastāv iespēja vēl ilgu laiku braukt arī ar vecajiem vilcieniem, tos modernizējot, kā jau tiek darīts dīzeļvilcienu gadījumā, pieļauj eksperti.

Vēl braucami

«Tas ir izdarāms,» par iespēju modernizēt esošos elektrovilcienus saka motorvagonu ritošā sastāva remonta un tehniskās apkalpošanas uzņēmuma VRC Zasulauks (51% akciju pieder PV un 49% – a/s Rīgas vagonbūves rūpnīca (RVR)) tehniskais direktors Aleksandrs Vasiļjevs. Pēc viņa teiktā, šobrīd PV izmanto 1983./84. g. un 1988./89. g. RVR ražotos vilcienus, kuriem var veikt vai nu t.s. vidējo vai galveno kapitālo remontu. Pirmajā gadījumā ekspluatācijas laiks tiek pagarināts par sešiem, otrajā – par 15 gadiem. Viņš pieļauj, ka esošo vilcienu tālāka ekspluatācija varētu arī nebūt dārgāka par jaunu izmantošanu, ņemot vērā apkalpošanas izmaksas. Tā kā ražotāji cenšoties ar to pelnīt, tad īpaši dārgi izmaksā dažādu bojājumu novēršana. Piemēram, šobrīd kabīnes bojājuma gadījumā pēc sadursmes ar kādu dzīvnieku metāla daļas tiek noņemtas, taisnotas utt., bet ir ārvalstu ražotāji, kas paredz, ka šāda bojājuma gadījumā jāmaina visa kabīne, kam ir pavisam citas izmaksas. Ņemot vērā vilcienu tagadējo aizpildījumu, A. Vasiļjevs pieļauj, ka varētu iztikt arī ar esošā ritošā sastāva modernizāciju.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Administratīvā rajona tiesa vispār nav vērtējusi Construcciones y Auxiliares de Ferrocariles (CAF) piedāvājumu, lai gan par to tika iesniegta sūdzība, uzskata Šveices uzņēmums Stadler Bussnang AG, nolemjot tiesas lēmumu pārsūdzēt. Tāpat Stadler paudusi viedokli, ka CAF piedāvājums ir neizdevīgs ne Pasažieru Vilcienam, ne Latvijas nodokļu maksātājiem.

Stadler uzskata, ka tiesa nav ņēmusi vērā vairākus apstākļus, kas liedza Pasažieru Vilciens izsludinātajā iepirkumu konkursā vairākiem pretendentiem uz vienlīdzīgiem pamatiem.

«Stadler ir vīlies, ka tiesa nav vispār vērtējusi CAF piedāvājuma atbilstību iepirrkuma tehniskajai specifikācijai. Līdz ar to šaubas par CAF piedāvājumu un tā atbilstību nav zudušas. Stadler vēl joprojām uzskata, ka CAF piedāvājums pilnībā neatbilst dažādiem tehniskajiem kritērijeim un a/s Pasažieru vilciens šāds piedāvājums būtu jānoraida,» teikts Stadler paziņojumā. Uzņēmuma pārstāvji norāda, ka šaubas par CAF piedāvājuma izdevīgumu rada «pārsteidzoši augstās uzturēšanas izmaksas, ja tās salīdzina ar citiem starptautiskajiem aprēķiniem un standartiem».

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Par jauniem vilcieniem lems pēc nedēļas; PV turpina mediācijas sarunas

Nozare.lv,12.02.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēc iepazīšanās ar AS Pasažieru vilciens (PV) ziņojumu par mediācijas procesu Stokholmā valdība šodien nolēma uz nedēļu atlikt lemšanu par vilcienu iepirkuma projekta turpināšanu vai finansējuma pārdali citiem projektiem. Savukārt PV turpina mediācijas sarunas ar Spānijas uzņēmumu Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles (CAF) par abu pušu noslēgtā līguma izmaiņām, kas atbilstu iepirkuma nolikumam.

Par to šodien žurnālistus informēja PV valdes priekšsēdētājs Artis Birkmanis.

Viņš teica, ka patlaban turpinās darbs pie mierizlīguma noformēšanas, taču neatbildēja, vai nedēļas laikā tās varēs pabeigt. Satiksmes ministrijas (SM) valsts sekretārs Anrijs Matīss žurnālistiem pēc valdības sēdes atzina, ka viņam nav pārliecības, ka nedēļas laikā procesu var pabeigt.

