Iepazīstoties ar Administratīvās rajona tiesas lēmumu redzams, ka tiesa nemaz nav vērtējusi Spānijas ražotājs Construcciones y Auxiliares de Ferrocariles (CAF) piedāvājuma atbilstību konkursa tehniskajai specifikācijai, kas bijis viens no diviem Stadler iesniegtā pieteikuma punktiem, norāda uzņēmums.
Tādēļ šaubas par CAF piedāvājumu un tā atbilstību noteikumiem neesot zudušas. Stadler uzskata, ka tiesai vajadzētu rūpīgi pārbaudīt, vai CAF nav pārkāpis konkursa nolikuma noteikumus, jo tas nākotnē var radīt situāciju, ka piegādātie vilcieni neatbilst tiem, kādus vēlējās a/s Pasažieru vilciens, norādīts paziņojumā. Stadler turpinās vēl vērtēt Administratīvās rajona tiesas lēmumu un tuvākajās dienās pieņems gala lēmumu, vai tiesas lēmums tiks pārsūdzēts.
DB jau rakstīja, ka Administratīvajā rajona tiesā noraidījusi Stadler lūgumu apturēt Iepirkumu uzraudzības biroja (IUB) lēmumu, kas ļauj slēgt līgumu par jauno vilcienu iepirkumu.
Līdz ar to ir dota «zaļā gaisma» turpināt teju 610 milj. eiro vērto 34 jaunu elektrovilcienu un septiņu dīzeļvilcienu iepirkuma konkursu. Jāatgādina, ka konkursā uzvarēja CAF, kas pagarināja a/s Pasažieru vilciens izteikto līguma slēgšanas piedāvājumu līdz šā gada 31. janvārim. Tomēr jāpiebilst, ka Administratīvā rajona tiesas lēmumu desmit dienu laikā var pārsūdzēt Administratīvajā apgabaltiesā.
Savukārt a/s Pasažieru vilciens valdes priekšsēdētājs Nils Freivalds atturējās atbildēt uz jautājumu par Stadler tālākās tiesvedības iespējamo ietekmi uz līguma slēgšanu starp CAF un a/s Pasažieru vilciens. Viņš arī skaidro: «Atbilstoši valdības sēdē lemtajam tiks precizēti vairāki punkti iecerētajā līgumā ar CAF un pēc tam arī notiks oficiāla līguma parakstīšana.» Līguma teksta saskaņošana esot nepieciešama, lai izpildītu Ministru kabineta izvirzītos nosacījumus līguma noslēgšanai. Pēc aptuvenām aplēsēm līguma pārskatīšana varētu notikt februāra sākumā.
Arī Latvijas valdība jau pieņēmusi lēmumu neiebilst, ka a/s Pasažieru vilciens valde slēdz līgumu ar CAF, ja tiesa to atzīs par likumīgu, un uzņēmuma valde nodrošinās maksimāli valsts interesēm atbilstoša līguma sagatavošanu. Konkurss ilga gandrīz divus gadus, un tika vairākkārt iesniegtas sūdzības un veiktas konkursa nolikuma izmaiņas. Pirmajā kārtā pieteicās trīs pretendenti - CAF, a/s RVR sadarbībā ar Bombardier un Stadler Bussnang AG. Visi pretendenti ieguva tiesības startēt otrajā kārtā, bet savu piedāvājumu iesniedza tikai CAF. Stadler iesniedza sūdzību un lūdza aizliegt parakstīt līgumu, kā arī uzdot pārtraukt konkursu. Kopējā līgumsumma ir vairāk nekā 430 milj. Ls, no kuriem ES atbalsts paredzēts teju 100 milj. Ls apmērā.