Modes apģērbu ražošanas, tirdzniecības uzņēmumu grupa Baltika Group šobrīd vēlas radīt un attīstīt jaunus noieta kanālus paralēli tradicionālajai mazumtirdzniecībai (multichanneling).
Piemēram, šobrīd testa režīmā ir sācis darboties interneta veikals, bet pilnvērtīga tā darbības sākšana ir plānota līdz šā gada beigām. Tāpat tiek izskatītas iespējas attīstīt tirdzniecību uz franšīzes pamata.
Šobrīd uzņēmums gan atver jaunus veikalus, gan turpina arī atsevišķu tirdzniecības vietu slēgšanu, – kopējais veikalu skaits faktiski nemainoties. «Sākot ar nākamo gadu mēs varētu atsākt veikalu tīkla paplašināšanu. Šovasar esam pabeiguši zīmolu Monton un Mosaic veikalu jauno koncepciju,» atklāj Baltika Group valdes priekšsēdētājs Mēlis Milders.
Runājot par tirgu, viņš norāda, ka vietējā tirgus un pircēju vēlmju pārzināšana ir Baltikas priekšrocība konkurencē. «Mēs labi zināms, kāds šajā reģionā ir klimats – tas ir atšķirīgs no Spānijas un Itālijas, tāpēc arī mūsu apģērbs atšķiras. Tā kā ziema Baltijā ilgst aptuveni pusgadu, vilnas mēteļi mūsu veikalos parādās jau augustā. Ņemam vērā arī vietējo iedzīvotāju auguma īpatnības. Vīriešu uzvalkus šim reģionam ražojam jau 50 gadus,» viņš atgādina.
Arī Baltikas vadītājs ir dzirdējis cilvēkus sūdzamies, ka piedāvājums Baltijā nav pietiekami plašs, nav daudz zīmolu utt. «No mūsu skatu punkta, Baltijā ir pietiekami plašs piedāvājums. Salīdzinot ar tirgus lielumu, tas ir optimāls. Ir gan izvēle, gan cenu konkurence,» uzsver M. Milders.
Tajā pašā laikā esot pilnīgi skaidrs, ka strauji attīstās alternatīva iepirkšanās – ja kaut kas neapmierina vietējā tirdzniecības centrā, vēlamais tiek meklēts internetā. Cilvēki taču mēdzot sūdzēties arī par preču dārdzību? «Tas ir normāli sūdzēties par cenām un dārdzību,» viņš smaidot atbild. Zināmā mērā tas ir mīts, ka, piemēram, Londonā viss ir krietni lētāk. Tūristi labprāt iepērkas arī Tallinā.
Zīmola vizuālā identitāte un veikalu koncepts radīts, sadarbojoties ar vācu kompāniju Dan Pearlman. Šī kompānija ir sadarbojies ar Marc O´Polo zīmolu Campus, Betty Barclay, Adidas un daudziem citiem.
#1/7
Pavisam nesen Baltika Group pārbūvējusi veco ražošanas ēku Tallinā, kur pirmajā stāvā izveidojusi plašu veikalu, kurā tiek piedāvāti visu Baltikas zīmolu – Monton, Mosaic, Baltman, Ivo Nikkolo – apģērbi vienuviet.
#2/7
Pašlaik Baltikai pašai ir 116 veikali vairākās valstīs. Baltija ir uzņēmuma mājas tirgus – 75 veikali jeb 2/3 atrodas tieši Baltijā, un šajā reģionā Baltikas zīmolu – Baltman, Monton, Mosaic un Ivo Nikkolo – atpazīstama esot augsta.
#7/7
[14:22:42] d_ingrida: Šogad zīmols Baltman atzīmē divdesmito gadadienu. Tallinā jau darbojas, bet šoruden arī Rīgas tirdzniecības centrā Spice Baltman kungiem piedāvās jaunu iespēju – uzvalka izgatavošanu pēc individuāla pasūtījuma (pašu izvēlēta auduma, piegriezuma, detaļām utt.), stāsta uzņēmumu grupas Baltika Group valdes priekšsēdētājs Mēlis Milders (Meelis Milder).