Birkmanis stāstīja, ka piektdien notikušas produktīvas sarunas ar CAF, un šo sarunu rezultāts patlaban tiek formēts kā 2.aprīļa līguma pielikums. Grozījumi, pēc viņa vārdiem, ir tik būtiski, ka atgriež 2.aprīļa līgumu nolikuma redakcijā, kas savulaik ļauj saņemt Eiropas Savienības (ES) finansējumu vilcienu iegādei. Arī pēc sarunām iepirkuma apjoms nav mainījies.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kopš masu medijos tiek atspoguļotas diskusijas par iespējamiem līguma grozījumiem jauno vilcienu piegādes līgumā, nedz a/s Pasažieru vilciens (PV), nedz citas iesaistītās Latvijas iestādes vai amatpersonas nav sazinājušās ar Spānijas uzņēmumu Construcciones y Auxiliares de Ferrocariles (CAF).

Kā norādīja CAF pārstāve Liene Krīvena, sekojot notikumiem saistībā ar jauno vilcienu iepirkumu un līgumu, kas noslēgts starp CAF un PV, kopš jaunās PV valdes iecelšanas Spānijas uzņēmuma rīcībā ir bijusi pieejama tikai informācija, kas publicēta plašsaziņas līdzekļos.

«CAF nav saņēmis atbildes uz vēstulēm, kas vairākkārtīgi sūtītas PV, izņemot par jauno PV pārstāvi. Līdz pat šim brīdim pie CAF neviens nav vērsies nedz, lai informētu par notiekošo, nedz ar priekšlikumiem tikties,» sacīja L. Krīvena.

Viņa norādīja, ka CAF turpina jau parakstītā līguma ar PV izpildi un pauž neizpratni par komunikācijas stilu, kādu savā darbībā šī projekta ietvaros īsteno jaunā PV valde un Latvijas atbildīgās iestādes.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

CAF piecās darba dienās sola izvērtēt 520 labojumus

Līva Melbārzde, Māris Ķirsons,28.09.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Spānijas CAF pārsteigta par priekšlikumiem noslēgtā līguma grozījumiem, jo piecu punktu vietā ir vairāk nekā 520 punktu, atbildes sola piecu darba dienu laikā.

Savu pārsteigumu ekskluzīvā sarunā ar DB neslēpj Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles SA (CAF) starptautisko darījumu ģenerāldirektors un arī SIA CAF Latvia valdes loceklis Hesuss Esnaola Altuna.

DB jau vairākkāt rakstījis par 610 milj. eiro vērtajā pasažieru vilcienu iepirkumā (ar 30 gadu uzturēšanas termiņu) peripetijām un tuvojošo termiņu - 2. oktobri, kad notiks izšķiršanās par esošā līguma ar CAF grozījumu parakstīšanu vai par jaunu pasažieru vilcienu iepirkumu konkursu. Vai CAF atbildēs līdz 2. oktobra dienas beigām, to rādīs tuvākās dienas.

Jāatgādina, ka a/s Pasažieru vilciens (PV) valdes loceklis Aigars Štokenbergs norādīja, ka CAF jau ir vērsies Stokholmas starptautiskās arbitrāžas tiesā, lai domstarpības ar PV risinātu mediācijā. Katrai pusei ir savi argumenti un pārliecība par savu taisnību, un arī līguma summa ir iespaidīga ne tikai Latvijai, bet arī CAF. Laika 34 elektrovilcienu un septiņu dīzeļvilcienu saražošanai un piegādei paliek arvien mazāk. «Neatkarīgi no jau patērētā laika šim konkursam varam tikai uzsvērt, ka CAF ir kompānija, kas vienmēr izpilda savus līgumus,» tā uz jautājumu, vai vilcienus var paspēt saražot noteiktajā termiņā, atbild CAF pārstāvis.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Igaunis: sadarbībā ar CAF vilcienu ražošana notiks ārpus Latvijas, Rīgā paliks tukša RVR čaula

Nozare.lv,03.10.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

AS Rīgas vagonbūves rūpnīca (RVR) turpinās sadarbību ar Spānijas uzņēmumu Construcciones y Auxiliares de Ferrocariles S.A. (CAF), ražojot vilcienus Austrumu tirgiem. Ražošana, visticamāk, tiks izvērsta citā valstī, bet Rīgā paliks tikai tukša RVR čaula, norāda RVR valdes priekšsēdētājs Valērijs Igaunis.

«Valdība izdarīja visu, lai šī vienošanās netiktu panākta. Ja būtu bijusi griba to panākt, tad tas ir pāris minūšu jautājums, lai parakstītu vienošanos, ka līgums tiek pagarināts uz dienu vai vairākām, kamēr tiek panākta vienošanās par grozījumiem. Šādas gribas nebija, jo jau pusnaktī bija sagatavots paziņojums medijiem, ka vienošanās nav panākta,» sacīja Igaunis.

Viņš piebilda, ka RVR vienošanās par sadarbību ar CAF netiek pārtraukta, Spānijas uzņēmums nodos RVR vilcienu ražošanas tehnoloģijas, investēs iekārtās, lai ražotu vilcienus Austrumu tirgum, tomēr ražošana, visticamāk, tikšot izvietota ārpus Latvijas. Pagaidām vēl esot pāragri teikt, kurā valstī šī ražotne varētu tikt izveidota.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Stadler: šaubas par CAF piedāvājuma atbilstību noteikumiem nav zudušas

Elīna Pankovska,26.01.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Iepazīstoties ar Administratīvās rajona tiesas lēmumu redzams, ka tiesa nemaz nav vērtējusi Spānijas ražotājs Construcciones y Auxiliares de Ferrocariles (CAF) piedāvājuma atbilstību konkursa tehniskajai specifikācijai, kas bijis viens no diviem Stadler iesniegtā pieteikuma punktiem, norāda uzņēmums.

Tādēļ šaubas par CAF piedāvājumu un tā atbilstību noteikumiem neesot zudušas. Stadler uzskata, ka tiesai vajadzētu rūpīgi pārbaudīt, vai CAF nav pārkāpis konkursa nolikuma noteikumus, jo tas nākotnē var radīt situāciju, ka piegādātie vilcieni neatbilst tiem, kādus vēlējās a/s Pasažieru vilciens, norādīts paziņojumā. Stadler turpinās vēl vērtēt Administratīvās rajona tiesas lēmumu un tuvākajās dienās pieņems gala lēmumu, vai tiesas lēmums tiks pārsūdzēts.

DB jau rakstīja, ka Administratīvajā rajona tiesā noraidījusi Stadler lūgumu apturēt Iepirkumu uzraudzības biroja (IUB) lēmumu, kas ļauj slēgt līgumu par jauno vilcienu iepirkumu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Štokenbergs: PV gaida no CAF lielāku izpratni ES noteikto iepirkuma procedūru nosacījumu ievērošanā

Nozare.lv,12.09.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

AS "Pasažieru vilciens" vadība sagaidītu lielāku izpratni no Spānijas mašīnbūves uzņēmuma Construcciones y Auxiliares de Ferrocariles (CAF) puses, «kā ievērot Eiropas Savienībā noteiktās iepirkuma procedūras», norādīja PV valdes loceklis Aigars Štokenbergs.

«Viņi nemēģina piekrist ES viedoklim,» uzsvēra amatpersona.

Turklāt Spānijas uzņēmuma pārstāvji izvairoties no tikšanās ar PV valdi. «Esam CAF izteikuši divus piedāvājumus tikties, viņi uz tiem nav atbildējuši. Pēdējā tikšanās bija 24.jūlijā,» skaidro Štokenbergs.

Vienlaikus viņš norāda, ka PV valde turpinās sarunas ar CAF un laiks rādīšot, vai izdosies līgumu parakstīt līdz 2.oktobrim.

Uz jautājumu, vai sarunās tika runāts par kopuzņēmuma izveidi, Štokenbergs norādīja, ka nevar komentēt spekulācijas, baumas un izdomājumus.

Tāpat Štokenbergs noraidīja informāciju, ka CAF varētu izvirzīt kādu ultimātus Latvijas pusei un to neizpildes gadījumā vērsties tiesā pat ātrāk par 2.oktobri, kad Spānijas uzņēmumam jāsniedz atbilde.

Komentāri

Pievienot komentāru
DB Viedoklis

DB viedoklis: Jaunu vilcienu konkurss – pasažieriem vai politiķiem?!

Māris Ķirsons, DB žurnālists,28.03.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jauni pasažieru vilcieni Latvijā ir sen gaidīts un lolots sapnis, kura īstenotājiem tā arī nav izdevies to materializēt, bet politiķiem nav bijis iespējas pagozēties uz jauno vilcienu fona un ar to nopelnīt reitinga punktus un, vēl jo vairāk, vēlētāju balsis.

Vakar starts tika dots nosacīti otrajam lielajam cēlienam jauno pasažieru vilcienu lugā, kuru pēc pirmā garā cēliena varēja dēvēt par traģikomisku farsu. Iepriekšējais vilcienu konkurss rezultējās pat ar noslēgtu līgumu ar Spānijas CAF, kas bija gatava šos vilcienus montēt Latvijā, dodot iespēju RVR zīmolam atdzimt, savukārt valstij – dodot darba vietas, nodokļus gan tiešā, gan netiešā veidā. Nekas no tā nepiepildījās. Vēl pirmā cēliena izskaņā jauno pasažieru vilcienu iepircēja valde zaudēja savus amatus. Vai pašreizējā valde savu priekšteču pieredzi ir izstudējusi un atšifrējusi visus ar to saistītos liktenīgos knifiņus? To parādīs laiks. Taču cerēt, ka šoreiz viss būs «mierīgi», laikam nevajadzētu. Kāpēc?!

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ja AS Pasažieru vilciens noslēgs līgumu ar Spānijas kompāniju Construcciones y Auxiliar de Ferrocariles (CAF), CAF vienošanās ar apakšuzņēmēju AS Rīgas vagonbūves rūpnīca (RVR) paredz, ka pēc Latvijai nepieciešamā vilcienu skaita saražošanas eksportam uz Austrumiem varētu ražot 20 jaunus vilcienus gadā, norāda RVR valdes priekšsēdētājs Valērijs Igaunis un valdes loceklis Lazars Raizbergs.

«Pirmais mērķis būtu sasniegt eksporta apjomu ap 100 miljoniem eiro (70 miljoni latu) gadā. Tas nozīmētu saražot un eksportēt 20 vilcienus gadā, pēc tam kad tiks izgatavots Latvijas vilcienu iepirkumā paredzētais 41 vilciens,» sacīja Igaunis.

Viņš skaidroja, ka pēc CAF aprēķiniem, RVR jauda varētu būt 40 jauni vilcieni gadā, taču spāņi pirmo mērķi izvirzījuši nedaudz piezemētāku.

Raizbergs piebilda, ka Pasažieru vilciena pasūtījuma izpildei un vilcienu ražošanai eksportam RVR varētu tikt radītas aptuveni 500 jaunas darba vietas.

«Ap šo projektu un RVR var izveidoties vēl vesela Latvijas apakšuzņēmēju ķēde, jo pēc Eiropas standartiem viens mašīnbūvē nodarbinātais nodrošina vēl septiņas līdz astoņas darbavietas saistītajās nozarēs,» sacīja Igaunis.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

(Papildināta ar 1. 2. un 3. rindkopu)

Pasažieru vilciena vadībai ziņojums par sarunu iznākumu jāprezentē 12. martā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

Ronis: vilcienu iepirkumam paredzēto naudu var pārdalīt arī citiem projektiem

LETA,20.12.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vērienīgajam pasažieru vilcienu iepirkumu konkursam paredzētos 100 miljonus latu Eiropas Savienības fondu līdzekļus valdība var paspēt pārdalīt arī citiem projektiem, šodien valdības sēdes starplaikā žurnālistiem sacīja satiksmes ministrs Aivis Ronis.

Ministrs atzina, ka tad, ja sākotnēji plānoto jauno vilcienu iepirkumu neizdodas īstenot, «tāda iespēja [pārdalīt līdzekļus] pastāv».

Ronis informēja, ka Spānijas kompānija Construcciones Ferrocariles y Auxiliares (CAF) tiks aicināta pagarināt konkursa pieteikuma termiņu. Valdība cer, ka spāņu uzņēmums labi saprot pašreizējo situāciju un ir informēts par Ministru kabineta dotajiem uzdevumiem Pasažieru vilcienam (PV).

Esot svarīgi, lai PV izpilda visus valdības dotos nosacījumus. «Ja uzņēmums tos būtu izpildījis, mēs te nebūtu,» apgalvoja Ronis, piebilstot, ka esošajos apstākļos nevarot dot garantijas, ka konkurss tiks īstenots.

Komentāri

Pievienot komentāru
DB Viedoklis

Db viedoklis: Visu «dēlī salaida» daži, bet miljonus, visticamāk, atkal maksāsim visi

Dienas Bizness,28.08.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pilnīgi nekādu pārsteigumu neizraisoša un vienlaikus visnotaļ nopietnu satraukumu rosoša ziņa – Spānijas vilcienu ražotājs Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles S.A. (CAF) piedāvājis vienoties, lai nezaudētu veiktās investīcijas; zaudējums Latvijai starptautiskās arbitrāžas tiesā var izmaksāt 60 līdz 200 miljonus eiro.

Skaidrs, ka jēdziens «vienoties» šajā gadījumā nozīmē nevis publisku atvainošanos un svinīgus rokasspiedienus fotogrāfu klātbūtnē, stāvot uz Ministru kabineta kāpnēm, bet gan salīdzinoši mazākas summas izmaksu CAF.

Īss atskats (ne)notikušajā darījumā star CAF un Latvijas valstij piederošo uzņēmumu Pasažieru vilciens (PV)... Savulaik tika rīkots konkurss par jaunu vilcienu piegādi PV, kurā uzvarēja CAF. Latvijas valdība deva savu mandātu toreizējam PV šefam Nilam Freivaldam parakstīt līgumu ar CAF, bet faktiski tūlīt pēc tam, kad uz svarīgajiem dokumentiem bija salikti PV un CAF vadītāju autogrāfi, mūsu politiķi paziņoja, ka kaut kas nav riktīgi un šādu līgumu pildīt nevarēs. Šobrīd līdz galam nav skaidrs, kurš visu «salaida dēlī». Proti, vai N. Freivalds ir parakstījis to, ko nemaz nevarēja parakstīt, vai valdības ministri neizlasīja, kāda līguma slēgšanai dod mandātu, vai arī ir vēl kāds trešais superfaktors. Jebkurā gadījumā Latvijas valstij, visticamāk, nāksies maksāt vai nu vienošanās naudu, vai arī doties uz starptautisko arbitrāžas tiesu un paļauties uz tās spriedumu. Šajā kontekstā gan jāatgādina visai skumja patiesība – līdz šim starptautisko arbitrāžas tiesu spriedumos Latvijas vārds galvenokārt ir parādījies lūzerailītēs.

Komentāri

Pievienot komentāru
DB Viedoklis

Db viedoklis: Jaunu vilcienu vietā nodokļu maksātāji, visticamāk, dabūs jaunus parādus

Dienas Bizness,03.04.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Postpadomju telpā savulaik bija slavens joks par padomju stila biznesu – nozagt kasti degvīna, saturu izliet zemē, tukšo taru nodot, bet iegūto naudu – nodzert... Tieši šis pastāsts nāk prātā, lasot virsrakstus – zaudējot 100 miljonus latu līdzfinansējumu, a/s Pasažieru vilciens (PV) cer uz 10 miljoniem no Kohēzijas fonda.

Citiem vārdiem sakot, Spānijas kompānija Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles (CAF) ir nolēmusi iesūdzēt tiesā gan PV, gan Latvijas valsti par savulaik noslēgtā pasažieru vilcienu ražošanas un apkopes līguma nepildīšanu. Turklāt, visticamāk, Latvija jeb, pareizāk sakot, pilnīgi visi nodokļu maksātāji jebkurā gadījumā paliks zaudētāja lomā. Pirmkārt, jāņem vērā, ka starptautiskajā tiesvedībā, it īpaši gadījumos, kad runa ir par miljonu pietiesāšanu, Latvija ir parādījusi stabilu tendenci zaudēt. Ja tas notiks arī šoreiz, mēs visi «sametīsim» daudzus desmitus miljonus eiro soda naudas veidā CAF un turpināsim pārvietoties ar PSRS gados būvētajām «eļektričkām». Bet par vilcienu ražošanas attīstību Latvijā varētu aizmirst pilnīgi un galīgi. Otrkārt, ir, protams, iespējams, panākt mierizlīgumu ar CAF, taču, visticamāk, tas nozīmētu, ka Latvija piekrīt pildīt jau noslēgto līgumu, taču nu jau šā projekta finansēšanā netiktu izmantota Eiropas nauda.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Spāņi iesnieguši prasību pret Pasažieru vilcienu un Satiksmes ministriju, bet tiesu joprojām nenosauc. To intervijā DB norāda spāņu vilcienu ražotāja Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles S.A. (CAF) starptautiskās uzņēmējdarbības izpilddirektors Hesuss Esnaola un CAF investīciju aizsardzības strīdā pārstāvošais advokāts Ivo Klotiņš.

Kāda ir bijusi galvenā problēma, ka ar Latvijas pusi nav izdevies vienoties?

H. E. CAF, parakstot 2012. gada 2. aprīlī līgumu, jau bija pilnībā vienojusies par līguma teksta redakciju ar PV. Acīmredzot jaunajai PV valdei bija kādi subjektīvi apsvērumi vai uzdevumi mainīt noslēgtā līguma noteikumus. CAF neuzskata, ka tas apstāklis, kāpēc PV nevienojās, būtu saistāms ar normatīvo aktu trūkumu vai to dažādu interpretāciju. CAF bija nepatīkami pārsteigts par PV jaunās valdes rīcību nepildīt ar līgumu pielīgtās saistības, piedāvājot un izdomājot katru reizi jaunus nosacījumus un tikšanās reizēs imitējot vēlmi panākt pusēm risinājumu. Ar šādu starptautiska līguma izpildi no darījuma partnera puses, kāds ir PV un Latvijas valsts, CAF saskaras pirmo reizi.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

RVR: izgāžot vilcienu iepirkumu, lielie vilcienu ražotāji Latvijai piedāvājumus vairs neizteiks

Nozare.lv,22.12.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ja tiks izgāzts jauno vilcienu iepirkuma konkurss un AS Pasažieru vilciens nenoslēgs līgumu ar konkursa uzvarētāju Spānijas kompāniju Construcciones Auxiliares y Ferrocariles (CAF), tad citi lielie vilcienu ražotāji Latvijai savus piedāvājumus, visticamāk, vairs neizteiks, norāda AS Rīgas vagonbūves rūpnīca (RVR) valdes priekšsēdētājs Valērijs Igaunis un valdes loceklis Lazars Raizbergs.

«Bombardier te jau bija, CAF bija. Nezinu, vai vēl kāds uz šejieni nāks, jo tas jau būtu kā nākt uz kapsētu. Ja divi projekti jau te tiek apglabāti... Kam ir interese nākt uz kapsētu?» sacīja Raizbergs.

Igaunis piebilda, ka Bombardier un CAF savu piedāvājumu vēlreiz Latvijai neizteiktu. «Kāds cits ražotājs, piemēram, Francijas Alstom, redzējis visu to cirku, kas šeit notika - vai nāks un karos par šo niecīgo tirgu? Nē, jo tirgus ir maziņš, 40 vilcieni šādam ražotājam nav interesants apjoms,» skaidroja Igaunis.

Raizbergs piebilda, ka citās Austrumeiropas valstīs vilcienu ražotājus sagaida ar atplestām rokām, piemēram, Stadler izveidoja rūpnīcu Polijā, Bombardier - Čehijā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Pasažieru vilciens plāno piedalīties mediācijas procesā Stokholmā

Nozare.lv,08.10.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

AS Pasažieru vilciens (PV), visticamāk, piedalīsies mediācijas procesā Stokholmas Tirdzniecības palātas Mediācijas institūtā, kurā vērsies jauno pasažieru vilcienu iepirkuma uzvarētājs - Spānijas kompānija Construcciones y Auxiliares de Ferrocariles S.A. (CAF), žurnālistiem norādīja PV valdes priekšsēdētājs Artis Birkmanis.

Kā ziņots, PV un CAF tā arī nevienojās par vilcienu iepirkumu.

CAF uzskata, ka vilcienu pirkuma līgums ir spēkā, bet PV - ka nav, tādēļ, pēc Birkmaņa teiktā, ir loģisks solis piedalīties mediācijas procesā. Vienlaikus viņš nekomentēja, kādi soļi varētu sekot, ja abām pusēm mediācijas procesā neizdodas nonākt pie vienota viedokļa.

Birkmanis informēja, ka jauno pasažieru vilciens jautājumu tiek plānots skatīt valdībā nākamajā nedēļā, 16.oktobrī. Galvenais, ko valdības sēdē ziņošot PV, ka jaunu vilcienu konkurss ir vitāli nepieciešams, lai Latvija līdz 2015.gada augustam saņemtu jaunus vilcienus, jo esošie varot kalpot tikai sešus, septiņus gadus.

Komentāri

Pievienot komentāru